Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 10:28   #41
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner Bekijk bericht
0-waarde moraliteit

Ben oprecht blij dat je dat toch beseft dan. Het is alvast een start om dat te erkennen, mogelijks volgt er dan meer.
Teksten gaan herschikken en dingen neerschrijven die er niet staan, getuigd van niet veel onderbouw in je standpunten...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 11:15   #42
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Percalion,

Je bent zelf die bron van dat leed door je verkeerde begrip wat economie wil zeggen. De wortel zit in ons kapitalistisch systeem dat de mens als een machine aanziet en geld als product interpreteert.
Dat verkeerd begrijpen zit eerder bij jou Werner. Geld, en de waarde van geld, is zelfs niet gelinkt aan dat kapitalistisch systeem.

Citaat:
Doe gewoon voort, straks is er weer schaarste met je winsthongerige spelletjes.

Denk je echt nooit eens na waar je met deze lineaire en puur horizontale denkwijze gaat uitkomen ? Intellectuele verstarring is het, waar je dan jammer genoeg zelf niet aan kunt doen. Erover nadenken kan wel maar dat lukt blijbaar moeilijk en vandaar het steeds reciteren van diezelfde horizontale en geconditioneerde denkpatronen. Alsof een computer spreekt zonder potentieel denkvermogen om dingen in vraag te stellen. Staat allemaal beschreven maar er eens over nadenken, is blijkbaar vooralsnog geen optie, zo blijkt. Jammer dus.

The End Is Near, Listen to Tom - een dijk van een uitspraak en zo klopt als een bus.
De tegenpartij intellectuele verstarring verwijten, is evenmin een goeie argumentatiemethode.
Oud 4 mei 2007, 11:28   #43
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Percalion,

Je bent zelf die bron van dat leed door je verkeerde begrip wat economie wil zeggen. De wortel zit in ons kapitalistisch systeem dat de mens als een machine aanziet en geld als product interpreteert.

Doe gewoon voort, straks is er weer schaarste met je winsthongerige spelletjes.

Denk je echt nooit eens na waar je met deze lineaire en puur horizontale denkwijze gaat uitkomen ? Intellectuele verstarring is het, waar je dan jammer genoeg zelf niet aan kunt doen. Erover nadenken kan wel maar dat lukt blijbaar moeilijk en vandaar het steeds reciteren van diezelfde horizontale en geconditioneerde denkpatronen. Alsof een computer spreekt zonder potentieel denkvermogen om dingen in vraag te stellen. Staat allemaal beschreven maar er eens over nadenken, is blijkbaar vooralsnog geen optie, zo blijkt. Jammer dus.

The End Is Near, Listen to Tom - een dijk van een uitspraak en zo klopt als een bus.

Misschien kan je niet goed lezen, dus ik probeer het even zo:

Geef me een bron voor het getal van vijfentwintigduizend doden per dag die exclusief toe te schrijven vallen aan 'het kapitalisme'.
Oud 4 mei 2007, 12:13   #44
eno2
Banneling

Standaard Obscene ongelijkheid

Het gaat er niet niet om totale gelijkheid na te streven en te bereiken, , maar om de obscene en immorele uitwassen van de ongelimiteerde ongelijkheid, zoals het kapitalisme dat huldigt, te bestrijden en af te schaffen.

Het uitgangspunt daarin is, dat de mensen wel niet gelijk zijn, want elk is een uniek individu, maar wel gelijkwaardig.

Het installeren en behouden van een limietloze ongelijkheid (dat in eerste en laatste instantie altijd op machtspolitiek te herleiden is) polariseert niet alleen maar groepen en gemeenschappen, het is het meest schadelijke dissolvent van elke sociale cohesie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 12:26   #45
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hier een aanzet...
,,Noord-Korea executeert hongerlijders''

Hongerlijdende Noord-Koreanen die betrapt worden op het stelen van voedsel, worden publiekelijk geëxecuteerd. Anderen sterven in werkkampen de hongerdood. Dat staat in een gisteren vrijgegeven rapport van Amnesty International, dat het Noord-Koreaanse regime er ook van beschuldigt voedsel als een politiek wapen te gebruiken.

De mensenrechtenorganisatie Amnesty International (AI) maakte het rapport over Noord-Korea gisteren bekend in het Indiase Mumbai, waar het vierde Wereld Sociaal Forum aan de gang is. ,,Hongerig naar rechten: mensenrechten en de voedselcrisis in de Democratische Volksrepubliek van Korea'', luidt de titel van de studie.

,,Sommige Noord-Koreanen die, gedreven door de honger, betrapt werden op voedseldiefstal, werden in het openbaar terechtgesteld'', aldus AI-onderzoeker Rajiv Narayan. ,,Die executies werden met affiches aangekondigd en schoolkinderen werden verplicht ze bij te wonen.''

Het stalinistische regime van Noord-Korea, internationaal zo goed als geïsoleerd, kampt al sinds het begin van de jaren negentig - toen het failliet van de overheidsgestuurde landbouw duidelijk werd - met grote voedseltekorten. Sindsdien moet het op buitenlandse noodhulp rekenen om zijn bevolking in leven te houden.

Het nieuwe Amnesty-rapport lijkt ook de beschuldigingen van de Verenigde Staten en andere landen te bevestigen dat het regime van Kim Jong-Il voedseldonaties, bedoeld voor de meest noodlijdenden, afleidt naar geprivilegieerde militaire kringen. Voedsel zou ook gebruikt worden om partijtrouw te belonen. De VS en Zuid-Korea, twee van de grootste donoren, eisen al langer extra garanties en controles op de stroom van de voedselhulp.

Amnesty brengt in het rapport ook schokkende getuigenissen van Noord-Koreaanse vluchtelingen. ,,In de strafkampen waar vermeende ,,landverraders'' worden vastgehouden, wordt het ontnemen van voedsel als extra sanctie toegepast'', aldus een geïnterviewde, die onder een schuilnaam vertelt, uit schrik voor represailles tegen zijn achtergebleven familie. ,,Ik heb mensen de hongerdood zien sterven.''

Bron: De Standaard

D. overwegende dat het voortdurende isolement ten gevolge van het beleid van zijn leiders en een aantal
natuurrampen de laatste acht jaar reeds de hongerdood van tenminste 2 miljoen Noord-Koreanen
heeft veroorzaakt en dat nog meer Noord-Koreanen onder de voedseltekorten te lijden zullen krijgen

doordat donoren hun beleid inzake voedsel- en energiehulp vanwege de nucleaire crisis hebben herzien,

Bron: Publicatieblad van de Europese Unie

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 mei 2007 om 12:26.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 17:16   #46
Werner
Burgemeester

Standaard

Percalion,

Geef me een bron voor het getal van vijfentwintigduizend doden per dag die exclusief toe te schrijven vallen aan 'het kapitalisme'.

Heb ze gegeven maar je snapt het niet, kan ik er ook niet aan doen natuurlijk. Ik geef je dan persoonlijk het rekenkundig bewijs dat je een verkeerd uitgangspunt over economie hebt maar dat leg je dan netjes naast je neer.

Ik zeg en schrijf nu nog dan maar eens dat winsthonger in functie van materieel bezit deze wereld kapot maakt. Dat zijn kapitale fouten eigen aan het kapitalisme. Deze belachelijke strijd om geld maakt dat we als pubers door het leven stappen alsof we niet geleerd hebben wat het is om mens te zijn.

Je gedachtegang gaat zelfs zo ver dat het uit schuldgevoel grondstoffen gaat zoeken op Mars terwijl je goed weet dat dit eerder een schuldbekentenis is. Nog steeds geen haar op je hoofd dat er aan denkt dat er misschien toch wel iets verkeerd zou zijn aan je stellingen. Als een rat in de val spring je dan van de ene tegenstelling naar de andere maar nog steeds blijft de intellectuele verstarring aanhouden. Sterker nog, ze wordt alsmaar heviger waardoor dit a-morele systeem nog meer slachtoffers maakt, elke dag, elke uur, elke seconde...

En dat allemaal voor een stukje papier en egotripperij...men zou eens iets moeten afgeven, och arme...

Je kan maar succes boeken als je er voor zorgt dat anderen minder zijn...dan pas kan je 'succes' halen...laat mensen maar stikken, ik kan tenminste rekenen...zelfs een regeltje van drie kan ik al niet meer naar z'n essentie inschatten...zo diep zijn we gezakt...de ene structurele denkfout na de andere om dan het puin van onze eigen gedachten te ruimen, steeds opnieuw maken we dezelfde fouten...het systeem is heilig verklaard, kan niet aan gewijzigd worden...gehypnotiseerd worden we in een negatieve spiraal gezogen...als een kanker van de wereld maken we alles kapot...inclusief onszelf...

Tergend is het, ik hoop dat het in orde komt maar gezien de situatie vrezen we daar wel voor. Maar doe rustig verder met de creatie van 'waarden' en 'kapitaal'....de slachtpartij must go on...een opwaartse positieve loonsdruk vanwege de multinationals gaat ons nu redden en dit alsof niemand kan tellen...The End Is near, Listen to Tom...en zo kwam het einde in zicht, iedereen wist wel wat het probleem was maar het systeem kon niet gewijzigd worden...de computer neemt de mensheid over, het was voorspeld en nu gebeurt het dan toch..niemand wou het geloven maar toch blijkt het zo te zijn....de mensheid in verval...

Dat je zelf de vraag over die 25.000 slachtoffers nog durft vragen zegt al genoeg over je integrale doorzicht...misschien moet je er eens voor jezelf een tekeningetje van maken...

Man toch....waar gaat dat nog eindigen....
Oud 4 mei 2007, 17:49   #47
Werner
Burgemeester

Standaard

Sfax,
Dat verkeerd begrijpen zit eerder bij jou Werner. Geld, en de waarde van geld, is zelfs niet gelinkt aan dat kapitalistisch systeem.

Natuurlijk niet, het is een ziekte dat heel de maatschappij teistert en heel deze wereld in een afgrond meesleurt. het is een psychisch pendant dat zich in onze psyche heeft genesteld eeuwen geleden maar ook dat is blijkbaar te moeilijk om over na te denken. Men slaagt er op dit forum zelfs om Nobelprijswinnaars als achterlijk te bestempelen maar nog steeds gaan we als gekken tekeer als het over geld gaat. We weten zelfs niet meer wat geld wil zeggen en weten maar al te goed waar het probleem zich situeert. Snel dan maar meedoen met de schijnheiligheid en dit systeem verder stimuleren zonder dat er nog enige logica te bespeuren valt. Als het maar geld opbrengt, de bootvluchteling moet dan maar zien hoe hij hier geraakt...we sturen hem voor z'n moed en overgave van kind en gezien dan rustig met vliegtuig retour ellende...dat is,pas beleid zullen we zeggen, de haat jegens het Westen groeit elke minuut en straks start de clash met de Ilsamwereld...het zal weer zoiets worden'zie je wel, we hadden het voorspeld...' maar verder dan dat reikt onze bekrompen geest dan blijkbaar niet, geen oordeel dan wel een jammere en nuchtere vaststelling.

De tegenpartij intellectuele verstarring verwijten, is evenmin een goeie argumentatiemethode

Als we een kat geen kat meer mogen noemen dan weet de hond het ook niet meer en valt hij z'n eigen soort aan. Vandaag de allochtoon, morgen zijn de Walen aan de beurt...IK EIS MIJN ONAFHANKELIJKE STRAAT....dat is de toekomst in de 21ste eeuw...

De mensheid in verval....

Moeder, waarom leven wij ?
Oud 5 mei 2007, 10:17   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Criteria voor inkomstenongelijkheid ?
Gemakkelijk, de spanning tussen hoogst en laagst zou niet meer dan die van één tot tien mogen zijn.
De rest: volledig afromen...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 10:24   #49
Werner
Burgemeester

Standaard

Eno2,

Dat lijkt logisch maar zal tot nogal veel conflict leiden, denken we. Als het gaat om de balans te herstellen (waar het in essentie dan ook om gaat) is het denkelijk veel makkelijker om de rest 'meer' te geven.

Hoe dat 'meer' er dan moeten uitzien is relatief maar we kunnen met sprekend gemak door minder te werken veel meer welvaart creëren. Men blijkt dat maar niet te willen begrijpen en hopen op beterschap.

Men zal denkelijk willen stellen dat er geen geld zou zijn maar ook dat is inmiddels een achterhaalde stelling. Net zoals veel economische regels overigens.

Laatst gewijzigd door Werner : 5 mei 2007 om 10:25.
Werner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 12:35   #50
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sfax,

Natuurlijk niet, het is een ziekte dat heel de maatschappij teistert en heel deze wereld in een afgrond meesleurt. het is een psychisch pendant dat zich in onze psyche heeft genesteld eeuwen geleden maar ook dat is blijkbaar te moeilijk om over na te denken. Men slaagt er op dit forum zelfs om Nobelprijswinnaars als achterlijk te bestempelen maar nog steeds gaan we als gekken tekeer als het over geld gaat. We weten zelfs niet meer wat geld wil zeggen en weten maar al te goed waar het probleem zich situeert. Snel dan maar meedoen met de schijnheiligheid en dit systeem verder stimuleren zonder dat er nog enige logica te bespeuren valt. Als het maar geld opbrengt, de bootvluchteling moet dan maar zien hoe hij hier geraakt...we sturen hem voor z'n moed en overgave van kind en gezien dan rustig met vliegtuig retour ellende...dat is,pas beleid zullen we zeggen, de haat jegens het Westen groeit elke minuut en straks start de clash met de Ilsamwereld...het zal weer zoiets worden'zie je wel, we hadden het voorspeld...' maar verder dan dat reikt onze bekrompen geest dan blijkbaar niet, geen oordeel dan wel een jammere en nuchtere vaststelling.

De tegenpartij intellectuele verstarring verwijten, is evenmin een goeie argumentatiemethode

Als we een kat geen kat meer mogen noemen dan weet de hond het ook niet meer en valt hij z'n eigen soort aan. Vandaag de allochtoon, morgen zijn de Walen aan de beurt...IK EIS MIJN ONAFHANKELIJKE STRAAT....dat is de toekomst in de 21ste eeuw...

De mensheid in verval....

Moeder, waarom leven wij ?
En wanneer stop je nu eens met fulmineren en begin je met argumenteren?
Oud 5 mei 2007, 13:43   #51
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eno2,

Dat lijkt logisch maar zal tot nogal veel conflict leiden, denken we. Als het gaat om de balans te herstellen (waar het in essentie dan ook om gaat) is het denkelijk veel makkelijker om de rest 'meer' te geven.
Werner, het is hier al talloze keren aangetoont, met de prijzen en lonen te decimeren ( of geld bij te drukken ) schep je geen rechtvaardige wereld.
En ik ben alles behalve een aanhanger van het uitbuitingskapitalisme ( wel van een vrijemarkt economie maar dat is een andere discussie).

Citaat:
Hoe dat 'meer' er dan moeten uitzien is relatief maar we kunnen met sprekend gemak door minder te werken veel meer welvaart creëren. Men blijkt dat maar niet te willen begrijpen en hopen op beterschap.
Je kan met minder inspanning meer welvaart scheppen door de efficientie van het productieprocess op te voeren. Dat kan middels inzet van meer kapitaal. Maar kapitaal is nu net de accumulatie van arbeid, opgespaarde arbeid die niet opgesoupeerd werd door consumptie.
Geld kan je dus onmogelijk gelijkstellen aan kapitaal en kan je dus niet eventjes bijdrukken om meer kapitaal te scheppen.

Citaat:
Men zal denkelijk willen stellen dat er geen geld zou zijn maar ook dat is inmiddels een achterhaalde stelling. Net zoals veel economische regels overigens.
Tja, als je de parameters in een simpel regeltje van drie veranderd ( geld /= kapitaal) dan heb je alleen meer papierengeld maar niet meer kapitaal.

Laatst gewijzigd door @lpha : 5 mei 2007 om 13:43.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:26   #52
Percalion

Standaard

Citaat:
Percalion,

Heb ze gegeven maar je snapt het niet, kan ik er ook niet aan doen natuurlijk.
Je bedoelt je uitspraak dat ik de bron ben omdat ik zulke stoute standpunten verdedig? Sterk. Ofwel heb ik erover gekeken natuurlijk. In dat geval zal je het een kleine moeite vinden om me een linkje te geven naar je bericht en dan zal ik gaarne en met veel plezier je bron kritisch doornemen.
Citaat:
Ik geef je dan persoonlijk het rekenkundig bewijs dat je een verkeerd uitgangspunt over economie hebt maar dat leg je dan netjes naast je neer.
Ik geef je dan persoonlijk het rekenkundig bewijs dat je een verkeerd uitgangspunt over economie hebt maar dat leg je dan netjes naast je neer.
Citaat:
Dat je zelf de vraag over die 25.000 slachtoffers nog durft vragen zegt al genoeg over je integrale doorzicht...misschien moet je er eens voor jezelf een tekeningetje van maken...
Oei oei, een kritische mens! Misschien ook d�*�*rom dat ik je plannetje niet zie zitten: in totalitaire schema's worden de kritische mensen meestal als eersten geliquideerd.

Werner in de broodjeszaak:

Werner: "Een broodje kaas alstublieft."
- Verkoopster: "Dat is dan 2,5 euro meneer."
Werner (geeft zijn broodje kaas terug) : "Ah neen wacht, zou ik een broodje ham kunnen krijgen?"
- Verkoopster (geeft broodje ham): Dat is dan 2,5 euro alstublieft."
Werner: "Jamaar nee, ik heb net een broodje teruggegeven."
- Verkoopster: "Maar dat had je niet betaald!"
Werner: "Awel, daarom heb ik het toch teruggegeven?"
Oud 5 mei 2007, 23:17   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Oud 5 mei 2007, 23:25   #54
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Niet meer dan normaal dat de ene mens meer verdient dan de andere. Als ik morgen evenveel kan verdienen door de hele dag met een heftruck te rijden ipv de bouw, dan verander ik ook wel van job met de minste inspanning. Er is immers dan geen motivatie om nog harder te werken of zware jobs uit te oefenen om dat er toch geen beloning tegenover staat.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 23:27   #55
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Niet meer dan normaal dat de ene mens meer verdient dan de andere. Als ik morgen evenveel kan verdienen door de hele dag met een heftruck te rijden ipv de bouw, dan verander ik ook wel van job met de minste inspanning. Er is immers dan geen motivatie om nog harder te werken of zware jobs uit te oefenen om dat er toch geen beloning tegenover staat.
Belachelijke redenering als je weet dat de jobs met het harste labeur ook het minst gewaardeerd worden
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 10:46   #56
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Belachelijke redenering als je weet dat de jobs met het harste labeur ook het minst gewaardeerd worden
Lonen van arbeiders versus bediendenweddes? Ik weet het toch nog zo niet hoor.
Oud 6 mei 2007, 10:46   #57
Percalion

Standaard

En als er toch een kloof is, dan is die de laatste vijftig jaar enorm verkleind.
Oud 6 mei 2007, 11:12   #58
Werner
Burgemeester

Standaard

Sfax,

Gebarentaal voor de blinden dus. Als we iets aangeven om over te debatteren dan wordt er enkel als een rat in de val naar iedereen z'n keel gesprongen waardoor er geen sprake is van enige dialoog, het is een ziekte in deze maatschappij.

Op dat moment spelen we dat spelletje gewoon mee. Als je een dialoog wil, dan doen we graag mee en met veel plezier en respect voor ieders mening.

Men vetrekt steeds van een verkeerd begrip van wat economie wil zeggen en derhalve zijn problemen die hierdoor veroorzaakt worden, praat voor de vaak. Eerst dienen we de fundamenten vast te leggen en dan pas kan er gebouwd worden.

Zo denken wij daar over maar de intellectuele verstarring laat blijkbaar niet doe om hierover een volwassen debat te voeren. Dan prutsen we maar wat mee en hopen op beterschap.

No harm done I hope maar evolutionair ter plaatse trappelen, brengt niemand verder.

Laatst gewijzigd door Werner : 6 mei 2007 om 11:12.
Werner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 11:26   #59
Werner
Burgemeester

Standaard

Beste Alpha,

Werner, het is hier al talloze keren aangetoont, met de prijzen en lonen te decimeren ( of geld bij te drukken ) schep je geen rechtvaardige wereld.

Dat zal niet maar blijkbaar denken we niet verder dan het systeem waar we nu inzitten. Wat we proberen te zeggen wordt helemaal niet begrepen. Een overloze discussie over inflatie en het stijgen van de prijzen, zijn we al lang voorbij gestreefd behalve hier op dit forum waar iedereen nog met centjes bezig is. Maar ja, dialoog blijkt ook heel moeilijk te zijn in deze wereld. Kan ik ook niet aan doen.

Je kan met minder inspanning meer welvaart scheppen door de efficientie van het productieprocess op te voeren

Inderdaad, maar als je dan vervolgens de gerealiseerde individuele vrijheid terug in het arbeidsproces brengt is een vereenvoudiging totaal nutteloos tenzij voor diegene die het geld in z’n zakken steekt. Denk je echt dat er geen correlatie te maken is tussen deze handelswijze en een stijgend aantal depressies ? Toch eens een boekje lezen dan. Iedereen kan ze lezen, in Fnac staan ze met hopen welke impact een zinloos leven heeft op ons welzijn.

Geld kan je dus onmogelijk gelijkstellen aan kapitaal en kan je dus niet eventjes bijdrukken om meer kapitaal te scheppen

Denk er misschien eens over na. Waarom zou dat niet kunnen ? Geld is een bindmiddel maar nu is het de oorzaak dat het ons allen verdeeld. Klopt fundamenteel iets niet, denk je ook niet ? Hoe zou dat komen, denk je ?

Tja, als je de parameters in een simpel regeltje van drie veranderd ( geld /= kapitaal) dan heb je alleen meer papierengeld maar niet meer kapitaal.

Het enige kapitaal dat van belang is, is the human capital. Dat wil niet zeggen de hoeveelheid geld dat iemand heeft, zoals je wil begrijpen. Vragen ons af hoeveel studies hier nog over gedaan moeten vooraleer de mensheid dat gaat begrijpen. Toch allemaal niet onbekend, mogen we hopen. Zien we de absurditeit dan niet om ons allen te laten ‘lijden’ door een stuk papier, zelfs als we rekenkundig bewijzen dat we dat ahw kunnen toveren door de prijzen te delen door 10. Dit is een conceptuele boodschap, zoals je wel/niet wil begrijpen.
Oud 6 mei 2007, 11:44   #60
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sfax,

Gebarentaal voor de blinden dus. Als we iets aangeven om over te debatteren dan wordt er enkel als een rat in de val naar iedereen z'n keel gesprongen waardoor er geen sprake is van enige dialoog, het is een ziekte in deze maatschappij.

Op dat moment spelen we dat spelletje gewoon mee. Als je een dialoog wil, dan doen we graag mee en met veel plezier en respect voor ieders mening.
Maar in dezelfde post ga je opnieuw de mist in...

Citaat:
Men vetrekt steeds van een verkeerd begrip van wat economie wil zeggen en derhalve zijn problemen die hierdoor veroorzaakt worden, praat voor de vaak. Eerst dienen we de fundamenten vast te leggen en dan pas kan er gebouwd worden.
Het is hier intussen al vaak genoeg aangetoond en aangegeven dat jouw begrip van economie gewoonweg verkeerd is. Het is jouw invulling van dat begrip, gebaseerd op jouw wereldvisie die je gebruikt om anderen op hun "fout" te wijzen, maar jow invulling is reeds a priori fout.
Beetje straf dus dat je anderen intellectuele verstarring gaat verwijten, terwijl je zelf niet uit je eigen denkpatroon geraakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be