![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
- Concrete uit het oog springende daden heb ik nog niet gepresteerd. Ik probeer gewoon overal een handje toe te steken zonder eigenlijk mij te binden aan één klein groepje. Ik sta dan ook bekend als de man met de 100 lidkaarten. - Wel, ik heb dat onderling beslist met Lombas, ik hoop dat Kim dat doet met mij. ![]() - Geen idee, zal eerder afhangen van mijn loopbaan. Ik hoop nog een doctoraat te maken in de filosofie, en dan kan het best zijn dat ik de deur toesla en mij nooit meer zal vertonen in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Ja, ik stem PvdA, ik was eerst een grote enthousiaste voorstander van de CAP. Maar zoals de SAP, heb ik ook mijn conclusies getrokken over de CAP en het is mijn mening dat het initiatief opnieuw een gemiste kans is. PvdA heeft ook kleine stapjes voorwaarts gemaakt, met een groter aantal basismilitanten en een aantal verkozenen, met een nieuwe stijl van politiek voeren en met een nieuwe generatie kaderleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En even tussendoor een vraagje aan onze forummer van de week...
Praetorian, vanaf welke leeftijd ben je politiek "bewust" geworden? Wanneer heb je beslist om actief met politiek bezig te zijn?
![]() |
#46 |
|
![]() Ik had een politiek bewustzijn toen ik 17 was, ik was marxist geworden toen ik 20 was en ik ben actief geworden op mijn 21ste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier is nog iemand die er door Uw soort mensen er vandaag niet meer is. Ook niet gebeurd zeker? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Ik zei toch dat dit ging gebeuren.
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Wat heeft het anarchisme te maken met Anna Frank?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ik en Lombas kozen voor een Belgicistische liberale, ik zie niet in waar de bevestiging is van jouw eindeloos geneut over zaken die niets te maken hebben met deze thread. Het enige wat jij nu al twee dagen doet, is mij viseren met de meest idiote beschuldigingen. Ben je nu gewoon jaloers dat anders niemand jou aandacht zou schenken? Misschien eens naar de moeder bellen voor wat liefde.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 12 mei 2007 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praetorian, waar zit volgens u de kink in de kabel bij het kapitalistische vrijemarkt systeem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Dat het kapitalisme geen markteconomie is.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 12 mei 2007 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() We moeten Preusse zijn levenspunten afpakken. Zo weinig gevoel voor humor.
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Praetorian, nu de vraag al gesteld werd naar je 'politieke bewustwording': door wat ben je dan politiek bewust geworden, en wat heeft je uiteindelijk marxist gemaakt? Welke boeken, personen,... waren doorslaggevend in de vorming van je ideeën?
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Praetorian geloof je in de optimistische doelstellingen van de PVDA om deze kiezing 2 procent te halen en in 2009 3.5 om vervolgens met de kamerverkiezingen in 2011 de kiesdrempel te halen en dan in 2012 talrijke gemeenteraadsleden te veroveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik ben mij bewust geworden van de klassenproblematiek door vakantiejobs in de nijverheid. Ik heb geen klassieke geschiedenis van een activist door een geleidelijke groei in partij of middenveld, ik ben zeer laat lid geworden van de KP, eind 2005. Ik was al sinds mijn 17de geïnteresseerd in de filosofie, maar dan wel de klassieke Griekse filosofie en het Duits idealisme. De plotse switch naar de kritische filosofie van Marx is gebeurd naarmate ik meer en meer antikapitalistisch werd. Mijn echte interesse voor het marxisme is dus zeer explosief ontstaan in de eerste jaren van mijn universitaire studie. Het is compleet tot ontplooiing gekomen door mijn ontdekking van het structuralisme en poststructuralisme te linken aan de marxistische politieke economie. Ik ben enkele keren op enkele jaren tijd herboren geweest in mijn denken, wat ook als gevolg heeft dat ik groot belang hecht aan de ongebonden dialectiek. Iets na de ontdekking van het poststructuralisme is niet mogelijk, dus ik ben mij nu aan het ontplooien in de diepte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Dat zal compleet van hen afhangen, de objectieve omstandigheden zijn alleszins gunstig. De economische crisis die al halverwege de jaren '70 heerst, kan niet op zichzelf zorgen voor structurele veranderingen in de politieke sfeer. PvdA zal dus zelf zijn antwoord moeten zoeken, en ik heb geen correct beeld over hun interne ideologische groei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Huh? Deze bijdrage zal ik maar aanrekenen bij al Uw anderen zeker, als total overbodig? Misschien kan U eens in de toekomst één posting maken die wel het waard is om te lezen. Volgens mij is politiek wel het laatste waar U voor geboren bent, gelet op Uw onvermogen om te debateren of zelfs maar een eigen mening te hebben.
![]() |