![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarnaast zou de door u omschreven leegte slechts een gebeid zonder aanwezige materie zijn, het verschilt fundamenteel van het echte niets "buiten" ons universum. De natuurconstantes en "-wetten bestaan immers in de "centrale leegte" wel en niet in het echte niets.
Laatst gewijzigd door Brandaan : 9 mei 2007 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dan is er ook nog het verschijnsel dat het heelal blijft uitdijen, dat er een kracht achter lijkt te zitten die nu nog werkt en die de zwaartekracht tegenwerkt, maar ook met deze kracht bewegen de buitenste deeltjes harder dan de binnenste. Wij liggen niet aan de rand van het universum toch? Wij hebben toch aan alle kanten wel een sterrenhemel met enorm veel sterrenstelsels erin enzo? Volgens mij is er geen sprake van een schil, hooguit van een 'meest dichte zone'die als een soort ring ergens tussen het uiteinde en het midden ligt...
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn verschillende leegtes. Het heelal is een vel, vlies, schil die langs de binnenkant evolueert maar langs de buitenkant niet. Is dat nu juist ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=satiper;2651810]
Citaat:
Ik had het ook zo begrepen maar na het lezen van bericht 42 van Brandaan ben ik zelf aan het evolueren........ dat hoop ik toch.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Thnx ![]() Water vloeit iddd ( wat dat ook mogen zijn ) en men kan er in bewegen maar kan jij water in je hand nemen en zeggen dit is water ....wat ik dan zie is een natte hand ...geen water! Als water o zo vol zou zijn laat me dan is de volheid zien van water :-p Klopt ons lichaam is ook zo vol van water en bloed ....zichtbaar ...toch zijn er mensen die zich leeg voelen & wat ik schreef over het volle en het lege heeft andere betekenissen . Voor mij kan water en een lichaam dus niet enkel vol zijn maar ook leeg ...waar vele niet op letten,jammer genoeg . Merci voor de reply op men posts |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
![]() [quote=labyrinth;2652120]
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
[quote=Bovenbuur;2653580] Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Altijd leuk als men over licht snelheid en atomen begint lol
![]() awel bovenbuur nu vat ik hem in zen volledigheid ...beetje zoals Labirynth bedoelde denk ik . Tuurlijk is er een eeuwig levende(bouwende) materie en gaan deze dimenties over...of beter lopen ze in elkaar over . Zowel in stoffelijkheid en onstoffelijke is deze kennis waar ...ook atomen . Hmmm da wordt ier spannend ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er al één is dan denk ik toch dat een soort navelstreng ons innig met hem verbindt en dat we moeilijkheden hebben om volwassen te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat je schreef is inderdaad juist en jaja er is een verbonden navelstreng met ons hogere zijn ons hoger WETEN ons hogere natuur die vele taloze vormen kent van de grote kunst(en) in ons leven . Ja veel dat geweten is wordt soms kinderlijk overgedragen en gedragen in een geloofs vorm ( eigenlijk ELKE vorm van geloof) dan hebben we daar in die kinderlijkheid ook een volwassen ...ziel als het ware maar of we die bewust kennen beter omschreven voelen hmmm sommige denk ik . Maar dat we met de omnipotente creator 1 zijn & zijn zoon en andere heerlijkheden dat is geweten voor sommige ....als ge het ziet . Gelukkiglijk leeft g'd vandaag de dag nog in vele communies/gemeenschappen en worden zijn genees krachtige en machtige woorden bezongen en aan geprezen als goe ! Zo wordt die navels streng meer krachtiger .....wat ik omschrijf wil niet zeggen dat mensen die zich anders verbonden voelen dat niet zijn...integendeel we zijn toch allen 1 elke vorm van geloof . Wat ik bedoelde is inderdaad zo dat vanuit de leegte een volwaardig iemand zal opstaan zoals zo vele in de loop der geschiedenis en dat merken we steeds of dat staat steeds in rechtstreekse verbinding met het grote universum ....de chaos waaruit de aarde kwam of onstond. Alles heeft zo zen tijd en plaats - g.o.d. - galactisch ordende dynamiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Wat onze metingen ook moeilijk maakt is het feit dat wij ons in het reageerbuisje 'universum' bevinden. Stel je bijvoorbeeld voor dat zwarte gaten de uitzetting van het universum zouden afremmen, zouden wij dat dan merken of zou de tijd zelf gewoon langzamer gaan? Kan het dan niet zo zijn dat het universum feitelijk al inkrimpt, maar dat wij dat 'met de tijd mee' meemaken? Of misschien zijn we wel op de heen- en op de terugweg tegelijkertijd. Ik zou het niet weten, ik hoef gelukkig slechts ingenieur te worden...
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe ik me dat uitdijend universum moet voorstellen is me echter niet helemaal duidelijk. Is het nu een schil of beignet/kramiek of nog wat anders, alleszins smakelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Duncan
De reden dat ik weinig op jouw postings reageer is dat ik ze grotendeels niet begrijp. Niks van aantrekken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
oké dan is het eens hoog tijd dat ik mezelf verantwoor tgo u ....verduidenlijken dus . Vraag maar ik bijt ni ...alez in dit leven toch ni ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neej nen donut lol ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Is er iets wat je niet kan met een donut cfr. Homer Simpson ![]() Laatst gewijzigd door satiper : 13 mei 2007 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u zorgt voor deftige wegen die niet te snel instorten, zwarte gaten ontwijkt, bref als u duurzaam en ethisch onderneemt wordt het beslist interessant en zeker de moeite waard. Succes met uw studies en bedankt voor alle inlichtingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Laat die vraag aan de wetenschap over.
|
![]() |
![]() |