Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 16:14   #41
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Hoe noem jij dan iemand zonder papieren?
antwoord: 'iemand zonder papieren'

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 16:16   #42
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Hoe noem jij dan iemand zonder papieren?
Iemand die de autoriteit van een staat niet erkend,terecht!

VIVA ANARCHIA
Oud 22 mei 2007, 16:16   #43
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is niet alleen een antihumane beslissing, ze is bovendien bijzonder dom: Frankrijk heeft de komende jaren behoefte aan zo'n 2,5 miljoen immigranten om de behoeftes van de arbeidsmarkt te voldoen en om een economisch failliet te vermijden.
Heel Europa zal nood hebben aan migranten. Er zijn wat dat betreft twee opties: vandaag de illegale, ongeschoolde migranten terugsturen en er andere importeren. Anderzijds kunnen we de huidige migranten ook regulariseren en hen een opleiding geven. Dat is niet zozeer noodzakelijk vanuit humanitair opzicht, dan wel louter economische wetmatigheden.

Ten eerste: als we ons zorgstelsel overeind willen houden, heeft België nood aan zo'n klein miljoen migranten tegen 2050 (volgens de Universiteit van Amsterdam in het rapport Mind The Gap). Frankrijk heeft nood aan 2,5 miljoen migranten. Er 25.000 terugsturen heeft dus niets met beleid maar alles met populisme te maken.

Ten tweede: De Fransen waren vroeger tamelijk revolutionair, zoals u zich herinnert, ook wat nationaliteit betreft:Er waren nog andere mogelijkheden om Fransman te worden: een Frans weeskind adopteren of een Franse bejaarde onderhouden, bijvoorbeeld. Bijzonder humanistisch en tegelijkertijd efficiënt.

Tja, je kan de rechtse propaganda natuurlijk voor zoete koek blijven slikken. Daarmee ga je wel voorbij aan het feit dat migratie een fundamenteel onderdeel van Europa en de Europese cultuur is. Niet alleen de laatste 50 jaar maar al honderden jaren. Zonder migratie zaten u noch ik in Europa.
Verder is migratie niet alleen een noodzaak voor de mensen die migreren, het is ook een noodzaak voor landen zoals het onze. De migratie van Zuid-Europeanen (Italianen, Grieken, Spanjaarden) was een georganiseerde migratie, gegroeid uit de noodzaak aan arbeidskrachten. Hetzelfde geldt voor de migratie van Marokkanen en Turken die in overleg met Turkije en Marokko heeft plaatsgevonden: louter economische noodzaak ligt ervan aan de basis.

Doorgaans leidt dat niet tot problemen: dat doet het hier pas sinds eind jaren '70, met name op het moment waarop de werkloosheid gigantische vormen begint aan te nemen. Dan zijn migranten de (eerste) kop van jut.
Zodra de werkgelegenheid weer aantrekt (zoals nu het geval is) lost het probleem van discriminatie en racisme zichzelf op, omdat migranten dan economisch geïntegreerd raken. Zo zal het ook de volgende jaren zijn: een belangrijke toename van migratie in Europa: om ons zorgstelsel veilig te stellen, om onze economie draaiende te houden. Van belang is daarbij de permanente ambitie om tot volledige tewerkstelling te komen. Het is een conditio sine quo non voor een progressieve samenleving en een harmonieuze maatschappij. (Wat niet betekent dat die volledige tewerkstelling moet bestaan uit vijfdagenweken met achturendagen).
En wat met de plus minus 500.000 werklozen vandaag de dag. Indien er voor deze geen jobs zouden zijn, waarom dan wel voor migranten, illegalen en noem maar op?

Dat cd'ke dat ge hier afsteekt berust ook op paars z'n toekomst visie zeker. Of is die praat die de heren en dames politici hier te pas en te onpas afsteken over de jeugdwerkloosheid (zeker bij de zogenaamde kansarmen laaggeschoolde allochtonen volgens de politici) is dit dan leugen en bedrog?

Indien men niet de middelen heeft om deze een deftige opleiding te geven of deze te kunnen bewegen een opleiding te volgen en af te maken, hoe gaat u en uw politici dit dan klaar krijgen met de nieuwe migranten , illegale enz. Praat hebben we al jaren gekregen, maar daden?

Voorts kan men enkel zeggen, migranten aan trekken om hier de vergrijzing of hoe men het ook wil noemen op te vangen is niets meer en minder dan een moderne invoering van 'slavenhandel'. Jaren van wanbeleid van de heren/dames politici en dan een beroep gaan doen op goedkope arbeidskrachten uit het buitenland die er dan op hun manier weer voor zorgen dat de autochtonen hier weer in de kou komen te staan omdat deze werken voor een groter loon. Of deze zever hebt u nog nooit gehoord, wij zijn naar hier gekomen om het vuile en zware werk tegen een hongzrloon terwijl de blanke dit werk niet wil doen en meer dan wij verdienen.

Eerst een poging ondernemen op te roeien met de riemen die ge hebt (eigen volk) en daar de problemen voor en mee oplossen voor ge uw oogskes laat vallen op de rest van de wereld en puttekes maakt om puttekes te vullen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 16:16   #44
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet alleen een antihumane beslissing, ze is bovendien bijzonder dom: Frankrijk heeft de komende jaren behoefte aan zo'n 2,5 miljoen immigranten om de behoeftes van de arbeidsmarkt te voldoen en om een economisch failliet te vermijden.
Heel Europa zal nood hebben aan migranten. Er zijn wat dat betreft twee opties: vandaag de illegale, ongeschoolde migranten terugsturen en er andere importeren. Anderzijds kunnen we de huidige migranten ook regulariseren en hen een opleiding geven. Dat is niet zozeer noodzakelijk vanuit humanitair opzicht, dan wel louter economische wetmatigheden.

Ten eerste: als we ons zorgstelsel overeind willen houden, heeft België nood aan zo'n klein miljoen migranten tegen 2050 (volgens de Universiteit van Amsterdam in het rapport Mind The Gap). Frankrijk heeft nood aan 2,5 miljoen migranten. Er 25.000 terugsturen heeft dus niets met beleid maar alles met populisme te maken.

Ten tweede: De Fransen waren vroeger tamelijk revolutionair, zoals u zich herinnert, ook wat nationaliteit betreft:Er waren nog andere mogelijkheden om Fransman te worden: een Frans weeskind adopteren of een Franse bejaarde onderhouden, bijvoorbeeld. Bijzonder humanistisch en tegelijkertijd efficiënt.

Tja, je kan de rechtse propaganda natuurlijk voor zoete koek blijven slikken. Daarmee ga je wel voorbij aan het feit dat migratie een fundamenteel onderdeel van Europa en de Europese cultuur is. Niet alleen de laatste 50 jaar maar al honderden jaren. Zonder migratie zaten u noch ik in Europa.
Verder is migratie niet alleen een noodzaak voor de mensen die migreren, het is ook een noodzaak voor landen zoals het onze. De migratie van Zuid-Europeanen (Italianen, Grieken, Spanjaarden) was een georganiseerde migratie, gegroeid uit de noodzaak aan arbeidskrachten. Hetzelfde geldt voor de migratie van Marokkanen en Turken die in overleg met Turkije en Marokko heeft plaatsgevonden: louter economische noodzaak ligt ervan aan de basis.

Doorgaans leidt dat niet tot problemen: dat doet het hier pas sinds eind jaren '70, met name op het moment waarop de werkloosheid gigantische vormen begint aan te nemen. Dan zijn migranten de (eerste) kop van jut.
Zodra de werkgelegenheid weer aantrekt (zoals nu het geval is) lost het probleem van discriminatie en racisme zichzelf op, omdat migranten dan economisch geïntegreerd raken. Zo zal het ook de volgende jaren zijn: een belangrijke toename van migratie in Europa: om ons zorgstelsel veilig te stellen, om onze economie draaiende te houden. Van belang is daarbij de permanente ambitie om tot volledige tewerkstelling te komen. Het is een conditio sine quo non voor een progressieve samenleving en een harmonieuze maatschappij. (Wat niet betekent dat die volledige tewerkstelling moet bestaan uit vijfdagenweken met achturendagen).
Ja, ik weet het, ik ben een slechte typer ... kzou beter alles eens nalezen ... ik typ heel snel en daarom ook teveel fouten ... in mijn werk als .NET programmeur heb ik daar niet zo'n last van ... ik typ dan langzamer ...
Oud 22 mei 2007, 16:19   #45
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Iemand zonder verblijfsvergunning/papieren, waarmee ik niet zeg dat ik dat statuut dan erken.
Blijven onderscheidende termen.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 16:19   #46
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
antwoord: 'iemand zonder papieren'
Blijft onderscheid
Oud 22 mei 2007, 16:19   #47
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Asielcentra, tramrazzia's, stadsplan met huiszoekingen in Antwerpen, opsluiting van kinderen, zelfs geen politiek asiel verlenen, recht op arbeid niet gunnen, mensen tot hongerstaking drijven, ...
Allemaal georchestreerd door extreem-linkse sympathisanten ja ... komaan, dat ziet toch iedereen ... ik geloof neit in links of rechts, maar dat is wel een feit ... die van LSP zie je daar altijd wel ergens in de buurt ...
Oud 22 mei 2007, 16:25   #48
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Iemand die de autoriteit van een staat niet erkend,terecht!

VIVA ANARCHIA
Viva Crass
Viva Bakoenin
Viva Kropotkin
Viva Rudimentary Peni
Viva Flux of Pink Indians

Viva freedom of thought

Anarchie betekent voor jezelf denken. Een anarchistische stroming is lulkoek.

Be exactly who you want to be, do what you want to do. I am he and she is she, but you're the only you. No on else has got your eyes, can see the things you see. It's up to you to change your life and my life's up to me. The problems that you suffer from are problems that you make. The shit you have to climb through is the shit you choose to take. If you don't like the life you live, change it now, it's yours.

Veel respect.
Maar ik denk voor mezelf.
Anarchisten hebben mij veel geleerd, maar u weet even goed als ik dat het praktisch niet realiseerbaar is.
Oud 22 mei 2007, 16:50   #49
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Allemaal georchestreerd door extreem-linkse sympathisanten ja ... komaan, dat ziet toch iedereen ... ik geloof neit in links of rechts, maar dat is wel een feit ... die van LSP zie je daar altijd wel ergens in de buurt ...
Sterk.

Dycore, wat bedoelt je met "Blijft onderscheid" ?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 22 mei 2007 om 16:51.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:59   #50
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ja hoor. En dan haal je dus 2.5 miljoen bosjesmannen naar hier die het verschil tussen een poedel en een maaltijd niet zien. Die gaan de economie in Frankrijk wel vooruit helpen.
Tijdje geleden dat ik nog zo gelachen heb...
Oud 25 mei 2007, 11:00   #51
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterk.

Dycore, wat bedoelt je met "Blijft onderscheid" ?
Wat ik bedoel. Is toch duidelijk?
Oud 25 mei 2007, 12:23   #52
StevenNr1

Standaard

U bedoelt dat ik met dat woordgebruik nog steeds een onderscheid maak tussen zij zonder papier en zij met? If so, ik maak dat onderscheid niet hé, maar het is een spijtige realitieit die ik wel moet kunnen benoemen om er over te discussiëren.
Oud 25 mei 2007, 12:58   #53
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat ik met dat woordgebruik nog steeds een onderscheid maak tussen zij zonder papier en zij met? If so, ik maak dat onderscheid niet hé, maar het is een spijtige realitieit die ik wel moet kunnen benoemen om er over te discussiëren.
Daarom spreekt men dan ook over illegalen. Als jij er een andere term wil opplakken dan ga je maar je gang.
Oud 25 mei 2007, 15:33   #54
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Frankrijk spreken veel migranten Frans. 'De cultuur' kennen lijkt me niet altijd nodig om de handen uit de mouwen te steken.
Verder is dat overspoelen nog een vrij klein fenomeen tov de migratie tussen ontwikkelingslanden onderling.
En (historische) schuld en vrijheid zegt u ook niets?
"Historische schuld" zegt me niks....,Vlamingen hebben niet eens "historische schuld",ze waren zelf overal "klein kneusje" of "meid voor alle werk".

Vrijheid zegt me inderdaad iets,het laten wegtrekken van "vrijheidsdenkenden" uit hun landen van oorsprong dient de vrijheid helemaal niet...integendeel.....het stelt de zaken alleen maar uit...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2007 om 15:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:06   #55
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof alle mensen humaan zijn.
Een onsterfelijke quote...

Laatst gewijzigd door Andy : 25 mei 2007 om 16:07.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:26   #56
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Daarom spreekt men dan ook over illegalen. Als jij er een andere term wil opplakken dan ga je maar je gang.
Illegaal is een min of meer criminaliserende term, mensen zonder papier/verblijfsvergunning bevat daarentegen geen waardeoordeel. Maar soit, dat zijn vrij onzinnige discussies.
Oud 25 mei 2007, 17:03   #57
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
U kan de rest van uw loon overscrhijven op het rekeningnummer van de Belgische staatskas...
Dat kan, maar dat wil ik niet. Dat loon is namelijk van mij, zie je.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 23:36   #58
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Misschien vallt er nog iets te halen op de 80 belastigparadijzen voor de mensen die uit de boot vallen
Een jacht of zo.
Dat van de vriend van Zaksozie
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 23:57   #59
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
"Historische schuld" zegt me niks....,Vlamingen hebben niet eens "historische schuld",ze waren zelf overal "klein kneusje" of "meid voor alle werk".
Wow, reality check. Wat voor sprookje is dat? Elke Vlaming die in de tijd waarover we spreken langer dan z'n humaniora naar school ging werd verplicht in het Frans onderwezen. De overleden man van een lieve oma die ik ken was in Congo districtscommandant bij de gerechtelijke politie. Of hij iets op z'n geweten had weet ik niet, maar ik weet wel dat hij een Vlaming was en geen kneusje of meid.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 23:59   #60
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babylonia
Misschien vallt er nog iets te halen op de 80 belastigsparadijzen voor de mensen die uit de boot vallen
Een jacht of zo. Dat van de vriend van Zaksozie
Of de nieuwe aanwinst van ons royaal paar,
volgens het VTM-nieuws :

Citaat:
Albert koopt voor 1.5 miljoen jacht in Italië

Het koningspaar bestelde de 15 meter lange boot bij Rizzardi in Sabaudia, in de provincie Lazio.

Koning Albert II en koningin Paola verlieten de haven van het naburige San Felice Circeo en vaarden richting het Italiaanse eiland Ponza, aldus het agentschap. Het jacht ’Quartour’ heeft een waarde van ongeveer 1,5 miljoen euro, meet 15 meter en heeft een capaciteit voor acht passagiers.

Het is al het tweede jacht dat het koningspaar aankoopt bij Rizzardi.
Schade jegens andere 'royale' huizen in te halen? Opkikkertje voor de royale uitstraling nodig?
Tja, ze zullen hiervoor ook wel al enkele jaartjes gespaard hebben zeker..
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be