Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2007, 11:38   #41
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Was het niet Churchill die zei:
"Wie voor zijn dertigste niet links is, heeft geen hart, wie na zijn dertigste niet rechts is, heeft geen verstand!"?
Martens, en dat is ook geen referentie.
Oud 12 mei 2007, 11:44   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een tijdje geleden zeg ik iets tegen mijn dertien jarige dochter over een neger die ik ken. Zegt ze papa, dat mag je niet doen, die mensen uitmaken.

?!?, blijkt dat haar lerares haar heeft wijsgemaakt dat neger racistisch is.
Haar en haar medeleerlingen hadden ze wijsgemaakt dat eens het VB aan de macht het gedaan was met uitgaan na 22 u.
En juist dat is een punt waar de jeugd gevoelig voor is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 11:48   #43
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Haar en haar medeleerlingen hadden ze wijsgemaakt dat eens het VB aan de macht het gedaan was met uitgaan na 22 u.
Ja, dat is nog zoiets. Toevallig spreek ik van de week met een 19 jarige Turk. Die jongen was van hetzelfde gedacht, het VB wil dat alle buitenlanders om 22 uur in de avond niet meer op straat mogen.

Kom nou, het zegt toch wel iets over het niveau van de mensen als ze zoiets geloven.

Of/en van het niveau van de leugencultuur die hier heerst.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 12:09   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is nog zoiets. Toevallig spreek ik van de week met een 19 jarige Turk. Die jongen was van hetzelfde gedacht, het VB wil dat alle buitenlanders om 22 uur in de avond niet meer op straat mogen.

Kom nou, het zegt toch wel iets over het niveau van de mensen als ze zoiets geloven.

Of/en van het niveau van de leugencultuur die hier heerst.
We hebben dan hier bij mij thuis het VB programma overlopen en dan was ze overtuigd dat het leugens waren.
Ik rade haar aan dit te melden aan de directie maar dit dierf ze niet om haar verdere schoolcarriere niet in het gedrang te brengen.
Maar dit jaar is ze gelukkig oud genoeg om haar mening over dat herspoelen/leugens te geven in het stemlokaal.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 12:39   #45
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken zelfs een late dertiger die nog regelmatig een pint gaat pakken op café die nog steeds dat verhaaltje gelooft, kun je nagaan...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 12:39   #46
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
inderdaad... wijs gemaakt ! zoveelste leugen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 13:42   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou er mij niet veel van aantrekken, als de linksen echt weet zouden hebben van een rechtse leraar die van zijn positie misbruik maakt zou die mens al lang in de gevangenis zitten. Dus volgens mij is het maar praat voor de vaak.
En de naam van die leraar alsook zijn uitspraken stond al lang on-line... Daar zijn ze immers niet te benauwd voor!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 13:45   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Een familielid van mij zit in het zesde jaar Humane Wetenschappen. Op de school is er ieder jaar een projectdag waarbij men rond een bepaald thema werkt. Voor de zesdejaars is dit; burgerzin. Van iedere parij komt er dan een vertegenwoordiger naar de school en via een doorschuifsysteem stellen de verschillende partijvertegenwoordigers hun partij voor aan telkens een verschillende klas. Een heel goed initiatief, maar dat is nog niet alles... .

Het was de bedoeling dat wanneer een partijvertegenwoordiger zijn zegje had gedaan over z'n partij een applaus kreeg van de klas. De (homofiele) klastitularis (die binnenkort mogelijk onderdirecteur wordt van deze katholieke school) had de klas gevraagd om niet te applaudisseren voor de VB'er. Mijn familielid (die overigens geen VB-stemmer is) had opgemerkt dat dit niet netjes was. Uiteindelijk heeft de klas grootendeels toch geapplaudiseerd.

Is dit democratie? Bestond er geen portaal om linkse leerkrachten aan te klagen? Mogen leerkrachten de klas manipuleren?
Zoiets is echte discriminatie.

(Voor de geinterreseerden: de zesdejaars mochten later op de dag ook hun stem uitbrengen. Het VB eindigde tweede met 20 procent. CD&V/NV.A werd eerste.)
De relevantie van de vetgedrukte zaken ontgaat me compleet... Zou het kunnen dat de geaardheid van de leerkracht en zijn toekomstige promotie een doorn in het oog is van enkelingen en dat daar de bron voor dit verhaaltje ligt?

Laatst gewijzigd door Edina : 12 mei 2007 om 14:08.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 14:36   #49
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De relevantie van de vetgedrukte zaken ontgaat me compleet... Zou het kunnen dat de geaardheid van de leerkracht en zijn toekomstige promotie een doorn in het oog is van enkelingen en dat daar de bron voor dit verhaaltje ligt?
Neen, de bron voor dit 'verhaaltje' is de vraag van de leerkracht om niet voor het Vlaams Belang te applaudisseren. Aan alle linkse rakkers die twijfel proberen te zaaien: u bent nog steeds uitgenodigd om onze school te bezoeken en een praatje te maken met de scholieren. Ik vraag me echter wel af: waarom kan u niet gewoon een bericht voor waar accepteren, ook al past het niet direct in uw kraam?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 14:45   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Neen, de bron voor dit 'verhaaltje' is de vraag van de leerkracht om niet voor het Vlaams Belang te applaudisseren. Aan alle linkse rakkers die twijfel proberen te zaaien: u bent nog steeds uitgenodigd om onze school te bezoeken en een praatje te maken met de scholieren. Ik vraag me echter wel af: waarom kan u niet gewoon een bericht voor waar accepteren, ook al past het niet direct in uw kraam?
Omdat de vermelding van de geaarheid van de leerkracht en het feit dat hij binnenkort misschien promotie zal maken, het verhaaltje doet stinken... Wat is de relevantie daarvan? Waarom wordt het woord katholieke school onderstreept? Zou het dan minder erg zijn geweest indien het in een andere school was gebeurd?
Oud 12 mei 2007, 14:47   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zal inderdaad het schoentje wringen... Onze rechtse rakkers verzinnen dergelijke verhaaltjes niet voor niets...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 14:49   #52
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar zal inderdaad het schoentje wringen... Onze rechtse rakkers verzinnen dergelijke verhaaltjes niet voor niets...
Citaat:
waarom kan u niet gewoon een bericht voor waar accepteren, ook al past het niet direct in uw kraam?
Oud 12 mei 2007, 14:52   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom kan u niet gewoon een bericht voor waar accepteren, ook al past het niet direct in uw kraam?
Omdat het een beetje te ongeloofwaardig is, da's alles. We weten immers uit welke hoek dit verzinseltje komt...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 12 mei 2007, 14:55   #54
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Omdat het een beetje te ongeloofwaardig is, da's alles. We weten immers uit welke hoek dit verzinseltje komt...
Vooruit dan maar, wanneer mag ik u op het Sint-Dimpnacollege verwachten? U bent van harte welkom om voor één keer de waarheid eens onder ogen te komen.
Oud 12 mei 2007, 15:13   #55
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Tuurlijk.

Ik kan ook even een verhaaltje over de misdadige praktijken van een rechtse leraar berichten en iemand anders dit laten bevestigen.
Ik zweer dat dit verhaal niet gelogen is. Ik kan me niet inbeelden dat de persoon die me hierover heeft ingelicht zou liegen... .

Ik heb evenmin aan Herr Oberst gevraagd om dit verhaal te bevestigen. Ik kan zelfs niet met zekerheid zeggen of Herr Oberst de waarheid spreekt.
Kweepeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 15:19   #56
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Vooruit dan maar, wanneer mag ik u op het Sint-Dimpnacollege verwachten? U bent van harte welkom om voor één keer de waarheid eens onder ogen te komen.
Spijtig dat u de naam van de school niet anoniem houdt. Ik weet nu wel dat u niet gelogen hebt

Ik zou u toch willen vragen om de naam van de leerkracht in kwestie geheim te houden.

Laatst gewijzigd door Kweepeer : 12 mei 2007 om 15:21.
Oud 12 mei 2007, 15:25   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij via PB uw naam, adres en telefoonnummer, zodat ik uw verhaal kan verifiëren.

Citaat:
Oud 12 mei 2007, 15:30   #58
Kweepeer
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik vermeld zijn homoseksualiteit omdat het toch opmerkelijk is dat net die leerkracht een anti-VB houding heeft en deze misbruikt door andere leerlingen te manipuleren.

Ik verzin hier geen verhaal omdat ik niet wil dat hij gepromoveerd wordt, maar
het is net omwille van dit voorval dat ik zijn kandidatuur voor onderdirecteur betreur.
Oud 12 mei 2007, 15:33   #59
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zweer dat dit verhaal niet gelogen is. Ik kan me niet inbeelden dat de persoon die me hierover heeft ingelicht zou liegen... .

Ik heb evenmin aan Herr Oberst gevraagd om dit verhaal te bevestigen. Ik kan zelfs niet met zekerheid zeggen of Herr Oberst de waarheid spreekt.
Toch vreemd dat het altijd van horen zeggen is hé... Overigens heeft de persoon die je er over heeft ingelicht je in ieder geval al wel de foute info doorgegeven, want blijkbaar haalde niet de CD&V, maar wel de VLD het meeste aantal stemmen: http://www.kogekascholen.be/kogeka/D...berichtID=111#
Oud 12 mei 2007, 15:33   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermeld zijn homoseksualiteit omdat het toch opmerkelijk is dat net die leerkracht een anti-VB houding heeft en deze misbruikt door andere leerlingen te manipuleren.

Ik verzin hier geen verhaal omdat ik niet wil dat hij gepromoveerd wordt, maar
het is net omwille van dit voorval dat ik zijn kandidatuur voor onderdirecteur betreur.
Voor mij spreekt het demoniseren van het Vlaams Blok juist in zijn voordeel. Kinderen en jongeren moeten al van jongs af aan bijgebracht worden dat het Vlaams Blok een verachtelijke organisatie is die geen respect verdient en die mag beschimpt en bespuwd worden. Die leerkracht is een eer voor die school!

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be