Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2007, 19:47   #41
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hoe goed kennen jullie(vooral C2C) het Amerikaanse volk eigenlijk? Duidelijk beter dan mij die er al 18 jaar woont.

In vele landen zou deze cover-up voorgoed in de doofpot verdwijnen. Hier is er tenminste een open onderzoek.

Allez ze hebben u dus ook goed gebrainwasht! Tis daarom dat heel de wereld behalve de amerikanen wisten dat er geen wmd's in irak te vinden waren. Ge zijt al even idioot geworden als al die amerikanen!

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 25 april 2007 om 19:48.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2007, 21:48   #42
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Allez ze hebben u dus ook goed gebrainwasht! Tis daarom dat heel de wereld behalve de amerikanen wisten dat er geen wmd's in irak te vinden waren. Ge zijt al even idioot geworden als al die amerikanen!
Hittegolf in Belgie?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 00:16   #43
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hoe goed kennen jullie(vooral C2C) het Amerikaanse volk eigenlijk?
Europeanen kennen Amerika en het Amerikaanse volk doorgaans beter dan de Amerikanen zelf.

Ik heb dat gemerkt tijdens de vele quiz-partijtjes die ik bij verschillende gastfamilies in de VS heb mogen meemaken in het bijzijn van andere Europeanen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 00:35   #44
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Europeanen kennen Amerika en het Amerikaanse volk doorgaans beter dan de Amerikanen zelf.

Ik heb dat gemerkt tijdens de vele quiz-partijtjes die ik bij verschillende gastfamilies in de VS heb mogen meemaken in het bijzijn van andere Europeanen.

Stoefer.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 07:12   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hoe kom je hierbij dan?
Doe eens een test, dan weet je het.

Buiten hun eigen leefwereld kennen de meeste mensen niets van aardrijkskunde.
Zoals de geschiedenis voor de meeste mensen ook pas begint met hun eigen geboorte.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 08:04   #46
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh nee, wat heeft dat met de leugens van hem te maken?
Wat heeft den Guy met deze topic te maken?
Oud 26 april 2007, 09:12   #47
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Jammer genoeg geldt dit voor de meeste Amerikanen.
Het kan liggen aan het feit dat de V.S. vrij groot is en dat ze genoeg "nieuws" e.d. in hun binnenland hebben, maar het blijft jammer.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 14:43   #48
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Het gaat hem niet over hoeveel men 'verkloot'. Het gaat hem over het feit dat eender welke hoeveelheid een veralgemenende haat niet rechtvaardigt.
eender welke hoeveelheid rechtvaardigt geen haat... Mag ik met die therorie er dan ook op aan dat niemand dutroux mag haten? Want hij heeft nog niet genoeg 'gedaan'. Uw houding is mooi, maar ga dat eens uitleggen aan alle slachtoffers, schuldig of niet, en hun famillie...

Citaat:
Ik kan je een kritiekevangelie schrijven over de huidige VS-politiek. Zou dat een rechtvaardiging zijn van een haat jegens al wat Amerikaans is?
U spreekt over een natie die er geen graten in ziet om ONRECHTVAARDIG overal te doen en laten wat ze willen, met voornaamste reden "because we can", maar om dan afkeer te voelen voor die natie moet men zich rechtvaardigen? lol...

Citaat:
Hoeveel Amerikanen verkiezen hun president? Een president van de VS wordt in de meeste gevallen door iets van om en bij de 25 procent van de bevolking verkozen.
Maar hij IS gekozen. Is dat maar door 25% van de bevolking dan is dat toch een fout of mankement in HUN systeem. Dat is geen excuus om andere dingen te verklaren. Als men morgen eerlijk is in de usa, dan laat men de iraqesen bvb OOK meestemmen

Citaat:
Als jij een meerderheid van een bepaalde groep wil veroordelen op basis van datgene wat een minderheid doet. Tja, dan doe je maar. Voor mij is dat echter niet veel verstandiger dan beweren: "Er is één Marokkaanse dief dus zijn alle Marokkanen dieven".
Dan moet de meerderheid zijn mond openen, en handelen. Hoe je het ook draait of keert het is de usa bevolking die kiest welk systeem te hanteren, en welke president etc.. De hoofdverantwoordelijkheid van hun natie ligt dus bij henzelf.

Citaat:
Dan moet je nog eens lezen want niks van wat je hier laat uitschijnen staat daar. Wat jij dus opmaakt uit wat ik hierboven schrijf is dus verkeerd.
Maar toch antwoord je niet, wanneer mag je wel afkeer voelen of zelfs haat?

Citaat:
Als je de discussie wil voeren op het niveau van pro of contra de VS dan zul je een levendig gesprek kunnen voeren met de John Beel Hoods van dit forum.
Gelieve echter mij niet in het ene, noch het andere veralgemenende kamp te willen duwen. Ik keur de confronterende, buitenlandse politiek van de VS af, maar ik zie geen enkele reden waarom ik hiervoor alle Amerikanen of alles wat Amerikaans is zou moeten haten.
De enige die tot hiertoe heeft bewezen een zeer pro of contra strategie te voeren is de usa..." we're the good, not with us is against us"...
Ik wijs naar geen enkele modale amerikaan persoonlijk, maar durf wel zeggen dat het amerikaanse volk zelf verantwoordelijk is voor de politiek die hun natie voert. Net zoals wij belgen eigenlijk verantwoordelijk zijn voor shit-toestanden als BHV...

Met dat verschil dat er door de door ons gecreerde problemen met BHV vooralsnog geen doden vallen, zeker al niet in een ander land...

Laatst gewijzigd door Zyp : 26 april 2007 om 14:45.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:47   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Doe eens een test, dan weet je het.

Buiten hun eigen leefwereld kennen de meeste mensen niets van aardrijkskunde.
Zoals de geschiedenis voor de meeste mensen ook pas begint met hun eigen geboorte.
Ik ben niet degene die zegt dat amerikanen geen fluit van aardrijkskunde kennen.
Waar haal je deze cijfers?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 15:49   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Wat heeft den Guy met deze topic te maken?
Ook een politici en een leugenaar... maar voor hem geen eigen topic...hij is dan ook geen amerikaan é.
Oud 26 april 2007, 15:52   #51
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Jammer genoeg geldt dit voor de meeste Amerikanen.
Het kan liggen aan het feit dat de V.S. vrij groot is en dat ze genoeg "nieuws" e.d. in hun binnenland hebben, maar het blijft jammer.
Weet jij zoveel van bv Portugal? Awel, de ene kant van amerika naar de andere kant is nog verder dan van hier naar Portugal...waarom zouden amerikanen beter zijn in aardrijkskunde als wij? Daarom zijn zij nog niet slecht erin, amerika is gewoon veel te groot.
Oud 30 april 2007, 10:16   #52
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Het onderzoeksrapport over de dood van patrick tillman;goed tegengif tegen de onzin van de minister van agitatie.Over de gevangenname van jessica lynch werd nooit een heldenverhaal verspreid.
http://www.defenselink.mil/transcrip...nscriptid=3917
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 10:53   #53
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Over de gevangenname van jessica lynch werd nooit een heldenverhaal verspreid.
kieken. er is een film over gemaakt!
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 10:55   #54
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet degene die zegt dat amerikanen geen fluit van aardrijkskunde kennen.
Waar haal je deze cijfers?
http://www.nationalgeographic.com/ro...gLitsurvey.pdf

vooral pag 8 is relevant. nu ja, ook andere landen doen het eigenlijk vrij slecht gezien de vrij lage moeilijkheidsgraad van de test, maar de VSA steekt er toch bovenuit.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 10:59   #55
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
kieken. er is een film over gemaakt!
Dat heeft niets met het leger te maken.Ze behoorde in ieder geval niet tot een gevechtseenheid en de gevangenname kon dus moeilijk met heldendom gepaard gaan.
Oud 30 april 2007, 13:26   #56
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het onderzoeksrapport over de dood van patrick tillman;goed tegengif tegen de onzin van de minister van agitatie.
En wat heb je met dat rapport dan weerlegd? Dat Tillman het slachtoffer werd van "very friendly fire"? Nee. Dat de commandant de zaak slecht opgevolgd heeft? Neen. Dat er met bewijsmateriaal werd geknoeid? Neen. Dat de DoD tegen zijn familie heeft gelogen over de feiten? Neen. Dat het DoD tegen de pers heeft gelogen over de ware toedracht? Neen.

Je hebt dus niets weerlegd van wat ik aanhaal. Goed geprobeerd, maar helaas. Je krijgt nog 2,5 op 10 voor de moeite.

Citaat:
Over de gevangenname van jessica lynch werd nooit een heldenverhaal verspreid.
Je liegt bijna even fel als het Pentagon. Ambiëer je daar een postje bij de PR-afdeling?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 13:29   #57
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze behoorde in ieder geval niet tot een gevechtseenheid en de gevangenname kon dus moeilijk met heldendom gepaard gaan.
Ze werd niet gevangengenomen maar overgebracht naar het ziekenhuis waar ze prima verzorgd werd. Maar ja, zo gaat dat met die Irakese barbaren; in plaats van haar een kap over het hoofd te trekken, haar te verkrachten en electrodes in haar kut te steken, dienen die achterlijke moslims haar gewoon de beste zorgen toe. Een beschaafd volk zal dat nooit worden zolang ze niet van de VS leren hoe je écht met vijanden moet omspringen. Is het niet John?

Oud 30 april 2007, 13:36   #58
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
En wat heb je met dat rapport dan weerlegd? Dat Tillman het slachtoffer werd van "very friendly fire"? Nee. Dat de commandant de zaak slecht opgevolgd heeft? Neen. Dat er met bewijsmateriaal werd geknoeid? Neen. Dat de DoD tegen zijn familie heeft gelogen over de feiten? Neen. Dat het DoD tegen de pers heeft gelogen over de ware toedracht? Neen.

Je hebt dus niets weerlegd van wat ik aanhaal. Goed geprobeerd, maar helaas. Je krijgt nog 2,5 op 10 voor de moeite.

Je liegt bijna even fel als het Pentagon. Ambiëer je daar een postje bij de PR-afdeling?
Ge moet uw eigen posting eens herlezen.Die werd volledig weerlegd
Tillman heeft wel degelijk geprobeerd met inzet van zijn eigen leven een andere eenheid ter hulp te komen en is daarbij voor de vijand aangezien zonder dat degenen die vuurden in de fout gingen.Een aantal officieren overtraden de regels door niet onmiddellijk de famililie in te lichten dat het om vriendelijk vuur kon gaan.Een storm in een glas water dus;al die aandacht niet waard.
Over de gevangenneming van jessica lynch werd door het leger nooit een heldenverhaal verspreid.
Oud 30 april 2007, 13:38   #59
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ze werd niet gevangengenomen maar overgebracht naar het ziekenhuis waar ze prima verzorgd werd. Maar ja, zo gaat dat met die Irakese barbaren; in plaats van haar een kap over het hoofd te trekken, haar te verkrachten en electrodes in haar kut te steken, dienen die achterlijke moslims haar gewoon de beste zorgen toe. Een beschaafd volk zal dat nooit worden zolang ze niet van de VS leren hoe je écht met vijanden moet omspringen. Is het niet John?
Aangezien ze een vijandelijke soldaat was,werd ze vanzelfsprekend gevangengomen.Gij verkoop baarlijke onzin.
Oud 30 april 2007, 15:18   #60
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Aangezien ze een vijandelijke soldaat was,werd ze vanzelfsprekend gevangengomen.Gij verkoop baarlijke onzin.
Ik baseer me alleen op wat ik van Jessica zelf gelezen heb, met name dat het ziekenhuispersoneel getracht heeft haar aan de VS-soldaten over te dragen. Bizarre vorm van gevangenschap.
De VS-soldaten vonden het echter beter als ze nog even in het ziekenhuis bleef. Ze waren namelijk bezig met een toneelstukje in te oefenen, getiteld "de heroische bevrijding van Jessica Lynch".

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be