Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 07:27   #41
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
voila zie... ze proberen gewoon te sensibiliseren uit gezondheids- en ecologische overwegingen.
Minder vlees eten is ecoligischer verandwoord.... minder CO2.

Minder vlees eten is gezonder, minder hart en vaatziekten... de mens leeft daardoor langer.
Doordat de mens langer leeft gaat hij zelf meer CO2 produceren door allerlei activiteiten.

Een nuloperatie denk ik dan.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:54   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Er zijn in belgie 3 angstpartijen
1° de groene: die schetsen ecologische rampen
2° de VB: die schetsen immigratie problemen
3° de NVA: die schetsen federale problemen

ik vind angst de slechtste raadgever en politiek op basis van angst zou allemaal in hetzelfde cordon sanitaire zitten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 08:12   #43
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Heb je eigenlijk wel enig idee hoe weinig 100 gram per dag is? Vergeet ook niet dat fijne vleeswaren (ook wel bekend als "chaceturie") daar bij meegeteld dienen te worden.

Daarom is het geen slecht idee om een paar dagen per week geen vlees te eten, om de boel wat in evenwicht te houden. Ge kunt die hoeveelheden namelijk verdelen over verschillende dagen (maar niet meer dan een paar dagen, uiteraard).
Dat is een klein stukje vlees of enkele schelletjes varkensgebraad ofzo. Dat is voldoende per dag om te vermijden dat je tekorten krijgt aan ijzer, vetten, zink en bepaalde vitamines die je maar in weinig alternatieven (bv vis of melk) vind zoals B12.

100gram lijkt allicht weinig, maar je kan er niet zonder. Wie geen vlees eet moet compenseren met voedsel waaraan kunstmatig zaken zijn toegevoegd.
Oud 25 mei 2007, 09:28   #44
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ben je een man ? En heb je dat in je jeugd en puberteit ook veel gedronken ? De plantensterolen uit soya hebben in hoge en langdurige blootstelling een feminiserend effect
Komen klagen dat een ander zich niet mag moeien met wat erop je bord ligt om het dan zelf te komen doen?

Drink nog maar een glaasje bier. Een stof daarin lijkt qua chemische structuur heel erg op oestrogeen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 mei 2007 om 09:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:41   #45
Tegendradigaard

Standaard

hela me olle poete van de warkmens zijnen biefstek blijve... dedju... ne mens heeft al zoe weinig geneugte in het leve....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 25 mei 2007 om 09:41.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:42   #46
Tegendradigaard

Standaard

Ik drink geen bier, ik drink geen soya, ik drink zelfs geen melk (eet wel veel kaas)... ik zijn nog nen echten vent... LOL
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:48   #47
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vind het raar dat er niet meer reactie op gekomen is

Het is net zoals je stemt voor het blok en al de vreemdelingen uit belgie gaan vliegen, als je stemt voor groen wordt Belgie een Veggie-staat ?

BRON?
Oud 25 mei 2007, 10:33   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Groentje
moet ik mijzelf als bron citeren ?
ik vind de analogie perfect. Je weet netzogoed als ik dat als VB in een regering zou zitten, dat ze netzomin immigranten gaan stoppen als de VLD belastingen verlagen. Gezien hier alles toch op een compromis uitdraait.
Oud 25 mei 2007, 10:48   #49
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Komen klagen dat een ander zich niet mag moeien met wat erop je bord ligt om het dan zelf te komen doen?

Drink nog maar een glaasje bier. Een stof daarin lijkt qua chemische structuur heel erg op oestrogeen.
Uhm... ik ben nergens gaan klagen dat groen! zich moeit met mijn bord, integendeel, ik heb ze verdedigd
Oud 25 mei 2007, 10:58   #50
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groentje
moet ik mijzelf als bron citeren ?
ik vind de analogie perfect. Je weet netzogoed als ik dat als VB in een regering zou zitten, dat ze netzomin immigranten gaan stoppen als de VLD belastingen verlagen. Gezien hier alles toch op een compromis uitdraait.
gij zijt het orakel dat weet wat partijen zeggen zonder dat ze het zeggen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:00   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nee ik redeneer gewoon verder op wat ze zeggen
Oud 25 mei 2007, 11:04   #52
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee ik redeneer gewoon verder op wat ze zeggen
Ah! Goed dat je dat zegt!
Ik ben benieuwd wat dat geeft met andere partijen... spui nog eens zo'n wijsheid? Je mag zelf kiezen over welke partij...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:13   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik ben al gans de tijd bezig

stemming te automatiseren
voorschriften te vervangen door herhaalrecepten
de kerncentrales 40jaar openhouden en negatieve CO2 belasting gebruiken om alternatieve energie op schaal te financieren
de huisbrandolie aan 3 euro de liter zetten
de ziekenfondsen in europese concurrentie stoppen
etc...
Oud 25 mei 2007, 11:17   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een vegetariër en ik zeg je dat je die steak maar lekker moet opeten als je daar goesting in hebt.

Dat soort fascisten spreekt niet namens elk individu.
Oud 25 mei 2007, 11:43   #55
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn boontjes met spek er rond mogen zelfs niet van Marocco naar China vliegen en terug naar europa in de diepvries.

Daar heb ik echt economisch moeite mee:
als het goedkoper is dat die boontjes zo de wereld rondreizen, dan kan ondanks die massieve inspanning duidelijk de CO2 die hiervoor geproduceerd is niet opwegen tegen de economische voordelen van die handel.

Bovendien als je dit gaat verbieden, ben je bezig met 'vreemdelingen economie' wat volgens mij zelfs erger is dan de immigranten weigeren. (nota bene ik vind wel dat ze marokkanen die homo's in de gracht doen zwemmen mogen terugsturen naar hun land, het is misschien een speciaal niche, maar enfin het moet bespreekbaar zijn) Die regel is een indirecte handelsbelemmering.

En daarenboven legt het de indirecte ontwikkelingshulp die voorvloeit uit de mundialisering van de economie, stil. Of verhoogt het de immigratiedruk, want mensen gaan nu echt alleen maar rijk kunnen worden door te immigreren.

Dus zelfs uw groentjes bij uw biefstuk staan ter discussie.

Volgens mij mogen ze wel een regel maken dat de BBQ allemaal Gasgestookt moet worden of electrisch zoals in Zwitsterland bvb
Oud 25 mei 2007, 11:43   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn boontjes met spek er rond mogen zelfs niet van Marocco naar China vliegen en terug naar europa in de diepvries.

als het goedkoper is dat die boontjes zo de wereld rondreizen, dan kan ondanks die massieve inspanning duidelijk de CO2 die hiervoor geproduceerd is niet opwegen tegen de economische voordelen van die handel.

Bovendien als je dit gaat verbieden, ben je bezig met 'vreemdelingen economie' wat volgens mij zelfs erger is dan de immigranten weigeren. (nota bene ik vind wel dat ze marokkanen die homo's in de gracht doen zwemmen mogen terugsturen naar hun land, het is misschien een speciaal niche, maar enfin het moet bespreekbaar zijn) Die regel is een indirecte handelsbelemmering.

En daarenboven legt het de indirecte ontwikkelingshulp die voorvloeit uit de mundialisering van de economie, stil. Of verhoogt het de immigratiedruk, want mensen gaan nu echt alleen maar rijk kunnen worden door te immigreren.

Volgens mij mogen ze wel een regel maken dat de BBQ allemaal Gasgestookt moet worden of electrisch zoals in Zwitsterland bvb
Oud 25 mei 2007, 11:45   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 25 mei 2007, 11:45   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 25 mei 2007, 12:16   #59
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat is een klein stukje vlees of enkele schelletjes varkensgebraad ofzo. Dat is voldoende per dag om te vermijden dat je tekorten krijgt aan ijzer, vetten, zink en bepaalde vitamines die je maar in weinig alternatieven (bv vis of melk) vind zoals B12.

100gram lijkt allicht weinig, maar je kan er niet zonder. Wie geen vlees eet moet compenseren met voedsel waaraan kunstmatig zaken zijn toegevoegd.
Klopt, maar je kan wel bijvoorbeeld de maandag 200 gram vlees eten en dinsdag geen vlees. Je kan die hoeveelheden min of meer spreiden over meerdere dagen (maar niet té, he).

Ikzelf eet ongeveer twee keer per week vlees (tussen de 200 en 300 gram) en de rest niet. Verder vul ik mijn dieet aan met Alpro Soya, met dus toegevoegd calcium, vitaminen B2 en B12...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 12:24   #60
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

die alpro is toch niet te vreten ?
dat begrijp ik nu niet: wat is er gezonder dan een eenvoudig patatje, een kropje sla met basilicumazijn, en een reepje zuiver biefstuk. Het is quasi zenvoeding. Allemaal puur natuur

Jij kiest dus carément voor synthetische industrieel bereide voeding ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be