![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Zal wel gedeeltelijk door haat zijn ingegeven
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En je kan de klok niet terugdraaien. Als het systeem begint met mensen te vermoorden, word het uitkijken. Trouwens, een passionele moord kan dan uitmonden in de doodstraf terwijl de president een medaille krijgt voor het uitmoorden van tienduizenden... ![]()
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zeker dat. Hun aantal die hier staan zijn enkel de officiele cijfers. Men vermoed dat het om ruim 10'000 meer gaat. Organenhandel zit er tussen. In China hebben ze bv die organenhandel aan de gevangenis zelf gemaakt en halen ze er doodgewoon een passende gevangene uit zijn cel als ze wat nodig hebben. Zoals een oog of een nier. Zonder verdoving en als hij het overleefd mag hij verder in zijn cel tot ze weer wat nodig hebben. Is hij dood is dat ook goed. Daar maakt dat allemaal niet zoveel uit. Met andere woorden ze worden "vers" gehouden.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In eerste orde ben ik tegen misdrijven die zo zwaar zijn dat ze aanleiding kunnen geven tot de overweging dat de man of vrouw die dat gepleegd heeft, de doodstraf zou verdienen.
Maar die misdrijven gebeuren dus nog steeds. Vervolgens ben ik tegen eenderwelke veroordeling, als het bewijs niet 100 procent zou vaststaan. Liever 10 moordenaars vrij laten rondlopen, dan één onschuldige veroordeeld voor moord. (en op dat gebied zijn de VS noch de UK beschaafde landen ... met hun zaken tegen negers respektievelijk IRA rechtszaken ... ronduit schandalig ..) Maar voor de allerergste en blijvend-volhardende misdadigers, ben ik persoonlijk van oordeel dat een eliminatie zich opdringt. Dat dit niet zo pijnloos als mogelijk zou kunnen, is dikke zever. Iedere anestesist doet iedere dag zoveel mensen in slaap op een pijnloze wijze .... die diskussie is ronduit belachelijk, en wordt wschl gevoerd door lobbiewerk van de ene of de andere kant ... en hier op dit forum wordt er dik in getrapt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Je kan ook meteen alle wetten afschaffen en een anarchie in het leven roepen waar iedereen uit schrik in de kelder moet zitten of een of andere bende (in feite sukkelaars maar ze hebben geweren) nog eens langskomen voor de dochters te verkrachten.
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
in extreme gevallen vind ik het veroorloofd om zelfs deze af te nemen en over te gaan tot een soort dwangarbeidssysteem. Ik weet zeker dat het qua afschriksysteem ook kan helpen. Want dat is uiteindelijk toch wel de bedoeling of het beste dat je ermee kan bereiken: alle terugintegratie verhaaltjes ten spijt. Het belangrijkste is toch dat we willen dat zoiets zich niet meer herhaalt in de toekomst en dat de mensen er collectief voor kiezen om net geen criminele paden te belanden, desnoods omdat de gevolgen wanneer men opgepakt wordt zo verschrikkelijk zijn. Wat betreft de doodstraf: men vergeet hierbij dat mensen die overgaan tot extreme misdaden dit vaak ook doen net omdat ze niets meer te verliezen hebben. De dood is voor deze mensen dus ook absoluut geen slechte optie. Als afschrikmiddel valt er misschien wat voor te zeggen, maar alleszins niet voor deze laatste groep. Maar deze laatste groep bevat dan meestal ook niet de grootste psychopaten (of antisociale persoonlijkheden). Ik vind het eigenlijk een verschrikkelijk moeilijke discussie, omdat ik geneigd ben allerlei emo-argumenten te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 mei 2007 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Iemand cijfers over de criminaliteit van China?
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weinig of geen gevens van terug te vinden (mischien heb ik niet de correcte trefwoorden gegoogeld?).
Wat betreft de doodstraf in China zijn we aangewezen op Amnesty International : http://web.amnesty.org http://web.amnesty.org/pages/chn-220304-feature-eng Gegevens over de doodstraf in de VS zijn terug te vinden op de hieronder vermelde site : http://www.deathpenaltyinfo.org http://www.deathpenaltyinfo.org/arti...scid=6&did=109 Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 12 mei 2007 om 20:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Google blijft censureren in ChinaDe gegevens over doodstraf in de VS zijn daarentegen voor het oprapen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn wij klonen of zo? Solvent green?
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stel nu eens, u zit op een school een jaar of 10 of 12 en u krijgt er geen les. U komt van school en men verwacht van u dat u het kan...weet wat te doen..waar naartoe ...en het hoofd boven water kan houden. Na die jaren komt u buiten, kunt niks, weet niks, geen geld en weet niet waar naartoe. Wat hebt u al die jaren daar dan gedaan? Vergelijk dit dan eens met een cel. Want daar is het zo.
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Liever 10 werkelijke moorden dan 1 mogelijke moord?
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |