Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2007, 18:48   #41
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
De ene pak je op zijn ontbrekende mening over een historisch feit, waar jan modaal misschien ooit de naam van gehoord heeft, maar zich waarschijnlijk een totaal verkeerde voorstelling bij maakt over wanneer, waarom, hoe, door wie, ....

De andere geef je een feit dat iedereen kent, dat onderwezen wordt, dat ook hier plaatsvond,....
Wat kan ik er nu aan doen dat de ene genocide wel onderwezen wordt en de andere niet, gewoon omdat het de politiek-correcte linkse elite goed uitkomt? Ik ga uit van feiten, niet van percepties.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 19:53   #42
Scalle2
Vreemdeling

Standaard

Indien deze beweringen internationaal verkondigt worden zitten we met een serieus probleem.

Ik dacht enkel Islamstaten dit ontkenden(wat gelijk is aan ontkennen ivm genocides).

Even nagedacht, het zijn idd enkel Islamstaten die dit verkondigen...
Scalle2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 19:56   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ken jij dan de mening van Leterme terzake vóór hij zijn adviseur in dienst nam ?
Wel Ergu Top beschouwt het als een persoonlijke overwinning dat leterme zijn mening bijgesteld heeft.... En dan gaat u mij even zeggen waarom ik dan fout zou zitten als ik zeg dat leterme zijn mening veranderd omwille van zijn turkse adviseur...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 19:57   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Vrijheid van meningsuiting.
Als hij adt wilt zeggen, dan mag hij dat.

Maar ik mag hem daar wel op afrekenen. Dat is mijn vrijheid.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 20:09   #45
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting.
Als hij adt wilt zeggen, dan mag hij dat.

Maar ik mag hem daar wel op afrekenen. Dat is mijn vrijheid.
Volledig mee akkoord. Iedereen heeft het recht om een eigen mening te hebben over eender welke genocide, hoe vreemd die mening dan ook mag zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 20:50   #46
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wel Ergu Top beschouwt het als een persoonlijke overwinning dat leterme zijn mening bijgesteld heeft.... En dan gaat u mij even zeggen waarom ik dan fout zou zitten als ik zeg dat leterme zijn mening veranderd omwille van zijn turkse adviseur...
ik beroep er mij namelijk op van de paus bekeerd te hebben. U kan hier gerust de paus op afrekenen
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 22:12   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Volledig mee akkoord. Iedereen heeft het recht om een eigen mening te hebben over eender welke genocide, hoe vreemd die mening dan ook mag zijn.
Uhu.

Wat wel niet betekent dat men dat op school ook 'alternatieve' visies moet aanleren. Die informatie moet vrij beschikbaar zijn. Verschil.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 00:58   #48
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En ik dacht dat de media enkel aandacht aan zulke feiten zouden geven als het over "die bepaalde partij" gaat.
Allez, zo hoor ik toch vliegen hé.
Welke partij?
De Turkse Grijze Wolven?
Die komen hier toch maar binnen twee generaties op?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 6 juni 2007 om 01:05.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 01:04   #49
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Nemen we even het dagdagelijks conflict in palestina. Wie claimt er genocide van wie op wie ? Zal de neutrale geschiedschrijving één of beide partijen hiervan beschuldigen? Beiden vermoorden in blinde haat burgers van de tegenpartij, zonder dat er direkte aanleiding gegeven is door de slachtoffers.
In dat conflict de term genocide, van welke kant ook, van welke kant ook, is het begrip bagatelliseren en uithollen. Da's een langdurig conflict dat jaarlijks enkele honderden slachtoffers kost. Kom nou!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 03:35   #50
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilfalco Bekijk bericht
Enh dat moet premier worden. Zijn adviseur is verdorie een negationist eerste klas , een turkse islamist.

Zegge het voort wie leterme stemt, stemt voor islamise en turks negationisme.
Grappig hoe die VB'ers redeneren: Een Turk zegt iets extreem. Die Turk is islamiet. Ergo is zijn stelling islamistisch!

Kinders, begeef u eens naar Wikipedia, doe er wat kennis op over het Turkse nationalisme, de Armeense genocide en de rol van het "islamisme" in heel dat zaakje en kom dan terug grotemensenpraat verkopen!

Laatst gewijzigd door zorroaster : 6 juni 2007 om 03:36.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 05:54   #51
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Leterme twijfelt aan Armeense genocide
CD&V-kopman en Vlaams minister-president Yves Leterme wil het woord genocide niet in de mond nemen als het gaat over de Turkse massamoorden op Armeniërs uit 1915.
Leterme verschuilt zich in een interview met de Turkse krant Zaman achter de internationale instellingen om geen uitspraken te moeten doen over de Armeense genocide.

"Als politicus oordeel ik daar niet over tot de internationale instellingen er zich over hebben uitgesproken. Ik blijf bij mijn standpunt en heb daar verder niks aan toe te voegen", bevestigt Leterme.

Hij zet zich daarmee op de lijn van PvdA-leider Wouter Bos, die tijdens de Nederlandse verkiezingen niet over Armeense genocide, maar "Armeense kwestie" sprak. De discussie die daarop volgde, kostte de PvdA pakken stemmen

bron webstek GVA

Heeft Leterme zich bekeerd?

Enh dat moet premier worden. Zijn adviseur is verdorie een negationist eerste klas , een turkse islamist.

Zegge het voort wie leterme stemt, stemt voor islamise en turks negationisme.
Iets twee keer posten zal de discussie ook niet helpen
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 07:49   #52
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

"Wie gelooft Yves Leterme eigenlijk nog?"
http://www.brusselsjournal.com/node/2165
Oud 6 juni 2007, 08:27   #53
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Onzin. Het ontkennen van de Armeense genocide heeft niets met islamisme te maken. Ze was het werk van (seculiere) nationalisten, niet van islamisten.
Maar de reden waarom men nu, vandaag, heel voorzichtig omspringt met die genocide is toch wel dat Turkije daar de verantwoordelijkheid voor draagt (of liever ontkent). We hebben schrik van Turkije omdat het een moslim-land is. En omdat er hier veel Turken leven. De genocide op de Armeniërs wordt in Europa pas sinds heel korte tijd in twijfel getrokken. Enfin, eigenlijk wordt het niet in twijfel getrokken, maar men durft het bestaan ervan niet meer te verdedigen. Voordien is daar nooit een probleem mee geweest. Nu ineens wel. Hoe zou dat toch kunnen?

Het kan eigenlijk niet gekker. Om extreem rechts te bekampen hebben wij ontkenning of minimaliseren van die ene genocide strafbaar gemaakt, maar omdat wij zo schrik hebben van moslims trekken wij hoe langer hoe meer die andere genocide in twijfel.

Het is heerlijk om te zien hoe de mensen die de dwaze, slechte wetten over de holocaust hebben gestemd zich nu in allerlei bochten wringen om niet te moeten zeggen dat Turkije bewust honderdduizenden Armeniërs heeft uitgemoord. Wat Leterme betreft heeft hij voor de zoveelste keer bewezen dat hij een politiek-correct weekdier is.

Het wordt nog beter als men weet dat de volkerenmoord op de Armeniërs mogelijk een inspiratiebron was voor de nazi's. Hitler heeft persoonlijk gealludeerd naar het gebrek aan interesse voor wat met de Armeniërs gebeurd was. Blijkbaar was Hitler meer begaan met het lot van de Armeniëts dan de heer Leterme, die bereid is om de geschiedenis naar de prullenmand te verwijzen om een paar Turkse stemmen bij te winnen.

Een politicus met principes, bestaat dat nog?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 08:29   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Grappig hoe die VB'ers redeneren: Een Turk zegt iets extreem. Die Turk is islamiet. Ergo is zijn stelling islamistisch!
Zoroaster, niet veralgemenen hé!
Die Turk staat op de CD&V-lijst en beweert de mening van Leterme bijgestuurd te hebben. Heeft Leterme dat geloochenstraft? Ik weet het niet, maar Leterme zegt wel dat hij het woord genocide niet in de mond neemt. Toch allemaal niet zo onschuldig.
Zeker is dat Turkije, overwegend islamitisch en nationalistisch (in de slechte zin van het woord), niet duldt dat er over Armeense genocide gesproken wordt.
Leterme wil geen Turkse stemmen verliezen en drukt zich dus zeer 'voorzichtig' uit.
Ethiek eindigt waar de jacht op (Turkse) stemmen begint!

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 juni 2007 om 08:29.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 08:33   #55
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Kinders, begeef u eens naar Wikipedia, doe er wat kennis op over het Turkse nationalisme, de Armeense genocide en de rol van het "islamisme" in heel dat zaakje en kom dan terug grotemensenpraat verkopen!
Beste, indien islamisme niet zou bestaan, dan zouden wij deze discussie niet hebben, want Leterme had in dat interview durven zeggen wat hij werkelijk denkt, namelijk dat die genocide wel degelijk heeft plaatsgehad.
Oud 6 juni 2007, 08:50   #56
Kaal
Minister-President

Standaard

Vandelanotte is blijkbaar even laf, cynisch en hypocriet als Leterme. Zie onderstaand artiekel van HLN die ook een paar leuke foto's heeft gevonden van Armeniërs en hun Turkse vrienden.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1

Laatst gewijzigd door Kaal : 6 juni 2007 om 08:52.
Oud 6 juni 2007, 09:37   #57
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
In dat conflict de term genocide, van welke kant ook, van welke kant ook, is het begrip bagatelliseren en uithollen. Da's een langdurig conflict dat jaarlijks enkele honderden slachtoffers kost. Kom nou!
Ha, is een genocide dan gebonden aan een tijdsschema ? Als 't nie rap gaat is 't geen genocide of wat.
Bovendien sprak ik in de toekomst, het conflict is nog niet gedaan, en de fundamentele keuzes moeilijk, zeker voor Israel. Ofwel een onafhankelijke palestijnse staat met teruggave van de wederrechtelijk genomen gebieden, ofwel annexatie en een minderheid worden in eigen land, ofwel ....
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 11:42   #58
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Maar de reden waarom men nu, vandaag, heel voorzichtig omspringt met die genocide is toch wel dat Turkije daar de verantwoordelijkheid voor draagt (of liever ontkent). We hebben schrik van Turkije omdat het een moslim-land is.
Dat is hoegenaamd niet het geval.
Citaat:
En omdat er hier veel Turken leven.
Dat lijkt me een veel aannemelijker reden. Evenwel niet uit schrik, maar omdat er verkiezingen aankomen.

Ik heb het echt moeilijk met die 'angst voor de moslims'-waanzin. Karel De Gucht, wiens mening er als minister van Buitenlandse Zaken veel meer toe doet op dit moment, heeft de uitspraken van Leterme al serieus op de korrel genomen. Hij is niet angstig, of wat?

Citaat:
De genocide op de Armeniërs wordt in Europa pas sinds heel korte tijd in twijfel getrokken. Enfin, eigenlijk wordt het niet in twijfel getrokken, maar men durft het bestaan ervan niet meer te verdedigen. Voordien is daar nooit een probleem mee geweest. Nu ineens wel. Hoe zou dat toch kunnen?
Er zijn verschillende mogelijkheden. Ofwel trekt Leterme de Armeense genocide echt in twijfel, ofwel wil hij -als eventueel toekomstig premier- Turkije niet voor het hoofd stoten, ofwel wil hij de Turkse allochtonen in ons land niet voor het hoofd stoten. Volgens mij is het laatste de werkelijke reden. Louter electorale motieven dus. Er leven nu eenmaal veel mensen van Turks origine in dit land.
Citaat:
Het kan eigenlijk niet gekker. Om extreem rechts te bekampen hebben wij ontkenning of minimaliseren van die ene genocide strafbaar gemaakt, maar omdat wij zo schrik hebben van moslims trekken wij hoe langer hoe meer die andere genocide in twijfel.
Nogmaals: met de islam heeft dit alles weinig vandoen. Met nationalisme daarentegen...
Citaat:
Het wordt nog beter als men weet dat de volkerenmoord op de Armeniërs mogelijk een inspiratiebron was voor de nazi's. Hitler heeft persoonlijk gealludeerd naar het gebrek aan interesse voor wat met de Armeniërs gebeurd was. Blijkbaar was Hitler meer begaan met het lot van de Armeniëts dan de heer Leterme, die bereid is om de geschiedenis naar de prullenmand te verwijzen om een paar Turkse stemmen bij te winnen.
Neen. Leterme heeft niets ontkend. Hij deed er enkel geen uitspraken over. Hypocriet? Uiteraard. De straffe vergelijkingen met Hitler zou ik echter toch achterwege laten.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 11:46   #59
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste, indien islamisme niet zou bestaan, dan zouden wij deze discussie niet hebben, want Leterme had in dat interview durven zeggen wat hij werkelijk denkt, namelijk dat die genocide wel degelijk heeft plaatsgehad.
Dat is de kern van het verhaal dat ik hier al een tijdje probeer duidelijk te maken. Dit is niet Leterme zijn mening maar de gefilterde mening odner druk van zijn turkse legioen en onder druk van het islamisme. Het straffe is dat hij zelfs ergun TOP NIET terugfluit terwijl die toch een stap verder gaat.

Stel je voor een boys-scout mag het begrip splitsen NIET in de mond nemen;

Maar ergun Top mag wel de grootste onzin uitkramen...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 11:47   #60
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Onzin. Kijk naar de realiteit. De Armeense genocide is een heuse schandvlek op het blazoen van het Turks nationalisme.

Heeft met islamisme niets vandoen.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 6 juni 2007 om 11:48.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be