Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 14:19   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het is de schuld van de allochtonen dat er maatschappelijke problemen zijn. Die hadden er niet moeten zijn.
neen, de migratieproblematiek is ook net de schuld van de G8 en consoorten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 14:21   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Met andere woorden: je bent weinig meer dan een oproerkraaier die ervoor gaat om schade en onlust te scheppen. Zielig dat zo'n idioten zich verschuilen achter "'t is allemaal de fout van de anderen, ik heb mijn eigen handen niet onder controle"-excuses.
ik heb geen molotov coctails gegooid. Maar ik ga niet hypocriet zagen als anderen dat doen. Wat de G8 van massamoord heeft veroorzaakt is wel wat andere koek. Ik wens de G8 dan ook de complete verdelging met gelijke wapens toe.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 15:38   #43
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
"Springt u van een brug als men u dat vraagt?"
Een vraag met een wedervraag beantwoorden, duidt er meestal op dat je weinig zinnigs te vertellen hebt; zeker wanneer die wedervraag weinig met de hele zaak te maken heeft. Het gaat hier niet over al dan niet van een brug springen, het gaat over het uitvoeren van je job.

Opnieuw de vraag dus: sinds wanneer kan een agent kiezen welke opdrachten hij al dan niet uitvoert?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 15:43   #44
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik heb geen molotov coctails gegooid. Maar ik ga niet hypocriet zagen als anderen dat doen. Wat de G8 van massamoord heeft veroorzaakt is wel wat andere koek. Ik wens de G8 dan ook de complete verdelging met gelijke wapens toe.
Hypocriet zagen? Molotovs gooien en het goed van mensen die niets met de hele zaak te maken hebben, maar achteraf wel gaan janken dat de politie iets terug doet, dat is pas hypocriet.

Zullen we ze vragen de volgende G8 top in de buurt van jouw woonst te doen? Jij zit er toch niet mee als ze je wagen, je huis, je winkel en al wat je hebt slopen. Het is toch tegen de G8, je zou dat zelfs toejuichen...
Oud 4 juni 2007, 15:44   #45
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik zei al:
Citaat:
En als uw job nu bijv. gevangenisbewaker in Guantanamo is, is het dan nog steeds 'je job uitvoeren' als je iemand aan het folteren bent?
Ik wil maar zeggen, dat is geen argument, of het moest zijn dat uw principes na uw job komen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 juni 2007 om 15:45.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 15:45   #46
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei al:
Dat is geen antwoord op de vraag die ik stel. Probeer het nog eens...
Oud 4 juni 2007, 15:50   #47
StevenNr1

Standaard

Ik heb nooit beweerd dat een agent zijn opdrachten kan kiezen, nu ja, je kan wat ik eerder zei zo lezen maar eigenlijk bedoel ik dus dat werkverzuim of een dialoog met de oversten (wat natuurlijk niets gaat uithalen) daar de oplossing is, dit zal waarschijnlijk wel tot ontslag leiden wat dus de keuze eigenlijk daartoe reduceert.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 juni 2007 om 15:52.
Oud 4 juni 2007, 15:53   #48
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zijn het hier eigenlijk niet de gewone mensen die hier aangepakt worden ???
Mensen die geterroriseerd worden in hun eigen buurt , die hun auto's vernield zien worden , die hun straten omgetoverd zien worden tot een slachtveld ?
Mensen die een familielid bij de politie hebben , die thuis bang zitten te wachten op nieuws ...
Mensen die gevangen zitten in hun huis ... Kinderen die wenen ...

Is dat wat u aanpakken noemt ???? Is dat UW maatschappij ??? Proficiat dan ....
Dit hebt u prachtig samengevat. Dit is wat (s)links verstaat onder 'HUN' verdraagzame tolerante samenleving.

Voor hen die dit nog niet wisten is het toekomst beeld dat (s)links voor hen in de maak heeft, geweld, terreur, haatzaaien, bedrog en een boycot op de vrije menigsuiting en niet te vergeten uitsluiting van personen met een mening die niet van de (s)linkerkant komt.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 15:54   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik hoop alleen maar dat daar geen maleuren gebeuren...

Die mensen die hun huis en hun inboedel daar ineen zien geklopt worden door dat schorum hebben wat mij betreft het recht om er zonder veel boe of ba gewoon op te schieten. Het zal uw huis maar zijn.

Trouwens de flikken hadden in plaats van zich ineen te laten kloppen ook beter dat hele zootje schorum omver gemaaid, me dunkt dat de openbare orde genoeg in gevaar gebracht werd. Dat rood krapuul moet maar eens leren dat er andere manieren zijn om hun gedacht te zeggen... als een zwijgende massa voor den entree gaan staan, of de wegen ernaartoe desnoods blokeren... Daar doen ze niemand kwaad mee. maar om op onschuldige mensen hun eigendom te gaan kloppen of op de flikken... nee dan mogen ze voor mijn part genoeg geweld gebruiken om dat schorum te stoppen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 15:59   #50
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat een agent zijn opdrachten kan kiezen, nu ja, je kan wat ik eerder zei zo lezen maar eigenlijk bedoel ik dus dat werkverzuim of een dialoog met de oversten (wat natuurlijk niets gaat uithalen) daar de oplossing is, dit zal waarschijnlijk wel tot ontslag leiden wat dus de keuze eigenlijk daartoe reduceert.
Of met andere woorden: die keuze is er niet; die agenten staan door ook maar omdat zij agent zijn en omdat men besloten heeft de G8-top daar uit te voeren. Het excuus dat ze een pak stenen op hun kop verdienen omdat ze de G8 verdedigen, is dus een nepexcuus.
Oud 4 juni 2007, 16:00   #51
StevenNr1

Standaard

Nee, als je agent wordt weet je dat je ooit wel eens zo'n keuzes zou kunnen moeten maken. (En ik denk ook niet dat dat idealitische wijkagenten (wat misschien nog wel bestaat) waren die daar stonden.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 4 juni 2007 om 16:02.
Oud 4 juni 2007, 16:04   #52
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nee, als je agent wordt weet je dat je ooit wel eens zo'n keuzes zou kunnen moeten maken. (En ik denk ook niet dat dat idealitische wijkagenten (wat misschien nog wel bestaat) waren die daar stonden.)
Neen het waren o.a. brandweerlieden die aangevallen werden. Maar dat zal voor u ook wel geen probleem zijn natuurlijk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 16:05   #53
StevenNr1

Standaard

Dat is een ander paar mouwen.
Oud 4 juni 2007, 16:09   #54
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn inderdaad de risico's van het vak. Net zoals het voor die ordinaire vandalen kan gebeuren dat ze een rubberen kogel in hun oog krijgen of de schedel ingeklopt worden met een matrak. Als ze zich toch zo bezorgd maken om de 3e wereld, waarom gaan ze niet massal vrijwilligerswerk doen in de arme landen? Dat lef hebben ze waarschijnlijk niet.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 16:12   #55
StevenNr1

Standaard

Of omdat er ook mensen zijn die ipv ontoereikend plijsteren wonden willen vermijden?
Oud 4 juni 2007, 16:32   #56
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gaf zelf al aan dat een agent die keuze niet heeft; als je agent wordt, dan weet je dus dat je die keuze niet zal moeten maken, dan weet je dat er momenten zullen komen dat je daarmee geconfronteerd wordt (tenzij je een agent in een boerengat wordt).

Op zo'n momenten is het algemene opvordering; iedereen staat daar, van de meest idealistische tot de meest non-idealistische agent. Alle hens aan dek, en hopen dat het niet op rellen uitdraait. Dat is voor die agenten daar zo, en dat is voor de agenten hier in Brussel zo. Die mogen ook opdraaien bij elke manifestatie, bij elke voetbalmatch en bij elke EU-top.
Oud 4 juni 2007, 16:35   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Je gaf zelf al aan dat een agent die keuze niet heeft; als je agent wordt, dan weet je dus dat je die keuze niet zal moeten maken, dan weet je dat er momenten zullen komen dat je daarmee geconfronteerd wordt (tenzij je een agent in een boerengat wordt).

Op zo'n momenten is het algemene opvordering; iedereen staat daar, van de meest idealistische tot de meest non-idealistische agent. Alle hens aan dek, en hopen dat het niet op rellen uitdraait. Dat is voor die agenten daar zo, en dat is voor de agenten hier in Brussel zo. Die mogen ook opdraaien bij elke manifestatie, bij elke voetbalmatch en bij elke EU-top.
Ik denk dat gewetensbezwaren perfect geldig zijn om niet mee te doen aan zo'n actie. Het zou me verbazen als dat niet zo was.

Maar 98% van de mensen kan het gewoon geen lor schelen.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 16:36   #58
StevenNr1

Standaard

"als je agent wordt, dan weet je dus dat je die keuze niet zal moeten maken" en dat je dus zal moeten handelen naar wat je autoriteit je vertelt, wat tegen uw principes in kan gaan, dan ben je daar dus ook verantwoordelijk voor.
Oud 4 juni 2007, 16:39   #59
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"als je agent wordt, dan weet je dus dat je die keuze niet zal moeten maken" en dat je dus zal moeten handelen naar wat je autoriteit je vertelt, wat tegen uw principes in kan gaan, dan ben je daar dus ook verantwoordelijk voor.
Wordt U het dan nooit beu, constant ongelijk hebben en in elke discussie hopeloos verslagen worden?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 17:01   #60
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Wordt U het dan nooit beu, constant ongelijk hebben en in elke discussie hopeloos verslagen worden?
Een discussie is er niet om te winnen of om te verliezen. Met die mentaliteit kom je geen stap verder.

Van dale zegt:

dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden => gedachtewisseling, redekaveling

Laatst gewijzigd door KrisKras : 4 juni 2007 om 17:01.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be