![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij het opstellen van die wet ging men ervan uit dat de verwanten van de immigrant hem de taal wel eigen zouden maken. Dat gebeurde (uiteraard) niet. Een foute veronderstelling dus gebaseerd op een gebrek aan kennis (en dus interesse) in de vreemdelingen. Goddank heeft men na dertig jaar eindelijk het verstand gehad om hoofden van de gemeenschap aan te duiden die de overheid informeren mbt beleidsbeslissingen. In se kon die wet dan ook niet racistischer zijn. Er zijn weinig manieren om iemand meer kansen te ontnemen, dan door ervoor te zorgen dat die persoon niet eens de taal van zijn nieuwe land kent.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Ik vind er anders best wel enkele aanwijzingen van groot poëtisch talent in terug, zoals bijvoorbeeld ...
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je denkt dat beslissingen beter zijn omdat ze door experts beïnvloed worden, ben je nog meer verkeerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() @ Percalion,
Succes. Goed. (zo weeral moeite bespaard) PS: totaal off-topic.
![]() |
#45 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als je die vreemdeling tests wil laten afleggen om nederlands te schrijven/lezen zou je er toch vanuit mogen gaan dat degenen die die tests willen of uitvoeren wel PERFECT nederlands kennen/schrijven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat ik een cursus "Omgaan met beambten" ga organizeren, een klein bijverdienste. Ik deed dit succesvol in Algerije, Nederland, Duitsland, Joegoslavië, Italiê (en ik vergeet er misschien een paar). De basis is overigens overal ongeveer hetzelfde : men mag vooral niet vergeten dat elke ambtenaar het "goed" met U voor heeft. Elke ambtenaar leeft in een volmaakte wereld, volmaakt op één ding na : zijn directe overste, dat is de persoon die alles verknoeit.
Ik ben ooit één gelukkige ambtenaar tegengekomen : de bibiliothekaris van het ministerie van buitenlandse zaken. die kon rustig aan haren brei werken, er kwam nooit iemand.. er stonden een kleine 500 boeken uit de 19de eeuw.. het leek me een droomjob...
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() dromen vervliegen
![]() |
![]() |
![]() |