Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2007, 20:46   #41
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
*zucht*

Je bent dus wel degelijk een idioot.

Voor mijn part plaatst ieder hier zoveel voorstellen als hij / zij wil. We filosoferen hier echter ook over het tot uitvoering brengen van een voorstel. En dit specifieke voorstel gaat samen met coërcief geweld. Nu vraag ik haar welk recht zij heeft om gebruik te maken van coërcief geweld.

Dáár gaat het over, dát is mijn kritiek.
whatever. Weet ge, ik vind heel dat libertaire gedoe wel mooi in theorie, maar in de praktijk zijn de meeste mensen veel te dom en te kortzichtig om daar gebruik van te mogen maken. Nu, dat is een heel andere discussie, en die hoort hier niet thuis
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 20:48   #42
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeik niet. Recht op vrije meningsuiting geeft niemand het recht om zijn / haar wil op te leggen aan een ander. Kan je niet lezen of ben je een idioot?
Natuurlijk. Jij mag doen wat je niet laten kan, maar ik dwing nergens een mening op. Integendeel: ik laat mensen de keuze. Ik verbied bv niemand om ongezonde voeding te produceren, of om ze te consumeren.
Ik stel enkel vast dat ze verschillende vetten bestaan en dat sommige in grote hoeveelheden nefast kunnen zijn voor onze gezondheid. Als u dat weet, mag u ze van mij gerust consumeren naar hartelust, maar kom dan niet klagen, dat je lichaam er onder gaat lijden.

Als bepaalde mensen hun genot er uit bestaat hun eigen vol te proppen, zonder er bij stil te staan, wat ze innemen, is dat hun zaak. Ik vind het alleen erg dat we hierdoor ongezonde mensen krijgen.

Ik snak bv liever meer naar een gezondere lucht dan naar een zak chips, maar ieder heeft het recht zijn keuzes te maken. Bedenkt echter dat mijn keuze niet bepaald ingewilligd wordt door vergevreten papzakken, die enkel nog met de auto vooruitgeraken, want als ze een kilometer te voet moeten, zijn ze buiten adem, hebben ze zere knieën en ga zo verder.

Leuk, het is hun leven. Als ze hun eten de prioriteit van hun leven vinden, oké. Het is hun keuze. Alleen vind ik het jammer dat vele van die mensen uiteindelijk onze sociale zekerheid moeten aanspreken, als de gevolgen beginnen te voelen.

Slank zijn is niet iedereen gegeven en ik ben zelf ook te dik, maar als je bedenkt dat ik lang fruitbonbons met vitamine C gegeten heb, omdat ik niet beter wist, neem het me dan ook niet kwalijk dat ik in mijn onwetenheid er in trapte.
Oud 29 mei 2007, 20:48   #43
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
whatever. Weet ge, ik vind heel dat libertaire gedoe wel mooi in theorie, maar in de praktijk zijn de meeste mensen veel te dom en te kortzichtig om daar gebruik van te mogen maken.
Oud 29 mei 2007, 20:48   #44
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik wil niets opleggen. Ongezonde voedingswaren en een dito levensstijl wordt niet verboden. Kom alleen niet klagen dat je bloeddruk en je cholesterol zo hoog worden, dat je er medicijnen voor zal moeten nemen, of uiteindelijk bezwijkt aan hart- en vaatziekten. Ik geef enkel mensen de kans om dat niet te doen en onze ziekteverzekering niet onnodig te belasten.
Ik lees nochtans:

Citaat:
Daarom vind ik dat de voedingswarenindustrie en vooral de bedrijven die ongezonde voeding maken, een soort van gezondsheidstaks zouden mogen betalen om de ziekteverzekering mee te financieren.
Jij wil een taks opleggen om jouw ziekteverzekering te helpen financiëren.

Met andere woorden; jij wil gebruik maken van coërcief geweld ten einde middelen te ontvreemden van derden met het doel jezelf en anderen onrechtmatig te verrijken rechtstreeks ten laste van die derden.

Dat heet diefstal.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 20:50   #45
Boadicea

Standaard

Citaat:
Mijn excuses, heb het ge-edit. Let gij daar dan op als ge in de winkel staat? Koopt ge bewust produkten niet, omdat daar een bepaald E nummer in zit, of een bepaald ander product, zoals GG soya?
Juist, al vegetariër eet ik niets waarvoor men een dier heeft moeten doden. Nu blijkt een bepaalde kleurstof uit geplette bladluizen afkomstig te zijn.
Hoeveel van die E dinges zijn er uit dieren gewonnen? Dat zou ik graag willen weten, zodat ik ze allemaal uit de kast kan gooien.
Oud 29 mei 2007, 20:51   #46
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
De waarheid is soms moeilijk te onderschrijven, ik weet het.

Pas op, ik ben het libertaire gedachtengoed, voor zover ik daar echt iets van weet natuurlijk, zeer genegen, maar ik ben realist genoeg om te beseffen dat de mensen er niet klaar voor zijn, zo veel vrijheid.
Oud 29 mei 2007, 20:52   #47
Heftruck

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Jij mag doen wat je niet laten kan, maar ik dwing nergens een mening op. Integendeel: ik laat mensen de keuze. Ik verbied bv niemand om ongezonde voeding te produceren, of om ze te consumeren.
Maar je wil wel coërcief profiteren van de handelstransactie tussen producent en consument? Je wil met andere woorden een rechtstreekse interventie d.m.v. een taks?
Oud 29 mei 2007, 20:53   #48
Heftruck

Standaard

Citaat:
De waarheid is soms moeilijk te onderschrijven, ik weet het.

Pas op, ik ben het libertaire gedachtengoed, voor zover ik daar echt iets van weet natuurlijk, zeer genegen, maar ik ben realist genoeg om te beseffen dat de mensen er niet klaar voor zijn, zo veel vrijheid.
Gelukkig dat Grote Pieke er is met Zijn oneindigde wijsheid.
Oud 29 mei 2007, 20:54   #49
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, al vegetariër eet ik niets waarvoor men een dier heeft moeten doden. Nu blijkt een bepaalde kleurstof uit geplette bladluizen afkomstig te zijn.
Hoeveel van die E dinges zijn er uit dieren gewonnen? Dat zou ik graag willen weten, zodat ik ze allemaal uit de kast kan gooien.
Oei, vermijd dan maar alles waar gelatine in zit (E411)
Oud 29 mei 2007, 20:54   #50
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leuk, het is hun leven. Als ze hun eten de prioriteit van hun leven vinden, oké. Het is hun keuze. Alleen vind ik het jammer dat vele van die mensen uiteindelijk onze sociale zekerheid moeten aanspreken, als de gevolgen beginnen te voelen.
Privatiseer de sociale zekerheid. Je krijgt gegarandeerd wat je wil bereiken.
Mij niet gelaten, integendeel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
Slank zijn is niet iedereen gegeven en ik ben zelf ook te dik, maar als je bedenkt dat ik lang fruitbonbons met vitamine C gegeten heb, omdat ik niet beter wist, neem het me dan ook niet kwalijk dat ik in mijn onwetenheid er in trapte.
Iemand haar onwetendheid niet kwalijk nemen is niet hetzelfde als onwetendheid als argument aanvaarden.
Oud 29 mei 2007, 20:55   #51
Heftruck

Standaard

Citaat:
whatever. Weet ge, ik vind heel dat libertaire gedoe wel mooi in theorie, maar in de praktijk zijn de meeste mensen veel te dom en te kortzichtig om daar gebruik van te mogen maken. Nu, dat is een heel andere discussie, en die hoort hier niet thuis
Gelukkig is Grote Pieke veel slimmer en wijzer dan al die domme, kortzichtige mensen. Heil Grote Pieke, Groot Leider der Dommen!
Oud 29 mei 2007, 20:56   #52
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik lees nochtans:

Jij wil een taks opleggen om jouw ziekteverzekering te helpen financiëren.

Met andere woorden; jij wil gebruik maken van coërcief geweld ten einde middelen te ontvreemden van derden met het doel jezelf en anderen onrechtmatig te verrijken rechtstreeks ten laste van die derden.

Dat heet diefstal.
Ja, er mogen van mij gezondheidstaksen komen op ongezonde voedingsmiddelen.

Jij bent waarschijnlijk ook tegen de gezondheidsindex, die ook op dat principe gebaseerd is. Sterke drank en rookwaren tellen dus niet meer mee in de korf van producten, die de stijging van de lonen en uitkeringen bepalen.

Daarom mag de overheid er extra taksen op heffen en kunnen deze dingen behoorlijk duur worden, zonder dat ons budget hoeft te volgen.

Nu, heeft er al 1 verstokte kettingroker en al 1 verstokte alcoholist zijn verslaving opgegeven door de kostprijs ervan?

De overheid doet met andere woorden al een stukje wat ik doe. Veel gezonde voedingswaren zijn duurder dan de mindere alternatieven, wat de ongelijkheid misschien wat meer gelijk kan trekken. Met andere woorden: enkel degene die ongezonde producten verkiezen, zullen eventueel het verschil voelen.
Oud 29 mei 2007, 21:10   #53
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig is Grote Pieke veel slimmer en wijzer dan al die domme, kortzichtige mensen. Heil Grote Pieke, Groot Leider der Dommen!
Grappig. Zit ge nu op uw knieen , anders telt het niet.
Oud 29 mei 2007, 21:15   #54
Boadicea

Standaard

Citaat:
Maar je wil wel coërcief profiteren van de handelstransactie tussen producent en consument? Je wil met andere woorden een rechtstreekse interventie d.m.v. een taks?
Met andere woorden: u zou de BTW ook afschaffen. Deze is ook hoger voor een ijskast dan voor wat er in hoort. Op voedingswaren is die 6 % en op luxeproducten is deze 21,5 % (als ik me niet vergis)

Ik stel dus niets nieuws onder de zon voor, enkel in een andere vorm.
Oud 29 mei 2007, 21:59   #55
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: u zou de BTW ook afschaffen. Deze is ook hoger voor een ijskast dan voor wat er in hoort. Op voedingswaren is die 6 % en op luxeproducten is deze 21,5 % (als ik me niet vergis)

Juist. Afschaffen die boel. Flattax invoeren. Overheidsdiensten beperken tot wat ze moeten zijn : veiligheidsdiensten, defensie, justitie, buitenlandse zaken. De rest kan geprivatiseerd worden, en op die manier kan eindelijk elk individu geresponsabiliseerd worden.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 29 mei 2007 om 22:04.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 22:21   #56
Heftruck

Standaard

Citaat:
Klopt. Dát en elke andere vorm van belasting.

(Spreek me maar gewoon met "je" aan hoor. )

Citaat:
Dat stel ik inderdaad vast.
Oud 29 mei 2007, 22:25   #57
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De overheid doet met andere woorden al een stukje wat ik doe.
Maar je vindt de overheidsbemoeienis van de kist tot het graf nog niet genoeg?
Gij zult niets eten, of de overheid zal het beoordeeld hebben.
Oud 29 mei 2007, 22:26   #58
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gij zult geen enkele plaats betreden, of de overheid zal ervoor gezorgd hebben dat er geen enkele ongezonde stof uw ruimte zal bezoedelen.
Oud 29 mei 2007, 22:26   #59
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Gij zult eeuwig leven, dankzij de overheid.
Oud 29 mei 2007, 22:28   #60
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Gij zult eeuwig leven, dankzij de overheid.
Die hebt ge aan u fles!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be