![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt er nog bij dat we ook al niemand meer vinden die op die voorwaarde nog wil werken.
En dan zeggen ze dat ik mijn blik moet verruimen. Awel santé.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben op pensioen. Maar zo te zien verwart ge werken toch met een gezellig samenzijn (daarvoor gaat men op café). Wat is Uw beroep ? Ambtenaar ?
Laatst gewijzigd door Bob : 22 april 2007 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Mitgard :
Citaat:
Beste Groeten !
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ondertussen afgestudeerd met onderscheiding en al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze de loonkost halveren kunnen we de werknemers makkelijk 100 of 200€ meer betalen. Komen ze wat liever werken.
Dus uw loon zou stijgen, niet zakken. Dat zijn vakbonden die u dat wijsmaken. Uit eigenbelang of zo? Ze hebbben misschien schrik dat de leden hun dan wat minder nodig hebben en hun premie niet meer betalen.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet dit er uiteindelijk toe. Weet trouwens niet of men, in communistische landen, werken leuk vond. Maar weet wel dat ze allen ten onder zijn gegaan, omdat dit niet gepaard ging met een evenredige beloning.
Solidariteit heeft gewoon zijn breekgrens. Zo simpel is dat. Komt daarbij nog dat men iedereen vrij zou moeten laten, in het al of niet solidair zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dan zitten ze met een probleem voor de dienstencheque's te betalen, waar ze er nog eens 200'000 extra van willen.
Dus het loon zal nog flink stijgen, de netto lonen zullen nog meer zakken. Of blijven hangen. Het verschil zal nog toenemen en de levensduurte zal ook stijgen, dus gaan we verder achteruit. Eenmaal gans van onder zitten we enkel nog voor de staat bezig, dus zijn we communist geworden. Daar willen ze naartoe, en daar gaan we naartoe.
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als de loonkost daalt gaat den arbeider daar nauwelijks iets van merken op zijn loonbriefke. de aandeelhouders en het management, daar gaat dat geld naartoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen zal zijn meerwaarde willen natuurlijk. Maar ook de arbeiders hebben dan een poot om op te staan.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik u zeg dat ik nu al 40€/uur moet rekenen, moet ik er dan maar 50€/uur van maken?
Moeten we 100€ voor een banaan beginnen vragen misschien? En 1000€ voor een brood? Pas op, het is ooit zo eens geweest...in den oorlog.
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den aandeelhouders en het management gaan er ook nauwelijks iets van merken. Het zijn vooral de afnemers die er beter van zullen worden (terecht trouwens).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() Ook de vorige keer was het de ambitie om 200.000 jobs te creëren.
Verhofstadt meldt dan doodleuk en dolenthousiast:" er zijn er al 160.000 bij gecreërd". Waar hij zijn cijfers vandaan heeft weet ik niet. In ieder geval zelfs als ze kloppen dan nog komt hij 20 % tekort. Nu was ik misschien niet de slimsten van de klas, maar moest ik jaar na jaar 20% tekort gekomen zijn in mijn studiejaren zat ik nu nog op de schoolbanken. (bij wijze van spreken) Anderzijds ben ik van mening dat wie wil werken kan werken, dus heeft dit soort verkiezingspropaganda weinig vat op mij. Vooral het feit dat "stempelen" tegenwoordig als volwaardig beroep wordt aanzien door velen, moet dringend hard worden aangepakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez wie biedt meer ? hoe meer jobs hoe meer ongeloofwaardig !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() doe maar... de Polen werken hier aan 10 € per uur !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
196.000 nieuwe jobs... en hoeveel gingen er verloren ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best kept secret in town. ![]() |
|
![]() |
![]() |