Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2007, 13:06   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ze mogen mij virtueel in den bak steken, geen problemen mee.
dan maakt ge toch gewoon een nieuwe account aan?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 14:04   #42
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Waarom tis een facking spel!
ja en dan nog
Oud 21 april 2007, 14:25   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

"Het regime gaat eens beginnen de echte misdaden op te lossen. Virtueel kan ze misschien goede resultaten voorleggen. Zouden ze die dan ook mee in de "misdaadcijfers" stoppen?

Aantal moorden 2007: 767 900 (X in België + 76. ... in computerspelletjes).

"
Oud 21 april 2007, 15:06   #44
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Nee, maar als ge zo blijft doorgaan, ontstaat na enige tijd wel een verhoogde kans dat ik iets anders ga beginnen voelen
Nu word ik dus wel benieuwd eigenlijk
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 17:05   #45
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
"Het regime gaat eens beginnen de echte misdaden op te lossen. Virtueel kan ze misschien goede resultaten voorleggen. Zouden ze die dan ook mee in de "misdaadcijfers" stoppen?

Aantal moorden 2007: 767 900 (X in België + 76. ... in computerspelletjes).

"
Dat is een enorm laag cijfer. Het gaat dus goed in België.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 06:17   #46
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard Eerste koffieshop in Second Life een feit

Teleport link: http://slurl.com/secondlife/Maya/51/70/32/
(SLURL : This is a SL Link wich will transport you directly to the Island we are located on.)
Laat dit een trigger zijn om er eentje op te steken
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 10:19   #47
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

elke Second Life draad hier sterft een vroege dood maar nu de flikken er zich mee bezig gaan houden is er geen houden meer aan...
Oud 22 april 2007, 11:27   #48
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Mss zou je beter de grote games draad opstarten waar we elkaar onze virtuele avonturen kunnen delen ?
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 08:12   #49
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
elke Second Life draad hier sterft een vroege dood maar nu de flikken er zich mee bezig gaan houden is er geen houden meer aan...
Ik krijg dat f*cking spel niet opgestart, het blijft telkens hangen in de lobby.
Het heeft niks met de systeemvereisten te maken want daaraan is voldaan.
Oud 23 april 2007, 09:03   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Osama Bin Laden zat niét in een vliegtuig dat de WTC-torens is binnengevlogen, maar toch lijkt men te denken dat hij daarvoor zou moeten opdraaien.

Maar wat je zegt is best boeiend. Ik kan dus iemand stap voor stap instrueren hoe hij een bom in elkaar moet steken zonder beschuldigd te worden van medewerking aan een terroristische aanslag?
Osama wordt gezocht en zal vervolgd worden voor het oprichten van Al Quaeda en voor het organiseren van terrorisme.

dat is iets totaal anders hé

het op het net zetten van een handleiding om explosieven te maken is nergens strafbaar, zolang je er niet bij aanzet tot geweld of terrorisme. (het zou mij sterk verbazen als je met een half uurtje surfen niet alle nodige uitleg vindt trouwens) ...

explosieven op zich zijn ook niet slecht hé, met een beetje inspiratie kan je perfect legale en positieve dingen bedenken waar explosieven voor gebruikt worden (inperken lawinegevaar, mijnbouw, etc ...)

ps de ontwikkelaars van de nucleaire techniek worden toch ook niet vervolgd wegens misdaden tegen de menselijkheid ? (alhoewel daar wellicht meer reden toe zou zijn, want voor het vinden 'positief' gebruik van de A-bom heb ik niet echt inspiratie blijkbaar ...)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 09:21   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Osama wordt gezocht en zal vervolgd worden voor het oprichten van Al Quaeda en voor het organiseren van terrorisme.

dat is iets totaal anders hé

het op het net zetten van een handleiding om explosieven te maken is nergens strafbaar, zolang je er niet bij aanzet tot geweld of terrorisme. (het zou mij sterk verbazen als je met een half uurtje surfen niet alle nodige uitleg vindt trouwens) ...

explosieven op zich zijn ook niet slecht hé, met een beetje inspiratie kan je perfect legale en positieve dingen bedenken waar explosieven voor gebruikt worden (inperken lawinegevaar, mijnbouw, etc ...)

ps de ontwikkelaars van de nucleaire techniek worden toch ook niet vervolgd wegens misdaden tegen de menselijkheid ? (alhoewel daar wellicht meer reden toe zou zijn, want voor het vinden 'positief' gebruik van de A-bom heb ik niet echt inspiratie blijkbaar ...)
Jammer dat je eigenlijk niet op de vraag antwoordt.
Oud 23 april 2007, 13:11   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer dat je eigenlijk niet op de vraag antwoordt.
ik dacht dat dat antwoord duidelijk was ...

Citaat:
Ik kan dus iemand stap voor stap instrueren hoe hij een bom in elkaar moet steken zonder beschuldigd te worden van medewerking aan een terroristische aanslag?
ik denk van wel ja, hoe kan verspreiden van kennis nu strafbaar zijn ?! het idee alleen al vind ik crimineel !

ik geef een voorbeeld (vanuit transport sector waar ik vroeger gewerkt heb)

elke scheepslader weet dat bvb meststoffen en suiker (de combinatie) tot explosieve toestanden kan leiden ... je zou hier probleemloos een omschrijving (hazardeous goods) vanop internet kunnen zetten waaruit je makkelijk elke conclusie zou kunnen trekken en de tegenovergestelde redenering kan opbouwen ...

er zijn nog mensen mee bezig hoor : http://www.scholierenlab.nl/nl/forum...?TOPIC_ID=3169

en de recepten zijn zeker al op het net te vinden (schrap : lees gevonden ) http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?showtopic=499

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 april 2007 om 13:16.
Oud 23 april 2007, 13:18   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Doe-het-zelver heeft al-Qaeda niet nodig

Gepubliceerd op maandag 18 juli 2005

Aanslagen worden snel toegeschreven aan Al-Qaeda. Vraag is echter of dat terecht is? Terroristen kunnen namelijk eenvoudig zonder hulp van Osama bin Laden of al-Qaeda via het internet aan informatie en middelen voor een aanslag komen.
De Egyptenaar die is opgepakt voor het vervaardigen van de bommen die in Londen op 7 juli zijn gebruikt heeft geen banden met al-Qaeda, zo verklaarde de Egyptische minister van Binnenlandse Zaken Habib al-Adli afgelopen week tegen de Egyptische krant al-Gomhuria. Volgens de minister hebben de westerse en arabische media te snel een oordeel geveld over de 33-jarige Magdi Mahmoud al-Nashar.

Zonder dat hij dat bedoelde kan de minister wel eens gelijk hebben met zijn uitspraak. De aanslagen hebben weliswaar de stempel van al-Qaeda, maar de vraag is of er ook directe banden zijn met het oorspronkelijke netwerk van Osama bin Laden. Het heeft er steeds meer de schijn van dat individuen en groepen het gedachtegoed van al-Qaeda als uitgangspunt gebruiken om tot hun daden te komen, maar verder geen directe connectie met het terreurnetwerk hebben.

Kookboek voor explosieven
Voor het beramen van een aanslag is dit ook niet nodig. Al jaren is het internet een uitstekende vindplaats voor zogenoemde ‘cookbooks’ voor explosieven. De zeventienjarige jongen die vorig week in Amsterdam een zelf gefabriceerde fragmentatiebom in bezit bleek te hebben, kan deze kennis online eenvoudig hebben opgedaan.

Al oud en berucht zijn ‘The Mujahideen Explosives Handbook’ en ‘The Mujahideen poisons handbook’. Het is echter niet nodig om je te wenden tot ‘extremistische lectuur’. Een eenvoudige zoekactie met ‘handbook explosives’ in Google levert voldoende andere sites, die niet of nauwelijks in verband te brengen zijn met een moslimextremistisch organisatie.

Doe-het-zelf
De site everything2.com is een makkelijk beginpunt. Hierop nauwgezette uiteenzettingen hoe je explosieven en zelfs een draagbare granaatwerper kunt maken. Met huis-tuin-en-keuken middelen kun je als ‘doe-het-zelf terrorist’ al een heel eind komen.

Ter voorbeeld: in Londen wordt vermoed dat de daders voor 1350 pond (1956 euro) aan parfum hebben gekocht om de bommen explosiever te maken. Beschik je wel over enige kennis van explosieven dan biedt everything2.com zelfs voor de gevorderden een informatief gedeelte.

Voor educatieve doeleinden
De handel in handboeken is ook levendig. Op de Russisch site club.gun doet op 1 december 2002 iemand die zich Wesley noemt drie cd’s in de aanbieding met maar liefst 250 boeken over de vervaardiging van onder andere explosieven en wapens.

Een belangstellende kan 32 dollar over maken naar een adres in Canada. De posting wordt afgesloten met ‘WARNING! For educational purposes only. I assume no responsibility for how this information may be used or misused. Follow the law’.

Buitenkans
Het kan nog goedkoper. Zo is voor 4,99 dollar een Anarchist cookbook te downloaden of bestellen, waarin 219 methoden beschreven staan om de samenleving te ontwrichten.

De makers van de site claimen dat je voor dat bedrag beschikt over handleidingen voor het plegen van creditcard fraude, het kraken van sloten en tevens het vervaardigen van verschillende bommen.

En het is als je de mensen achter dit 'kookboek' mag geloven een unieke kans. “This information once was banned from the Internet and BookStores, but since we've regained our rights to freedom of speech its back. BUT IT COULD AGAIN BE BANNED, GET IT NOW!”

Papierwerk
Degene die liever kiest voor het ouderwetse boek op papier kan bij Amazone terecht. Voor 9,60 dollar kun zo in het bezit komen van het ‘Do-it-yourself Gunpowder Cookbook’ en voor 13,57 dollar heb de paperback ‘Detonation: Theory and Experiment’ in huis.

En als het dan eenmaal zover is en je hebt je explosief gefabriceerd dan leert een site als logicsouth.com je hoe er voorzichtig mee om te gaan en te vervoeren.

Kind kan de was doen
De hier gepresenteerde sites behoorden tot de eerste tien zoekresultaten. Verder zoeken levert tal van andere voorbeelden op. Tenslotte zijn bijvoorbeeld de aangehaalde Mujahideen-handboeken ook na een paar te vinden. Het is niet gezegd dat alle cookbook-sites even betrouwbaar zijn, maar wie zoekt zal vinden.

Anders bieden discussiegroepen de mogelijkheid om kennis op te doen. De groep voor hobbyisten en freaks Chemixtry is daar zo'n voorbeeld van. Zo wordt er in de zomer van 2003 een discussie gevoerd over het gebruik van halogeenlampjes als onstekingsmechanisme. Bij één van leden van de vermoedelijke Hofstadgroep zijn in een supermarkttas ook halogeenlampjes aangetroffen.

Het toont aan dat iemand die kwaad wil vrij snel en eenvoudig informatie online kan achterhalen waarmee dat kwaad ook kan worden gedaan. 'Een kind kan de was doen', ook zonder hulp van Osama en zijn vertrouwelingen.

Joost Lammers

Lees ook: dossier moslimextremisme

© 2005 Planet Internet

met de werkende links bij op : http://www.planet.nl/planet/show/id=...0161/sc=d52572

en dit is de link naar zo'n hoe-maak-ik-een-bom-handboek, natuurlijk staat daarbij van dat niet te doen ... http://everything2.com/index.pl?node_id=1076813

maar strafbaar is die "kennis publiceren" dus uiteraard niet.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 april 2007 om 13:22.
Oud 23 april 2007, 15:03   #54
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat bijzonder vreemd. Als ik morgen een vriend aan de deur krijg ('ik krijg die bom hier nie goe, kun jij me helpen') en ik laat die binnen, help hem stap voor stap met het maken van die bom (zonder ook maar één iets aan te raken), dan verwacht ik dat ik medeplichtig kan bevonden worden voor de aanslag die hij met die bom pleegt (zie post Diplomatius). Zeker wanneer ik hem ook nog eens geholpen heb door te zeggen waar hij zijn auto 't best parkeert als hij maximale schade wenst te veroorzaken. Dat is puur het doorgeven van kennis, ook wanneer ik een hele aanslag orchestreer zonder zelf een poot uit te steken.
ik zou evengoed kunnen rondrijden in mijn auto en kinderen zoeken die makkelijk ontvoerbaar zijn, en dan pedofielen op de hoogte brengen daarvan zonder ze zelf te ontvoeren. ik denk dat ik medeplichtig ga bevonden worden, ook al heb ik maar wat kennis en observaties meegedeeld.
Nu kan ik die kennis en observaties en hulp geven in een face-to-face gesprek, of ik kan de telefoon gebruiken, of ik kan een email sturen, of ik kan msn gebruiken. Ik zou natuurlijk ook een context als second life kunnen gebruiken. Ik gebruik het dan niet meer als spel maar als puur communicatiemiddel. Second life wordt trouwens meer en meer gebruikt als communicatieplatform. Mijns inziens impliceert dat ook dat vormen van communicatie die gereglementeerd zijn via andere media, ook op gelijkaardige manieren gereglementeerd zouden moeten zijn op SL.
Stel bijv. dat men gekant is tegen toespraken van radicale imams die oproepen tot een jihad tegen de vlaamse bevolking. Een controle daarop en het uitvoeren van maatregelen daartegen zal weinig uitmaken als men op second life zonder enige controle een virtuele moskee mag oprichten en oproepen tot haat zoveel je maar wil.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be