Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2007, 13:49   #41
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ja, vergelijk de negentiende eeuw maar met onze huidige samenleving.
Zeker, want die 19e-eeuwse toestanden waren aanleiding om arbeidswetgeving te maken die werknemers beschermt tegen zulke praktijken.

Citaat:
Vandaag de dag hebben mensen wél de keuze om niet in 'levensgevaarlijke' () café's te gaan werken.
Zeker, maar dan wel met gasmasker op om te voorkomen dat je onaanvaardbare gezondheidsschade oploopt. Anders is het de samenleving weer die de gevolgen van die 'keuze' moet betalen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:19   #42
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het zal niet anders kunnen, probleem is dat alle pakjes eerst in een plastiekje zitten, dat plastiekje zou er dus voor ieder pakje apart moeten worden afgehaald en dan de plakker erover. Dan hebben we 't nog niet over de sloffen.

Toch geen probleem. Er zijn genoeg werklozen en gepensioneerden die zich maar wat graag nuttig zouden maken.

Het enige jammere is, dat er niet bepaald evidentie is voor de efficiëntie van deze afschrikmethode.
Oud 26 mei 2007, 14:23   #43
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Wel grappig dat je een café waar je wel mag roken "een normaal café" noemt en een café waar je niet mag roken "een anti-rokersbastion". Als rokers dan toch een minderheid vormen, zou het dan niet veel logischer zijn dat het omgekeerd is? Dat "een normaal café" een café is waar je NIET mag roken en een café waar je wel mag roken "een rokersbastion" is?
Dat moet de vrije markt maar uitmaken.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:24   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mijn vriend en ik zijn de enige twee niet-rokers in onze vriendenkring.

Omdat zij de mogelijkheid hebben om even buiten te gaan als de nood aan een sigaretje te hoog wordt, waar ze niemand hinderen.
Vind ik helemaal niet erg. Nu toch niet. In de winter, of als het keihard regent, is dat wel anders. Waarom zouden de rokers zich dan ALTIJD aan jullie moeten aanpassen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:31   #45
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf me afvragen waarom die rommel gewoon niet uit de handel wordt genomen ?
Ik rook zelf ook, en veel leed zou kunnen voorkomen worden.
Maar ja, uit de handel ....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:38   #46
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En wie gaat jou bedienen in dat rokerscafé? Als de arbowetgeving strikt gevolgd zou worden, zouden dat mensen met gasmaskers moeten zijn.

Kies maar: of bediening door gasmaskers, of gewoon even naar buiten lopen als je wil roken.
Iedereen is toch vrij om te werken waar hij wil?
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:39   #47
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk. Probeer maar eens om de rokers in je gezelschap ervan te overtuigen om mee te gaan naar een café waar niet mag gerookt worden als je een avondje wil gaan stappen. Je zal zéér snel kennismaken met het inherente egoïsme van rokers. Feit is dat het altijd de niet-rokers zijn die zich moeten aanpassen aan de rokers. Ik geloof overigens niet in een "vrije markt". Die vrije markt is er alleen in het voordeel van de producent en nooit in het voordeel van de consument. De markt moet wat mij betreft met strenge hand vanuit de overheid gereguleerd worden, zodat de belangen van de consument zoveel mogelijk gevrijwaard blijven. Een rookverbod in cafés is in het belang van de consument. Het zal m.i. trouwens niet zo lang meer duren voor dat verbod er komt en het zal niks te vroeg zijn.
Tip: zoek andere vrienden.
Oud 26 mei 2007, 14:44   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind ik helemaal niet erg. Nu toch niet. In de winter, of als het keihard regent, is dat wel anders. Waarom zouden de rokers zich dan ALTIJD aan jullie moeten aanpassen?
Omdat het de rokers zijn die de lucht vervuilen van de niet-rokers.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 14:45   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Tip: zoek andere vrienden.
Ik weet een betere tip: stem op Demotte, zodat die verder werk kan maken van een algeheel rookverbod op openbare plaatsen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 26 mei 2007, 15:13   #50
Dimitri

Standaard

Citaat:
Iedereen is toch vrij om te werken waar hij wil?
Zeker, en iedereen is ook vrij om werk te verlenen wat hij wil, zolang iedereen zich maar houdt aan de wetgeving. Als blijkt dat gasmaskers nodig zijn om te voorkomen dat iedereen verplicht (dus niet vrij) moet meebetalen aan de gezondheidszorg van mensen die in cafés werken, dan moeten die gasmaskers wel op.
Oud 26 mei 2007, 15:15   #51
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dat moet de vrije markt maar uitmaken.
De vrije markt gaat die ziekenhuisrekeningen niet betalen.
Oud 26 mei 2007, 15:21   #52
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zeker, en iedereen is ook vrij om werk te verlenen wat hij wil, zolang iedereen zich maar houdt aan de wetgeving. Als blijkt dat gasmaskers nodig zijn om te voorkomen dat iedereen verplicht (dus niet vrij) moet meebetalen aan de gezondheidszorg van mensen die in cafés werken, dan moeten die gasmaskers wel op.
De reuze-accijnzen op tabak zijn reeds voldoende om de kwalen en ziektes van rokers te betalen (en ook van diegenen die meeroken). Vergeet niet dat zowat 80% van een pakje sigaretten naar de staat gaat.
Oud 26 mei 2007, 15:23   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vrije markt gaat die ziekenhuisrekeningen niet betalen.
De vrije markt betaalt evenmin de extra pensioenen die moeten betaald worden aan de o zo gezonde niet-rokers die een gezegende leeftijd behalen, maar dan wel aan allerlei extra dure kwalen beginnen te lijden.

Tegen die tijd zijn de rokers die heel hun leven extra taksen hebben betaald al lang het hoekje om.

Stop dus maar om de ziektekost als excuus voor het niet-rokenbeleid te gebruiken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 15:28   #54
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik weet een betere tip: stem op Demotte, zodat die verder werk kan maken van een algeheel rookverbod op openbare plaatsen.

Nee serieus Raf. Ik begrijp dat je niet tegen sigarettenrook kunt, maar je moet een roker niet over dezelfde kam scheren. Het is echt een probleem van je vrienden dat ze niet eens naar buiten willen gaan om hun sigaret op te roken. Zou ikzelf en vele andere rokers met mij ongetwijfeld willen doen. Dat is een vorm van respect tegenover iemand die het fysiek niet kan verdragen.
Oud 26 mei 2007, 15:39   #55
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De vrije markt betaalt evenmin de extra pensioenen die moeten betaald worden aan de o zo gezonde niet-rokers die een gezegende leeftijd behalen, maar dan wel aan allerlei extra dure kwalen beginnen te lijden.

Tegen die tijd zijn de rokers die heel hun leven extra taksen hebben betaald al lang het hoekje om.

Stop dus maar om de ziektekost als excuus voor het niet-rokenbeleid te gebruiken!
Je doet net alsof rokers tien jaar vroeger plotseling dood neervallen. Ze gaan wel eerder dood, maar de behandeling van hun door het roken ontstane ziektes kost evenveel geld als die van andere hoor. Daarbij vind ik het niet aanvaardbaar dat mensen doelbewust hun eigen gezondheid naar de knoppen helpen om vervolgens een druk op de gezondheidszorg te leggen. Ook al betalen ze de behandelingen via accijnzen terug.
Oud 26 mei 2007, 15:41   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee serieus Raf. Ik begrijp dat je niet tegen sigarettenrook kunt, maar je moet een roker niet over dezelfde kam scheren. Het is echt een probleem van je vrienden dat ze niet eens naar buiten willen gaan om hun sigaret op te roken. Zou ikzelf en vele andere rokers met mij ongetwijfeld willen doen. Dat is een vorm van respect tegenover iemand die het fysiek niet kan verdragen.
Voila, dat vind ik ook. Spijtig genoeg zijn er nog te veel rokers die erover denken als Patriot en die vinden dat het maar een kwestie van toegevingen van beide kanten moet zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Als roker kan je gemakkelijk ontsnappen aan de gezonde lucht van niet-rokers; omgekeerd kan je als niet-roker zo goed als niet ontsnappen aan de ongezonde lucht van rokers. Het is niet de vrijheid van de rokers om te roken die moet beschermd worden; het is de vrijheid van de niet-rokers om gezonde lucht in te ademen die moet beschermd worden.

Citaat:
Oud 26 mei 2007, 15:42   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet net alsof rokers tien jaar vroeger plotseling dood neervallen. Ze gaan wel eerder dood, maar de behandeling van hun door het roken ontstane ziektes kost evenveel geld als die van andere hoor. Daarbij vind ik het niet aanvaardbaar dat mensen doelbewust hun eigen gezondheid naar de knoppen helpen om vervolgens een druk op de gezondheidszorg te leggen. Ook al betalen ze de behandelingen via accijnzen terug.
er bestaat nog steeds iets als het recht op zelfbeschikking.
En er zijn uiteraard vele redenen om tegen het roken te zijn, daar gaat het niet om.

De zogenaamde ziektekosten-reden gaat echter totaal niet op. Rokers sterven vroeger (of is dit ineens niet meer waar?) en gemiddeld dus 10 jaar vroeger.

Bereken jij nu maar 10 jaar extra pensioen + alle verwante kosten die gedurende dié 10 jaar voorkomen bij bejaarden, vergelijk dit met de besparingen die een overleden roker geeft en tel daar dan nog eens de extra taksen bij die die mens heel zijn leven heeft afbetaald.

tel uit je winst!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2007 om 15:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 15:43   #58
Dimitri

Standaard

Citaat:

Dat is heel mooi. Dan is er ook geen probleem meer: jij gaat uit respect tegenover je medemens buiten roken en niet-rokers hebben daar binnen geen last meer van. Dan kunnen cafés dus probleemloos rookvrij worden.
Oud 26 mei 2007, 16:02   #59
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Voila, dat vind ik ook. Spijtig genoeg zijn er nog te veel rokers die erover denken als Patriot en die vinden dat het maar een kwestie van toegevingen van beide kanten moet zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Als roker kan je gemakkelijk ontsnappen aan de gezonde lucht van niet-rokers; omgekeerd kan je als niet-roker zo goed als niet ontsnappen aan de ongezonde lucht van rokers. Het is niet de vrijheid van de rokers om te roken die moet beschermd worden; het is de vrijheid van de niet-rokers om gezonde lucht in te ademen die moet beschermd worden.
Maar daarom dat er ook gescheiden café's moeten zijn. Als een groepje rokers wil kan het naar een rookcafé gaan. Als er een niet-roker bij die groep zit, dan vind ik dat een keuze tussen die mensen. Ik vind een verbod (net als de meeste verboden) overbodig en overdreven. Ikzelf zou als roker geen moeite hebben om in een niet-rokerscafé te gaan zitten. Doe het zonder verbod en misschien bereik je wel meer.
Oud 26 mei 2007, 16:03   #60
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is heel mooi. Dan is er ook geen probleem meer: jij gaat uit respect tegenover je medemens buiten roken en niet-rokers hebben daar binnen geen last meer van. Dan kunnen cafés dus probleemloos rookvrij worden.
Voor jou is er geen probleem meer. Maar voor heel wat mensen die willen roken IN een café is er nog steeds een probleem. Daarom: gescheiden café's, de keuze aan de waard en discussies binnen groepjes zijn privé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be