![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Een gezond bedrijf investeert niet massaal in landbouw, in abstinence programs, in de staalindustrie, ...
een vb: De ingrepen van Bush op de staalindustrie hebben al meer jobs gekost bij de staalverbruikers dan er in de gehele staalindustrie werken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik steeds in herhaling moet vallen om no eens heel de uitleg te geven, ja, dankom ik ook maar terug met de vergelijking met Reagan. Die bovendien best wel opgaat. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je vergelijkt met reagan? raar want dat komt niet overeen. Reagan begon met een tekort en weinig economische groei en had na enkele jaren een groei van 3 a 4% tesamen met meer export en meer veel minder werkloosheid. Bush is bijna het omgekeerde hij begon van een betere sitiuatie en is nu na bijna 4 jaar nog steeds met een hogere werkloosheid, veel minder export ,... Na reagan was er trouwens niet zoveel groei reagan stopte met een groei van 4.5% (in de laatste jaren) en bush sr had gemiddeld een groei van 2% . Pas in 94 begon de groei terug aan te zwengelen naar 4% . Volgens jou dus door maatregelen die 10 jaar geleden genomen waren? Ach ja als reagan lover zal je ongetwijfeld zeggen dat groei in 2089 ook nog dankzij reagan is . Sorry hoor maar dat is onzin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() http://www.cato.org/pubs/tbb/tbb-0308-16.pdf While Reagan attacked the “destructive pattern of runaway spending,” as he called it in his second budget, Bush has expanded a wide array of “compassionate” welfare state programs. ... Reagan did not get all the cuts he wanted, but he did push for subtractions from the baseline, not additions as Bush has pushed for. Voor de rest moet je het artikel maar lezen. Bij militaire uitgaven is -dacht ik- de oorlog in Irak nog niet bijgerekend. Vooral de discretionary spending is belangrijk, en het is daar dat Bush het ook het slechtste op doet: Discretionary spending: This spending is optional, and in contrast to entitlement programs for which funding is mandatory. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
De VS mag echter niet zoveel schulden maken en dan zeker niet op de manier dat bush het doen . Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Je vergelijkt met reagan? raar want dat komt niet overeen. Reagan begon met een tekort en weinig economische groei en had na enkele jaren een groei van 3 a 4% tesamen met meer export en meer veel minder werkloosheid. Bush is bijna het omgekeerde hij begon van een betere sitiuatie en is nu na bijna 4 jaar nog steeds met een hogere werkloosheid, veel minder export ,... Na reagan was er trouwens niet zoveel groei reagan stopte met een groei van 4.5% (in de laatste jaren) en bush sr had gemiddeld een groei van 2% . Pas in 94 begon de groei terug aan te zwengelen naar 4% . " En nog vele andere ach ja dat heb je toevallig gemist zeker? ![]() Klopt er soms iets niet van ? Jij zei dat bush en reagan dezelfde politiek voeren maar geeft niks om die stelling te onderbouwen . 2 andere personen zeggen het tegengestelde en tonen dat ook aan en dat negeer je compleet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() BTW , wat schreef je daar over Reagan die aan 4.5 % groei stopte? Vind je dan dat Bush het niet goed doet omdat hij verder ging naar een groei die in bepaalde trimesters tot 8% gaat? Of wat is jouw punt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat Reagan de economie goed gedaan heeft door te snoeien in de overheidsuitgaven. En jij komt hier aandraven en zeggen dat Bush net zoals Reagan de economie goed zal doen. Nochtans ken ik geenenkel terrein waarop Bush bespaard heeft (uitzondering: aidsprogramma's waarbij duivelse dingen als condooms gebruikt worden). Integendeel, behalve Johnson liet nog nooit iemand de uitgaven zo sterk stijgen in de eerste 3 jaar van zijn beleid. Ach, ik heb geen goesting om het verder uit te leggen. Wat baten kaars en bril als den uil niet zien wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Laat maar je hebt duidelijk geen zin en wil dat gewoon niet toegeven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die ellenlange discussies reeds in vorige topics gevoerd. Ik verwachtte niet om andersdenkenden te overtuigen, maar ben zelf niet overtuigd van jullie tegenargumenten. Ik ben nog steeds van mening dat Bush de juiste politiek voert, ook op economisch vlak. Noem dat 'blind' als je wilt, wees ertegen, fijn, maar ik blijf erbij, en de toekomst zal ook hier Bush zijn gelijk geven. Ik herrinner mij al te goed hoe Reagan (ook al zijn er een aantal kleine verschillen) zwaar werd aagepakt voor zijn politiek. De tegenstanders noemden hem ook The Big Spender, en hij kon niets goed doen. En vandaag worden de verschilletjes tussen zijn politiek en die van Bush gebruikt om deze laatste weer aan te pakken. Op zich is dat goed nieuws.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En reagan was nog altijd slecht voor de VS de shuld die hij opwouwde zijn ze nog steeds aan het afbetalen (waren ze toch totdat bush er kwam ![]() Zoals je zegt we zullen zien of bush het goed doet maar ziende dat de meningen over reagan nog steeds verdeelt zijn zullen we het waarschijnlijk nooit weten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind 8x geen klein verschil. Stel: Ik heb een nieuwe loonsverhoging. Geen groot verschil met de vorige. Maar 8x groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |