Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 december 2002, 19:01   #41
M60
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Ik heb het bovenstaande 3 keer doorgelezen. Wilt u mij een keer quoten waar die concrete antwoorden staan?
Sorry voor mijn domheid.

En nog iets. Kan een Vivant lid een algemene ledenvergadering oproepen en onder welke voorwaarden. M.a.w. Kent Vivant zelf het BROV?
Geachte Bece,
Ik waardeer je inzet voor het BROV echt; laat dat duidelijk zijn. Ik begrijp alleen niet goed waarom je dan de grootste voorstanders van dat BROV constant aanvalt. Dit doet bij mij het vermoeden rijzen dat je daarmee wil bewijzen dat je 'katholieker dan de paus' bent, ofwel wil je gewoon niet aanvaarden dat er, buiten jou, ook nog andere voorstanders van het BROV zijn; een politieke partij nog wel! Want nu kan je jezelf niet meer rondwentelen in je eigen grote gelijk, tegen heel de wereld in. Dat is heel leuk, maar het brengt het BROV geen stap dichterbij.

Ik zal je dus nog eenmaal zo volledig mogelijk van antwoord dienen, daarna denk ik dat het beter is dat we samen voor het BROV ijveren ipv dat we tijd verliezen met onderlinge discussies om futuliteiten.

Uit de statuten van Vivant, Hoofdstuk 2 Basisprincipes, Artikel 3 doelstellingen "3.2. VIVANT streeft naar een nieuw, mondiaal, sociaal-economisch model dat een onvoorwaardelijk basisinkomen garandeert voor elke burger, gekoppeld aan een belastingvrijstelling op arbeid. Deze nieuwe organisatie van de maatschappij moet trachten te zorgen voor een ruimere persoonlijke- en ondernemingsvrijheid, alsook voor betere levensvoorwaarden voor iedereen.

3.3. VIVANT wenst het invoeren van de directe democratie en verdedigt met dat doel het principe van het bindend referendum op volksinitiatief."

Het BROV staat dus wel degelijk duidelijk NAAST het basisinkomen en de belastinghervorming, en is dus even belangrijk; wij zijn dus wel degelijk voorstanders, mocht u daar aan twijfelen.

En om te antwoorden op uw concrete vraag, opnieuw de statuten van Vivant, Hoofdstuk 5 de structuren, artikel 12 algemene principes;
"Deel A: de Federale Algemene Ledenvergadering

Artikel 13: Samenstelling en oproep

De F.A.L. bestaat uit alle leden van de Beweging/Partij.
In de F.A.L. kunnen de leden zich uitdrukken gedurende een congres of een forum. De mogelijkheid wordt opengelaten om de F.A.L. gedecentraliseerd te laten vergaderen.
De F.A.L. wordt minstens éénmaal per jaar samengeroepen door het F.C.F.
De F.A.L. kan na schriftelijke aanvraag door 15% van de leden bij elkaar worden geroepen.
Indien nodig, om interne of kalenderredenen , kan het F.C.F. de F.A.L. in spoed bijeenroepen."

Er bestaat dus wel degelijk een bepaalde vorm van BROV binnen Vivant.

Ik hoop hiermee het een en ander verduidelijkt te hebben. Als u actief het BROV wil gaan promoten, dan moet u zeker de website van WIT eens bezoeken ( http://www.wit-be.org ), en verder natuurlijk alle mogelijke politieke discussiefora; laat maar weten als u een discussiemedestander wil.

Vriendelijke groeten,
M60
M60 is offline  
Oud 8 december 2002, 09:39   #42
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wel dat komt niet helemaal overeen met wat Mr Duchâtelet schreef op een ander forum.
http://www.politics.be/phpBB/viewtop...?p=24442#24442

Als ik het goed begrepen heb?
Als ik dus lid word van Vivant krijg ik een ledenlijst?
Als ik dus 15% van de leden kan overtuigen dat het BROV veel belangrijker is dan het Basisinkomen dan kan ik daarover een vergadering bij elkaar roepen?
Wanneer daarop dan bij meerderhieid beslist word dat dat inderdaad zo is dan verschuift het BROV naar het eerste punt van de verkiezingen bij Vivant?
Bece is offline  
Oud 8 december 2002, 12:17   #43
M60
Burger

Standaard

Citaat:
Wel dat komt niet helemaal overeen met wat Mr Duchâtelet schreef op een ander forum.

Als ik dus 15% van de leden kan overtuigen dat het BROV veel belangrijker is dan het Basisinkomen dan kan ik daarover een vergadering bij elkaar roepen?
Wanneer daarop dan bij meerderhieid beslist word dat dat inderdaad zo is dan verschuift het BROV naar het eerste punt van de verkiezingen bij Vivant?
U heeft mij dus niet echt (willen) begr(e)(ij)pen. Jammer.
M60 is offline  
Oud 8 december 2002, 13:14   #44
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M60
Citaat:

U heeft mij dus niet echt (willen) begr(e)(ij)pen. Jammer.
Natuurlijk heb ik je niet begrepen, anders moet ik geen vragen stellen.
Je had natuurlijk ook mijn vragen kunnen beantwoorden.
Ik heb hier papieren over mijn pensioen liggen, ik snap er ook de ballen niet van en dus ga ik maandag vragen stellen. Zo ben ik nu eenmaal.
Bece is offline  
Oud 11 december 2002, 18:57   #45
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M60
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

En mensen die kunnen werken moeten werken!

btw: VIVANT staat niet in politicsinfo voor op welke partij stem ik het best! Vind u dat een goede redevoering van politicsinfo?

Thomas
Je bent niet echt vatbaar voor argumenten Thomas

Wat politicsinfo betreft; ze hebben gedeeltelijk gelijk
-wij zijn vertrokken vanuit een oplossing voor een aantal problemen, en van daaruit komt onze visie. Dit in tegenstelling tot alle andere partijen die vertrekken vanuit een bepaalde opvatting, en dan wanhopig proberen om enkel en alleen vanuit die opvatting voor alles en nog wat een oplossing te vinden.
-wat natuurlijk niet wegneemt dat we over een heleboel dingen wel degelijk een mening hebben (steeds verbonden met een concrete oplossing), en zoals op dit forum bewezen is kan Vivant wel degelijk zware ideologische discussies voeren. Het is dus inderdaad oneerlijk van Politicisinfo dat ze ons volledig opzijschuiven.
Ik niet voor rede vatbaar? Dat is gewoon mijn mening, ik zal gaan werken voor mensen die ziek zijn, geen werk vinden of de maatschappij nuttig zijn. Maar niet voor luikonstzitters.

Thomas
Oud 11 december 2002, 20:22   #46
M60
Burger

Standaard

Citaat:

Ik niet voor rede vatbaar? Dat is gewoon mijn mening, ik zal gaan werken voor mensen die ziek zijn, geen werk vinden of de maatschappij nuttig zijn. Maar niet voor luikonstzitters.

Thomas
Met het Vivant-systeem ga je ook niet meer werken voor luikontzitters, maar ga je consumeren voor luikontzitters. (zoals al meermaal gezegd; dat bedoelde ik met die argumenten) Aangezien de belasting op arbeid wordt verschoven naar belasting op consumptie. Verder moet je nog altijd eens precies uitleggen hoe je gaat uitmaken wie 'nuttig' is voor de maatschappij, en wie een 'luikontzitter' is (wat al of niet geld verdienen kan je niet echt een waarheidsgetrouw onderscheid noemen)
M60 is offline  
Oud 14 december 2002, 11:40   #47
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Laat ons het systeem wat we nu hebben gewoon behouden en de RVA moet zijn taak veel strenger uitvoeren.

Thomas
Thomas Hx is offline  
Oud 14 december 2002, 14:20   #48
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

We gaan daar eens op terugkomen als je zelf in het rijtje van de werklozen staat. Vroeg of laat kom jij ook aan de beurt.
Trouwens je gaat nu ook al werken voor luikontzitters. Wat dacht je.
Bece is offline  
Oud 14 december 2002, 14:33   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons het systeem wat we nu hebben gewoon behouden en de RVA moet zijn taak veel strenger uitvoeren.

Thomas
Nu zit je misschien nog vol werklust.
Die neemt echter af met het ouder worden.
De energie om mee te draaien in de rat-race van geldverdienen en slaven is niet onbeperkt en taant bij elkeen (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) met de jaren.
Vroeger was ik ook blij dat de vakantie ten einde was, nu begin ik al vaker eens te verlangen naar vrije dagjes.
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 december 2002, 15:49   #50
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
We gaan daar eens op terugkomen als je zelf in het rijtje van de werklozen staat. Vroeg of laat kom jij ook aan de beurt.
Trouwens je gaat nu ook al werken voor luikontzitters. Wat dacht je.
1) Bece, ik ben minderjarig en werk dus niet .

2) Superstaaf, niet iedereen is zoals u . Ik kan verstaan dat je al eens verlangt naar een dagje vrij. Maar betekent dat jij moet werken voor een luikontzitter ( vind da eigenlijk wel een beestig woordje )

Thomas
Oud 14 december 2002, 16:07   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2) Superstaaf, niet iedereen is zoals u . Ik kan verstaan dat je al eens verlangt naar een dagje vrij. Maar betekent dat jij moet werken voor een luikontzitter ( vind da eigenlijk wel een beestig woordje )

Thomas
Ik werk idd ook voor een luireetzitter.
Hij heeft jouw leeftijd.
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 december 2002, 21:53   #52
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:

Thomas
Ik werk idd ook voor een luireetzitter.
Hij heeft jouw leeftijd.
Inderdaad superstaaf,

u werkt ook voor mij , maar ik zal eens ik afgestuurd ben mijn schade inhalen, tegen dan is het pensioen gelegd op 70 zodus

Thomas
Oud 15 december 2002, 09:28   #53
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Thomas H.
Alleen ben je dan waarschijnlijk werkloos tegen dat je 40 bent.
De werkloosheid stijgt ieder jaar en ook de hoger geschoolden zijn nu aan de beurt. In Indie en Pakistan zitten miljoenen hooggeschoolden die jouw werk voor minder dan 1/5 van uw loonkost gaan doen. Er zijn maar een paar beroepen die men niet kan uitvoeren naar de lage loonlanden. Maar de mensen gaan dan geen geld meer hebben om die te betalen. Dus hou je vast.
Bece is offline  
Oud 15 december 2002, 18:49   #54
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Thomas H.
Alleen ben je dan waarschijnlijk werkloos tegen dat je 40 bent.
De werkloosheid stijgt ieder jaar en ook de hoger geschoolden zijn nu aan de beurt. In Indie en Pakistan zitten miljoenen hooggeschoolden die jouw werk voor minder dan 1/5 van uw loonkost gaan doen. Er zijn maar een paar beroepen die men niet kan uitvoeren naar de lage loonlanden. Maar de mensen gaan dan geen geld meer hebben om die te betalen. Dus hou je vast.
Och,

onze geboortegraad daalt met de second, dus ik zal zeker werk vinden

Thomas

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be