Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2007, 19:10   #41
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, iemand die onder invloed met de wagen rondcrost, is echt op haar plaats bij LDD.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:11   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik hoop het voor haar, zoveel is wel zeker.

En voor de rest gun ik mevrouw Bousakla het beetje media-aandacht dat ze nu krijgt. Ik zou het fijn vinden als ze wat stof deed opwaaien, want over een aantal zaken zegt ze best wel zinnige dingen.
Meer nog. Ik hoop dat Bousakla een hoop stemmen krijgt en meehelpt om LDD over de kiesdrempel te krijgen. Ik hoop ook dat de CAP (die mijn partij liefst ziet verdwijnen) over de kiesdrempel komt (zo solidair ben ik dan weer wel). Want met die heilige drievuldigheid die we nu hebben die proberen voor eens en altijd tezamen de macht te hebben, gaan we niet ver raken. Dan wordt het gewoon alle handen op 1 buik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 mei 2007 om 19:12.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:18   #43
Bernt
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Ja en?
ze keuren allebei het partijprogramma goed, van bousakla haar standpunten weet ik niet zoveel alleen dat ze haar eigen gemeenschap nogal hard durft aanpakken.
Geen probleem voor mij dat Mimount Bousakla de overstap maakt van de SP.A naar LijstDD.Ik hoop dat ze veel stemmen zal meenemen.
Maar indien ik in de plaats van Dedecker zou zijn, zou ik me wel enkele vragen stellen, omtrent haar betrouwbaarheid.
Enkele weken geleden toen lijst DD de nodige handtekeningen moest leveren om lijsten te mogen indienen was er niemendvan geen enkele partij die wilde tekenen, behalve de parlementairen van het Vlaams Belang en jacinta Deroeck(SP.A)die het deed om het VB te kunnen beschadigen.
Waar was Bousakla toen ?
Zoiets noemen we in de volkmond plaatskeszoekers, maar daar staat de lijst DD vol van.
Bernt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:19   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

1) Ik hoop dat Bousakla een hoop stemmen krijgt en meehelpt om LDD over de kiesdrempel te krijgen.

2) Ik hoop ook dat de CAP (die mijn partij liefst ziet verdwijnen) over de kiesdrempel komt (zo solidair ben ik dan weer wel).
1) Dat mag van mij ook, maar dan hoop ik wel dat ze niet de énige verkozene van LDD wordt. Dat zou toch een beetje te veel van het goede zijn.

2) Gij zijt dus eigenlijk een toffe 'rechtse rat' ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:29   #45
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen, wellicht niet...
Is ze niet uit de SPa gezet omdat ze teveel durfde kritiek geven op bepaalde vreemdelingen, en dat soort waarheid valt niet in goede aarde bij de SPa? Zo krijgen ze geen vreemde stemmen erbij, nietwaar...
Het begint erop te lijken dat de mensen die op de lijst van LDD staan personen zijn die tenminste hun mond durven open te trekken. Zelfstandige denkers, die men dan maar al te vlug het etiket opplakt van: ambetanterikken of onruststokers. Neen, moedige mensen zijn het!

(én die financieel het een en het ander te verliezen hebben, heel wat zelfs...)

Laatst gewijzigd door system : 13 mei 2007 om 19:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:39   #46
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
De mensen op de lijst Dedecker hebben één voor één last van hoogheidswaanzin. Wat een hoopje ongeregeld. Egoistische egotrippers.
Inderdaad !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:39   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Dat mag van mij ook, maar dan hoop ik wel dat ze niet de énige verkozene van LDD wordt. Dat zou toch een beetje te veel van het goede zijn.
Veel eerder zou JMDD zelf verkozen raken als er dan toch zetels te rapen vallen.

Citaat:
2) Gij zijt dus eigenlijk een toffe 'rechtse rat' ?
Ik wil gewoon dat het politiek landschap terug breder wordt. Met kiesdrempels en cordons heeft men ervoor gezorgd dat er maar 3 partijen meer zijn. Die kunnen samenwerken of afhankelijk van de stemmen met twee gaan. Dat is niet gezond meer. En in mijn ogen werken de media daar ook aan mee. Er zijn genoeg quotes van belangrijke mediabazen die zeggen dat ze het Vlaams Belang enkel vermelden als ze er op kunnen kloppen. Maar evenzeer moet CAP nu merken dat de VRT hen mijdt uit angst dat ze electoraat van de SP.a gaan weg nemen. Erg democratisch en open klinkt dat allemaal niet meer he? Wat mij betreft zitten CAP en LDD boven de kiesdrempel en liefst zag ik daarnaast ook nog een N-VA op zichzelf die ook boven de kiesdrempel zit. Een coalitie zou dan tenminste een paar speerpunten van de kiezer dragen in plaats van een regering van lopende zaken en leugens over hoe goed de begroting wel is.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 mei 2007, 19:39   #48
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
ik denk dat de sp.a eerder blij is dat ze ervan af zijn, gezien ze haar geen verkiesbare plaats aangeboden had (met reden)
Bousakla durfde als enigste sp-a'er ingaan tegen haar eigen soortgenomen/bevolking en zegde af en toe waar het opstaat en tja,zoiets kan natuurlijk niet bij onze rooie vrienden.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:41   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Bousakla durfde als enigste sp-a'er ingaan tegen haar eigen soortgenomen/bevolking en zegde af en toe waar het opstaat en tja,zoiets kan natuurlijk niet bij onze rooie vrienden.
Zeer juist en ook Verstepen durfde dat en ook Dedecker. In sommige partijen is dit inderdaad ondenkbaar en niet alleen 'bij de rooien' zoals u dat stelt.

Laatst gewijzigd door system : 13 mei 2007 om 19:42.
Oud 13 mei 2007, 19:42   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Kaakslag voor onze rooie vrienden.
Het komt echt als een shock moet ik zeggen dat er tussen de allochtonen opportunisten zitten. Beschouw als een teken van integratie. Het probleem van de SP.a is dat ze altijd een zeer opportunistische benadering hebben gehad naar allochtonen toe en het is maar normaal dat ze af en toe van hetzelfde pak laken een broek krijgen. zolang de SP.a in staat was om hen allemaal een baan te geven was er geen probleem maar nu is dit blijkbaar niet langer het geval. In andere partijen is dit niet anders.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 mei 2007 om 19:45.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:43   #51
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat toen de gedachte van de brede volkspartij nog leefde bij het Vlaams Belang, ik Bousakla liever naar het Vlaams Belang zag gaan. Verstrepen kon dat dan weer kaderen in een mooi interview en het Vlaams Belang kon zich nog maar eens op de jas pinnen dat huidskleur of afkomst niet zo belangrijk is.

U meent dit toch niet zekers. Goed dat Verstrepen en heel zijne boel vertrokken is bij Vlaams Belang en hij mag vreemdelinge Van Zele ook meenemen.

Verstrepen had zware schade aangericht aan Vlaams Belang Antwerpen. Gelukkig is door het goede leiderschap van Frank Vanhecke de partij zelf ongeschonden gebleven.

Verdedigen van onze cultuur en vreemdelingen laten aanpassen is één ding. Het verdedigen van onze etnische identiteit is een andere. Er zijn zo veel vreemdelingen, dat ongeacht de vreemdeling aangepast is of niet, dat de etnische identiteit van ons volk in het gedrang komt. Komt daar nog bij de Vlaanderen al zo vol is en de het belang van een ecologische leefbaarheid van Vlaanderen.

Vlaams Belang moet immigratie in zijn totaliteit afwijzen en een remigratiebeleid voorstellen. Het aantrekken van vreemdelingen in de partij is hier tegengesteld.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 mei 2007 om 19:48.
Oud 13 mei 2007, 19:45   #52
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het komt echt als een shock moet ik zeggen dat er tussen de allochtonen opportunisten zitten. Beschouw als een teken van integratie.
Als er één opportunist is geweest dan is het wel Robert Stevaert. Wat ik zelfs tot een bepaalde hoogte kan begrijpen. Iedere politieker is dat in een zekere zin. Alleen, Stevaert liep wel niet het risico zijn wedde te verliezen zoals deze mensen hier.

Laatst gewijzigd door system : 13 mei 2007 om 19:50.
Oud 13 mei 2007, 19:50   #53
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

U meent dit toch niet zekers. Goed dat Verstrepen en heel zijne boel vertrokken is bij Vlaams Belang en hij mag vreemdelinge Van Zele ook meenemen.

Verstrepen had zware schade aangericht aan Vlaams Belang Antwerpen. Gelukkig is door het goede leiderschap van Frank Vanhecke de partij zelf ongeschonden gebleven.
Ik moet eens goed lachen met jouw posts. Als enkel mensen die instemmen met jouw gedachtengoed stemden voor het Vlaams Belang, dan zat het Vlaams Belang fors onder de kiesdrempel. Het feit dat ze zich positioneerden als brede maar toch rechtse partij heeft hen electorale vleugels gegeven. Knip die vleugels af en de vogel valt neer. Je kan dan nog wat in voorpost of WJV rondhangen maar invloed heb je niet meer.

Enne... onder de kiesdrempel = geen geld meer ook.

En dan mijn beste vriend... zonder invloed en zonder geld. Dan zitten we nog wat te vieren op een kerkhof om pakweg binnen tien jaar te verdwijnen. Lijkt me een boeiend en wervend project.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 mei 2007 om 19:54.
Oud 13 mei 2007, 19:50   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als er één opportunist is geweest dan is het wel Robert Stevaert.
Ik denk de huidige generatie van de SP.a de eerste is die volledig geleid wordt door opportunisten. De trotskist Vandenbroucke, de anarchist Vande Lanotte, de liberaal Landuyt, en daarnaast diegenen die hun positie hebben geërfd Vandenbossche, Tobback etc...
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:52   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk de huidige generatie van de SP.a de eerste is die volledig geleid wordt door opportunisten. De trotskist Vandenbroucke, de anarchist Vande Lanotte, de liberaal Landuyt, en daarnaast diegenen die hun positie hebben geërfd Vandenbossche, Tobback etc...
Deze rechtse rat mag het nog eens totaal met je eens zijn.

Hoewel... Tobback leidt Leuven zoals men bang is dat Filip de Winter dat in Antwerpen zou doen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 mei 2007, 19:53   #56
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Inderdaad, iemand die onder invloed met de wagen rondcrost, is echt op haar plaats bij LDD.

Oud 13 mei 2007, 19:54   #57
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het nepotisme is uit de hand aan het lopen en het is een kwaal die zich voordoet in alle partijen, ook in het VB (Marijke Dillen).

Laatst gewijzigd door system : 13 mei 2007 om 19:55.
Oud 13 mei 2007, 19:55   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het nepotisme is een uit de hand aan het lopen en het is een kwaal die zich voordoet in alle partijen, ook in het VB (Marijke Dillen).
Het kwalijkste binnen de machtspartijen lijkt me. maar het zit in alle partijen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 13 mei 2007, 19:57   #59
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik moet eens goed lachen met jouw posts. Als enkel mensen die instemmen met jouw gedachtengoed stemden voor het Vlaams Belang, dan zat het Vlaams Belang fors onder de kiesdrempel. Het feit dat ze zich positioneerden als brede maar toch rechtse partij heeft hen electorale vleugels gegeven. Knip die vleugels af en de vogel valt neer. Je kan dan nog wat in voorpost of WJV rondhangen maar invloed heb je niet meer.

Enne... onder de kiesdrempel = geen geld meer ook.

En dan mijn beste vriend... zonder invloed en zonder geld. Dan zitten we nog wat te vieren op een kerkhof om pakweg binnen tien jaar te verdwijnen. Lijkt me een boeiend en wervend project.

bent u het nu enkel strategisch oneens met Max van Dietsland of ook inhoudelijk?
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 19:57   #60
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als allochtoon snap ik niet wat deze nog deed bij de SP-A.

Zolang de totale allochtonen quota's op de werkvloer, desnoods met ontslag voor autochtonen, niet realiteit is, heeft de SP-A kiesbedrog gepleegd naar de allochtone gemeenschappen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be