Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2007, 10:39   #41
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik denk wat, en hoe, ik wil. Dat komt bij het liberale pakket.
Maar in uw religieuze denken zult u toch in de pas moeten lopen. Of bent u weer zo' n katholiek �* la carte, waarvan niemand nog echt weet waar het katholicisme zich ergens bevindt?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 10:41   #42
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar in uw religieuze denken zult u toch in de pas moeten lopen. Of bent u weer zo' n katholiek �* la carte, waarvan niemand nog echt weet waar het katholicisme zich ergens bevindt?
Ik vraag me af wie u denkt dat u bent, om u te mogen bemoeien met mijn geloof? Ik geloof waar ik in geloof, en dat hoef ik niet te verantwoorden. En zéker niet tegenover u.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 10:43   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Hangt af van de context, die hier eigenlijk ontbreekt.
Dat de engelen behoren tot de hoger sferen ( in de omgeving van God) is toch algemeen bekend.

De engelen die het dichtst bij de goddelijke energie zouden staan, worden de hemelse raadgevers genoemd. Hun onderafdelingen zijn de volgende:
Serafijnen, Cherubijnen, Tronen, Heerschappijen, Krachten, Machten, Overheden, Aartsengelen.

Hoe men het allemaal te weten gekomen is me een raadsel. Ik geef u maar de algemene opvattingen terzake.
Oud 20 mei 2007, 10:43   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wie u denkt dat u bent, om u te mogen bemoeien met mijn geloof? Ik geloof waar ik in geloof, en dat hoef ik niet te verantwoorden. En zéker niet tegenover u.
Ik ga gewoon in op het feit dat u ontkent dat u dogmatisch denkt. Iemand die een oprecht katholiek is gehouden aan het geloof aan bepaalde dogma's. Hij zal geloven dat God de mens geschapen heeft. Hij gelooft in het hiernamaals, dat de doden zullen verrijzen, dat Jezus de derde dag is opgestaan, dat Jezus de zoon van God is ('vermenselijkt' volgens u) enz enz. Daar moogt u niet aan twijfelen als goede katholiek. In die dingen denkt u dogmatisch. Waarom probeert u dat nu te ontkennen?

Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2007 om 10:46.
Oud 20 mei 2007, 10:48   #45
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk een topic over mij
Houden jullie nu nog altijd de dromen van een persoon van +2000jaar geleden voor waar?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 11:18   #46
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga gewoon in op het feit dat u ontkent dat u dogmatisch denkt. Iemand die een oprecht katholiek is gehouden aan het geloof aan bepaalde dogma's. Hij zal geloven dat God de mens geschapen heeft. Hij gelooft in het hiernamaals, dat de doden zullen verrijzen, dat Jezus de derde dag is opgestaan, dat Jezus de zoon van God is ('vermenselijkt' volgens u) enz enz. Daar moogt u niet aan twijfelen als goede katholiek. In die dingen denkt u dogmatisch. Waarom probeert u dat nu te ontkennen?
Mijn waarde,

Denken gaat altijd uit van bepaalde axioma's of dogma's : een "zuiver" rationeel denken bestaat gewoon niet ; begin gewoon eens met te onderkennen dat iedereen zijn denken/moraal op verchillende dogma's
bazeert. Zonder evenwel te vergetendat diverse van die vooroordelen
(letterlijk : waarheden die men aanneemt zonder er over te rationalizeren)
voor de meeste mensen eigenlijk grotendeels gelijk zijn. De mensen focussen in het algemeen te veel op verschillen.

Betekent dit dat we alles moeten relativeren en dat we onze waardesystemen allemaal als gelijk of minstens gelijkwaardig moeten aanzien ? Moeten we aannnemen dat "de waarheid" niet bestaat ?
Alles behalve : onze zoektocht naar schoonheid, waarheid, waarachtigheid
is wel degelijk zinvol.

Persoonlijk meen ik dat religie en geloofszaken voor zover dit over een leven na de dood betreft zeer leuk is, maar dat we de voorkeur moeten geven aan het hier en nu. Het beloven van een paradijs of het dreigen met de hel heeft de wereld nog voor geen mieter een betere plaats om in te leven gemaakt.
Oud 20 mei 2007, 11:29   #47
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Mijn waarde,

Denken gaat altijd uit van bepaalde axioma's of dogma's : een "zuiver" rationeel denken bestaat gewoon niet ; begin gewoon eens met te onderkennen dat iedereen zijn denken/moraal op verchillende dogma's
bazeert. Zonder evenwel te vergetendat diverse van die vooroordelen
(letterlijk : waarheden die men aanneemt zonder er over te rationalizeren)
voor de meeste mensen eigenlijk grotendeels gelijk zijn. De mensen focussen in het algemeen te veel op verschillen.

Betekent dit dat we alles moeten relativeren en dat we onze waardesystemen allemaal als gelijk of minstens gelijkwaardig moeten aanzien ? Moeten we aannnemen dat "de waarheid" niet bestaat ?
Alles behalve : onze zoektocht naar schoonheid, waarheid, waarachtigheid
is wel degelijk zinvol.

Persoonlijk meen ik dat religie en geloofszaken voor zover dit over een leven na de dood betreft zeer leuk is, maar dat we de voorkeur moeten geven aan het hier en nu. Het beloven van een paradijs of het dreigen met de hel heeft de wereld nog voor geen mieter een betere plaats om in te leven gemaakt.
Neen, natuurlijk bestaat dat niet. Maar deze axioma's zijn vaak tijdelijke axioma's totdat we een beter vinden. Of de waarheid bestaat is een zeer moeilijke vraag. Eerst zouden we moeten definiëren wat we onder waarheid verstaan. En dat we moeten streven naar schoonheid (=?) en waarachtigheid is zeker waar. Maar dit laatste streven zal onvermijdelijk moeten passeren langs de eeuwige vraag: wat is nu waarheid? Dat is de essentie van het zoeken naar waarachtigheid.
Oud 20 mei 2007, 11:45   #48
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de engelen behoren tot de hoger sferen ( in de omgeving van God) is toch algemeen bekend.

De engelen die het dichtst bij de goddelijke energie zouden staan, worden de hemelse raadgevers genoemd. Hun onderafdelingen zijn de volgende:
Serafijnen, Cherubijnen, Tronen, Heerschappijen, Krachten, Machten, Overheden, Aartsengelen.

Hoe men het allemaal te weten gekomen is me een raadsel. Ik geef u maar de algemene opvattingen terzake.

No problem -
Hoe men het allemaal te weten gekomen is me een raadsel ;

ANGELOLOGIE ....studie of lering van de engelen
Demon ologie t'zelfde maar dan de demonen.

THEOS .......archae........allemaal aanverwanten .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 11:47   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
No problem -
Hoe men het allemaal te weten gekomen is me een raadsel ;

ANGELOLOGIE ....studie of lering van de engelen
Demon ologie t'zelfde maar dan de demonen.

THEOS .......archae........allemaal aanverwanten .
Een demon hoeft geen kwade geest te zijn. Het kan er wel een zijn.
Oud 20 mei 2007, 11:47   #50
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Als God almachtig is, lijkt het me eerder logisch dat Hij geen zonen heeft.
Wat bedoelt u hiermee ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 11:49   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Arme Satan.
Eigenlijk wel want hij was niet gelukkig....... eerst jaloers dan gevallen.
Oud 20 mei 2007, 12:00   #52
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Een engel is een niet-materieel wezen, een onstoffelijk wezen, een 'geestelijk' wezen. Een geest dus. Een djinn is ook een geestelijk wezen. Een geest van lagere orde. Zo is een engel een geest van hogere horde en tussen de engelen -zo zegt men- zijn er verschillende rangorden.

Hoe zou u een engel anders bepalen of omschrijven?
Citaat:
Een demon hoeft geen kwade geest te zijn. Het kan er wel een zijn.
Men schreef HOE men eraan komt weet ik niet ...

daarop schreef ik angelologie / demonologie .....SLECHT noch GOED bestaat in het aangezicht van god .

WIJ zijn....allen zijn we dan ook gemaakt naar zijn/haar evenbeeld EN als gelijke behandelen we onze naasten maar ook het goede + slechte ?
hmmm handelen WE wel ...neen in mijn ogen lopen +- paar honderden jaren achter .

Voos fictief nep woord....slecht of goed wa is da nu alez iet da ons blij of triest maakt d'euhmm neen

*Goed kan slecht zijn en het slechte kan goed zijn daar ze alle beide 1 zijn maar het grove blijft tijdenlijk en het fijne eeuwig om de dingen van het hoge en het lage te omvatten.

Dit laatste was een verwijzing naar HIJ met de drie maal grote wijsheid / Hermes Trismégistus ....die sprak over de goede en slechte dingen het grove en het fijnere/ de hoogtes en de laagtes .

Kuntge het vatten ?
Oud 20 mei 2007, 12:04   #53
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

http://en.wikipedia.org/wiki/Damien_(South_Park)#Damien
Oud 20 mei 2007, 13:38   #54
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U twijfelt aan de almacht van God? Dan is deze discussie uiteraard meteen afgelopen.
Ik denk dat God gewoon is. Almachtig wordt misschien door ons verkeerd geïnterpreteerd. Almachtig omdat hij alles in zich heeft, alles omvat, niet omdat hij in staat is van alles te doen. God is zoals hij is, alle macht huist in hem maar of hij zelf almachtig is ??????
Oud 20 mei 2007, 13:46   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Satannas/satanael...... hmmm was die een goed of slecht iemand ....als goe of slecht is oké no probs maar ....WA is goe / slecht

SLECHTS 1 beeld .....eigenlijk bestaat goed noch slecht beide zijn als zijnde 1 .

Samael de engel leerde dit ook ....als het over gevoelens gaat .

Thnx Labirynth .
Wel ja Duncan, als men niet bewust is van het kwade hoe kan men onszelf en de anderen van het kwade verlossen ?
En dan bedoel ik niet verlossen op de manier van G.W. Bush.......
Oud 20 mei 2007, 13:59   #56
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Wat bedoel je hier met "Zoon"?
Voor mij, is de zoon van God de evolutie waaruit de mens geboren werd.
Wij zijn allen zonen en dochters ( niet te vergeten ) van God.
Oud 20 mei 2007, 14:12   #57
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Men schreef HOE men eraan komt weet ik niet ...

daarop schreef ik angelologie / demonologie .....SLECHT noch GOED bestaat in het aangezicht van god .

WIJ zijn....allen zijn we dan ook gemaakt naar zijn/haar evenbeeld EN als gelijke behandelen we onze naasten maar ook het goede + slechte ?
hmmm handelen WE wel ...neen in mijn ogen lopen +- paar honderden jaren achter .

Voos fictief nep woord....slecht of goed wa is da nu alez iet da ons blij of triest maakt d'euhmm neen

*Goed kan slecht zijn en het slechte kan goed zijn daar ze alle beide 1 zijn maar het grove blijft tijdenlijk en het fijne eeuwig om de dingen van het hoge en het lage te omvatten.

Dit laatste was een verwijzing naar HIJ met de drie maal grote wijsheid / Hermes Trismégistus ....die sprak over de goede en slechte dingen het grove en het fijnere/ de hoogtes en de laagtes .

Kuntge het vatten ?
Helemaal..... evolutie is het fijne en het hogere waarnaar we moeten streven. Je kunt echter niet ontkennen dat het grove ook heel wat gevolgen heeft voor de toekomst en dus niet enkel tijdelijk is. Zolang het grove bestaat zal het invloed blijven hebben op het eeuwige.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 20 mei 2007 om 14:29.
Oud 20 mei 2007, 18:07   #58
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Wel ja Duncan, als men niet bewust is van het kwade hoe kan men onszelf en de anderen van het kwade verlossen ?
En dan bedoel ik niet verlossen op de manier van G.W. Bush.......

Woehahaha bushkeu stamp ofwa tjah over een beestige merknaam gesproken W.Bush = 666 morja das ni zo belangrijk hé lol .

Hoe ons zelf van het kwaad te verlossen EN dan nog een andere persoon hmmmmm....laat ons simpeltjes eerst beginnen met onszelf DAN pas onze naasten want dat hoort als 1 te zijn .

Ja inderdaad is het een FEIT dat men niet bewust is van het kwade het slechte ....eerst is zien wat deze woorden en beelden/ concepten in houdenlijk weergeven.

Daarna kunnen of mogen we het interpreteren.

AL is goed zo sta geschreven...maar het al is ook slecht...beide zijn 1 .
Bij elke seconde dt er ergens iemand sterft, wordt er een andere geboren...elke ziel die verloren gaat wordt door een levende vervangen dus.
MAAR iedere gestorven ziel die TE vroeg of niet in vrede (met zichzelf of andere) is overgegaan blijft een tijd doelloos aards gebonden rond dolen.

Dit tot zijn ziel het licht moge zien nadat die de waarheid heeft gezien & vrede in zich voelt DAN pas mag dien als geestenlijk non fysisch lichaam verder voorbij het aards gebonden astrale( vegetatief dan hé ! )

Wat nu als slecht of goed foute begrippen zijn WEET en zie waarom ....het slechte is tijdenlijk het goede blijvend iets .
Nu hoor ik er al denken jaja maar als je héél je leven ziek bent en pijn hebt is daar niks goddenlijks aan of positiefs integendeel pijnlijk kwaad.

Mischien moest deze ziel een bepaalde leven afwerken en koos deze ziel in dit leven en in dit land deze ziekte te aanvaarden om verder te mogen gaan .
Mischien kende deze mens als sterveling dagen van vreugde en minder of weinig pijn en weet die niet hoe het kwam ....het kon de koffie zijn en de psychische reactie erop of het kerk gezang...mischien iets dat deze persoon niet KON beseffen.

Neem nu de verleiding van satanael die aan Jezus zei ik geef je alles ; ik vervang alles ; ik regel het ....ik bouw....steeds zei Jezus NEEN tot HET moment waar die sprak en zei ga is terug vanwaar ge als wezen verzonden bent & zo ging die ook weg ..." die KON ni anders " !

DUS eigenlijk feitenlijk is het slechte verleidenlijke kwade dat overal vertegenwoordigd is zoals onze here g'd !
Eigenlijk bestaan die in deze wereld maar zichtbaar niet ( tenzij ge weet HOE ge deze MOOGT ervaren) ook bestaan ze dus per definitie niet .

Beide leringen & goden zijn als 1 god bvb gelijk de romeinse Janus met zen gezichten .

*Waneer wij als mens nog maar 1 sec. iets slechts kwaad voelen reageer dan in stilte ; wederkeer ....neem stap terug OF juist niet en gooi de woorden of bewegingen uit je lichaam zodat de chekinah/ goddelijke inwoning ervaren wordt en het AL moge zijn .

*Dit geschreven zijnde test ik men bijbelse interpretaties....STEL...ik zen just wakker ga badkamer in en laat al iets uit men handen vallen; ik eet en hopla daar laat ik WEER iets vallen huphup de wet van Murphy om der nen naams etiket op te plakken .

Awel bij deze is zijnen theorie weerlegt...o ja denken julie hmm hm jaja WANT als het je tegenzit en je begint je te ergeren dan is kwaad al geschiedt DUS dan is het soms goed om even te gaan zitten 5 min en tot inkeer te komen in sommige gevallen bijvoorbeeld stress ofzow.

Maar is het een gebrek aan concentratie of klunzigheid door te weinig rust no problem gooi en roep het eruit en gooi is met niet breekbaar materiaal dt je dan op dat moment vast houdt .

SIMPELE reactie geeft zuurstof en rust waarna er GEEN klunzigheden of voorwerpen uit je handen vallen, je stoot niks meer omver ...ect .

Hoe komt dit awel ja als ge het kwade voorzijt en zodoende voorvoelt dan is er al veel minder kwaad aanwezig .

Slecht praterij heel gekend en kwellend maar wiltge er vanaf begin dan eerst bij jezelf ....wie ben ik wat ben ik en wat kan ik zo kuntge beter het slechte weerleggen want ....je bent immers zo iemand die regelmaat en gehoorzaamheid sociaal belangrijk vindt enzovoort en verder ... .

Ander voorbeeldje wat meer spiritueler mensen met maag en darm aandoeningen kennen minder regelmaat in't leven ( sommigen) herstel de slechte gewoontes en hopla is weg .

Het beste om het slechte en kwade te omvatten en begrijpen is doro de TEGEN stellingen ervan te kennen bvb goed / slecht - zwart / wit - warm - koud ...nu wa moeilijker liefde & haat / vriendschap moh ook afgunst / hmmm dood maar ook leven .... this is my favorite god zijn en satan zijn ( tgo jezelf & andere) stoffelijk lichaam zijn maar ook onstoffelijk ....een hogere/hemelse geest hebbende maar ook een aardse een vervaagde .

Bedwelmt - geconcetreert / bewust & onbewust ....eigenlijk kunnen we alles in het slechte en goede opnemen maar we moeten ze dan ook zo opnemen en interpreteren.

Tijdenlijke pijn ( wat stilstand en vermindert concentratie geeft ) - tegengestelde is eeuwige vreugde of vrede zo gewilt omdat DAT juist nu is concentratie verhoogt en het stille vervoert naar eventuele zichtbare/ onzichtbare bewegingen .

Welnu ge weet die laatste zinnen bemerken we dat eigenlijk het zichtbare het werkenlijke niet is maar toch ook weer wel alez we voelen en zien ruiken...jaja just moh das de grovere materie de kleinere en fijnere gevoeligere materie IS ook in het grove aanwezig .
Per definitie is een rustigere hartslag en bepaalt soort meditatie dus een mogenlijke pijn stiller zowel fysisch als non fysisch .

Of bijvoorbeeld 1 slok alcohool en zo zat zijn als een fles ...rede is dat de beoefenaar zich IN het fijnere mengt om daarna het grovere te proeven zodoende kan men in vervoering raken of bedwelming ...door 1 kruid bladje of een klein slokje alcool jaja ne mens kan meer dan maar 5% brains stupid gebruiken

Lees dit een paar keer en vraag maar gerust & weet dat ik niet tegenspreek dat de slechte god of goede g'd niet zou bestaan beide zijn apparte wezens maar ook slechts 1 wezen .
Men spreke in bijbelse taal over de drieënheid maar de viervuldigheid of het vijfvoudige daar spreekt men weinig tot niet over men kijkt zelfs zo van met open mond van wooow wa zegt die

Voor mij is al dienen spirtuelen en religieuzen boecht gecodeerde levenswijzen met gecodeerde schriften en leeringen of't nu westers of oosters of joods islaam is intreseert me WEL maar al die leringen vormen in mijn ogen 1 gehéél.

Net zoals er op de hemelrijke sferen een goddelijke troon staat met daarop die éne god en naast hem maria en zijnen zoon die nu momenteel al paar eeuwen staat te wachten in het hiernamaals om het zo mooi te omschrijven...net zoals bij de Egyptenaren hun goden die uit het niets iets kwamen en het dodenboek vormde

Maarja ...net zoals die god is er dan ook een satan die op een aardsrijke troon zetelt met abrasaks aan zen linkerkant enzovoort en verder ( i hate it black art) maar beide goden zijn 1 g'd .

Dat er tal van demonen en engelen verward werden met levende mensen ooit is uiteraard logisch .

Dat lillith de eerste gemalin van Adam was weten we ook EN dat het goede wonderen doet en verschijningen en genezingen weten we ook zo ook het slechte want alles dat leeft sterft en alles dat sterft leeft dus zo leeft het goede en het slechte ook .

Een wonder bij de ene is een verdoemenis elders maar een moorddadige verdoemenis geeft ook wonderen...alsge naar Irak en Israel kijkt is dat een mooie omschrijving van hetgeen dat heden ten dage is maar mochten ze nu de woorden van het beloofde land en zijn/hare dienaren nu eens anders interpreteren dan hebtge minder verdoemenis .

Mischien moet het blanke ras tot inkeer komen ( psalm 1 stap voorwaarts en 2 stappen terug naar babylon) om verder te MOGEN tesamen MET anders denkenden en gelovigen misschien VRAAGT de mensheid en politiek dit en ons hoger bewustzijn alsook lichaam & geest .

Neen we kunnen en mogen dit niet alléén doen neen we mogen dit niet in groepjes openbaren maar tesamen wereldwijd eerst de bewust wording en de rest volgt wel .

Nog een manier om het onreine weg te werken is een maya kalender want die is beter dan de onze als je het slechte wilt bemerken .
Andere technieken zijn er ook in de numerologie bvb is dinsdag nen SLECHTEN dag voor alle geldzaken en meetings daarover ...bekijk de media geschiedenis en ge gaat versteld staan hoe het komt dat grote fallisementen op nen dinsdag voorvallen hmmm straf .

Astrologen kennen deze negatieve aspecten ook die invloed uitoefenen op onze huizen van onze geboorte kaart.
Intuïtieve ontwikkeling bijvoorbeeld helpt het kwade te zien erkennen en ze zelfs voor te voelen .

Succes als 't ni duidenlijk is vraag je me het maar
Oud 21 mei 2007, 11:18   #59
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Voor mij, is de zoon van God de evolutie waaruit de mens geboren werd.
Wij zijn allen zonen en dochters ( niet te vergeten ) van God.
Dus de mens is nog maar 2000jaar oud?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 12:15   #60
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Nieuws uit de biblebelt...

Man stopt baby in magnetron op advies van duivel

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be