![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag nu nog moraalridder willen spelen maar het moet toch een beetje serieus blijven hé. Welke cafébaas gaat zijn klant alcohol weigeren als die al zichtbaar zat is? Een zatte persoon alcohol weigeren staat garant voor problemen. Dan gaat die klant meestal eerst beginnen schelden en dan gewoon ergens anders zich verder bezatten. Een mens moet zelf verantwoordelijkheid nemen voor zijn daden. Dit moet niet afgeschoven worden op derden. Die betutteling mag toch eindelijk wel eens ophouden hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en tjah een gevaarlijk precedent ? wat ben je nu met een wet die dode letter zou blijven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerder zei je dat ( dacht ik ) dat dit de weg zou openen naar een beteugeling van zowat iedere cafébaas Citaat:
dit is het tweede geval dat mij bekend is ... dus voorlopig blijft het toch nog serieus Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 1 juni 2007 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik dacht aan een vorm van medeplichtigheid... de juiste juridische termen ben ik niet van op de hoogte hij heeft welliswaar niet actief meegeholpen, noch heeft hij het mogelijk gemaakt maar medeplichtigheid houdt ook zoiets in als op de hoogte zijn van het misdrijf en in bescherming nemen alles hangt natuurlijk af van het gehele verhaaltje, maar zoals reeds gesteld ken ik de ware toedracht niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Dan zeg je eigenlijk: laat ze maar dronken rondrijden, want anders moeten de dorpscafé's sluiten! Qua kromme redenering kan dat tellen. Nu ga je waarschijnlijk zeggen dat ze dat dronken rijden maar op een andere manier moeten aanpakken, maar ik zie niet in waarom dat dan niet tot dezelfde gevolgen zou leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag eens aan een cafébaas waar hij het meest aan verdient, aan een pint of aan een tas koffie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 1 juni 2007 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aangezien dat al sinds een jaar of twee afgeschaft is, zou dat me hogelijk verwonderen... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Deze veroordeling is een aanfluiting van de rechtstaat.
Op het moment dat een klant een café verlaat is kan de cafébaas niet verantwoordelijk gesteld worden voor de daden van een klant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. Dit is een toepassing van de wet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() De cafébaas is dan ook niet veroordeeld voor de daden van de klant toen die buiten was (nl. het ongeval), maar voor het blijven schenken van alcohol op het ogenblik dat de klant in het café was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het is en blijft een zielige uitspraak. Enkel die passagier moet zich idd verantwoorden voor schuldig verzuim. Die cafebaas heeft met de zaak niks te maken.
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Nee want een cafébaas kan de dronkenschap van een persoon niet verplicht controleren en in de besluitwet van 14 november 1939 betreffende de beteugeling van dronkenschap is men vrij wazig.
Die wet bepaald dronkenschap wanneer dit aangeetoond kan worden en neit verder. Dus zolang iemand zich nuchter voordoet ook al is ie dronken kan ie wettelijk blijven drinken en mag de cafébaas wettelijk drank blijven geven. Dus de wet is niet toegepast aangzien de klant buiten het café na een ongeval pas dronken is vastgesteld. Hierdoor kan er geen associatiie gemaakt worden met de cafébaas en zijn café Laatst gewijzigd door Vorenus : 1 juni 2007 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al wel cafébazen autosleutels zien afpakken van zatlappen.Maar dat ging wel over vaste klanten, mensen die ze goed kenden.En in Duitsland heb ik een café gekend, waar die stamklanten hun sleutels afgaven aan de baas alvorens een avondje heisen.En als hij vond dat ze wat te veel binnen hadden, konden ze een taxi bellen, of te voet naar huis gaan.Dat was een onderling akkoord tussen hen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de huidige wetgeving (én in verband met het dronken rijden) zou geen enkele cafébaas nog meer dan twee pintjes mogen schenken aan klanten. De cafébaas kan namelijk niet weten of die mensen nadien nog achter het stuur kruipen. Hetzelfde geldt trouwens indien je bezoek ontvangt: is de gastheer/vrouw verantwoordelijk voor eventuele malheuren die gebeuren als de gasten met iets teveel op naar huis rijden? Indien ja: hoeveel glaasjes wijn mogen er dan geschonken worden? Is het voldoende om de gasten een slaapplaats aan te hebben geboden (die dan eventueel geweigerd werd)? Wie is verantwoordelijk indien de persoon in kwestie een slaapplaats weigert en TOCH achter het stuur stapt? Ik weet het niet meer hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ze moeten de boetes nog wat hoger zetten , onbetaalbaar en het de mensen nog moeilijker maken om een verzekering te krijgen ....................... wedden dat er minder vluchtmisdrijven komen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |