![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel enkel vast dat ze verschillende vetten bestaan en dat sommige in grote hoeveelheden nefast kunnen zijn voor onze gezondheid. Als u dat weet, mag u ze van mij gerust consumeren naar hartelust, maar kom dan niet klagen, dat je lichaam er onder gaat lijden. Als bepaalde mensen hun genot er uit bestaat hun eigen vol te proppen, zonder er bij stil te staan, wat ze innemen, is dat hun zaak. Ik vind het alleen erg dat we hierdoor ongezonde mensen krijgen. Ik snak bv liever meer naar een gezondere lucht dan naar een zak chips, maar ieder heeft het recht zijn keuzes te maken. Bedenkt echter dat mijn keuze niet bepaald ingewilligd wordt door vergevreten papzakken, die enkel nog met de auto vooruitgeraken, want als ze een kilometer te voet moeten, zijn ze buiten adem, hebben ze zere knieën en ga zo verder. Leuk, het is hun leven. Als ze hun eten de prioriteit van hun leven vinden, oké. Het is hun keuze. Alleen vind ik het jammer dat vele van die mensen uiteindelijk onze sociale zekerheid moeten aanspreken, als de gevolgen beginnen te voelen. Slank zijn is niet iedereen gegeven en ik ben zelf ook te dik, maar als je bedenkt dat ik lang fruitbonbons met vitamine C gegeten heb, omdat ik niet beter wist, neem het me dan ook niet kwalijk dat ik in mijn onwetenheid er in trapte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met andere woorden; jij wil gebruik maken van coërcief geweld ten einde middelen te ontvreemden van derden met het doel jezelf en anderen onrechtmatig te verrijken rechtstreeks ten laste van die derden. Dat heet diefstal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel van die E dinges zijn er uit dieren gewonnen? Dat zou ik graag willen weten, zodat ik ze allemaal uit de kast kan gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() De waarheid is soms moeilijk te onderschrijven, ik weet het.
Pas op, ik ben het libertaire gedachtengoed, voor zover ik daar echt iets van weet natuurlijk, zeer genegen, maar ik ben realist genoeg om te beseffen dat de mensen er niet klaar voor zijn, zo veel vrijheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Maar je wil wel coërcief profiteren van de handelstransactie tussen producent en consument? Je wil met andere woorden een rechtstreekse interventie d.m.v. een taks?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mij niet gelaten, integendeel. Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Gelukkig is Grote Pieke veel slimmer en wijzer dan al die domme, kortzichtige mensen. Heil Grote Pieke, Groot Leider der Dommen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Jij bent waarschijnlijk ook tegen de gezondheidsindex, die ook op dat principe gebaseerd is. Sterke drank en rookwaren tellen dus niet meer mee in de korf van producten, die de stijging van de lonen en uitkeringen bepalen. Daarom mag de overheid er extra taksen op heffen en kunnen deze dingen behoorlijk duur worden, zonder dat ons budget hoeft te volgen. Nu, heeft er al 1 verstokte kettingroker en al 1 verstokte alcoholist zijn verslaving opgegeven door de kostprijs ervan? De overheid doet met andere woorden al een stukje wat ik doe. Veel gezonde voedingswaren zijn duurder dan de mindere alternatieven, wat de ongelijkheid misschien wat meer gelijk kan trekken. Met andere woorden: enkel degene die ongezonde producten verkiezen, zullen eventueel het verschil voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel dus niets nieuws onder de zon voor, enkel in een andere vorm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AyneRand : 29 mei 2007 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
(Spreek me maar gewoon met "je" aan hoor. ![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gij zult niets eten, of de overheid zal het beoordeeld hebben.
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gij zult geen enkele plaats betreden, of de overheid zal ervoor gezorgd hebben dat er geen enkele ongezonde stof uw ruimte zal bezoedelen.
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gij zult eeuwig leven, dankzij de overheid.
![]() |
#60 |
|
![]() |
![]() |
![]() |