Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 13:34   #41
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Sorry voor de leesbaarheid, maar kwam van een perssite.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 13:43   #42
Blackwidow
Schepen

Standaard

Zoals ik al in een andere posting schreef, let op Jo z'n zachte aanpak

We stappen niet in een regering zonder afspraken.....

Dus maw. we gaan een AFSPRAAK maken dat de splitsing er onverwijld komt.....
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:16   #43
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ofwel is links te links geworden na de paarse kuur, durven ze nog meer hun kleur te tonen, want het legt hen geen windeieren.
Over welk "links" heb jij het nu? De SPa is alleszins niet linkser, als iemand die ooit al als 'links' zou beschouwen, geworden - Ik stelde net dat Van Broekhoven gewoon lang LINKS werd voor bijgestoken door Vanhekke 'for god's sake'...
Oud 25 mei 2007, 14:21   #44
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Domme uitschuiver van die scout, waar CD&V helemaal niet achter staat:

'Staatshervorming wel noodzakelijke voorwaarde voor CD&V'

BRUSSEL - CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen blijft erbij dat een grote staatshervorming voor CD&V een breekpunt is bij de vorming van een nieuwe federale regering. Hij reageert daarmee op een bericht in de Concentra-kranten vrijdag.
Op basis van een prioriteitenlijst die de partijen zelf opstelden, leidden die kranten af dat een staatshervorming voor CD&V geen prioriteit meer zou zijn.

'Als men ons vraagt naar een top 10 voor deze verkiezingen dan geven we een top 10 die een antwoord biedt op de uitdagingen van de Vlaamse samenleving. Uiteraard kunnen we die maar realiseren als we in Vlaanderen over meer en homogene bevoegdheden beschikken', zegt Vandeurzen.

'Voor alle duidelijkheid: van in het begin van deze campagne hebben wij zonder enige terughoudendheid gezegd dat de staatshervorming voor CD&V een middel is en geen doel. Voor ons is de staatshervorming de hefboom om onze beleidsvoorstellen te realiseren', zegt de CD&V-voorzitter.

Standvastig en trouw

Volgens Vandeurzen blijft CD&V 'standvastig trouw' aan de vijf resoluties van het Vlaams parlement, de uitgangspunten van het Vlaams regeerakkoord en aan de kartelafspraken met N-VA.

'Dit geldt zeker voor onze plannen met de gezondheidszorg. Om een zorg op maat te realiseren willen we de grootste autonomie in de besteding van de middelen en de organisatie van de zorg. Ook hier is en blijft de goedgekeurde resolutie het uitgangspunt', aldus Vandeurzen.

Tiojd voor doorbraak

'Eerder al verklaarde ik dat een doeltreffende en stevige staatshervorming voor ons een breekpunt is. In ons CD&V-programma namen we daarom de kartelovereenkomst over. Na het immobilisme inzake staatshervorming en na het slecht bestuur van paars, is het tijd voor een doorbraak', aldus de CD&V-voorzitter.

' Om die reden zal CD&V niet toetreden tot een federale regering indien er in het regeerakkoord geen duidelijke afspraken worden opgenomen over de realisatie van deze Vlaamse verzuchtingen', vervolgt hij.

Vandeurzen zegt ook dat de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde 'uiteraard' op de agenda staat, aangezien dit de uitvoering is van een arrest van het grondwettelijk hof, die onder paars niet is gerealiseerd.

Jaja vandaar dat in het lijstje dat CDVNVA aan de gazet van Antwerpen bezorgde de staatshervorming zelfs niet in het prioriteiten top 10 lijstje stond zekers....

Zorroaster wie denkt ge dat ge kunt bedriegen... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 14:22   #45
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Zoals ik al in een andere posting schreef, let op Jo z'n zachte aanpak

We stappen niet in een regering zonder afspraken.....

Dus maw. we gaan een AFSPRAAK maken dat de splitsing er onverwijld komt.....
het BHV scenario of moet ik zeggen afgang staat weer klaar....

als het VB dit goed aanpakt is hier stemmenwinst te rapen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:11   #46
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder te maken had met het feit dat meneer en mevrouw gewoon het partijstandpunt niet kenden!

Zo erg was het...
Ja,dat begin ik ook te geloven.
Ja euh neen euh mss,ik was toen nog niet bij de sp.a.
Ja,neen is dat het antwoord van uw partij heu ja,neen,mss,om dan over een ander probleem te beginnen bij de cd&v.
Bedroevend als je zo kiezers moet overtuigen.
Liegen is echter ook blijkbaar een gegeven in de politiek dat niet te versmaden is,denken die dat we allemaal zot zijn ofzo?
Oud 25 mei 2007, 15:20   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

dat is toch allemaal kinderpolitiek HBV ?

jongens toch focuseert eens op de grote anomalien

1° kerncentrales en Kyotoe

- hoe verenig je het sluiten van de kerncentrales met kyoto
- wat is het economisch en sociaal belang van de kerncentrales te sluiten
- wat met onze strategische energieafhankelijkheid van onstabiele dictatoriale regeringen

2° pensioenen en laat de rijken de lasten dragen

- waarom wordt het debat over 20% van de grootste pensioenen pikt 80% van de begroting niet gevoerd
- wat is het nut van vermogensopbouw op pensioenleeftijd ?

3° sociale valkuilen en uitsluiten van 'sociaal zwakkere' mensen door regels die hen verhinderen om parttime zicht te integreren in de economie

- kunnen wij al de sociale valkuilen eens opruimen ? vb werkloze die werkloos blijft omdat als ze parttime werkt verliest ze quasi volledig de werkloosheidvergoeding etc
- idem voor andere sociale voordelen zoals pensioen, weduw en invalide uitkeringen etc al die uitkeringen duwen mensen in sociale valkuilen. Dus alles progressief maken zodat het valkuil effect verdwijnt.

4° competitief maken van de economie voor sociale zorg gerelateerde bedrijven. Dus openbare aanbestedingen voor de diensten verzorgd door ziekenfondse, ziekenhuizen, werkloosheidsuitkeringen en zelfs pensioenuitkeringen. En kijken of een doorgedreven automatisering daar geen dingen veel eenvoudiger kan maken

5° verder administratief ontlasten van de burger met informatica, maar met volledige ontvetting van de overheid als gevolg

6° Doorgedreven CO2 gerelateerd belasten van economie ipv belasten op bezit, belasten op gebruik, dus 3 euro per liter voor brandstof en huisbrandolie en gas.
Dat is groener dan de groene

7° Immigranten brengen C02 vervuiling met zich , integratie parken maken op thornveld zandbank (of hoe noemt dat daar waar ze die windmolense gaan neerplanten) zodat als die mensen zich eenmaal aangepast hebben aan ons werkritme, levensstijl en regels zij zich kunnen integreren op een volleerde manier
Maar ook integratie centra bouwen in Congo bvb als transit zone naar Belgie

dat zijn pas debatten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:47   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Iedereen die nu nog uit uit Vlaamsgezindheid op de CD&V stemt, is een idioot. Hopelijk zal de N-VA nog voor 10 juni het licht zien en zich afscheuren van de tsjeven, al dan niet tot inzicht gebracht door de open brief van Frank Vanhecke (http://www.vlaamsbelang.be/6/53/). Ik twijfel er echter aan.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:52   #49
PAJOT
Banneling

Standaard

Als het n-va deze voor Vlaanderen cruciale stap zet ben ik in ieder geval bereid de oude vete te begraven.

De strategie van het n-va is (helaas !) mislukt. Nu moeten ze hun conclusies daaruit trekken.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:54   #50
El Guapo
Burger

El Guapo's schermafbeelding

Standaard

Ik ben een trouwe sp.a'er maar mevr. Van Broeckhoven gisteren in TerZake 07 : Dat was gene vette !
El Guapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 15:58   #51
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Guapo Bekijk bericht
Ik ben een trouwe sp.a'er maar mevr. Van Broeckhoven gisteren in TerZake 07 : Dat was gene vette !
Niemand geraakte wijs uit haar gebrabbel. Geen visie, geen kennis, geen ervaring.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:12   #52
El Guapo
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Niemand geraakte wijs uit haar gebrabbel. Geen visie, geen kennis, geen ervaring.
Ik denk vooral geen ervaring !
Oud 25 mei 2007, 16:29   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Guapo Bekijk bericht
Ik denk vooral geen ervaring !
Van Broeckhoven is dan ook wetenschapster en geen politica, en dat was er aan te zien (en te horen)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:29   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- waarom wordt het debat over 20% van de grootste pensioenen pikt 80% van de begroting niet gevoerd
Hier wil ik wel eens een bron van.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:30   #55
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Lijkt alsof Terzake 07 rechts geworden is (vroeger stelde ze altijd zeer moeilijke vragen aan Belang) Nu aan de poco's. Of neen, de partijleden worden dommer? Of wacht? De leden weten niet meer waar de partijtop voor staat?! Dat is het
Ja, ik snapte het ook al niet wat zij daar allemaal stond te zeggen. Ze zijn voor de patienten. Patienten moeten maar een grotere opleg doen. Dat zorgt dan dat de SZ blijft bestaan.....

EUH? NOG méér betalen? Goe bezig. DAN zijn alle problemen van de baan, méér belastingen. Terwijl ze wel tegelijk allemaal zeggen dat de belastingen zullen dalen.... Waar betalen we al die belastingen dan voor, dat vraag ik me af.
ik denk ook dat het dat is

Laatst gewijzigd door satiper : 25 mei 2007 om 16:31.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:32   #56
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Van Broeckhoven is dan ook wetenschapster en geen politica, en dat was er aan te zien (en te horen)
idd, alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen
Oud 25 mei 2007, 16:37   #57
El Guapo
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
idd, alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen
Inderdaad , laten we daar maar van uit gaan !
Oud 25 mei 2007, 16:38   #58
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Komt er van als je zo iemand meteen tot lijsttrekker bombardeert.
Ik vind het zeer spijtig want als wetenschapster betekent ze voor vele mensen wel iets
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:40   #59
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Komt er van als je zo iemand meteen tot lijsttrekker bombardeert.
Ik vind het zeer spijtig want als wetenschapster betekent ze voor vele mensen wel iets
Idd, een voor velen onbekende tot lijsttrekker bombarderen is niet ernstig.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 16:47   #60
satiper
Minister-President

Standaard

Respect voor hetgeen Van Broeckhoven in haar professioneel leven tot nu presteerde.
Als politica is ze voorlopig en misschien wel voor altijd te licht bevonden.

Wat me ook nogal stoorde in het debat van gisteren waren de twee maten en gewichten die weer gehanteerd werden.
Ondanks de vele euh’s en stiltes waarbij Van Broeckhoven aangaf dat ze eigenlijk niet goed wist wat ze moest vertellen, kreeg ze toch de tijd om haar verhaal te doen.

Van Hecke werd hoewel hij wel vlot sprak, continu in de rede gevallen en constant aangepord om zijn redenering af te maken.

Hoe noemt men dat ook al weer, zo’n verschil in behandeling
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be