![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() En nog Brzezinski: http://youtube.com/watch?v=4wHgLm0tTQ4.
Kosovo is the door to Europe. It is Alqaida's future base if it ever becomes independent from Christian Serbia. The war against Serbia (and Russia) is NATO's war for expanding the alliance and cornering Russia. This is at the heart of the Bosnian conflict, not genocide or anything else (oh the NATO bastards are so speedy when it comes to Armenia and darfour aren't they?). In fact Bosinian and Muslim war criminals are free despite their equally horrible crimes. This is part of the war on Russia just like the Taliban in the 80s. Read "The Grand Chessboard" by Zbigniew Brzezinski to learn more. Dank u wel, Bevrijder!
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Hoho, daar heb je me!
Uw post #36 in deze thread maakt duidelijk aan welke bijdrage van jou aan een discussie over geostrategie ik mij zou mogen verwachten. Als ik echt zin heb in een intelligente, inhoudelijke discussie dan houd ik die wel met een paar andere forumgebruikers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Met dank aan GordonGekko om mij hierop te wijzen. ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De enige die hier tot nu toe getoond heeft dat hij verstand van zaken heeft, is C uit W. En troost je, die zal hetzelfde zeggen als ik.
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben allesbehalve een Poetin-sympathisant, maar wat meer machtsevenwicht in de wereld zou alleszins niet slecht zijn. Iemand moet maar eens tegen de VS zeggen dat de wereld hen niet toebehoort.
![]()
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() wie gaat deze keer informatie doorspelen over (economische) doelwitten in Belgie?
Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 juni 2007 om 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm.
Ben ik nu echt een van de enige die doorheeft dat een defensief rakettenschild gewoon gevaarlijk is voor de wereldvrede. MAD-principe, anyone? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Dit is gewoon een voortzetting van de koude oorlog.
Rusland doet alleen maar stoere praat om zijn status als grootmacht te benadrukken. Natuurlijk is Rusland kwaad omdat het zijn machts en invloed faktor ziet verdwijnen in de voormalige oostbloklanden ten gunste van de NATO onder leiding van de VS. Dus deze bluf van Rusland is enkel om de invloed die ze nog hebben in sommige voormalige oostbloklanden te behouden daar en ook de positie van Poetin als sterke leider te handhaven. Waarschijnlijk ook om te onderhandelen met de VS over eventuele nieuwe leningen of andere afspraken. Bovendien is die wapenschild nog niet optimaal en verre van doelttreffend. Men kan wel een paar ICBM's onderscheppen maar geen tientallen, honderden of laat staan duizenden. Bovendien weet Rusland ook dat ze deze dreiging niet kunnen uitvoeren aangezien Polen Nato-lid is en teven een onafhankelijke staat. Elke actie tegen polen heeft internationale zware gevolgen tegen Rusland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch vind ik het ontwikkelen van een defensief rakettenschild. Aan het MAD-principe mag niet getast worden. Ofja, het 'mag' wel. Maar het is gewoon niet positief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In gang gestoken door de VS, en net dat is het probleem.
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met het rakettenschild kunnen ze niemand aanvallen, enkel zichzelf verdedigen. Zij schenden niets, zij beginnen geen wapenwedloop, het is gewoon een uitvlucht van Poetin. Amerika start geen wapenwedloop, Poetin is momenteel degene die dat wel ziet zitten zo te zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een schild plaatsen is geen aanval! Indien het een wapenwedloop zou zijn zou Poetin nu beginnen bouwen aan een beter schild en niet raketten gaan herverdelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Burger
|
![]() Rusland is het gewoon beu het meelopertje te zijn, en wil weer macht hebben. Ik lach daar eens goed bij.
Anderzijds, 't lijkt wel of er opnieuw een koude oorlog aankomt, en dat gaat Belgie serieus mogen investeren in hun semi-leger. |
![]() |
![]() |