![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als we de zaak zo lezen gaat het veel minder om de invoering van een talibanachtig regime dan om een wetsvoorstel tegen stoepprostitutie dat door een slechte redactie dreigt haar doel ver voorbij te schieten. De opsteller is waarschijnlijk gebaat met een extra dosis gezond verstand en een cursus legistiek maar dat geldt ook voor de meeste parlementairen in ons of om het even welk land. Overbodige druktemakerij die we wel meer tegenkomen als Polen het doelwit is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Ik trakteer jou terug op het zelfde verzoek : ik vraag jou vriendelijk - zonder enige vorm van druk of macht, om je taalgebruik te verbeteren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ach, je ziet maar zelf. En ik heb niet zo heel lang geleden Feremans nog terecht gewezen. Had mar weinig tijd, dus het was in een kort zinnentje! En als ik me bezig moet houden met iedereen die zich eens louche uitspreekt, ben ik morgen nog niet gestopt. Jij bent gewoon een van de ergere. Daarmee dat ik jou eens aansprak. Maar als jij daar geen gevolg aan wilt geven, is dat natuurlijk jouw zaak. Oké. Terug on topic. Snap je het verschil tussen een verbod op minirokken enerzijds en een mogelijk verbod op hoofddoeken anderzijds? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Knorretje, onnozele vragen behoeven geen antwoord. Het werd je al meermaals tevergeefs duidelijk uitgelegd dat je vergelijking op niets slaat. Ik heb nog nooit een wet verdedigd die een kledingcode oplegt (en opleggen kan zowel inhouden dat bepaalde zaken verplicht worden als dat bepaalde zaken verboden worden). Integendeel. Consequenter kan moeilijk.
Laatst gewijzigd door Edina : 8 mei 2007 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Gouverneur
|
![]() Persoonlijk denk ik dat de hypocrisie zich vooral situeert op het vlak van het gebruik van scheefgetrokken vergelijkingen.
In deze worden extreem conservatieve katholieke Polen (doorgaans worden Amerikanen gebruikt maar alle middelen zijn soms goed) dan blijkbaar vergeleken met de modale Vlaming die zich op één of andere manier dient te identificeren en verantwoorden voor bovenvermelde Polen. Het feit dat er aldus ergens ter wereld extreme katholieken bestaan, wordt dan gebruikt om de extremisten onder de daadwerkelijk in ons land aanwezige religieuze individuën, te vergoelijken. Misschien dat het sommigen op dit forum nog altijd niet is opgevallen maar de invloed van het christendom op de Poolse en Amerikaanse samenleving is net iets omvattender dan de invloed van een godsdienst op onze Belgische (Vlaamse) samenleving. Waarom zulke christenfundamentalisten dan ook om de haverklap gebruikt worden in een vergelijking met onze nationale toestanden, blijft nog steeds een raadsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Ik heb hier nog niemand een vergelijking zien maken met nationale toestanden hoor... en al helemaal niemand om het even welke religieuze fundamentalisten zien vergoelijken!
Laatst gewijzigd door Edina : 8 mei 2007 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Mja, mitgard zei wel 'de rechtsen', had beter 'die rechtsen daar' ofzo geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Ach ja, dat was natuurlijk om een beetje te provoceren, maar in de discussie die volgde is er geen vergelijking gemaakt met "nationale toestanden" en werd het al helemaal niet gebruikt om religieuze extremisten te vergoelijken! Wie dat er wel in leest is dringend toe aan een nieuwe bril als je het mij vraagt.
Laatst gewijzigd door Edina : 8 mei 2007 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat dit regime het lang zal uitzingen, als ik zo de gemiddelde Pool hoor, bijvoorbeeld zijn er erg weinig te vinden voor het rakettenschild en een rechtstreekse confrontatie met Rusland.
Wat betreft Poolse vrouwen, ze komen nog niet aan de enkels van hun Russische en Oekraïense zusters wat schoonheid betreft. Laatst gewijzigd door tomm : 8 mei 2007 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Dat wil zeggen dat jij rechtsen wil beschermen of hoe moet ik dat nu interpreteren?
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er is net een hele grote overeenkomst tussen rechts hier, in polen, in china of in amerika, en dat is het willen controleren van mensen hun gedragingen. elke reden om die controledrift te rechtvaardigen is goed, of het nu godsdienst, nationalisme, racisme, angst of wat dan ook is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ah? Het is dus een absurditeit?
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Aaah, in Polen kan men tenminste nog eens echt te keer gaan tegen reactionairen. Hier moet men wachten op bejaarde bisschoppen.
![]() |