![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er wordt gesproken om nu al alles te stemmen en vast te leggen maar pas in te voeren na 2009. Als alles vastgelegd is, dan komt die staatshervorming er, of de PS nu wint of niet. Als alles tenminste al door het parlement is. Het enige wat je kan zeggen, is dat ze niet te vertrouwen zijn en dat ze het gaan doen zonder het eerst door het parlement te laten gaan. Dan zou het inderdaad een probleem vormen, maar dat is niet wat er nu gezegd wordt. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat doet niets terzake. Het gaat hier om het voorstel "Nu stemmen en alles er door halen maar het pas in 2009 doorvoeren." Dat voorstel vind ik goed, maar ik deel je wantrouwen dat het niet zo zal uitdraaien. Vandaar dat ik zeg: schiet niet op dit voorstel, schiet op de betrouwbaarheid van dit voorstel. |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ze de grondwet niet respecteren, dan zullen ze inderdaad ook niet veel problemen hebben met besluiten van het parlement niet te respecteren. Feit is wel dat het dan moeilijk wordt om een crisis te vermijden. En als ze gewoon naast zich neergelegd worden, dan wint het Vlaams Belang, en ik denk niet dat de CD&V dat zo graag zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wanneer het daartoe beperkt blijft, vind ik wel dat we kunnen spreken van kiezersbedrog. CD&V beloofde immers een staatshervorming ter grootte van de Sint-Michielsakkoorden. Daar zou dus minstens gezondheidszorg of sociale zekerheid bij moeten zitten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Brussel Halle Vilvoorde effectief splitsen is toch al eens iets? Begrijp niet waarom iedereen zo negatief doet. En men kan inderdaad best wel een systeem bedenken waarbij Reynders verplicht is ook tot de uitvoering zelf over te gaan van de staatshervorming, nét (neem een maand ofzo) voor de Waalse verkiezingen 2009. Dan kan em weer een Sarkozy-achtige campagne voeren als ie dat wil.
Trouwens. Iedereen begint zich inderdaad wat terug te trekken van die Vlaamse resoluties. Waarom? Blijkt dat de bevolking het zelf niet wil. Wanneer gevraagd wordt of men de solidariteit met Wallonië wil behouden kiest een meerderheid van de vlamingen voor ja. En in de gezondheidszorg is door demotte al flink wat onevenwicht weer in balans gebracht... |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
De verkiezingsresultaten vertellen echter een heel ander verhaal: de partijen die voor staatshervorming en bevoegdheidsverdeling waren zijn vooruit gegaan, de partijen die een belgicistische reflex toonden zijn afgestraft. De burger heeft dus duidelijk gekozen voor staatshervorming, voor de Vlaamse resoluties. En de kiesresultaten zijn meer objectief dan een of andere schimmige peiling of een uitspraak in "de morgen" van één of andere opiniemaker. |
||
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daarstraks heel even 'het weverke' op tv gezien. Hij stond erbij, keek ernaar, en knikte. Wie had het anders verwacht?
Reynders in nog niet eens formateur geweest en Leterme heeft al alles toegegeven wat Reynders openlijk eiste. De 'Vlamingen' lieten zich voor de zoveelste keer met een kluitje in het Belzieke riet sturen. Belgique slaapt twee jaar op zijn twee oren en daarna begint het spel van voor af aan. Pas als er niets meer te halen is in Vlaanderen omdat Vlaanderen compleet uitgemolken is, of als de regering Reynders vroegtijdig valt komt er, héél misschien, iets dat op een staatshervorming trekt. En dan nog maar alleen omdat de Franstaligen er, eens te meer, Vlaanderen duur voor zal laten betalen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 juni 2007 om 18:55. |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Inderdaad!! Waar zitten nu verdorie al die stemmers die geloofden in de beloftes van het kartel! Vlaanderen is weer verkocht voor 2 jaar voor een bord linzensoep. De Belgicistische tjeven hebben wat ze moeten hebben en de positie van Vlaanderen zal hun worst wezen. Machtsdeelname zonder Vlaamse harde eisen of wat had ge gedacht. Iedereen die 5 minuten logisch nadenkt kan nu al met de hand op het hart zeggen dat Vlaanderen weer het gelag gaat betalen. Voor de tjeven , nog tot daar aan toe. Maar gaat de echte NVA kiezer niet stilaan beginnen kotsen van deze schertsvertoning. Geloven die nog één dag langer in het verhaal van De Wever die nu al de handdoek gooit met zijn verklaring : Aub mensen wacht tot 2009, maar dan gaat ge iets meemaken , dat ge nog nooit gezien hebt. Ik moeten terug denken aan de campagne van de 3 aapjes van het Vlaams Belang : van dieje rooie en blauwe aap , dat wisten we al. Maar dat dieje oranje aap even erg uit de hoek zal komen, zal menig Vlaams Nationalist pijn doen aan het hart. Arm , arm Vlaanderen. De Walen rollen vandaag reeds gierend met de handen op de buik naar de onderhandelingstafel. Het feest kan beginnen!! En tot slot: de volgende verkiezingsoverwinning voor het vb is vanaf vandaag een feit!
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk momenteel nog dat er eventueel iets uit de bus zou kunnen komen. Ik gun ze dus nog even het voordeel van de twijfel voordat ik zulke conclusies trek. De onderhandelingen zijn nog niet voorbij.
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Lomeanor, wait and see! Ik kan ondertussen alleen maar hopen dat de bedrogen Vlaams Nartionalisten van het kartel straks de euvele moed hebben om ook op dit forum het Vlaams bedrog, dat er zéker gaat komen, finaal af te kraken!
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het ook nog even positief in als op de avond van 10 juni.
Zowel voor de "positivisten" als voor de pessimisten: het eerstvolgende keiharde dokument zal de regeringsverklaring zijn. Of dat nu Vlaanderens' failliet zal zijn of niet, de volgende kans komt toch maar in 2009.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toch knap dat je zo'n positieveling bent!
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voila. Zo zie ik het ook. Dat is immers de objectieve weergave van de feiten: zolang je niet weet wat er in de regeringsverklaring zal staan, kan je nog geen standpunt innemen over of er nu al dan niet kiezersbedrog geweest is.
|
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me (niet letterlijk hé, 't was veeel ingewikkelder) hoe het rookverbod ingevoerd werd in de horeca.
Simplistisch gezegd ging dat zo: Brussel, 11 juli 2006 artikel 1: er mag niet meer gesmoord worden in den horeka artikel 2: deze wet gaat in op 1 januari 2007 Dus op 11 juli 2006 (fiktieve datum hé !!) werd gestemd; uitwerking pas op 1 januari, zodat horeka zich kon voorbereiden) Om die wet terug te trekken, zou een nieuwe stemming nodig zijn. Met opnieuw een meerderheid natuurlijk. Mind you, de prijzen worden uitgedeeld aan de meet. Ik vind dus: de buit is nog niet binnen; maar evengoed, de buit is nog niet verloren ook.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Je hebt een punt. Probleem is wel dat het hier om de CD&V gaat, die al zo vaak 180° graden bochten hebben genomen, en dat de N-VA op korte tijd tot twee maal toe hun kiezers hebben ontgoocheld. Moest de CD&V bekend zijn als een rechtlijnige partij dan zou men zich waarschijnlijk veel minder opwinden.
Laatst gewijzigd door Kaal : 19 juni 2007 om 08:54. |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() De MR is, op basis van de inhoud van zijn programma, een linkse partij, die zich op de links-rechts-as (wat dat ook moge wezen) ongeveer situeert ter hoogte van de groenen.
http://www.7sur7.be/hlns/cache/det/art_483153.html Ik gis dat een poging tot regeringsvorming met de N-VA naast communautaire ook andere conflictstof zal blootleggen. Maar dank zij de wil om posten te pakken zullen de particraten ook ditmaal alle moeilijkheden overwinnen.