![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() voor hun is het game over. Besturen kunnen ze voorgoed vergeten, wat gebral langs de zijlijn en verder niets meer. van 24 % komen regionaal en dan federaal nog geen 20 halen, mét een zetel minder.."geen verlies"= ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() alé dan,stop erop omdat gij het zijt !
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Great ![]()
![]() |
#44 |
Burger
|
![]() niet vergeten dat het vreemdelingenstemrecht en de snelbelgwet ook bij deze verkiezingen een bepalende factor zijn geweest, neem daarbij nog de concurrentie van LDD en je weet genoeg. De opkomst van DD hoeft voor het VB geen nadeel te zijn, in tegendeel. Vanhecke en JMDD bezig gezien, 2 handen op ene buik, zowel qua programma als persoonlijk. JMDD staat er ook om bekend om duchtig tegen de gevestigde waarden - het regime - van leer te trekken. Als hij zijn been stijf houdt, kan het wel eens zijn dat hij ook een cordon aan zen been heeft. Voor beide partijen is dit een droomscenario.
Laatst gewijzigd door Dalai Lama : 12 juni 2007 om 08:38. |
![]() |
![]() |
#45 |
Schepen
|
![]() Yep, ik ben ook blij met de overwinning van LDD doch alle tegenstanders van VB zien nu al de ondergang ingaan van VB omdat LDD 6.5% van de stemmen heeft gehaald
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#47 | |
|
![]() Voor OpenVLD ook....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() @gun2004
Thx for the link ![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#49 |
Vreemdeling
|
![]() Och men is eigenlijk nooit gestopt met liegen en bedriegen. Was niet meer dan te verwachten dat men zich zo kort na de verkiezingen al zou wentelen. Net zoals men nu weer in de media meeheult met "de moeilijke" formatie van de regering en de realisering van het ons weer beloofde land.
#50 |
|
![]() vb heeft idd afgedaan. Stagnering betekent voor een partij die niet mag meedoen zowiezo verlies; de énige kracht was de continue dreiging vd opgang.
Nu, van mij part helpen ze vanuit oppositie mee aan een staatsvorming natuurlijk, maar het is duidelijk dat ze wat minder hoog van de toren moeten blazen en zoals hier al gezegd: "wacht maar..!" "volgende keer hé...!", dat pakt gewoon niet meer. of ik een oplossing weet voor de flaminganten (waar ik zelf deel van uitmaak)? Ja! een duidelijke her-fragmentering van het vlaamsnationalistisch landschap: een uitgsproken rechtsliberale partij, een uitgesproken linksnationalistische partij, en een traditioneel-solidaristische fractie. Drie strekkingen, éen korte-termijn doel. |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Kan iemand op dit forum mij misschien eens uitleggen waarom het VB zou moeten "besturen"?
De core business van het VB wordt langs twee kanten overgenomen terwijl ze nog steeds een dikke 19% halen. Als de CD&V haar programma uitvoert zullen ze aan de NVA de volle 5�*6 zetels steun hebben, van het VB volle 17 zetels en aan LDD volle 5 zetels. Als de CD&V de tjeef uithangt dan vertegenwoordigt de bedrogen partij dus 27 �* 28 zetels. Let op! De bedrogen kiezers hebben nu een echt alternatief om te reageren zonder op het VB te moeten stemmen. LDD heeft dat ook met zoveel woorden voor de verkiezingen gezegd. Prima gezien van Jean Marie. Tot slot: Als LDD groeit en het VB krimpt dan kan ik daar zeker mee leven voor zover LDD het kernprogramma van het VB maar uitvoert. LDD zou wel eens het breekijzer kunnen zijn om het CS te doorbreken terwijl het VB als waakhond achter LDD zijn veren zou kunnen blijven zitten.
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net het debat gezien...
1. Dua valt door de mand als een vreselijk politiek lichtgewicht. Die heeft nu eens niets gezegd dat ook maar enige relevantie had. 2. BDW blijft een machtige redenaar en verstaat de kunst om met een uitdrukkingsloos gezicht de 'tegenstander' te hypnotiseren. 3. JVDL: politiek hoogbegaafd en begenadigd spreker. Ik had het gevoel dat het debat vooral rond BDW en JVDL draaide. 4. Somers: Leek op een seniele, mentaal in de knoop gedraaide versie van Vera Dua. |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Somers kronkelde en draaide dat het een lieve lust was, maar dat kan hem ook niet ten volle verweten worden, gezien de positie van de VLD. Vandaar ook het (door Dewever ook opgemerkte) verschil met Vande Lanotte: die laatste heeft weinig tot niets meer te verliezen. Dedecker hing iets te veel de Vlaams-nationalist uit, mijn inziens. Zijn kiezers willen vooral een liberalere politiek zien. Als België daarvoor uit elkaar moet vallen, so be it, maar Vlaamse onafhankelijkheid moet een middel zijn, geen doel. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 12 juni 2007 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Parlementslid
|
![]() Wat het vermeende 'verlies' van het VB betreft:
In het Nieuwsblad liet Vanhecke verstaan dat hij een score onder de 20% als een verlies zou beschouwen en er zijn conclusies uit zou trekken. Een uitspraak die hij ondertussen toch wel even ingeslikt heeft, heb ik de indruk. ![]() Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 12 juni 2007 om 20:58. |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() En gij peist dat.
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dokwerkersmentaliteit ![]() |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() links (althans wat zich voordoet als links) heeft idd gefaald. Maar doet dat iets af van het eigelijke bericht? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 12 juni 2007 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Ik kijk met fascinatie uit naar zijn toekomstige bijdrages in de Belgische politiek.