![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk niet,sorry meneer,ik heb per ongeluk een ijzeren staaf tegen zijn hoofd geramd,twas niet express zenne zeker niet ne twas zeker niet om z'n geld te doen,lol.De rechters natuurlijk hier de dag van vandaag zijn een bendeke randdebielen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Juist ja... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Er word niet hard genoeg opgetreden,de politie mag en krijgt te weinig middelen,men weet al meer dan 8j dat er gevangenissen moeten bijkomen,men moet mensen die onze nationaliteit niet hebben terug sturen naar land van herkomst als ze iets mispeuterd hebben ect.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Dit is ook nog een leuke;
Jongeren opgepakt in Aalst na incidenten De politie van Aalst heeft donderdag vijf jongemannen opgepakt na confrontaties tussen Turkse en Afrikaanse jongeren. Een tiener van Afrikaanse afkomst kreeg een messteek in de bil, meldt het parket van Dendermonde. Gevecht De tiener raakte lichtgewond tijdens een vechtpartij aan het station van Aalst rond 14.30 uur. Het gevecht tussen een vijftal Turkse en een zevental Afrikaanse jongeren ontstond nadat een Turkse jongen een slag kreeg van een riem, volgens het parket een reactie op een incident enkele dagen eerder in Gent. De politie pakte een 24-jarige man van Turkse afkomst op als vermoedelijke dader van de messteek. Ruziestokers In de vooravond pakte de politie nog vier jongeren van Afrikaanse afkomst op. Zij zouden de ruzie eerder op de dag aangestookt hebben. In de woonwijk Hershage kwam het donderdagavond tot een confrontatie tussen een zestigtal Turkse en Afrikaanse jongeren. Behalve wat tumult waren er geen incidenten meer, aldus het parket. (belga/hln) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Moord", mijn beste, impliceert dat er voorbedachtheid was en voor zover ik weet, werd die voorbedachtheid in het geval van Mombaerts nooit aangetoond.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Mededader moord op Joe mag op stap met ouders
Voor de verkiezingen, Dewael en Onkelinx "ontzet" over voetbaluitstapje Mariusz O Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael en minister van Justitie Laurette Onkelinx zijn ontzet over de uitstap van een van de verdachten van de moord op Joe Van Holsbeeck. Mariusz O. kreeg van de jeugdrechter de toestemming om een match van de Rode Duivels bij te wonen. Dewael en Onkelinx benadrukken dat deze uitgangspermissie werd gegeven door de jeugdrechter van wacht, zonder dat die naar behoren werd geïnformeerd over de aard van de activiteit. Het parket ging meteen in beroep tegen deze beslissing. De ministers stellen dat de rechtbank het parket, weliswaar na de wedstrijd, gelijk gaf en Mariusz O. een uitgangspermissie verbiedt tot 15 september. "Dit initiatief kon de openbare veiligheid zwaar in het gedrang brengen. In dit soort manifestaties is het risico op ontsnapping of opstand uiteraard bijzonder aanwezig. Bovendien kan dit initiatief worden ervaren als een gebrek aan respect tegenover het slachtoffer en zijn familie", zeggen de ministers in een gezamenlijke mededeling. "De beslissing is des te meer onbegrijpelijk aangezien het bijwonen van dit soort wedstrijden een gunst is die slechts weinigen zich kunnen veroorloven", luidt het nog. Maandagochtend zullen minister Dewael en minister Onkelinx de problematiek van het systeem van de uitgangspermissies in de gemeenschapsinstellingen bespreken op het overleg over de aanpak van jeugddelinquentie tussen de federale regering en de gemeenschappen. (belga) Stemmetjes zijn binnen en nu, Mededader moord op Joe mag op stap met ouders HLN UPDATE 21:28 De afdeling Jeugd van het Brusselse hof van beroep heeft deze voormiddag de 17-jarige Mariusz O. de toelating gegeven regelmatig op stap te gaan met zijn familie onder toezicht van minstens een begeleider. Mariusz O., die samen met zijn Poolse compaan de moord op Joe Van Holsbeeck pleegde, verblijft sinds april in het gesloten centrum voor minderjarige delinquenten in Kasteelbrakel. Eerder was er al veel ophef over zijn uitstapje naar België - Kazachstan twee maanden geleden. Herstellen van gezinsbanden De leiding van de jeugdinstelling in Kasteelbrakel en de psychiaters die Mariusz O. volgen, menen dat het herstel van de gezinsbanden helpt bij de heropbouw van de persoonlijkheid van de adolescent, benadrukte voorzitster Véronique Goblet van het hof van beroep vrijdag ter motivering van haar beslissing. De rapporten die ze ontving, geven aan dat Mariusz O. niet agressief of opstandig maar eerder gelaten overkomt. De gesloten jeugdinstelling preciseert ook dat hij zich goed gedraagt, maar dat hij nog meer verantwoordelijkheidszin moet krijgen. Volgens Goblet is het dus aangewezen dat de 17-jarige zijn familie in een strikt kader blijft ontmoeten, vooral omdat de ontmoetingen die al plaatsvonden, probleemloos verliepen. De familiebezoeken duren maximum drie uur. Alleen de jeugdinstelling is bevoegd om te oordelen over de frequentie ervan, in functie van het opvoedkundig project. Mariusz O. mag alleen voor familiebezoek de instelling verlaten. Als hij andere uitstappen aanvraagt, moet het gerecht er zich opnieuw over uitspreken. bron http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, 'medeplichtig' is niet letterlijk te nemen. Sommige mensen spuien hun racisme op politics.be, anderen kopen een jachtgeweer en voegen de daad bij het woord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De man vroeg aan dat groepje waar er een bankautomaat was,waar niets mis mee is.Ze hebben hem gevolgd en waren sowieso op z'n geld uit.Dan was er eentje bij die de grote jan wilde uithangen en dan maar doodleuk een ijzeren staaf gebruikte en daardoor de man had vermoord. De dader zelf heeft uiteindelijk nauwelijks voor zoiets ernstigs een straf gekregen beste vriend en ik vind dat niet normaal. Dienen juwelier van in hasselt(slachtoffer) is zwaarder gestraft geweest dan de moordenaar van P.mombaert,zo gaat het er hier aan toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat heeft dat met de zaak Demoor te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Tis maar te bezien wat jij verstaat onder racisme.Iedereen maakt er zijn eigen verhaaltje over,pf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Kvind de tweede soort toch meer ballen hebben, die verschuilen zich tenminste niet achter allerlei retorische trucks en laten tenminste zien wat ze denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nee, dat moet men niet. In de meeste gevallen is hun land van herkomst overigens België.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Jury's krijgen in het gerechtsgebouw nogal wat te aanhoren, zo ook in het Britse Hull. De Iraakse asielzoeker Hidyat Amin stond er terecht voor seks met een... ooi. DNA-onderzoek op de onderbroek en de sokken, die op de plaats van de misdaad waren achtergelaten, deden hem de das om. "Mijn schaap zag er helemaal niet gelukkig uit", vertelde een gechoqueerde landbouwer Frank Davidson.
De boer merkte eerder al vreemde bewegingen op in de buurt van zijn schapen en Shetland-pony's. Nadat hij er tot drie keer toe broodkruimels, een onderbroek en sokken had aangetroffen, trok hij naar de politie. Amin werd uiteindelijk schuldig bevonden aan de misselijkmakende dierenseks en veroordeeld tot zes maanden cel. De kans bestaat echter dat hij volgende week al vrij komt omdat hij zijn tijd in voorarrest uitgezeten heeft. HTL Waar gaat dat naartoe?Je laat asielzoekers in je land binnen,je laat ze dan nog vrijlopen bij en ze gaan een schaap gaan verkrachten? De wereld is om zeep. http://www.hln.be/hlns/FOTO/art/9/1/4/large_246705.jpg had al zoiets twee jaar geleden gelezen op de site van de zwitserse tv. Ook daar gebeurd het! Misschien zou het helpen indien we onze schapen een hoofddoek geven? Ze zouden dan wel gerespecteerd worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voorbedachtheid om iemand te beroven is niet voldoende om van moord te kunnen spreken. De voorbedachtheid vereist voor moord, slaat vanzelfsprekend op het doden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben al gezien tot wat huisarrest heeft geleid,lol.Onckelinx is daar ne krak in of beter nog,laat meteen de deuren openstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() i
Laatst gewijzigd door Marlboro : 26 mei 2007 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke deuren heft Onckelinx laten openstaan?
|
![]() |
![]() |