![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In Noord-Korea wonen 23 miljoen mensen. Velen lijden er honger. Acht miljoen zijn ondervoed. Honderdduizenden kinderen dreigen van honger te sterven.De mensen eten gras, insecten en schors van bomen.Maw er dreigt een grote ramp en jouw oplossing is laten rotten ?? Man , man , man , hopelijk slaap je goed vannacht.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een volk krijgt de regering dat ze verdient. Jaren geleden hebben de revolutionairen in Noord-Korea gekozen voor deze groteske vorm van een samenleving en nu betalen ze de prijs daarvoor. Het is aan het volk om zich te verzetten tegen hun regering , niet aan een interventiemacht. Enkel een rebellie waardoor er een nieuwe politieke entiteit ontstaat in NK , zou gesteund mogen worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blix zijn volgende rapporten waren dan weer positief. En ja , soms bereik je evenveel door gewoon een leger in de buurt te stationeren. Da's nu eenmaal de essentie van containment. Het punt is dat Bush en Co niet wou wachten op een aantal maanden wapeninspecties , leugens en valse bewijzen indienden om aan te tonen dat Saddam de VN inspecteurs aan het omzeilen was , dat er elke moment binnen de 45 minuten raketten konden afgevuurd worden zover als Turkije en Israel , en er dus duidelijk andere motieven moesten zijn dan ontwapening. Na het begin van de oorlog en wanneer er niets maar dan ook niets werd gevonden , kwamen ze af met het democratizeringsargument. En dat , mijn beste , is je reinste bullshit want je kan zo'n landen niet democratizeren. Democratizeren ginder betekent Allah'ackbar en binnen de korste tijd heb je een nieuw anti-Westers regime. De enige mogelijkheid is een nieuwe vriendelijke dictator daar installeren. Nu als je weet dat Saddam een vriendelijke dictator was , gesteund door de VS, dan zijn we weer terug waar we begonnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Een volk dat honger heeft komt sneller in opstand eh pablo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik doe niet mee aan valse bescheidenheid en verkies "ja" te antwoorden als ze mij die vraag stellen. Het zou pas arrogant zijn als ik zou zeggen dat ik de intelligentste ben als ik dat niet kan bewijzen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En met enkele duizend doden op 6 maand is er een eind gekomen aan de moord op honderduizenden mensen die SH liet uiroeien,enkel en alléén omdat "ze het niet eens waren".Als er dan toch mensen moeten sterven,laat het dan tenminste zijn om een situatie te verwezelijken die een einde maakt aan de onmenselijkheid van SH's regime,dat al veel meer lijken op zijn geweten heeft dan de voorbije 5 amerikaanse presidenten samen. Feit is en blijft natuurlijk dat GWB vooral geïntersserd was in olie,maar dat hij,om dat te verwezenlijken dus wel een moordzuchtige gek van zijn met bloed veroverde troon heeft gestoten.Bedoeling en intentie zijn zeker niet irrelevant,maar feitelijke resultaten zijn de ultieme maatstaf! En dus heeft GWB -om alle foute redenen- het juiste gedaan.De wereld krijgt er een demokratie bij is,en dat is de facto een versterking van alle democratische landen.En als we daardoor bij wijze van kers op de taart ook nog eens controle verwerven over een ononderbroken oliestroom kan ik het aléén maar toejuichen. Geloof me,de geschiedenis zal zich GWB niet herineren als een kruisvaarder die streed voor goedkope olie,maar wel als de president die een volk bevrijde.Net zoals Reagan (die men moeilijk van een overschot aan intellect kan verdenken) niet meer beschouwd wordt als iemand die de Koude Oorlog ten spits dreef (met alle risicos vandien),maar wel als de president die de Koude Oorlog stopte.Door de voordelen van de VS (economie en industrie) ten volle in te zetten als wapen waartegen de appatjiks in de ex USSR niet de minste verdeiging hadden. We moeten oordelen op basis van feitelijk behaalde resultaten,niet op basis van intenties,al was het maar omdat het Hitlers intentie was Europa te verenigen.Dat was dus lovenswaardig.De gebruikte methodieken en hun trieste gevolgen waren dat des te minder..... Om een omlet te bakken moet je af en toe een eitje breken - en pech voor dat ei,maar omletten zijn nu éénmaal lekker en voedzaam.QED.
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik had véél liever de stabiele containment situatie van mooie oliecontracten tussen Saddam en Europa. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uiteraard heb ik liever overal democratie , maar ik heb tenminste het besef dat democratie uit de basis moet komen en niet kan opgelegd worden. Breng democratie in een land waar mensen de wil van Allah boven de wil van de mens stellen , dan heb je een theocratie. Zo simpel is het. En als je binnen een legitiem kader er profijt uit kunt halen zoals Europese landen dan zij het zo. De hypocrisie van de VS zit er hem net in ,dat ze mensen wijsmaken dat ze "the right thing" doen en Iraq gaan democratizeren terwijl er gewoon een "friendly regime" wordt geinstalleerd zodat ze ook Iraakse olie kunnen kopen zonder de beperkingen van het food-for-oil programma. Leg mij uit hoe een "friendly regime" democratisch kan zijn in een land waar ze Amerikaans en Zionistisch bloed kunnen drinken? Ze gaan een cordon sanitaire rond 70% van de diepgelovige bevolking opzetten ergo een dictatuur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Het hoeft trouwens niet altijd een dictatuur te zijn die opvolgt. Zuid Korea is een mooi voorbeeld van hoe het ook kan. De macht van de religie in die regio is een groot probleem, omdat je met logisch denken minder bereikt. Daarom zou het niet slecht zijn om de religieuze leiders te bewerken. In the meanwhile is er een embargo opgeheven en krijgen we de kans op een nieuw Jordanie, waar de welvaart voor de bevolking het extremisme wegvaagt. Enfin, me dunkt dat voor deze discussie het althans zeer duidelijk is dat dit een grijze materie is en dat lijstjes maken enkel en alleen maar smaakmakerij is. There is no good solution, only a less bad one.
![]() |
![]() |
#55 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Koreanen zijn bovendien Buddhisten , een religie die zeer compatibel is met democratie en tolerantie. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() [quote="Max"]
Citaat:
En dan verwijt u de Amerikanen dat ze op olie uitzijn??? Neen, u stelt het nog straffer. Liever een dictator in het zadel houden en op de kap van duizenden onderdrukte Irakezen zaken doen met haar Tirannen. Kent u het spreekwoord.."de pot verwijt en nog zoiets... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Dat doen ze niet. Ze willen niks ten gronde veranderen.
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1) Europa heeft Saddam daar niet gezet , de VS heeft em daar gezet. Europa profiteert dan logisch van oliecontracten. 2) de VS bezet dan Iraq en gaat Saddam nu verwisselen door een ander dictatoriaal regime om oliecontracten te kunnen binnenhalen. Europa profiteert van een bestaande situatie , de VS creeert een situatie met alle gevaarlijke gevolgen van dien (Destabilizatie, anti-westers sentiment , duizenden slachtoffers, honderden dode GI's) om er daarna van te profiteren. Ik merk toch een ethisch verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |