Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 februari 2004, 19:26   #41
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

mijn mening:

[size=7]
LANG LEVE BELGIË
[/size]
Patriot! is offline  
Oud 10 februari 2004, 19:29   #42
Lorenzo
Vreemdeling

Lorenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
mijn mening:

[size=7]
LANG LEVE BELGIË
[/size]
Inspiratie op?
Lorenzo is offline  
Oud 10 februari 2004, 20:36   #43
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Niet te gemeen he Lesane...
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 10 februari 2004, 21:14   #44
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

En hoe was het bij Annemans?
Groot Bakkes is offline  
Oud 10 februari 2004, 23:52   #45
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Niet te gemeen he Lesane...
Ik weet 't, maar zijn opmerking over hoeveel hij voor de partij had gedaan was echt wel effe te veel hoor. Er zijn grenzen... Ik heb iets tegen platte opportunisten in de politiek zoals Bert Anciaux. En dat vond ik hier ook een goed voorbeeld van.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 10 februari 2004, 23:55   #46
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith
Dag mensen,

ik was nationaal penningmeester van ronduit n-va, maar na de recenste peiling ben ik er van overtuigd dat n-va de kiesdrempel niet zal halen en dat de partij zichzelf vernietigd door niet te willen samenwerken met het blok

In alle geval ik heb ontslag genomen binnen de n-va en ga morgen een gesprek hebben met annemans over een lidmaatschap bij het vlaams blok

1) Wat denken jullie van mijn over overstap?
2) welke raad geven jullie mij voor morgen
Ik wil hierbij even wel een kanttekening maken. Ten eerste is deze Lordoffaith nog maar recent bij de N-VA gekomen, of toch zeker nog maar recent actief bij Ronduit!. Hij is verkozen tot penningmeester na een nogal tumultueuze NR. Op die bewuste NR zijn er een paar kandidaturen voor in het DB ingetrokken. Maar ondertussen zijn de plooien al weer zo goed als glad gestreken. We hopen dan ook binnenkort deze mensen terug in het DB te krijgen. Dat hij hier doet alsof hij een belangrijke functie had binnen Ronduit doet mijn broek afzakken, aangezien hij nog niks gedaan had. In sé is penningmeester natuurlijk een belangrijke functie, maar dan moet je die serieus opnemen. Waarschijnlijk benadrukt hij die 'functie' dan ook uit puur plat opportunistische redenen, dus in de hoop op iets binnen het Blok.
Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat ik blij bent dat je weg bent. Ben dan ook geen echte fan van Bush, zoals je in mijn onderschrift kan lezen. Ik was al door vrienden van me (van het RSCA-forum) gewaarschuwd voor wat voor vlees we in de kuip gehaald hadden.
Mijn raad voor morgen: Voor jou zelf heb ik er eigenlijk geen, voor Annemans daarentegen: bezint eer ge begint.

P.S. ipv Overloper zou ik eerder voor zieligaard kiezen in de titel.
P.P.S. Dit is echt geen uiting van frustratie, voor degenen die dat denken. Het is gewoon mijn mening.

Zou je dit niet beter via mail doen? Lijkt me nogal laf iemand afmaken achter een anonieme nick op een publiek forum.
Lekker Links! is offline  
Oud 11 februari 2004, 10:19   #47
Lesane
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane

Ik wil hierbij even wel een kanttekening maken. Ten eerste is deze Lordoffaith nog maar recent bij de N-VA gekomen, of toch zeker nog maar recent actief bij Ronduit!. Hij is verkozen tot penningmeester na een nogal tumultueuze NR. Op die bewuste NR zijn er een paar kandidaturen voor in het DB ingetrokken. Maar ondertussen zijn de plooien al weer zo goed als glad gestreken. We hopen dan ook binnenkort deze mensen terug in het DB te krijgen. Dat hij hier doet alsof hij een belangrijke functie had binnen Ronduit doet mijn broek afzakken, aangezien hij nog niks gedaan had. In sé is penningmeester natuurlijk een belangrijke functie, maar dan moet je die serieus opnemen. Waarschijnlijk benadrukt hij die 'functie' dan ook uit puur plat opportunistische redenen, dus in de hoop op iets binnen het Blok.
Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat ik blij bent dat je weg bent. Ben dan ook geen echte fan van Bush, zoals je in mijn onderschrift kan lezen. Ik was al door vrienden van me (van het RSCA-forum) gewaarschuwd voor wat voor vlees we in de kuip gehaald hadden.
Mijn raad voor morgen: Voor jou zelf heb ik er eigenlijk geen, voor Annemans daarentegen: bezint eer ge begint.

P.S. ipv Overloper zou ik eerder voor zieligaard kiezen in de titel.
P.P.S. Dit is echt geen uiting van frustratie, voor degenen die dat denken. Het is gewoon mijn mening.

Zou je dit niet beter via mail doen? Lijkt me nogal laf iemand afmaken achter een anonieme nick op een publiek forum.
Ja, in normale omstandigheden wel. Maar als dit via mail zou gebeurd zijn, zou iedereen denken hoe slecht het wel niet gaat met de jongeren van de N-VA, aangezien hun penningmeester is overgelopen naar het Vlaams Blok. Ge moet dat daarom ook enkel in dit licht zien. Ik had dit ook liever niet willen schrijven, maar ik kan de operatie 'schaad de N-VA' toch ook niet zomaar over me heen laten gaan. Als nu iedereen deze topic links laat liggen, dan is hij zo rap mogelijk vergeten. en dat is misschien wel het beste voor iedereen.

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 11 februari 2004, 11:20   #48
giserke
Banneling

Standaard

aan alle N-VAers die hun heil denken te vinden in andere partijen, neem een voorbeeld hieraan:

[size=6]Kortrijks gemeenteraadslid Lieve Vanhoutte keert terug naar N-VA
12/12/2003 13:51[/size]

Het Kortrijkse gemeenteraadslid Lieve Vanhoutte keert terug naar de N-VA. Vanhoutte had midden september de partij verlaten na het afspringen van de kartelbesprekingen tussen N-VA en CD&V. Bij het uiteenvallen van de voormalige Volksunie had Vanhoutte resoluut voor de kant van voorzitter Geert Bourgeois en zijn nieuwe partij N-VA gekozen. Toen de kartelbesprekingen met CD&V afsprongen "had ik er behoefte aan om alles eens op een rijtje te zetten", luidt het. Vanhoutte verliet de partij en zetelde als onafhankelijk gemeenteraadslid in Kortrijk.

Succes

"In de periode die op mijn vertrek volgde, ben ik tot het besef
gekomen dat ik niet langs de kant kan blijven staan", zegt ze. "De
Vlamingen hebben een echt ongebonden en rechtlijnige verdediger van hun belangen nodig. Als moderne Vlaming hoor ik bij de N-VA thuis. De ongebondenheid, de gedrevenheid en de openheid van structuren maken van de N-VA een partij die ik niet kan missen. Daarom zal ik maximaal mijn steentje bijdragen om van de Vlaamse verkiezingen een succes te maken", aldus Vanhoutte."
giserke is offline  
Oud 11 februari 2004, 18:55   #49
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
aan alle N-VAers die hun heil denken te vinden in andere partijen, neem een voorbeeld hieraan:

Het Kortrijkse gemeenteraadslid Lieve Vanhoutte keert terug naar de N-VA. Vanhoutte had midden september de partij verlaten na het afspringen van de kartelbesprekingen tussen N-VA en CD&V. Bij het uiteenvallen van de voormalige Volksunie had Vanhoutte resoluut voor de kant van voorzitter Geert Bourgeois en zijn nieuwe partij N-VA gekozen. Toen de kartelbesprekingen met CD&V afsprongen "had ik er behoefte aan om alles eens op een rijtje te zetten", luidt het. Vanhoutte verliet de partij en zetelde als onafhankelijk gemeenteraadslid in Kortrijk.

Succes

Vlamingen hebben een echt ongebonden en rechtlijnige verdediger van hun belangen nodig. Als moderne Vlaming hoor ik bij de N-VA thuis. De ongebondenheid, de gedrevenheid en de openheid van structuren maken van de N-VA een partij die ik niet kan missen. Daarom zal ik maximaal mijn steentje bijdragen om van de Vlaamse verkiezingen een succes te maken", aldus Vanhoutte."
Met mijn slecht karakter denk ik dat het eerder de volgende beweegreden had : " In de periode die op mijn vertrek volgde ben ik tot het besef gekomen dat ik toch mijn postje wou behouden" zegt ze," Geen enkele andere partij wou mij, zelfs de BUB niet en daarom ben ik terug bij Bourgeois gaan smeken! Maar deze was maar al te blij nog eens iemand terug te krijgen van de 10-tallen die de partij verlaten!
Natuurlijk dat ik maximaal mijn steentje zal bijbrengen om mijn eigen te promoten en zo nog een postje te krijgen waar ik mij niet te moe moet maken en nog een aardig stuiver bijverdien!"
jan hyoens is offline  
Oud 11 februari 2004, 19:08   #50
Lesane
Provinciaal Statenlid

Standaard

Grrrrr... Ik wist het he. En juist daarom dat ik hier zo reageerde!

Actualiteit Persmededelingen
Brussel, 11/02/2004

NATIONALE PENNINGMEESTER RONDUIT-NVA STAPT OVER NAAR DE VLAAMS BLOK JONGEREN!

Op het ogenblik dat de Vlaams Blok Jongeren (VBJ) een wervingscampagne houden onder het motto: “Kies voor Vlaanderen!” heeft Jeroen Messiaen, de nationale penningmeester van Ronduit, de jongerenafdeling van de NVA, beslist om de rangen van VBJ te vervoegen.

Jeroen Messiaen is een 23-jarige Brusselaar en gewezen nationale actievoerder en penningmeester van Ronduit. Vanaf vandaag gaat hij zijn strijd voor een onafhankelijk Vlaanderen verder voeren met de Vlaams Blok Jongeren. Jeroen ziet geen heil meer in de NVA en haar jongerenafdeling. Met zijn overstap naar de Vlaams Blok Jongeren wilt hij duidelijk maken dat alle Vlaams-nationalisten zich moeten groeperen binnen het Vlaams Blok. De versnippering van Vlaams-nationale krachten komt immers alleen ten goede aan de vijanden van Vlaanderen.

VBJ rekent dat nog meer nationalistische jongeren van Ronduit-NVA het voorbeeld van Jeroen Missiaen zullen volgen en de stap zullen zetten naar de Vlaams Blok Jongeren.

VBJ verwelkomt iedereen van goede wil die met ons de strijd voert voor een onafhankelijke Vlaamse staat. Meer dan ooit is een bundeling van Vlaams-nationale krachten nodig.

Frederic Erens
Nationaal voorzitter Vlaams Blok Jongeren

Lesane is offline  
Oud 11 februari 2004, 19:17   #51
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke

Succes

Met mijn slecht karakter denk ik dat het eerder de volgende beweegreden had : " In de periode die op mijn vertrek volgde ben ik tot het besef gekomen dat ik toch mijn postje wou behouden" zegt ze," Geen enkele andere partij wou mij, zelfs de BUB niet en daarom ben ik terug bij Bourgeois gaan smeken! Maar deze was maar al te blij nog eens iemand terug te krijgen van de 10-tallen die de partij verlaten!
Natuurlijk dat ik maximaal mijn steentje zal bijbrengen om mijn eigen te promoten en zo nog een postje te krijgen waar ik mij niet te moe moet maken en nog een aardig stuiver bijverdien!"
piepo, De Clerck had haar willen op de de 2de plaats zetten voor de CD&V lijst west vlaanderen
giserke is offline  
Oud 11 februari 2004, 19:32   #52
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik hoop niet op een beter postje absoluut niet!!!
maar ik kan en wil me niet voor iets inzetten waar men bijna zeker is dat men het niet zal halen!
U inzetten voor "iets"...

boeiend, zeer boeiend; hoop dat je daarmee mikt op de Vlaamse Republiek, maar dat je evenzeer beseft dat die er zal moeten komen ondanks de anti-politiek die uw nieuwe partij voert...

Soit, afgezien daarvan hoop ik dat je weet achter welk een maatschappelijke invulling ge u nu schaart door uwen overstap!

Ge doet maar wat ge niet laten kunt, maar ik hoef het onafhankelijke maar rechts-conservatieve en bekrompen Vlaanderen van het Madouplein niet.

Sukses ermee
Oud 12 februari 2004, 00:21   #53
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
U inzetten voor "iets"...

boeiend, zeer boeiend; hoop dat je daarmee mikt op de Vlaamse Republiek, maar dat je evenzeer beseft dat die er zal moeten komen ondanks de anti-politiek die uw nieuwe partij voert...

Soit, afgezien daarvan hoop ik dat je weet achter welk een maatschappelijke invulling ge u nu schaart door uwen overstap!

Ge doet maar wat ge niet laten kunt, maar ik hoef het onafhankelijke maar rechts-conservatieve en bekrompen Vlaanderen van het Madouplein niet.
Sukses ermee
Stijn,
Als ik het goed begrijp dan wil je nog liever die verachterlijk belgische staat in plaats van een Vlaamse Republiek (met het VB aan de macht)! Dit begrijp ik niet, moest groen! de enige Vlaams-nationale partij zijn, zelfs dan stemde ik daar op al sta ik daar ideologisch niet achter!

Stel; het Vlaams Blok komt aan de macht, dan is dit door het volk gekozen, en richt een referendum in met de keuze: belgië of Vlaanderen; dan kies jij toch belgië als ik je redenatie verder zet.

Het is ook zo, dat als we via het VB onafhankelijk worden, er bij een volgende verkiezing weer een andere partij aan de macht kan komen. Wat is dan jou probleem???

AVV (alles voor Vlaanderen, die VVK telt niet echt voor mij )

kempenaar is offline  
Oud 12 februari 2004, 00:55   #54
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Als ik het goed begrijp dan wil je nog liever die verachterlijk belgische staat in plaats van een Vlaamse Republiek (met het VB aan de macht)!
Dat schreef ik toch niet !?

Enkel dat ik het rechts-conservatieve luik van het VB programma niet wil gerealiseerd zien in het onafhankelijke Vlaanderen...
Oud 12 februari 2004, 18:52   #55
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag mensen,

ik was nationaal penningmeester van ronduit n-va, maar na de recenste peiling ben ik er van overtuigd dat n-va de kiesdrempel niet zal halen en dat de partij zichzelf vernietigd door niet te willen samenwerken met het blok

In alle geval ik heb ontslag genomen binnen de n-va en ga morgen een gesprek hebben met annemans over een lidmaatschap bij het vlaams blok

1) Wat denken jullie van mijn over overstap?
2) welke raad geven jullie mij voor morgen
1) Niet alleen uw overstap, maar ook uw beweegredenen en uw communicatie op een publiek forum wijzen op politieke onvolwassenheid en naïviteit. Tevens stel ik mij de vraag waarom u verantwoordelijkheid opneemt binnen N-VA om vervolgens na één slechte peilig (er zijn er al zoveel geweest) naar een andere partij over te stappen. Kwestie van het effect wat te vergroten? (indien antwoord is nee, kijk dan verder onder naïviteit.
2) Met twee woorden spreken. [/i]
Oud 13 februari 2004, 01:19   #56
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Geniet vooral van je vijftien minuten bekendheid, zoals Warhol het eens treffend beschreef! Dat je die eigenhandig nog wat wil uitvergroten hier is een ongelofelijke uiting van egotripperij.
Op geen enkele manier verklaar je immers inhoudelijk de overstap, nee, "ik ga naar het VB" en "ik", "ik", want "de peiling was slecht"...

Maar laat je pret vooral niet vergallen door mensen die nog wel weten te kiezen voor engagement dat verder gaat dan een driemaandelijks peilinkje. Amuseer je vooral.
Je mag misschien zelfs op de foto met de grote Annemans!
zorroaster is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be