Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2007, 21:50   #41
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dokterskosten terugbetaald krijgen is onderhevig aan de wettelijke regeling. Bijgevolg kan dat niet van ziekenfonds tot ziekenfonds verschillen. Dat is eenduidig.

Ziekenfondsen verschillen onder elkaar door de ledenbijdrage, de voordelen, de bijkomende verzekeringen, enzovoort.
Dat weet ik. Maar daarvoor ga ik dus niet bij een ziekenfonds. Ik ga bij een ziekenfonds om mijn doktersbijdrage terug te krijgen en omdat ik verplicht ben bij een ziekenfonds te gaan. Maar die "voordelen" kunnen me meestal de boom in.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2007, 22:21   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Ik ga om mijn dokterskosten etc terugbetaald te krijgen.
Wel goed nieuws voor U dan, medicatie voor aids gaat ge dan ook terugbetaald krijgen. Voor kanker gaat ge nog wat moeten wachten (tot ze wat afslagen, of de regering wat geld in kas heeft).
Maar deze terugbetaling is wel voor alle ziekenkassen hetzelfde...
Maar terug naar den topic. Doet een ziekenkas niet meer profijt aan een oude, omdat ze (dacht ik toch) gewoonweg op commissie werken (dus ene die tweemaal zoveel kost, brengt tweemaal zoveel op).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2007, 22:30   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Dat weet ik. Maar daarvoor ga ik dus niet bij een ziekenfonds. Ik ga bij een ziekenfonds om mijn doktersbijdrage terug te krijgen en omdat ik verplicht ben bij een ziekenfonds te gaan. Maar die "voordelen" kunnen me meestal de boom in.
Eerlijk gezegd vind ik dat heel onverstandig van u. Door het juiste ziekenfonds te kiezen heb ik ondertussen toch al flink wat financiële voordelen eruit gehaald.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2007, 23:33   #44
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Allez hup: weer een blokker die het programma van zijn partij niet kent
ik ben geen blokker en had het over Italië Of is dat land mischien ook al geïnfiltreerd door uw "beste vijanden" van de VB? Het begint wel belachelijk te worden, die obsessie van u hé?!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2007, 23:39   #45
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
In Portugal is dat ook zo...

Voor een ontwrichte schouder werd ik daar wel naar 4 verschillende 'hospitalen' gestuurd (in het totaal heb ik toen meer dan 100 km kunnen rijden; gelukkig had ik toen een auto gehuurd)...
Maar leuk was het wel... Het was precies alsof men vijftig jaar terug in de tijd kon gaan...

Gelukkig kan men daar ook beroep doen op dure (privé) geneeskunde, maar dat zal wsl niet poco zijn (behalve voor de salonpoco)...
ik moest in Italië een snede in mijn voorarm laten dicht naaien (13 punten) .Een Italiaanse kameraad ging met mij mee naar de kliniek, legde de zaak uit aan de dokter en liet mij verzorgen op zijn naam. Zulke klinieken zijn er in elk dorp, elke stadsbuurt...Voor ernstigere zaken moet je naar het gasthuis.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 09:02   #46
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd vind ik dat heel onverstandig van u. Door het juiste ziekenfonds te kiezen heb ik ondertussen toch al flink wat financiële voordelen eruit gehaald.
Ik zal het nog moeten bekijken, maar veel dingen zal ik toch niet gebruiken. And in the long run komt het niet noodzakelijk goedkoper uit voor mij.

Geboortepremie: heb ik ook bij de CM. Bij de neutrale krijg ik er wel een maxicosi bij per kind. Heb ik niet nodig (en zeker niet per kind).

Goedkope vakanties en jeugdkampen: waarschijnlijk gaan mijn kinderen later naar een jeugdbeweging. Dus het laatste is al overbodig. Het eerste vind ik zelf maar stom. Ik hou niet van groepsvakanties.

Terugbetaling sportabonnement: ik sport niet.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zal sowieso alles eerst op een rijtje moeten zetten. Eind juni ga ik even "ziekenhuisshoppen", maar het zou me verbazen als de neutrale er als positiefste zouden uitkomen.
Oud 26 april 2007, 09:03   #47
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zal het nog moeten bekijken, maar veel dingen zal ik toch niet gebruiken. And in the long run komt het niet noodzakelijk goedkoper uit voor mij.

Geboortepremie: heb ik ook bij de CM. Bij de neutrale krijg ik er wel een maxicosi bij per kind. Heb ik niet nodig (en zeker niet per kind).

Goedkope vakanties en jeugdkampen: waarschijnlijk gaan mijn kinderen later naar een jeugdbeweging. Dus het laatste is al overbodig. Het eerste vind ik zelf maar stom. Ik hou niet van groepsvakanties.

Terugbetaling sportabonnement: ik sport niet.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zal sowieso alles eerst op een rijtje moeten zetten. Eind juni ga ik even "ziekenhuisshoppen", maar het zou me verbazen als de neutrale er als positiefste zouden uitkomen.

Ook hun hospitalisatieverzekering, iets waar ik wel in geïnteresseerd ben, is echt wel hondsduur. Misschien ga ik daarvoor naar Partena, die vragen maar 1/3.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be