![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dikke Mist van King en vooral The Green Mile zijn wel heel goe, ... Wat ook misschien nog iets voor u is, zijn de boekskes van een van die gasten van de "Sea Hunters" van Clive Cussler, Hij heeft zo een paar verschillende reeksen lopen en die van de Oregon files zijn nie slecht, ik weet nie in hoeverre die al in t nederlands vertaald zijn, want ik heb die alleen in t engels, (ik koop die dingen in luchthaven bookshops, ... ) geen horror of zo, maar meer avonturen/thriller toestanden, nie slecht om uw brain zo ies te ontspannen, ... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 13 juni 2007 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb onlangs nog iets gelezen van een ex CIA agent over de aanloop naar de oorlog in Afghanistan en de aanslagen in die ambasades in Afrika, maar ik kan me de titel en auteur voor de moment nie herineren,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo heel moeilijk is dat nu ook weer niet. Als het over neoklassieke gaat dan toch. Dat weerleg ik op een serviet tussen twee gangen door als ik met Lombas ga tafelen.
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() America's Great Depression van Murray Rothbard is ook een must.
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() <=> de libertarische boekenwinkel: 25 euro voor Man, Economy and State met Power and Market, Scholar's Edition. 1550 pagina's! Als het boek zelf niet interessant genoeg blijkt, kan ik het nog altijd als wc-papier gebruiken dus.
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Dank u lage dollarkoers.
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee gangen? Met of zonder sorbet?
Laatst gewijzigd door lombas : 13 juni 2007 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Tussen twee gangen zei ik. Dat kan gerust de zesde en de zevende gang zijn, hé.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik bedoelde of we een sorbetje krijgen terwijl jij dat afkraakt.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wijst gewoon naar het woord 'model' en daar heb je al je kritiek waar niks tegen te beginnen valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() Nog een klassiekertje, vers in Nederlandse vertaling beschikbaar: "De vrijwillige slavernij" van de La Boétie:
http://democratie.nu/downloads/de-vr...-slavernij.pdf Binnenkort kan men desgewenst een gedrukte versie kopen op: www.lulu.com
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() De La Boétie's "Discours de la servitude volontaire" (rond 1549), de "Vrye Politijke Stellingen" van de ultieme Antwerpenaar van den Enden (1665; dank zij Wim Klever in vlotte hertaling beschikbaar) en het nog te vertalen schotschrift van Simone Weil: "Note sur la suppression des partis politiques"(1950) vullen elkaar heel goed aan, vind ik.
http://www.forget-me.net/LaBoetie/servitude.pdf http://www.librairiecatholique.com/l...olitiques_.asp
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Schepen
|
![]() Natuurlijk zijn er nog altijd de klassiekers. boeke die je moet gelezen hebben.
1984 en animal farm: Orwell Het Proces: Kafka dagboek van Anna Frank Stupid White Men: Michael Moore Wilde Zwanen. Drie dochters van China: Jung Chang Che Guevara: Jean Cormier De Palestijnse Staat. De geboorte van een eeuwenoud land: Mark ooms De politiek voorbij: Luc Huyse en dan nog wat boeken van Dirk Barrez
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() Het Vierde Rijk · Of de brutale realiteit van de VS-wereldheerschappij van Michael Parenti is een zeer toegankelijk, vlot geschreven boek dat de basis, oorzaken en gevolgen van de wereldmacht van de VS omschrijft. Inhoud: De VS is uitgegroeid tot dé supermacht met een geopolitieke en militaire strategie voor de wereldhegemonie. Deze strategie wordt volgens Parenti gekarakteriseerd door oorlog. Maar er is tegelijk de binnenlandse oorlog. Parenti beschrijft hoe de militaristen van het Pentagon en het Witte Huis de mensen pluimen ten voordele van de transnationale ondernemingen en de oorlogsindustrie. Daardoor ontaardt de sociale situatie in de VS snel. De moeizaam afgedwongen verworvenheden van gewone mensen worden weggeveegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ja, maar zelfs dan nog. Niets mis met 'n beetje abstraheren, maar we moeten serieus blijven hé.
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. Kinderen van de Arbat . 2. 1935 en volgende jaren . 3. Angst. 4. Stof en as . Alles samen 1600 blz. boeiende lectuur voor wie van dit genre houdt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() De opstand der horden - José Ortega y Gasset : het ideale tegengif voor de boeken die Jos Verhulst aanhaalde.
Het civilisatieproces - Norbert Elias : geniale analyse van de evolutie van psyche en sociaal gedrag van de west-Europese mens. Een eeuw van uitersten - Eric Hobsbawm : Gematigd-Marxistische kijk (niet doctrinair) op de geschiedenis van de 20ste eeuw. Genealogie der moraal - Friedrich Nietzsche : Beetje miskend boek. Nochtans veel leesbaarder dan, pakweg, Also sprach Zarathustra. Ingenieurs van de ziel - Frank Westerman : Boeiende reconstructie van een stukje Sovjetgeschiedenis. Het tijdperk van de maatschappij - Walter Weyns : Helder boek over de hyperindividualistische, postculturele emo-samenleving. En verder: Nihilisme en Cultuur - Johan Goudsblom De creatieve voorhoede - Theodor Geiger The consolations of philosophy - Alain de Botton Gullivers probleem - Luc Huyse Regels voor het mensenpark - Peter Sloterdijk & Diversen Gedachten - Giacomo Leopardi |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Als mijn boek ooit af is kan ik het wel aanraden......
LOL.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |