![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reden waarom jij hem niet kent is omdat-ie constant hier zit.
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
marketingtechnisch steekt hij er zo met kop en schouders bovenuit ... en dat steekt , en dan krijg je 'Camps' reacties zoals vandaag op de voorpagina van DM ... http://forum.politics.be/showthread....28#post2612028 Laatst gewijzigd door Anna List : 17 april 2007 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Nederland staat misschien verder qua debat... maar dat ligt voor een stuk aan de voorgeschiedenis (moorden op Fortuyn en Van Gogh... daar let men wel op met diaboliseren).
Het gras is altijd groener aan de overkant (in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland... OVERAL is het dus beter dan in België, nietwaar?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook al zou FDW hier vermoord worden, dan nog zal daar niet op gereageerd worden zoals in Nederland. Hier klinkt het dan op de radio zo: 'ond down, twenty to go.'
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 april 2007 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, dat is niet zo. Reken er maar op dat ze het totaal niet eens zijn met De Winter. Maar daarom kun je nog wel respectvol en op een normale manier met elkaar omgaan. Wat ook gebeurde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb voor de moord op Pim Fortuyn anders beelden gezien op 'den Ollander' waardoor ik medelijden kreeg met Pim. Vooral als je er zo eens een aantal achter elkaar geplakt te zien kreeg. Pim's gezicht zag er niet voor niets 'leeddragend' en dodelijk vermoeid de laatste weken van zijn leven. Blijkbaar moest dus ook in Nederland dat 'respectvol met elkaar omgaan' geleerd worden. Hier moeten daar eerst nog een paar politieke kopstukken voor vermoord worden die niet tot de PS behoren, vrees ik.
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
niet mijn woorden maar die van belgicist Luc Van Der Kelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij weten dat de Vlamingen de "h" op zijn Frans uitspreken,maar de meeste Nederlanders zijn beledigd als je ze Hollander noemt, zoals Brabanders Limburgers ,Zeeuwen enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Euh, wat bedoelde de Winter met : "de uitspraak zal pas na 10 juni komen, de vorige keer in 2004 was dat immers in ons voordeel"
![]()
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Lang niet alle Vlamingen/Vlaamssprekenden hoor; de dialecten lopen daar minstens zo sterk uiteen als binnen Nederland. In Amsterdam is een papikraat een pijpje krijt en Albert Heijn heet daar "haan" want een gewone haan is een hoan.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 april 2007 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Misschien gaan er om die tijd Belgen ter stembus?
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Brabander en Limburgers in Nederland zitten zo op de kast als je ze Hollanders noemt. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen. Een" pijpie" is een klein biertje en een "Amsterdammertje" een grote. En Albert Heyn heet in Amsterdam "Appie" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() Qua politici waren de reacties inderdaad vaak anders. Maar daar heeft de kiezer ze ook op afgerekend. De 'val' van Melkert (PvdA) werd ingezet in het interview na de gemeenteraadsverkiezingen waarin hij Fortuyn amper wilde aankijken en sikkeneurig zat te zijn. Iedereen is sindsdien wél voorzichtiger geworden met WO2-vergeljkingen, dat is waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Geweldig: "ik wil niet onder een kaasstolp leven".
![]() En die wil naar Nederland komen...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 17 april 2007 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Vogels heten daar meestal sijsies (saasies), eenden en meeuwen "draafsaasies" (drijfsijsjes); er bestaan ook deufies = duifjes en kraaien zijn Surinaamse Duifies. Sinds 1980 woon ik in Limburg en in de meeste kroegen kan ik nog steeds niet verstaan wat er om mij heen wordt gezegd. Typisch dat ik sommige dialecten die hier "moeilijk" heten juist weer iets beter versta (maar bepaald niet omdat ze op ABN zouden lijken): - Susterens - Steins - Urmonds Oud-Sittards (zeldzaam aan het worden) gaat/ging enigszins maar het oprukkend Geleens blijf ik een ramp vinden, op iedere sterkte "gemompeld".
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |