Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2007, 08:29   #41
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik hoef evenmin de chinese nationaliteit. Een visum wordt normaal gezien vrij eenvoudig toegekend. Zelfs het fel begeerde business visum is niet onmogelijk. Juiste papierkes binnenbrengen en klaar. .
Dus voor sans papiers weinig mogelijkheid in de linkse staten!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 11:02   #42
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther Bekijk bericht
Dat scheef bekijken van mensen, dat is idd een grote boosdoener. Veel 'autochtonen' hebben dat trekje. Kan ik me zo aan ergeren. Mompelen, scheef kijken, en fluisterende commentaar.
Wel, je kan altijd doen alsof er niets aan de hand is, maar vaak blijkt dat (bvb. Marokkaanse) allochtonen dit niet pikken en dan krijg je weer ambras.
Waarom moet je in 's hemelsnaam nu iemand scheef bekijken? Ik begrijp zo'n mensen niet.

Meerwaarde: wel, je moet eens een maandje in de mijnen gaan werken of de metallurgie of ... en je zal snel merken wat die mensen hebben betekend. Ook nu nog vind je bij zware jobs nog veel allochtonen, zowel mensen die er al 30 jaar staan als nieuwer volk. De nieuwere generaties doen het zeker niet slecht op vele vlakken. Arbeid, sport, ondernemersschap, dit zijn enkele economische meerwaarden als je wil.

Andere meerwaarden zijn er genoeg, maar als je telkens scheef wordt bekeken, ondanks je inspanningen, dan hoeft het voor velen ook niet meer.
edit: ik had hier een serieuse brok lectuur getypt, maar om een of andere reden is dat verdwenen (er stonden hier maar 3-4 woordjes)... als ik straks tijd heb probeer ik nog eens...

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 27 mei 2007 om 11:03.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 11:44   #43
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat scheef bekijken van mensen, dat is idd een grote boosdoener. Veel 'autochtonen' hebben dat trekje. Kan ik me zo aan ergeren. Mompelen, scheef kijken, en fluisterende commentaar.
Wel, je kan altijd doen alsof er niets aan de hand is, maar vaak blijkt dat (bvb. Marokkaanse) allochtonen dit niet pikken en dan krijg je weer ambras.
Waarom moet je in 's hemelsnaam nu iemand scheef bekijken? Ik begrijp zo'n mensen niet.

Meerwaarde: wel, je moet eens een maandje in de mijnen gaan werken of de metallurgie of ... en je zal snel merken wat die mensen hebben betekend. Ook nu nog vind je bij zware jobs nog veel allochtonen, zowel mensen die er al 30 jaar staan als nieuwer volk. De nieuwere generaties doen het zeker niet slecht op vele vlakken. Arbeid, sport, ondernemersschap, dit zijn enkele economische meerwaarden als je wil.

Andere meerwaarden zijn er genoeg, maar als je telkens scheef wordt bekeken, ondanks je inspanningen, dan hoeft het voor velen ook niet meer.

Hierbij nogmaals een poging om te reageren, hopelijk staat deze keer mijn tekst er wel compleet op. Voor de zekerheid zal ik het maar wat korter houden…

Ik bekijk bijlange niet alle allochtonen scheef, enkel diegenen die zich anders moeten voordoen dan de rest. Als zij zich anders moeten kleden, dan vragen ze er toch zelf om, om anders bekeken te worden? De meeste punkers zien er ook niet zo uit omdat ze het zelf mooi vinden, maar enkel om te laten zien dat zij een aparte groep vormen… Dat er bij moslima’s een factor religie bij komt kijken, dat speelt voor mij totaal geen rol, als er morgen mensen bloot op straat rondlopen in naam van hun god, dan zal ik die ook scheef bekijken… Ik ben dan misschien bekrompen, maar ik kan er nog steeds niet tegen dat ik soms precies in een of ander moslimland terechtgekomen ben wanneer er enkele tientallen hoofddoeken op korte termijn passeren.

En dan je argumenten over hun meerwaarde. De gastarbeiders die hier vroeger in onze mijnen kwamen werken, daar heb ik respect voor, en zij waren op dat moment waarschijnlijk een meerwaarde voor onze samenleving. Maar een harde schijf van 100 megabyte is ook ooit een meerwaarde geweest voor de pc…

En inderdaad er hebben veel allochtonen een zware job, maar autochtonen niet? Ik ken genoeg mensen die voor hun 35ste al serieus last hebben van hun rug

En de nieuwe generaties doen het niet slecht, maar doen zij het dan beter als wij? Het is toch niet omdat een deel het goed doet, dat je ineens kunt zeggen dat heel de allochtone gemeenschap een meerwaarde is? Het zou hetzelfde zijn dat wanneer er een nieuw frituur in Dinant geopend wordt, dat we zouden zeggen dat Wallonië ons voorbijsteekt

Mij gaat het er nog steeds om dat de poco’s het al niet meer genoeg vinden om te zeggen dat iedereen zijn steentje bijdraagt, dat iedereen evenwaardig is, neen, de allochtonen zijn een meerwaarde! Mij zal je niet horen zeggen dat de autochtonen een meerwaarde zijn tov de allochtonen, want dat is geen positieve discriminatie, en dan mag je dat niet zeggen…

De “nieuwe Belgen” waar ik een goede band mee heb, die worden niet anders bekeken, maar buiten dat ze (de meesten toch) een ander kleurtje hebben, is er niets anders aan hen…

Ik heb in deze topic eerder geschreven dat ik mijzelf niet als een meerwaarde voor de samenleving bekijk. Maar als ik zie dat de allochtonen zo makkelijk als een meerwaarde bekeken worden, dan zie ik mijzelf vanaf nu ook maar als een meerwaarde. En de reden: ik ben niet te bekrompen om zo dadelijk (op de heilige dag) te gaan werken, en ook morgen, wanneer de meeste mensen een extra dagje kunnen rusten ben ik van de partij.

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 27 mei 2007 om 11:46.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:37   #44
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik bied de samenleving ook geen 'meerwaarde' in de burgerlijke zin van het woord, namelijk dat ik geen winstnajagende waanzinnige freak ben wiens voornaamste levensdoel bestaat uit geld, een huis, een vrouw en een volvo.
maar ik draag verder geen hoofddoek.
uw inkomen word verzekerd door uw familie?Vrouwen interesseren u niet?Ge hebt liever een Mercedes?
Wat heeft het dfeit dat u geen enkele ambitie heeft te maken met de zogezegde meerwaarde der allochtonen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:46   #45
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik zie dagelijks de meerwaarde van hooggeschoolde allochtonen.
in Zwitserland krijg je als allochtoon pas werk, als er voor die post géén Zwitser gevonden kan worden.En kijk eens hoe welvarend dat landje is! En met drie verschillende taalgroepen, die zich zonder noemenswaardige incidenten verdragen, samenwerken, en vooruitkomen.
Neem daaraan een voorbeeld...D�*t zou pas een meerwaarde voor uw land zijn!
Vergeet ook niet dat al die hooggeschoolde buitenlanders die naar hier komen, hun eigen land in de steek laten.Dat kan dus, door de schuld van deze intelligentie-vlucht, niet hogerop komen, blijft in de put, onderontwikkeld en arm.Wat op zijn beurt een nieuwe toevloed �*rme en ongeschoolde allochtonen in de hand werkt, die in ons land, en in andere westerse landen van een leefloon komen vegeteren, en de gevangenissen overbevolken...Zonder te vergeten dat ze, zowel de gediplomeerden als de analfabeten, bij ons de lonen naar beneden drukken...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 01:49   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Omdat 'wij' 'hen' hebben laten komen. Als je ze dan niet onmiddellijk terugstuurt, moet je een goed systeem hebben om 'hen' op te vangen.

Niets op te vangen.
Uitkeringstoeristen zijn hier niet langer welkom. Vreemdelingen die hier geen werk vinden moeten terug naar hun land van herkomst.

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 mei 2007 om 01:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 10:14   #47
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Een allochtoon zijn, dat is pas "CoOoL" !

Oud 29 mei 2007, 11:39   #48
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Van het merendeel van de allochtonen die de laatste 20-30jaar zijn binnen of bijgekomen zie ik GEEN meerwaarde voor ons land, laat staan voor Vlaanderen.
Bijgevolg is het wenselijk om te verglijden naar een politiestaat welke voor de ultra harde aanpak gaan van mensen welke niet tussen de lijnen lopen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 12:53   #49
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis Bekijk bericht
Hierbij nogmaals een poging om te reageren, hopelijk staat deze keer mijn tekst er wel compleet op. Voor de zekerheid zal ik het maar wat korter houden…

Ik bekijk bijlange niet alle allochtonen scheef, enkel diegenen die zich anders moeten voordoen dan de rest. Als zij zich anders moeten kleden, dan vragen ze er toch zelf om, om anders bekeken te worden? De meeste punkers zien er ook niet zo uit omdat ze het zelf mooi vinden, maar enkel om te laten zien dat zij een aparte groep vormen… Dat er bij moslima’s een factor religie bij komt kijken, dat speelt voor mij totaal geen rol, als er morgen mensen bloot op straat rondlopen in naam van hun god, dan zal ik die ook scheef bekijken… Ik ben dan misschien bekrompen, maar ik kan er nog steeds niet tegen dat ik soms precies in een of ander moslimland terechtgekomen ben wanneer er enkele tientallen hoofddoeken op korte termijn passeren.

En dan je argumenten over hun meerwaarde. De gastarbeiders die hier vroeger in onze mijnen kwamen werken, daar heb ik respect voor, en zij waren op dat moment waarschijnlijk een meerwaarde voor onze samenleving. Maar een harde schijf van 100 megabyte is ook ooit een meerwaarde geweest voor de pc…

En inderdaad er hebben veel allochtonen een zware job, maar autochtonen niet? Ik ken genoeg mensen die voor hun 35ste al serieus last hebben van hun rug

En de nieuwe generaties doen het niet slecht, maar doen zij het dan beter als wij? Het is toch niet omdat een deel het goed doet, dat je ineens kunt zeggen dat heel de allochtone gemeenschap een meerwaarde is? Het zou hetzelfde zijn dat wanneer er een nieuw frituur in Dinant geopend wordt, dat we zouden zeggen dat Wallonië ons voorbijsteekt

Mij gaat het er nog steeds om dat de poco’s het al niet meer genoeg vinden om te zeggen dat iedereen zijn steentje bijdraagt, dat iedereen evenwaardig is, neen, de allochtonen zijn een meerwaarde! Mij zal je niet horen zeggen dat de autochtonen een meerwaarde zijn tov de allochtonen, want dat is geen positieve discriminatie, en dan mag je dat niet zeggen…

De “nieuwe Belgen” waar ik een goede band mee heb, die worden niet anders bekeken, maar buiten dat ze (de meesten toch) een ander kleurtje hebben, is er niets anders aan hen…

Ik heb in deze topic eerder geschreven dat ik mijzelf niet als een meerwaarde voor de samenleving bekijk. Maar als ik zie dat de allochtonen zo makkelijk als een meerwaarde bekeken worden, dan zie ik mijzelf vanaf nu ook maar als een meerwaarde. En de reden: ik ben niet te bekrompen om zo dadelijk (op de heilige dag) te gaan werken, en ook morgen, wanneer de meeste mensen een extra dagje kunnen rusten ben ik van de partij.

Jij bekijkt niet alle allochtonen scheef, mooi zo, maar er zijn er die dat wel doen, soms omwille van rassenhaat je weet wel.

Nu ga je over op specifiek moslims, terwijl diegene die je nu bedoelt zich meestal niets aantrekken van dat scheef kijken. Het zijn vaak de (niet anders geklede) normale "allochtonen" die zich ergeren aan dat scheef kijken. Ze vragen zich af: "Waarom word ik scheef bekeken?"
Maar ok, jij bent dan tenminste consequent, weer iets dat niet zo vanzelfsprekend is. Sommigen zijn bvb. geobsedeerd: je hebt exhibitionisten, punkers, joden (die je ook, soms zelfs in grote getale, zeer opvallend over straat ziet lopen), ...; maar niemand die scheef kijkt of iets dergelijks, maar o wee als het een moslim is.
En je zegt zelf "ik ben dan misschien bekrompen". Goed, maar er zijn mensen die zich het toonbeeld van van alles en nog wat noemen, maar dan zo met van dat kinderachtig gedrag afkomen. De wet laat toe om je te kleden hoe je wil, als je mensen daarop gaat aankijken, dan moet je van hen ook geen goodwill verwachten. Je wint er niets mee.

Dat was inderdaad een beetje subjectief hun meerwaarde wat aantonen. Ik voel er ook niets voor om uitspraken te gaan doen dat de ene meer of minder meerwaarde heeft dan de andere. Al zeker hoef ik niet te zeggen dat alle allochtonen een meerwaarde zijn. Nog zo'n probleem, men verwijt allochtonen vaak dat ze zich niet als individuen zien, maar anders worden ze ook nooit aanzien als individuen. Elk lichtpuntje moet samengenomen worden met de "anderen" om uiteindelijk tot een netto negatief besluit te komen over alles wat met allochtonen te maken heeft (voor sommigen he).

Zoals je zegt, iedereen gelijkwaardig en geen positieve noch negatieve discriminatie. Maar door al dat negatiefs wordt al eens makkelijk het woord "meerwaarde" in de mond genomen. Om de hokjesdenkers even in te lichten. Immers, het is door desinformatie dat mensen denken dat allochtonen niets bijdragen tot de staat, maar deze enorm veel kost. Niets is minder waar, je ziet allochtonen werken (uiteraard ), ondernemen, panden kopen, panden huren, zaken beginnen ... m.a.w. ze blijven niet bij de pakken zitten en dragen zeker bij tot de welvaart.
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 13:04   #50
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

De enige meerwaarde die een allochtoon kan brengen is zich goed aan te passen en een autochtoon te worden ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 13:15   #51
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De enige meerwaarde die een allochtoon kan brengen is zich goed aan te passen en een autochtoon te worden ...
Het probleem ligt niet bij de allochtoon. Volledige assimilatie kan je niet verwachten van iemand en dat is ook voor niets nodig. Zelfs (en vooral) als nationalist bvb., moet je begrijpen dat een identiteit niet zomaar ingeruild kan worden. Je moet gewoon een universele mens zijn, zonder je identiteit op te geven.
En zelfs al ben je overgeassimileerd, dan nog:
Aan de telefoon heb je te maken met de perfecte "Wouter Van Bellingen", je kijkt al uit om hem te ontvangen (stel voor een sollicitatiegesprek). Wanneer hij echter voor jou staat "Hallo, ik ben Wouter", dan ga je ineens even slikken. En dit is niet het probleem van de "allochtoon", dit zit in het hoofd van de "autochtoon".
Oud 29 mei 2007, 13:25   #52
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem ligt niet bij de allochtoon. Volledige assimilatie kan je niet verwachten van iemand en dat is ook voor niets nodig. Zelfs (en vooral) als nationalist bvb., moet je begrijpen dat een identiteit niet zomaar ingeruild kan worden. Je moet gewoon een universele mens zijn, zonder je identiteit op te geven.
Aan de telefoon heb je te maken met de perfecte "Wouter Van Bellingen", je kijkt al uit om hem te ontvangen (stel voor een sollicitatiegesprek). Wanneer hij echter voor jou staat "Hallo, ik ben Wouter", dan ga je ineens even slikken. En dit is niet het probleem van de "allochtoon", dit zit in het hoofd van de "autochtoon".
Door te migreren naar een ander land geef je die nationaliteit nu eenmaal op ... Dus zouden we kunnen stellen : bezint eer ge begint ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 29 mei 2007, 13:35   #53
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Door te migreren naar een ander land geef je die nationaliteit nu eenmaal op ... Dus zouden we kunnen stellen : bezint eer ge begint ...
Dat zou ik niet durven zeggen. Als jij jouw pensioenleventje graag aan de
Spaanse Costa doorbrengt, ben je dan geen Belg meer? Mensen kunnen emigreren om zoveel redenen.
En de gastarbeiders die naar hier kwamen, waren in eerste instantie niet gekomen om te blijven.
Oud 29 mei 2007, 13:37   #54
Panther
Partijlid

Standaard

En ik merk dat er hier een aantal zaken door elkaar gaan, die eigenijk toch voorzichtigheid vragen:

nationaliteit; identiteit; assimilatie (op z'n "Wouters").
Oud 29 mei 2007, 14:05   #55
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Spaanse Costa doorbrengt, ben je dan geen Belg meer?
Over het algemeen overwinteren die mensen daar , ze blijven er niet hé , het is meer een vakantie...
Citaat:
Mensen kunnen emigreren om zoveel redenen.
Imo. is de enige goede reden dat je dat land, de bevolking en de cultuur zodanig goed vind en je jezelf er zo goed in kan vinden , dat je wil zijn zoals de bewoners daar ... Zie je al een Inuit naar Tahiti vehuizen en daar z'n pelsjas aanhouden omdat dat nu eenmaal zijn achtergrond is ? Neen , die verhuist naar daar omdat hij wil rondlopen met een bloemenkrans en een strooien rokje ...

Citaat:
En de gastarbeiders die naar hier kwamen, waren in eerste instantie niet gekomen om te blijven

Waarom hebben ze dan beslist om hier te blijven ??? Toch omdat het goed is ... Beter dan waarvan ze kwamen...Anders waren ze teruggegaan hé ...
Oud 29 mei 2007, 14:22   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spaanse Costa doorbrengt, ben je dan geen Belg meer? Mensen kunnen emigreren om zoveel redenen.
En de gastarbeiders die naar hier kwamen, waren in eerste instantie niet gekomen om te blijven.
Degenen die aan de Spaanse Costa's gaan zitten brengen gewoonlijk geld BINNEN en dragen het bij mijn weten niet BUITEN.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 15:01   #57
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat kan toch niet, vermits alle mensen gelijk zijn!?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 15:05   #58
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Er zijn fouten gemaakt in zake het immigratiebeleid. Ik steek dat hoofdzakelijk (maar niet uitsluitend) op de beleidsmakers.
Op wie zou je die fouten nog willen steken?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:42   #59
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ze zorgen in ieder geval voor een verhoogde minderwaarde van onze sociale zekerheid. Ik heb hier enkele suggesties voor, die ik zodadelijk zal posten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be