Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2007, 21:50   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Inderdaad het VB zit met de billen dichtgeknepen.
Als de bestaande pers in Vlaanderen zo erg is, vraag ik mij af waarom nog geen enkele Belanger effectief zelf een krant uitgeeft ?
De reden is heel klaar en duidelijk: omdat de terreur van het regime zoiets onmogelijk maakt.
Om die reden waagt ook bijna niemand een VB-affiche voor zijn raam. Een steen is het antwoord.
Daarom waagt ook niet iedereen om VB-lid te worden. Broodroof en uitsluiting is het gevolg
Daarom vertonen alle peilingen en te lage uitslag voor het VB. Men heeft schrik om zijn mening te zeggen.
Maar de poco's draaien dan de zaken om en zeggen: ze zijn beschaamd!?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 21:54   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De reden is heel klaar en duidelijk: omdat de terreur van het regime zoiets onmogelijk maakt.
Om die reden waagt ook bijna niemand een VB-affiche voor zijn raam. Een steen is het antwoord.
Daarom waagt ook niet iedereen om VB-lid te worden. Broodroof en uitsluiting is het gevolg
Daarom vertonen alle peilingen en te lage uitslag voor het VB. Men heeft schrik om zijn mening te zeggen.

Heel juist geformuleerd, Luc!
Oud 29 april 2007, 23:34   #43
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

4. Plots heten het ook allemaal ‘kopstukken’ te zijn. Dat doet een beetje denken aan een Mexicaans leger. Of aan de zegeberichten van het Britse leger telkens ze in de jaren ’70 en ’80 een IRA-soldaat bij de lurven konden pakken. ‘Zware slag voor het IRA’, klonk het dan steevast, ‘IRA onthoofd’, ‘kopstuk opgepakt’. In kringen van IRA- sympathisanten vroeg men zich dan altijd lachend af hoeveel ‘kopstukken’ hun ondergrondse leger wel niet had…
Kijk eens aan. Ben jij niet samen met Hyoens diegene die hier met de fanfare op kop het vertrek van elke N-VA'er groot of klein kwam aankondigen met bazuinen en de obligate mededeling dat de N-VA nu wel definitief was leeggelopen en de overloper per definitie de laatste oprechte Vlaams-nationalist in die partij was geweest?

Overlopers waar ik als N-VA-kaderlid zelfs de naam nog nooit van had gehoord kregen persberichten en een hele hoempapa om hun overstap. Nu het VB twee parlementsleden verliest, komt IlFalco (op Hyoens is het nog even wachten) hier mekkeren over de perfide Belgische "regimepers" die krek hetzelfde doet als het VB al jaren met zijn volle steun doet.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 23:47   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want je krijgt geen stenen als je een zonder haat straat (zelfs niet eens politiek gekleurd, voor velen) ophangt? Er bestaan Vb'ers die die bordjes ophangen. (En terecht. Voor mij is dat niet onwaarschijnlijk.) Voor sommige anderen blijkbaar wel.

Ik vermoed dat je al eens gehoord wat NSV-leden al eens uitsteken in A'pen? Is dat dan wel goed te keuren?

Natuurlijk niet. Langs beide kanten.

En dat heeft op zich niets met het 'regime' te maken. Dat eerste. Dat zijn individuele daden, van (linkse) idioten. Niet elke niet-vb'er is zo.

Dat tweede is ook maar raar. Ken jij dan mensen die ontslagen zijn doordat ze vb'er zijn? En dan heb ik het wel over de overheidssector. Ik zou denken dat in de privésector iedereen doet wat hij/zij wilt doen?

Het gedrag van de vakbonden ivm mensen buiten schoppen is natuurlijk onaanvaardbaar, maar niet onoverkomelijk. Ik geloof dat er toch een onafhankelijke vakbond is?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 08:33   #45
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Kijk eens aan. Ben jij niet samen met Hyoens diegene die hier met de fanfare op kop het vertrek van elke N-VA'er groot of klein kwam aankondigen met bazuinen en de obligate mededeling dat de N-VA nu wel definitief was leeggelopen en de overloper per definitie de laatste oprechte Vlaams-nationalist in die partij was geweest?

Overlopers waar ik als N-VA-kaderlid zelfs de naam nog nooit van had gehoord kregen persberichten en een hele hoempapa om hun overstap. Nu het VB twee parlementsleden verliest, komt IlFalco (op Hyoens is het nog even wachten) hier mekkeren over de perfide Belgische "regimepers" die krek hetzelfde doet als het VB al jaren met zijn volle steun doet.
zorroaster, je hebt gelijk als je dat zinloos geleuter aanklaagt.
Toch is het zo dat de Belgische regimepers (en zeker de 'kwaliteitskranten') zich meestal bevooroordeeld en zelfs schandalig gedraagt tov het VB.
Een week geleden sprak DS met politici 'die ook papa zijn'. Iedereen komt aan bod, ook BDW. Maar niet één VB-er. Die onmensen en papa's, wat dacht je. Niet dikwijls een dergelijke perfiede en haatdragende demonisering van mensen gelezen in onze regimepers.
Je weet ook dat BDW regelmatig een bijdrage kan leveren in DS en DM. Het VB nooit. Dat moet ook aangeklaagd worden.
Oud 30 april 2007, 08:43   #46
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zorroaster, je hebt gelijk als je dat zinloos geleuter aanklaagt.
Toch is het zo dat de Belgische regimepers (en zeker de 'kwaliteitskranten') zich meestal bevooroordeeld en zelfs schandalig gedraagt tov het VB.
Een week geleden sprak DS met politici 'die ook papa zijn'. Iedereen komt aan bod, ook BDW. Maar niet één VB-er. Die onmensen en papa's, wat dacht je. Niet dikwijls een dergelijke perfiede en haatdragende demonisering van mensen gelezen in onze regimepers.
Je weet ook dat BDW regelmatig een bijdrage kan leveren in DS en DM. Het VB nooit. Dat moet ook aangeklaagd worden.
Het heet vrije markt. Wat ga je anders doen. De niet-staatsgebonden pers systematisch controleren?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 08:45   #47
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Want je krijgt geen stenen als je een zonder haat straat (zelfs niet eens politiek gekleurd, voor velen) ophangt? Er bestaan Vb'ers die die bordjes ophangen. (En terecht. Voor mij is dat niet onwaarschijnlijk.) Voor sommige anderen blijkbaar wel.

Ik vermoed dat je al eens gehoord wat NSV-leden al eens uitsteken in A'pen? Is dat dan wel goed te keuren?

Natuurlijk niet. Langs beide kanten.

En dat heeft op zich niets met het 'regime' te maken. Dat eerste. Dat zijn individuele daden, van (linkse) idioten. Niet elke niet-vb'er is zo.

Dat tweede is ook maar raar. Ken jij dan mensen die ontslagen zijn doordat ze vb'er zijn? En dan heb ik het wel over de overheidssector. Ik zou denken dat in de privésector iedereen doet wat hij/zij wilt doen?

Het gedrag van de vakbonden ivm mensen buiten schoppen is natuurlijk onaanvaardbaar, maar niet onoverkomelijk. Ik geloof dat er toch een onafhankelijke vakbond is?
Adrian, even de puntjes op de i.
'zonder haat straat' is een anti-VB initiatief, en er is geen gevaar voor een steen in je raam. Ook niet in Antwerpen waar 33.5% VB stemt.
'Het NSV zal ook wel eens iets uitsteken'. Zoals anderen ook wel eens ....Een onweerlegbare beschuldiging.
Plots mag in de privésector iedereen doen wat hij wil !?
Ben jij nu echt zo onwetend en naief dat je niet weet dat het regime overal waar mogelijk VB-ers ontslaat en afdreigt?
Oud 30 april 2007, 10:42   #48
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerst een bepaalde bevolkingsgroep demoniseren, vernederen, uitsluiten, broodroven en vooral overladen met alle zonden Israëls en dan in dezelfde teneur door schatplichtige onderzoekers een uiterst subjectieve dwarsdoorsnede laten maken van deze groep.
Daarna deze dwarsdoorsnede naadloos laten inpassen in hun argumentatie tegen diezelfde groep.

Deze perfide aanslag op de meest elementaire grondvesten van onze westerse beschaving van na de verlichting is nog ooit met groot succes toegepast.

Iedereen die al eens een boekje recente geschiedenis heeft glezen weet waar ik het over heb.

Niets nieuws onder de zon dus.

Hoe zal het deze keer uitdraaien?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be