Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2007, 16:08   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Awel kijk, ik doe de proef effectief op de som.
Ik heb net papieren aangevraagd om een huursubsidie aan te vragen bij Wonen Vlaanderen, ik ga de papiermolen doorlopen en eens kijken hoelang het hier gaat duren eer ik er al dan niet wat van hoor.
Ik hou je op de hoogte.
Duupje,ik zou dit ook graag eens proberen,kan je mij eens wat wegwijs maken,want hier ben ik toch echt leek in hoor
Thnx,mss via msn
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:08   #42
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
O maar ik heb ook nog wel (ten onrechte) een vriend vertrouwd hoor.
Tot die mij eens huuropslag vroeg voor meewonen, met terugwerkende kracht...

Ah fijn om te merken dat WIJ niet alléén zijn .

* 15.000 ma, te Antwerpen ...HEEEEEEL toevallig allemaal belgen maar cijfers zultge moeilijk vinden tenzij men weet waar zoeken.

duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:08   #43
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als er zich 1 iemand belachelijk maakt dan ben jij het wel. Je mag doen bij het ocmw wat je wil. Ik stelde alleen dat je er wel degelijk mee te maken hebt, iets wat jij ontkende. Dat je dat weer compleet negeert en over iets anders begint, hoeft natuurlijk niemand te verwonderen
Mag ik nu verder posten vanuit de bibliotheek, of mag ik niet aanvaarden dat die mij en iedereen anders een gratis internet verbinding aanbiedt?

Ik doe voor niets beroep op het ocmw, voor geen enkele dienst of steun die ook niet aan iedereen anders aangeboden wordt, capito?
Neen, want ons groot licht Foxke herkent geen gewone mensentaal...

Citaat:

Als je zelf geen actie wenst te ondernemen dat moet je ook geen 100 topics open op dit forum over het feit dat je geen subsidies krijgt. Met een beetje moeite is dit duidelijk wel mogelijk. Als je die moeite niet wil doen is er maar 1 schuldige in uw debacle en dat ben jij zelf.

Dat je geen tijd hebt is al helemaal lachwekkend. Je hebt geen job dus je hebt tijd zat!
Openbare diensten horen spontaan goed te werken.En vooral sociale diensten die de armsten der armen moeten helpen die geen geld hebben om processen te gaan voeren. En die specifiek door de nalatigeheid van die diensten dakloos dreigen te worden.

Tenzij jij natuurlijk liever zware belastingen wilt blijven betalen voor diensten en wetten die het onmogelijk maken het recht op behoorlijke woningen te verzekeren.
Een dergelijke veronderstelling lijkt me in jouw geval niets te vergezocht.

Die diensten zijn continu onderbemand en overstelpt. En ze hebben andere activiteiten die het gros van hun bezigheden vormen.

Ik was er al van bij de start van overtuigd dat noch ik, noch 99% van de mensen in bouwvallen en in woningnood, op zulke diensten en wetten kunnen terugvallen...

Bijvoorbeeld:

Ik betaal nu 425E huishuuur in mijn huidige woning.
Dat is 25 euro teveel om voor een voor een huursubsidie in aanmerking te kunnen komen.

Ik word dus gestraft omdat er niks goedkopers op de markt vrijkwam toen ik uitgezet werd.

Maar zulke zaken zijn niet aan jouw peil van intelligentie besteed. Ik besef het. Er zijn echter nog andere mensen die deze beschamende regelingen lezen waartegen ik mijn stem verhef.
Mijn persoonlijke bezigheden en ideosyncrasieën doen er daarbij natuurlijk niet toe.

Kef nu maar terug.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2007 om 16:24.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:11   #44
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Eno heeft jammer genoeg een punt.
Komt u even de appartementsgebouwen van het OCMW bekijken hier in Hoboken ?
Daar woont geen enkele blanke meer in.
Voor ze hier allemaal weer gaan stijgeren : iedereen heeft recht op een degelijke woonst.
Alleen worden de blanken letterlijk uit deze woningen weggepest om plaats te maken voor nieuwe Belgen, die uiteraard voorrang krijgen.
Pittig detail : van de bloembakken in de vroeger verzorgde hallen is niets meer over. Ze hebben plaats gemaakt voor arabische opschriften in grafiti.
Deze gebouwen zijn gezet met overheidsgeld. Met andere woorden : met ons geld.
Niemand verplicht je om in Hoboken te gaan wonen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:12   #45
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel plezier.
Zie maar dat je toekomstige woning niet te klein is en niet te duur.
En je huidieg niet te klein en niet te niet-bouwvallig.
Je moet er ook zo anderhalf jaar voor uittrekken...
Ik ben net verhuisd met 2 kinderen uit een klein 1 slpk app naar een ruim 3 slpk app aan goedkopere prijs dan het kleinere app. Je mag een aanvraag indienen tot 6 maanden na de verhuisdatum, dus ik val nog binnen die normen, verder voldoe ik ook aan al de andere voorwaarden volgens mij. En bouwvallig zijn geen van beide app, niet het vorige en het huidige zeker en vast al niet.
Normaal gezien moet dat dan lukken éh...maar ben ondertussen echt wel benieuwd naar de reden waarom ze mij gaan weigeren.
En naar hoelang het hier gaat duren eer er ik er wat van hoor...
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:12   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant.
3x

Waarom zou je anders niet gewoon gezegt hebben wat je zou willen doen of wat je diploma is. Geef me 1 goede reden?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:13   #47
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Duupje,ik zou dit ook graag eens proberen,kan je mij eens wat wegwijs maken,want hier ben ik toch echt leek in hoor
Thnx,mss via msn
Ok maatje, ik zit vanavond na 21u op msn, als je kan spreek me dan maar aan.
Oud 15 mei 2007, 16:19   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik nu verder posten vanuit de bibliotheek, of mag ik niet aanvaarden dat die mij en iedereen anderes een gratis internet verbinding aanbiedt?

Ik doe voor niets beroep op het ocmw, voor geen enkele dinst of steun die ook niet aan iedereen anders aangeboden
Wat de bib er nu weer mee te maken heeft, dat weet ik niet, want ik heb die nergens vermeld. Ik heb ook nergens gezegd dat je daar niet mag posten.

Ik heb evenmin gezegd dat je niet mag posten in het ocmw. Nogmaals, ik heb enkel gezegd dat u een beroep doet op het ocmw aangezien u daar tijdens de openingsuren steeds zit te internetten. Dat u nu weer rond de pot draait maakt mijn zaak niet. U surft op het internet via het ocmw, dus doet u een beroep op het ocmw. Simpeler kan niet en u hoeft dat ook niet te ontkennen.

Voor u weer een tirade afsteekt zal ik ook direct maar stellen dat ik het een goede zaak vind dat iedereen gratis naar info kan surfen op het internet want het heeft een schat aan informatie. Info over huursubsidies en hoe je het moet aanpakken bijvoorbeeld. Alleen moeten de mensen wel een beetje moeite doen. Iets waar jij alweer geen zin in hebt.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:27   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben net verhuisd met 2 kinderen uit een klein 1 slpk app naar een ruim 3 slpk app aan goedkopere prijs dan het kleinere app. Je mag een aanvraag indienen tot 6 maanden na de verhuisdatum, dus ik val nog binnen die normen, verder voldoe ik ook aan al de andere voorwaarden volgens mij. En bouwvallig zijn geen van beide app, niet het vorige en het huidige zeker en vast al niet.
Normaal gezien moet dat dan lukken éh...maar ben ondertussen echt wel benieuwd naar de reden waarom ze mij gaan weigeren.
En naar hoelang het hier gaat duren eer er ik er wat van hoor...
Je krijgt natuurlijk toeslag op de huurprijs voor je kinderen.
Hoeveel mag je 'officieel' maximum betalen voor je nieuwe huishuur?
Weet je dat?
Oud 15 mei 2007, 16:33   #50
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je krijgt natuurlijk toeslag op de huurprijs voor je kinderen.
Hoeveel mag je 'officieel' maximum betalen voor je nieuwe huishuur?
Weet je dat?
552,90€ maximum mag ik betalen aan huur in wvl. Ik heb het ff opgezocht voor je.

Iemand zonder kinderen mag maximum 485€ betalen.

Laatst gewijzigd door Duupje : 15 mei 2007 om 16:34.
Oud 15 mei 2007, 16:37   #51
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Thnx voor de inlichtingen duupje
Oud 15 mei 2007, 16:38   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;2662497]
Citaat:

Openbare diensten horen spontaan goed te werken.En vooral sociale diensten die de armsten der armen moeten helpen die geen geld hebben om processen te gaan voeren. En die specifiek door de nalatigeheid van die diensten dakloos dreigen te worden.
Openbare diensten zijn idd vrij log dus het kan geen kwaad om die mensen een handje toe te steken en ze attent te maken op uw aanvraag. Ze van nalatigheid beschuldigen is een brug te ver als u zelf nalaat om voor uw rechten op te komen

Citaat:
Bijvoorbeeld:

Ik betaal nu 425E huishuuur in mijn huidige woning.
Dat is 25 euro teveel om voor een voor een huursubsidie in aanmerking te kunnen komen.

Ik word dus gestraft omdat er niks goedkopers op de markt vrijkwam toen ik uitgezet werd.

Maar zulke zaken zijn niet aan jouw peil van intelligentie besteed. Ik besef het. Er zijn echter nog andere mensen die deze beschamende regelingen lezen waartegen ik mijn stem verhef.
Mijn persoonlijke bezigheden en ideosyncrasieën doen er daarbij natuurlijk niet toe.

Kef nu maar terug.
Nieuwe huursubsidie vanaf 1 mei 2007

Aan de huursubsidie zijn een aantal voorwaarden verbonden:
1. Inkomen:
Het netto belastbaar inkomen van u en alle inwonende gezinsleden mag niet hoger zijn dan 14.550 euro (drie jaar voor de aanvraagdatum). Hier mag u 1.300 euro bijtellen voor elke persoon ten laste.
2. Huurprijs:
De huurprijs van de nieuwe woning mag maximaal 485 euro bedragen, te verhogen met 7% per persoon ten laste (beperkt tot maximaal vier personen). Opgelet: al deze bedragen worden jaarlijks geïndexeerd. Deze gegevens gelden voor het jaar 2007.

Voila, dat probleem is aangepast aan uw behoeften. Nu kan terug de subsidie aanvragen en als u een beetje moeite doet heeft u ze beet tegen uiterlijk augustus. Nu hoeft u niet meer te klagen.

Op uw (alweer) laag bij de grondse opmerking over mijn intelligentiepeil ga ik zelfs niet meer reageren.

Laatst gewijzigd door fox : 15 mei 2007 om 16:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:38   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
quote=fox;2662531]Wat de bib er nu weer mee te maken heeft, dat weet ik niet, want ik heb die nergens vermeld. Ik heb ook nergens gezegd dat je daar niet mag posten.
Maat foxke toch.
Als je volhoudt, dat het OCMW mijn internetverbinding betaalt, dan betaalt de BIB ook mijn internetverbinding.

Ze verlenen die dienst op net dezelfde basis: voor iedereeen.
Kef nu maar nog wat.

Citaat:
Ik heb evenmin gezegd dat je niet mag posten in het ocmw. Nogmaals, ik heb enkel gezegd dat u een beroep doet op het ocmw aangezien u daar tijdens de openingsuren steeds zit te internetten. Dat u nu weer rond de pot draait maakt mijn zaak niet. U surft op het internet via het ocmw, dus doet u een beroep op het ocmw. Simpeler kan niet en u hoeft dat ook niet te ontkennen.

Ik doe geen beroep op het OCMW nergens voor, en al zeker niet voor hulp of gratis internetverbindingen.
In de cafetaria van het dienstencentrum OCMW staat voor iedereen internet beschikbaar. Jij stelt dat het OCMW mijn internetverbinding betaalt... Jij wil mij als profiteur afschilderen. Dat was de achterliggende, wat zeg ik luid uitgespuwde gedachte.
Foxke maakt zich daarmee erg belachelijk.
Citaat:

Voor u weer een tirade afsteekt zal ik ook direct maar stellen dat ik het een goede zaak vind dat iedereen gratis naar info kan surfen op het internet want het heeft een schat aan informatie. Info over huursubsidies en hoe je het moet aanpakken bijvoorbeeld. Alleen moeten de mensen wel een beetje moeite doen. Iets waar jij alweer geen zin in hebt.
Gezien het niveau van jouw intellectuele eerlijkheid kan ik alleen dythirambes afsteken.
Ik doe moeite voor didactische aanvragen bij Wonen Vlaanderen Rohm, de technische dienst van de gemeente en de inspecteurs bouwval van de Belgische Federatie.. Ik heb veel bijgeleerd. Het was niet mijn bedoeling processen te gaan voeren tegen de provincie, de gemeente en de staat.
God beware...
ik heb nog nooit processen gevoerd. Ik heb ook nog nooit grote schulden gemaakt, al zeker niet bij Justitie.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2007 om 16:40.
Oud 15 mei 2007, 16:47   #54
eno2
Banneling

Standaard

[quote=fox;2662576]
Citaat:

Openbare diensten zijn idd vrij log dus het kan geen kwaad om die mensen een handje toe te steken en ze attent te maken op uw aanvraag. Ze van nalatigheid beschuldigen is een brug te ver als u zelf nalaat om voor uw rechten op te komen

1. Inkomen:
Het netto belastbaar inkomen van u en alle inwonende gezinsleden mag niet hoger zijn dan 14.550 euro (drie jaar voor de aanvraagdatum). Hier mag u 1.300 euro bijtellen voor elke persoon ten laste.
2. Huurprijs:
De huurprijs van de nieuwe woning mag maximaal 485 euro bedragen, te verhogen met 7% per persoon ten laste (beperkt tot maximaal vier personen). Opgelet: al deze bedragen worden jaarlijks geïndexeerd. Deze gegevens gelden voor het jaar 2007.

Voila, dat probleem is aangepast aan uw behoeften. Nu kan terug de subsidie aanvragen en als u een beetje moeite doet heeft u ze beet tegen uiterlijk augustus. Nu hoeft u niet meer te klagen.

Op uw (alweer) laag bij de grondse opmerking over mijn intelligentiepeil ga ik zelfs niet meer reageren.
Eerst me het laatste beginne.
Mij als profiteur vastpinnen omdat ik ZOGEZEGD een daartoe door jou verzonnen definitie van "gratis internetverbinding" van het OCMW geniet was al a no-brainer, een valse start, of wat dan ook. Ik weet dat aan je intelligentiepeil ja.
Voor de rest was ik niet onderhevig aan de nieuwe bepalingen, maar aan de oude. De hele zaak is afgewikkeld net voor 1mei 2007, met een jaar vertraging dus.
Het doet mij wél plezier voor wie na mij komt. En die wél willen procederen.
Oud 15 mei 2007, 16:50   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
552,90€ maximum mag ik betalen aan huur in wvl. Ik heb het ff opgezocht voor je.

Iemand zonder kinderen mag maximum 485€ betalen.
Interessant.

Maar pas sinds 1 mei 2OO7 volgens Fox.

In mijn tijd was dat 4OOE en ik betaal 425E

Te klein zal jouw nieuwe woning wel niet zijn. Zijn er ook beperkingen van grootte? Ik dacht van niet.

Nou, het beste ermee...Laat eens weten.
Oud 15 mei 2007, 16:54   #56
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel kijk, ik doe de proef effectief op de som.
Ik heb net papieren aangevraagd om een huursubsidie aan te vragen bij Wonen Vlaanderen, ik ga de papiermolen doorlopen en eens kijken hoelang het hier gaat duren eer ik er al dan niet wat van hoor.
Ik hou je op de hoogte.
Prima en indien u binnen drie maanden niiets hebt gehoord even een aangetekend briefje schrijven.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 16:55   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Eno heeft jammer genoeg een punt.
Komt u even de appartementsgebouwen van het OCMW bekijken hier in Hoboken ?
Daar woont geen enkele blanke meer in.
Voor ze hier allemaal weer gaan stijgeren : iedereen heeft recht op een degelijke woonst.
Alleen worden de blanken letterlijk uit deze woningen weggepest om plaats te maken voor nieuwe Belgen, die uiteraard voorrang krijgen.
Pittig detail : van de bloembakken in de vroeger verzorgde hallen is niets meer over. Ze hebben plaats gemaakt voor arabische opschriften in grafiti.
Deze gebouwen zijn gezet met overheidsgeld. Met andere woorden : met ons geld.
En uiteraard worden wij, gewone oude echte Belgen, verondersteld dat allemaal normaal en vanzelfsprekend te vinden... Zoals "de multicul is een feit" enz
Geef mij maar een politieker of een partij met een hogedrukspuit die daar eens ernstig gaat kuisen, het koren van het kaf gaat scheiden en het kaf terug naar waar het thuishoort!
Hoe is het mogelijk dat men dergelijke toestanden laat ontstaan, van niets gebaart, en het hele zootje met allerlei multiculpraatjes nog laat toenemen? Nog meer van datte, want zij moeten onze vergrijzing opvangen en onze pensioenen betalen later!
Of bedoelt men onze pensioenen opsouperen en straks onze rusthuizen vullen, ook op onze kosten, en indien we geluk en een lange arm hebben vinden we nog een plaatsje voor onszelf ? Onze gevangenissen zitten ook al vol, ondertussen...
En voor wat betreft "iedereen heeft recht op een fatsoenlijke woonst" en er zijn er die gaan "steigeren": om het even wie uit om het even welk werelddeel die tot hier geraakt heeft daar recht op, ook al hebben ze nul komma nul met ons landje te maken, voeren ze geen klop uit en betekenen ze enkel kosten en overlast?
Zijn we (... sommigen toch...)echt al zo gek aan het worden? Tja...

Laatst gewijzigd door andev : 15 mei 2007 om 17:07.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 17:00   #58
duncan
Banneling

Standaard

[quote=fox;2662576]
Citaat:

1. Inkomen:
2. Huurprijs:

Ik HAD & HEB recht op huur subsidie voor 1 jaar maar ja hahahaha

ik heb de foute kleur en kan niet lezen en schrijven als blanke belg en WIL ook geen diploma's bijhalen want die heb ik al genoeg

*Geen recht of democratie dus !
WIJ zijn niet alléén +- 15.000 man die arm werken en uitgelsoten worden hé ...anders dan top managers en kinder foto model bedrijven die lollita sites en bbs sites nog steeds commercieel uitbuiten online en erbuiten .

Sad sad sad
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 17:04   #59
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interessant.

Maar pas sinds 1 mei 2OO7 volgens Fox.

In mijn tijd was dat 4OOE en ik betaal 425E

Te klein zal jouw nieuwe woning wel niet zijn. Zijn er ook beperkingen van grootte? Ik dacht van niet.

Nou, het beste ermee...Laat eens weten.
Nee, mijn huidige woning is zeker en vast niet te klein. Blijkbaar komen ze controle aan huis doen, mij niet gelaten. Of er beperkingen zijn denk ik niet, ik zie daar toch niet direct iets van staan.
Ik hou je op de hoogte.
Btw, kan jij geen nieuwe aanvraag indienen ? Vermits het toch niet goedgekeurd werd vorige keer ... ik zou het opnieuw proberen als ik jou was.
Oud 15 mei 2007, 17:04   #60
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

[quote=eno2;2662384]
Citaat:
Meneer Degryze (dacht ik), hoofddeskundige van ROHM (wonen W.VL) heeft bij mij maar één creatuur gestuurd, en die moest, bleek achteraf, niets anders doen dan de rolmeter hanteren om het criterium oppervlakte na te meten.
Die van bouwval is nooit bij mij geraakt.

Maar jij weet nu toch eenmaal alles beter dan de bertokkenen..

Dat klopt dan wel.
Dank je trouwens, voor dat 'deels'
Het is helemaal mijn verantwoordelijkheid, dat ik geen hopeloze processen ga voeren, waarvoor ik ook geen centen heb.
Niet één cent.
En ik zou niets anders moeten doen dan processen voeren.
Ook tegen het federaal niveau dat inzake het nagaan van de bouwvalligheid HELEMAAL NIETS gedaan heeft...
Ik weet dat de ruimte van de woning geen criterium is, dus kan ik me moeilijk voorstellen dat in de motivatie voor de afwijzing van uw vraag de ruimte zou zijn opgegeven als grondslag voor de afwijzing.
Wat dat betreft geloof ik geen bal van uw verhaal.

U hoeft geen cent te betalen voor uw proces als u zich inderdaad in de positie bevindt die u steeds zo graag schetst. Er bestaat zoiets als kosteloze rechtsbijstand.

Indien de woonst die u huurde overigens onbewoonbaar werd verklaard kan u een vergoeding vorderen van u vorige verhuurder.

U moet er natuurlijk wel iets voor doen.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be