![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op megaschaal. Ik vind megaschalen wel tof, daar niet van.
Laatst gewijzigd door lombas : 11 juni 2007 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() PVGA... de dopingpartij, zeg maar?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() Ik gok als naam op : " De rechtse liberalen".
Hiermee zeggen ze dus eigenlijk dat Open-Vld verlinkst is...... en gezien de verschuiving naar rechts lijkt me dit een goede naam om stemmen te pikken van Verhofstadt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grassroots solidarity, dat is wat leuker dan een apparatschiksysteem.
Laatst gewijzigd door lombas : 11 juni 2007 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Ik wist niet dat vooroorlogs syndicalisme een aangelegenheid van de rijken was. Ik leer elke dag nieuwe geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn excuus dan, maar: ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 11 juni 2007 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wacht wacht, ik zal eens helpen: het was god die opeens die rijken het licht heeft doen zien! Of aliens! Laatst gewijzigd door Praetorian : 11 juni 2007 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Studies in Nederland hebben aangetoond dat de grootste profiteurs van de zorgstaat ... de rijken zijn!
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() En de grootste profiteurs in een neoliberale omgeving zijn ook de rijken, maar daar hebben de armen 0. Dan is de keuze snel gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil maar aangeven dat er binnen de politieke klasse wel degelijk een rationale zit om een zorgstaat te gebruiken in eigen voordeel.
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Maar zij hebben het niet per se nodig, anderen wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei dus dat ik maar wil aangeven.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volledig correct, maar mij hoor je ook niet zeggen dat het zo moet gereguleerd worden. Het moet uiteraard anders en dat is waar Dedecker ook voor staat. Als telefonie en electriciteit op de correcte manier aangepakt wordt dan zal het goedkoper worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je laat de werkgever een groot stuk van een private hospitalisatieverzekering betaling. Deze zijn vrij goedkoop, vraag maar na. Dan kunnen we een hele hap van de rsz werkgeversbijdrage halen. Sociale zekerheid wordt dus idd voor een stuk geprivatiseerd maar toch betaalt door de werkgever. Het stuk dat de werkgever betaalt is uiteraard heel wat minder dan wat hij nu betaalt en de werknemer is beter verzekerd. WIN WIN Laatst gewijzigd door fox : 11 juni 2007 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het idee schijnt te zijn dat men een gewone vrije ziekteverzekering verbiedt en ze vervangt door een staatsmonopolie, met een mengsel van verzekering en gedwongen 'solidariteit'. Dwz dat in de kas waar het zogenaamde ziekteverzekeringsgeld dwangmatig wordt samengebracht, door de machthebbers ook kan gegraaid worden om allerhande vormen van 'solidariteit' te financieren die zij nuttig achten. In België ziet men bv dat het systeem dan meteen dient om het Noorden des lands te beroven ten voordele van het Zuiden. Of men kan in de kas gaan graaien om 'solidariteit' te financieren met allerlei 'achtergestelde' groepen die bv klant zijn in de openbare ziekenhuizen van de grootsteden en zo. Kan er natuurlijk al eens een miljardje zoekraken, zoals in Antwerpen. Aan de werkende bevolking wordt dan wijsgemaakt dat dit alles een grootste verworvenheid is van de arbeidersstrijd.
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() Joodsch-plutocratischen komplotten om den werkman te bedriegen. Laatst gewijzigd door Praetorian : 11 juni 2007 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() U zou eens met een tijdmachine moeten geprojecteerd worden in het Aalst van Daens. U zou wel anders piepen over de sociale zekerheid. Moest er een sociale zekerheid geweest zijn (zoals we die nu kennen) in die tijd dan was er geen Daens nodig geweest. Er zijn altijd profiteurs van de sociale zekerheid in het Zuiden zeker, maar in het Noorden ook. Ik ken er alvast minstens 4.
Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2007 om 17:33. |
![]() |
![]() |