Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2007, 12:26   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dit noem jij niet schelden maar hypocrisie vaststellen?
Ze is gewoon een beetje gepikeerd dat ik haar door heb... het werd mij namelijk gisteren plots duidelijk dat online een dubbelnick is van het lang geleden verbande knorretje.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:26   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik kan er niet tegen dat jij mensen uitscheldt, dat mag toch nog?
is dat niet wat sterk uitgedrukt ?

ik vind het smaakloos, maar ik lig er niet wakker van hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:26   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ze is gewoon een beetje gepikeerd dat ik haar door heb... het werd mij namelijk gisteren plots duidelijk dat online een dubbelnick is van het lang geleden verbande knorretje.
Online = ze?
Grappig.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:26   #44
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Artur Zawisza, parlementslid en lid van de rechtse partij 'Recht en Rechtvaardigheid', heeft een wetsvoorstel ingediend om de straatprostitutie langs de Poolse hoofdwegen uit te roeien, dat meldt het Polska Magazine maandag. Hij wilt dat de meisjes zich voortaan ’fatsoenlijk’ kleden.

Zawisza heeft zelfs enkele weken geprobeerd om de Minister van Justitie warm te maken voor zijn plan, al geeft hij toe dat het voorstel misschien niet altijd volledig duidelijk is.

'Met deze wet zou elk knap, jong meisje gearresteerd kunnen worden op haar weg naar huis van een fuif', vertelt Zawisza. Toch beweert hij vertrouwen te hebben in het inzicht van politieagenten om een onderscheid te maken tussen 'respectabele vrouwen en vrouwen van lichte zeden'.
svh (DPA)07/05/2007

Als we de zaak zo lezen gaat het veel minder om de invoering van een talibanachtig regime dan om een wetsvoorstel tegen stoepprostitutie dat door een slechte redactie dreigt haar doel ver voorbij te schieten. De opsteller is waarschijnlijk gebaat met een extra dosis gezond verstand en een cursus legistiek maar dat geldt ook voor de meeste parlementairen in ons of om het even welk land. Overbodige druktemakerij die we wel meer tegenkomen als Polen het doelwit is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:27   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En over dat verschil dat u niet snapt zwijgen we maar even zeker, online?
Off topic gaan en dan eindeloos doorbomen is haar vaste strategie bij gebrek aan argumenten.
Oud 8 mei 2007, 12:27   #46
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik voel me er niet door aangesproken. Ik vind het gewoon getuige van slechte smaak. Zoals zoveel van je posts, waarbij je vaak veralgemeend en generaliseert. En dat is iets waar ik dan weer een afkeer van heb.
Ik heb je nog nooit je afkeer zien uiten als veralgemeningen naar rechts toe worden geuit. Zo groot zal je afkeer wel niet zijn.

Citaat:
Het grappige is dat je alweer over iemand anders begint, zonder jezelf ter verantwoording te laten roepen.
En nee. Mijn pleidooi hier heeft niets met censuur te maken. Iemand vriendelijk vragen - zonder enige vorm van druk of macht, daar ik die niet heb - om zijn taalgebruik te verbeteren valt niet bepaald te rijmen met censuur.
Maar het is interessant dat u het framed naar 'censuur'.
Uiteraard is het een vorm van vervormde censuur. Jij wil dat ik mijn taalgebruik verander ('verbeter'). Er is niemand die - op een forum dan nog wel - voor mij hoeft te bepalen hoe ik mijn opinie formuleer. Als ik de algemene begrippen 'linkse kerk' en 'hypocrisie' gecombineerd wens te gebruiken dan doe ik dat, precies om de reden die ik hier een beetje hoger vermelde : diegenen die er zich door aangesproken voelen, laten het wel onmiddellijk weten.
Ik trakteer jou terug op het zelfde verzoek : ik vraag jou vriendelijk - zonder enige vorm van druk of macht, om je taalgebruik te verbeteren.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:28   #47
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Off topic gaan en dan eindeloos doorbomen is haar vaste strategie bij gebrek aan argumenten.
Wanneer antwoordt jij eens op de vraag Edina?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:30   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is het een vorm van vervormde censuur. Jij wil dat ik mijn taalgebruik verander ('verbeter'). Er is niemand die - op een forum dan nog wel - voor mij hoeft te bepalen hoe ik mijn opinie formuleer. Als ik de algemene begrippen 'linkse kerk' en 'hypocrisie' gecombineerd wens te gebruiken dan doe ik dat, precies om de reden die ik hier een beetje hoger vermelde : diegenen die er zich door aangesproken voelen, laten het wel onmiddellijk weten.
Ik trakteer jou terug op het zelfde verzoek : ik vraag jou vriendelijk - zonder enige vorm van druk of macht, om je taalgebruik te verbeteren.
Briljant. ^^
Ach, je ziet maar zelf.

En ik heb niet zo heel lang geleden Feremans nog terecht gewezen. Had mar weinig tijd, dus het was in een kort zinnentje!
En als ik me bezig moet houden met iedereen die zich eens louche uitspreekt, ben ik morgen nog niet gestopt.

Jij bent gewoon een van de ergere. Daarmee dat ik jou eens aansprak.
Maar als jij daar geen gevolg aan wilt geven, is dat natuurlijk jouw zaak.

Oké. Terug on topic.

Snap je het verschil tussen een verbod op minirokken enerzijds en een mogelijk verbod op hoofddoeken anderzijds?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:32   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Knorretje, onnozele vragen behoeven geen antwoord. Het werd je al meermaals tevergeefs duidelijk uitgelegd dat je vergelijking op niets slaat. Ik heb nog nooit een wet verdedigd die een kledingcode oplegt (en opleggen kan zowel inhouden dat bepaalde zaken verplicht worden als dat bepaalde zaken verboden worden). Integendeel. Consequenter kan moeilijk.

Laatst gewijzigd door Edina : 8 mei 2007 om 12:40.
Oud 8 mei 2007, 12:46   #50
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Persoonlijk denk ik dat de hypocrisie zich vooral situeert op het vlak van het gebruik van scheefgetrokken vergelijkingen.
In deze worden extreem conservatieve katholieke Polen (doorgaans worden Amerikanen gebruikt maar alle middelen zijn soms goed) dan blijkbaar vergeleken met de modale Vlaming die zich op één of andere manier dient te identificeren en verantwoorden voor bovenvermelde Polen.
Het feit dat er aldus ergens ter wereld extreme katholieken bestaan, wordt dan gebruikt om de extremisten onder de daadwerkelijk in ons land aanwezige religieuze individuën, te vergoelijken.
Misschien dat het sommigen op dit forum nog altijd niet is opgevallen maar de invloed van het christendom op de Poolse en Amerikaanse samenleving is net iets omvattender dan de invloed van een godsdienst op onze Belgische (Vlaamse) samenleving. Waarom zulke christenfundamentalisten dan ook om de haverklap gebruikt worden in een vergelijking met onze nationale toestanden, blijft nog steeds een raadsel.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:48   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier nog niemand een vergelijking zien maken met nationale toestanden hoor... en al helemaal niemand om het even welke religieuze fundamentalisten zien vergoelijken!

Laatst gewijzigd door Edina : 8 mei 2007 om 12:57.
Oud 8 mei 2007, 12:49   #52
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Mja, mitgard zei wel 'de rechtsen', had beter 'die rechtsen daar' ofzo geweest.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:58   #53
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, dat was natuurlijk om een beetje te provoceren, maar in de discussie die volgde is er geen vergelijking gemaakt met "nationale toestanden" en werd het al helemaal niet gebruikt om religieuze extremisten te vergoelijken! Wie dat er wel in leest is dringend toe aan een nieuwe bril als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door Edina : 8 mei 2007 om 12:59.
Oud 8 mei 2007, 13:31   #54
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat dit regime het lang zal uitzingen, als ik zo de gemiddelde Pool hoor, bijvoorbeeld zijn er erg weinig te vinden voor het rakettenschild en een rechtstreekse confrontatie met Rusland.

Wat betreft Poolse vrouwen, ze komen nog niet aan de enkels van hun Russische en Oekraïense zusters wat schoonheid betreft.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 mei 2007 om 13:32.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 13:31   #55
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
precies de taliban, de rechtsen...
Dat wil zeggen dat jij rechtsen wil beschermen of hoe moet ik dat nu interpreteren?
Oud 8 mei 2007, 13:45   #56
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat wil zeggen dat jij rechtsen wil beschermen of hoe moet ik dat nu interpreteren?
als ik jou was zou ik m'n breintje niet teveel belasten met dingen proberen te 'interpreteren'
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 13:49   #57
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Persoonlijk denk ik dat de hypocrisie zich vooral situeert op het vlak van het gebruik van scheefgetrokken vergelijkingen.
In deze worden extreem conservatieve katholieke Polen (doorgaans worden Amerikanen gebruikt maar alle middelen zijn soms goed) dan blijkbaar vergeleken met de modale Vlaming die zich op één of andere manier dient te identificeren en verantwoorden voor bovenvermelde Polen.
Het feit dat er aldus ergens ter wereld extreme katholieken bestaan, wordt dan gebruikt om de extremisten onder de daadwerkelijk in ons land aanwezige religieuze individuën, te vergoelijken.
Misschien dat het sommigen op dit forum nog altijd niet is opgevallen maar de invloed van het christendom op de Poolse en Amerikaanse samenleving is net iets omvattender dan de invloed van een godsdienst op onze Belgische (Vlaamse) samenleving. Waarom zulke christenfundamentalisten dan ook om de haverklap gebruikt worden in een vergelijking met onze nationale toestanden, blijft nog steeds een raadsel.

er is net een hele grote overeenkomst tussen rechts hier, in polen, in china of in amerika, en dat is het willen controleren van mensen hun gedragingen.
elke reden om die controledrift te rechtvaardigen is goed, of het nu godsdienst, nationalisme, racisme, angst of wat dan ook is.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 13:59   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
er is net een hele grote overeenkomst tussen rechts hier, in polen, in china of in amerika, en dat is het willen controleren van mensen hun gedragingen. elke reden om die controledrift te rechtvaardigen is goed, of het nu godsdienst, nationalisme, racisme, angst of wat dan ook is.
CGKR iemand?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 15:21   #59
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
als ik jou was zou ik m'n breintje niet teveel belasten met dingen proberen te 'interpreteren'
Ah? Het is dus een absurditeit?
Oud 8 mei 2007, 15:32   #60
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pools parlementslid wil minirok verbieden

WARSCHAU - Het Poolse conservatief-katholieke parlementslid Artur Zawisza heeft een wetsvoorstel ingediend dat 'seksuele verleidingen' moet tegengaan.

Voortaan moet het in Polen strafbaar zijn om een minirok , een te uitgesneden hals of een doorkijkblouse te dragen. Zelfs zware make-up is verboden.

Artur Zawisza, parlementslid en lid van de rechtse partij 'Recht en Rechtvaardigheid', heeft een wetsvoorstel ingediend om de straatprostitutie langs de Poolse hoofdwegen uit te roeien, dat meldt het Polska Magazine maandag. Hij wilt dat de meisjes zich voortaan ’fatsoenlijk’ kleden.

Zawisza heeft zelfs enkele weken geprobeerd om de Minister van Justitie warm te maken voor zijn plan, al geeft hij toe dat het voorstel misschien niet altijd volledig duidelijk is.

'Met deze wet zou elk knap, jong meisje gearresteerd kunnen worden op haar weg naar huis van een fuif', vertelt Zawisza. Toch beweert hij vertrouwen te hebben in het inzicht van politieagenten om een onderscheid te maken tussen 'respectabele vrouwen en vrouwen van lichte zeden'.
svh (DPA)07/05/2007

----------------------------------------------

precies de taliban, de rechtsen...

Aaah, in Polen kan men tenminste nog eens echt te keer gaan tegen reactionairen.

Hier moet men wachten op bejaarde bisschoppen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be