![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad, een heleboel mensen stellen het voor alsof peiling tegengesproken.[/b]
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Burger
|
![]() Citaat:
koning: « Sire, er zijn geen Belgen ». |
|
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() Bedankt aan alle super belgen voor het gefundeerde en historisch verantwoorde antwoord.
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jules was gewoon ne wallingantische zeveraar. 92 jaar later heeft dat nog minder relevantie als toen. Nu tevreden? |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je hoeft hier op het forum maar rond te kijken: het wemelt van de echte Belgen. Eigenlijk zijn er 10.000.000. Zelfs jij bent er een, maar je wil het niet weten. Kijk maar eens op je identiteitskaart onder: nationaliteit. Wat lees je daar? Schrijf het eens netjes over op dit forum. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch verder blijven pleiten voor meer democratie jongens want waar worden jullie anders (bon) Vivants voor?
![]() |
#50 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#51 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet, samen met zowat de hele bevolking van dit land, dat ik een Belg ben. Ikzelf dan bovendien een goeie. Het is slechts aan onwetende flaminganten, dat ik deze goede, doch ontnuchterende raad geef, om als geheugensteun en bron van objectieve kennisname de aloude identiteitskaart eens te raadplegen. Met je 'hart' en dergelijke onverifieerbare vage bronnen van kennisname schiet je niet echt veel op. Zeker niet wat nationaliteit betreft.
![]() |
![]() |
#53 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote="Supe®Staaf"]
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#54 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Als Belg word je geboren. Het Vlaming-zijn word je achteraf puur artificieel opgedrongen in bepaalde middens. Je kan er echter steeds voor kiezen dit Vlaamse kleedje af te leggen, en enkel te leven voor wat je bij je geboorte ontving en waar vele anderen ons om benijden: het BELGzijn! Citaat:
Dit argument kan je perfect transponeren. Belg ben je inderdaad, of je het voelt of niet. Het blijft, zolang je het wenst op je identiteitskaart staan (de kaart waarop staat wie en wat je bent) Vlaming zijn is een subjectief gevoel. Je kan het naar believen beleven of vermijden. Je identiteitsgegevens veranderen er niet mee. De fanatiekste Vlaming blijft Belg, tot hij emigreert. Zolang hij in het geografische Vlaanderen blijft huizen, is hij Belg. Daar verhelpen geen duizend Ave-Maria's, noch Vlaamse-Leeuw-gezangen aan.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb soms zo nogal eens anarchistische en communistische dromen over revoluties, betogingen, de val van de regering, de val van de (kapitalistische) staat tout court.... dus, wat er op zo'n onnozel plastic kaartje staat kan mij geen reet schelen.
![]() |
![]() |
#56 |
Burger
|
![]() Dat plastieken kaartje kost me jaarlijks een bom geld!
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.... zeven euro geloof ik. Ik mag er binnenkort ook een gaan halen...
![]() ![]()
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#60 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Die kaart zegt trouwens enkel wat ik ben maar zeker niet wie ik ben ![]() Citaat:
Ik heb er geen enkele behoefte aan het 'Belg' zijn te beleven, integendeel! Ik wil niets liever dan er vanaf geraken zonder mijn oorspronkelijke moederland te hoeven verlaten. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dat is al heel wat meer dan een vodje papier in een plastieken omhulsel. Het Ave-Maria mag jij zingen. Ik neem wel de Vlaamse leeuw. ![]()