Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2007, 14:27   #41
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Kan jij jezelf er ècht niet toe brengen om je persoonlijke vete tegenover mij opzij te zetten en objectief te reageren? Dit wordt behoorlijk vervelend en ik begin er stilaan veel voor te voelen om de moderatie in te schakelen om hier een eind aan te maken.
Achtervolgingswaanzin? Maak je niet druk: men heeft daar goede behandelingen voor tegenwoordig
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:28   #42
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Wat mij interesseert (allé, forumzot Feremans poste hier indertijd massa's berichten waarin hij Demoor afschilderde als een regelrechte neo-nazi die zelf de aanval was begonnen) is dat de versie van de getuigen uiteenloopt. Raar...
Waarom zou iemand die getuige was er nu baat bij hebben om in het voordeel van Demoor te liegen?
En zouden de getuigen in het voordeel van Redouan toevallig ook allochtonen zijn ? Of zijn er meer?

Hoe dan ook is de media hier opvallend stil over geweest. De losse flodder over zijn extreem racistisch gedachtegoed uit Humo dat hier door klootzakken als een Feremans breed werden uitgesmeerd, blijkt nu dus na gerechtelijk onderzoek niet te kloppen.

Het is een rare wereld, schiet Van Themsche allochtonen neer in Antwerpen, 't was het VB.
Wordt een treinbestuurder doodgeslagen, 'twas het VB. (zie toendertijd geposte artikels door o.a. Feremans die zelfs ronduit letterlijk neerpootte dat het VB nu ook al mensen liet doodvallen van haat.

De mist rond deze uiteenlopende getuigenissen en het fake Humo-artikel is volgens mij geen toeval. Als er geen allochtonen als slachtoffer bij betrokken zijn, moet het allemaal in de diepste stilte worden afgewerkt, maar toch niet vooraleer het slachtoffer eerst verdacht werd gemaakt.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:28   #43
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ach,er lopen er hier nog ergere gevallen rond.
collectieve verontwaardigings-aanval, massa-hysterie...
Oud 1 juni 2007, 14:31   #44
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
collectieve verontwaardigings-aanval, massa-hysterie...
Leg uit als je kan.
Oud 1 juni 2007, 14:32   #45
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Ik wil me wel aansluiten aan je mening dat het proces en de rechter eerst een uitspraak moeten vellen vooraleer iemand schuldig is. Maar deze mening wordt al snel niet meer toegepast als een proces (en verdachte) iets naar rechts helt.... Maar soit, laten we het proces afwachten, ik hoop alvast dat ie gestraft zal worden (want oorzaak-gevolg mag nog zo betwist worden, doen alsof er niets is gebeurt, zou waanzin zijn)
Het zou inderdaad nogal belachelijk zijn om te doen alsof er niets gebeurd is. Maar het proces bewijst dat men dat niet doet. Of en aan wat de beklaagde schuldig is, wordt trouwens niet alleen bepaald door een al dan niet oorzakelijk verband tussen de slagen en de dood van Demoor, maar ook door hetgeen er aan vooraf is gegaan.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 juni 2007 om 14:33.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 14:33   #46
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg uit als je kan.
wat versta je niet?Moet een een cartoon bij?
Oud 1 juni 2007, 14:37   #47
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat mij interesseert (allé, forumzot Feremans poste hier indertijd massa's berichten waarin hij Demoor afschilderde als een regelrechte neo-nazi die zelf de aanval was begonnen) is dat de versie van de getuigen uiteenloopt. Raar...
Waarom zou iemand die getuige was er nu baat bij hebben om in het voordeel van Demoor te liegen?
En zouden de getuigen in het voordeel van Redouan toevallig ook allochtonen zijn ? Of zijn er meer?

Hoe dan ook is de media hier opvallend stil over geweest. De losse flodder over zijn extreem racistisch gedachtegoed uit Humo dat hier door klootzakken als een Feremans breed werden uitgesmeerd, blijkt nu dus na gerechtelijk onderzoek niet te kloppen.

Het is een rare wereld, schiet Van Themsche allochtonen neer in Antwerpen, 't was het VB.
Wordt een treinbestuurder doodgeslagen, 'twas het VB. (zie toendertijd geposte artikels door o.a. Feremans die zelfs ronduit letterlijk neerpootte dat het VB nu ook al mensen liet doodvallen van haat.

De mist rond deze uiteenlopende getuigenissen en het fake Humo-artikel is volgens mij geen toeval. Als er geen allochtonen als slachtoffer bij betrokken zijn, moet het allemaal in de diepste stilte worden afgewerkt, maar toch niet vooraleer het slachtoffer eerst verdacht werd gemaakt.
Loze insinuaties die op geen bal gebaseerd zijn. Elementaire kennis van psychologie zou je kunnen leren dat getuigenissen zelden overeenstemmen en bovendien nog eens erg beïnvloed kunnen worden door allerlei factoren (bijvoorbeeld door de media). Daar zijn al ontelbare experimenten over gedaan. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de getuigenissen uiteenlopen. Niet in het minst omdat niet alle getuigen op dezelfde plaats staan of het incident van begin tot einde hebben kunnen volgen.

Leg trouwens eens uit welke baat de rechtbank er bij zou hebben om niet de echte feiten proberen te achterhalen of om "mist te spuien"?

Laatst gewijzigd door Edina : 1 juni 2007 om 15:06.
Oud 1 juni 2007, 14:50   #48
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
wat versta je niet?Moet een een cartoon bij?

Ik zeg niet dat ik het niet versta, ik wil een ruimer beeld krijgen van wat je bedoelt,... als je dat kan geven tenminste.
Oud 1 juni 2007, 15:00   #49
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Loze insinuaties die op geen bal gebaseerd zijn. Elementaire kennis van psychologie zou je kunnen leren dat getuigenissen zelden overeenstemmen en bovendien nog eens erg beïnvloedt kunnen worden allerlei factoren (bijvoorbeeld door de media). Daar zijn al ontelbare experimenten over gedaan. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de getuigenissen uiteenlopen. Niet in het minst omdat niet alle getuigen op dezelfde plaats staan of het incident van begin tot einde hebben kunnen volgen.

Leg trouwens eens uit welke baat de rechtbank er bij zou hebben om niet de echte feiten proberen te achterhalen of om "mist te spuien"?
maar allee Edina toch.... meiske
dat is toch vanzelfsprekend ?
Di Rupo, het hoofd van de pocoiaanse gedachtepolitie waarvan de hoofdzetel gevestigd is in de Rue de la Corruption te Spa zit daarachter
De bedoeling was een groteske doofpotoperatie op poten te zetten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 15:06   #50
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Toevalligerwijs stootte ik op een, welliswaar sterk vereenvoudigde schets, van deze überpocoman Di Rupo

Laatst gewijzigd door praha : 1 juni 2007 om 15:06.
Oud 1 juni 2007, 15:18   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
maar allee Edina toch.... meiske
dat is toch vanzelfsprekend ?
Di Rupo, het hoofd van de pocoiaanse gedachtepolitie waarvan de hoofdzetel gevestigd is in de Rue de la Corruption te Spa zit daarachter
De bedoeling was een groteske doofpotoperatie op poten te zetten
Ja, stom van mij dat ik dat over het hoofd had gezien zeg!

Laatst gewijzigd door Edina : 1 juni 2007 om 15:18.
Oud 1 juni 2007, 15:24   #52
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ik het niet versta, ik wil een ruimer beeld krijgen van wat je bedoelt,... als je dat kan geven tenminste.
ik vind dat ,zo gauw er één van de PoCo bende kritiek geeft op een ander, eerlijker, forumlid, je er steeds als de kippen bij bent om hem/haar bij te springen.De mannen van de PoCo bende zijn in feite allemaal zo...Net als de marokkanen van DeMoor moeten ze altijd in groep optreden.
Oud 1 juni 2007, 15:25   #53
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja, stom van mij dat ik dat over het hoofd had gezien zeg!
wat uiteraard menselijk is als je gebukt gaat onder een jaaarenlange indoctrinatie dat de instroom van allochtonen niet zou opgezet zijn
Oud 1 juni 2007, 15:40   #54
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
wat uiteraard menselijk is als je gebukt gaat onder een jaaarenlange indoctrinatie dat de instroom van allochtonen niet zou opgezet zijn
opgezet of niet, ge moet toch toegeven dat die instroom een volledige mislukking, een ramp is? Niemand durft toch nog te ontkennen dat die mensen niks als last met zich meebrengen?Elke dag opnieuw gebeurt er iets slechts met die mannen.NOOIT ofte nimmer hoor je eens iets goed.Zo van, "hé zeg, dat hebben die nu toch goed gedaan, die jongens hé", "leuk, ik ben echt kontent dat er zoveel van bij ons zijn, we hebben echt chance dat die gekomen zijn"...
Oud 1 juni 2007, 15:53   #55
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
opgezet of niet, ge moet toch toegeven dat die instroom een volledige mislukking, een ramp is? Niemand durft toch nog te ontkennen dat die mensen niks als last met zich meebrengen?Elke dag opnieuw gebeurt er iets slechts met die mannen.NOOIT ofte nimmer hoor je eens iets goed.Zo van, "hé zeg, dat hebben die nu toch goed gedaan, die jongens hé", "leuk, ik ben echt kontent dat er zoveel van bij ons zijn, we hebben echt chance dat die gekomen zijn"...
allee gij, carlgustaaf
gisteren nog vertelde je voormalige discussie-inspringer, felix de kat, nog een zeer ontroerend, het leek bijna een heldenepos in deze donkere tijden, over een allochtoon op een bus of een tram ( dat ben ik even kwijt )
hij bracht dat met zo'n elan als ware dat hij z'n eigen ogen niet kon geloven van deze weldaad waar iedere autochtoon nog een puntje kan aan zuigen moesten ze niet zo angsthazig zijn
het jammerlijke van de zaak is dat felix, en anderen, het blijkbaar niet zo opportuun vonden om deze wel zeer uitzonderlijke 'goede daad' openbaar te maken
Oud 1 juni 2007, 16:57   #56
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eens benieuwd of de media en politiekers op 24 juni e.k. ook veel tamtam gaan maken over de "1 jaar geleden van Guido Demoor", zoals ze met HVT gedaan hebben.
Oud 1 juni 2007, 16:58   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eens benieuwd of de media en politiekers op 24 juni e.k. ook veel tamtam gaan maken over de "1 jaar geleden van Guido Demoor", zoals ze met HVT gedaan hebben.
Een doelgerichte moord op 2 (3) mensen en de intentie om er nog meerdere te doden moet sowieso vergeleken worden met een vechtpartij met dodelijke afloop?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 17:26   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ben nu wel eens benieuwd naar de strafmaat.

Ter vergelijking:

Citaat:
8/05/2007Tienen, rechter straft racistisch geweld
Rechter straft Tiense jongeren streng voor racistisch geweld

Vandaag heeft het Hof van Beroep van Brussel een uitspraak in hoger beroep gedaan in de zaak waarbij een groep skinheads uit Tienen een jongen van Slowaakse origine bewusteloos geslagen had.

De rechter in beroep heeft strengere straffen uitgesproken; de twee meerderjarigen werden veroordeeld tot 5 jaar (ipv 3) gevangenisstraf waarvan de helft met uitstel gedurende een periode van vijf jaar mits het naleven van volgende voorwaarden: 1. verbod om deel te nemen aan activiteiten van extreem rechts, zoals bijeenkomsten van Bloed Bodem Eer & Trouw (BBET), Blood & Honour.
2. verbod op wapenbezit
3. verplichting om een aangepaste behandeling te volgen.
Het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding ontvangt een morele schadevergoeding van 250 Euro.
http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...m?type=Actueel

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2007, 17:26   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
ik zie niet meteen de mediawarde daarvan in, tenzij het ergens zou passen in een geheelluik over al toenemende verstarring/gewelddadigheid binnen de samenleving
Oud 1 juni 2007, 17:27   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ben nu wel eens benieuwd naar de strafmaat.

Ter vergelijking:

http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/ab...m?type=Actueel
niks te vergelijking, circe en dat weet ge verdomme goe
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be