Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2007, 13:12   #41
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard President Verhofstadt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
sorry mijn waarde, maar zet eens al je belastingen en lasten van 1999 en die van nu in een rekenblad... vergelijk de evolutie van je belastbaar inkomen en de evolutie van de daartegenpoverstaande echt betaalde belastingen... dan zal je zien dat de constante stijging van alle jaren voor 1999 onder hoofdzakelijk tjevenbewind omgekeerd werd in een constante daling van de echte betaalde lasten...
het is zo bij mij, bij de kinderen, bij mijn buren en kennissen...
dus... een beetje eerlijk zijn aub...
Zo gemakkelijk is het niet, natuurlijk.
Voor mij geeft de berekening van alle belastingen en taksen juist een negatief saldo tegenover 1999. En dat wordt ook bevestigd door de Internationale instanties, die hebben vastgesteld dat de belastingsdruk in België nog is toegenomen in tegenstelling met de buurlanden.

Uit uw lofrede, Steenbok, moet ik vaststellen dat u tot de elite behoort van dit land die volop heeft kunnen genieten van de afschaffing in 2000 van de hoogste belastingsschalen voor inkomens boven de 100.000 euro. Inderdaad, wie zich bezig houdt met graaicultuur is door Paars de laatste 8 jaar verwend. Maar die bevoorrechte burgers met toplonen mogen niet als algemene regel worden gezien. Die hebben misschien wel tot 15 % minder belastingen betaald als we daar ook de afgeleide belastingsverminderingen van gemeenten en dergelijke bijrekenen. Allerhande taksen en accijnzen hebben sommigen ook kunnen afschrijven op hun bedrijven en onder de stijgende consumptieprijzen met BTW-lasten hebben ze ook verhoudingsgewijze niet meer geleden. Maar het overgrote deel van de bevolking heeft de toch nog stijgende belastingsdruk moeten ophoesten, hé.

En Verhofstadt !
Ja die is een fenomeen redenaar als het op bedriegen en loze beloften aankomt. Maar het blijft bij zijn proefballonnen en Numero Uno denkt dat alles dan al gebeurt is om die dossiers dan maar te laten aanmodderen. Met het 'oortje' van Slangen kan hij nu zijn ivoren toren verlaten om weer de burgers te bespelen met een nieuwe trommel loze beloften. Dat hij met zijn campagne dat andere strategisch reclamewonder Janssens volgt, zegt meer over zijn blinde machtsgeilheid dan wel over zijn capaciteiten. Maar het verschil is wel dat hij na dertig jaar als alleenheerser bij zijn VLD, waarin V staat voor Verhofstadt, zijn geloofwaardigheid tot nul is gezakt.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be