![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of tellen de gewone arbeiders niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al zou U bij een 1manszaak in mandjesvlechten met eigen gegroeide wilgentenen aan de slag willen, als U die vragen stelt zal de potentiële werkgever al gauw bedanken. Die verwacht dat u wel zal gaan staken omdat die arme bomen pijn gedaan worden tijdens het snoeien.
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Geen van beide.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk dan maar eens de lonen van de toplui daar. Hypocriete bende.
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Alsof deze discussie gaat over de lonen van de "toplui"... Alsof jij de lonen van die toplui kent... je mag altijd een linkje geven hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de lijst met vragen voorgelegd aan een kurkdroge Noord Brabander.
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 22 mei 2007 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar U mag altijd de tegenbewijzen leveren.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() ik heb nog nooit gesolliciteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alle mensen, die hierboven zo hoog van hun ethische toren blazen, die ook maar enig voordeel genieten (loon, vervangingsinkomen, aanvullend inkomen, subsidie, loon van een onderneming die subsidies ontvangt,...)vanwege de overheid moeten dit met onmiddellijke ingang weigeren. Zelfuitgeroepen intelligentia vallen gauw door de mand wanneer het woord 'consequent' valt want dan gaan ze zich beroepen op één of andere 'selectiviteit'.
![]() |
![]() |
#54 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijk de vragen eens even concreet: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Face it, dit zijn geen "laat ons eens intelligent doen en een aantal goeie vragen stellen"-opmerkingen, dit zijn niet meer dan vooringenomen "laat ons eens wat bedrijfjes pesten"-opmerkingen. De meerderheid van de vragen is irrelevant, en geen één bedrijf of staat kan op deze vragen eenzijdig positief antwoorden. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wapenhandel, oorlog, kolonialisme, aasgierfondsen, dat ruikt allemaal verdacht staats.
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Volgens mij werkt Edina voor de staat, maar durft ze, nadat ze in deze thread met haar ethische middenvinger in de lucht iedereen de les spelde, niet meer zeggen dat ze werkt voor zo'n verderfelijk 'bedrijf' als de staat of organisatie die teert op het bloedgeld van die staat.
![]() Volgens mij gaat Edina gaan steigeren, zie...
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
En je kan al helemaal bedrijven of organisaties die subsidies van de staat ontvangen, maar wel ethisch proberen te werken over dezelfde kam scheren als bedrijven of organisaties die dat niet doen. Ik verwacht trouwens van niemand dat ze altijd consequent zijn. Het is nogal naïef om te veronderstellen dat dat zelfs zou kunnen. Wat ik wel verwacht, is dat mensen tenminste proberen ethisch te handelen en zeker dat ze er tenminste bezorgd over zijn. Maar voor sommigen (en daar reken ik jou voor alle duidelijkheid niet bij) is dat blijkbaar zelfs teveel gevraagd en kan het hen éénvoudigweg "geen lor schelen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs ging ik nog eens wat beleggen, en de vriendelijke beleggingsadviseur van de bank vertelde me dat ze sinds een tijdje ook een "ethische code" hadden.
Ze overliep zo'n lijstje met alle handel die ze meden. Van enkele zaken kon ik het nog begrijpen, tot ze bij "kinderarbeid" kwam. Toen ik haar vroeg wat er met die kinderen zou gebeuren als niemand hun producten meer kocht en hoe ze dan de productiviteit moesten opbouwen die toeliet hun kinderen naar school te kunnen sturen, zoals in Taiwan en Vietnam gebeurde, wist ze niet goed te antwoorden buiten: "Ja maar, kinderarbeid is verkeerd."
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |