Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 18 juni 2007, 15:30   #41
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

We hebben wél een staatshervorming nodig, namelijk één die alle vorige ongedaan maakt.
Hans1 is offline  
Oud 18 juni 2007, 15:36   #42
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
We hebben wél een staatshervorming nodig, namelijk één die alle vorige ongedaan maakt.
sure dat wil 0,1 % van de vlamingen
Oud 18 juni 2007, 15:37   #43
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, inbegrepen de afscheuring van 1830!
luc broes is offline  
Oud 18 juni 2007, 15:41   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Maar nu de hamvraag:
In het hypothetische geval dat het VB dus toch niets heeft bijgedragen tot de vlaamse onafhankelijkheid moet het toch helemaal niet moeilijk zijn om in een vergelijkende studie een overweldigende hoeveelheid meer verwezenlijkingen van de NVA/CD&V voor het gordijn te toveren.
Van mijn part mag U naar tjeefse gewoonte zelfs de beloftes in de toekomst meetellen op voorwaarde uiteraard dat U de electorale meerderheid die deze beloftes kan realiseren en die het VB U graag aanreikt dan ook gebruikt.
Het vetgedrukte lijkt me meer "hamvraag" te zijn dan de vanzelfsprekende woordenspielerei die u hier ten berde brengt: gaat het VB de Vlaamse partijen steunen en zo meehelpen aan een 2/3 meerderheid voor een staatshervorming uitgeschreven op maat van het Vlaams regeerakkoord (en zoals voorgestaan door het kartel CD&V/N-VA)? Of gaan ze zoals gewoonlijk weer eens doen alsof ze alles beter kunnen terwijl ze in feite geen fluit uitsteken?
Oud 18 juni 2007, 15:58   #45
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Het begint weer!
De politieke winnaars van het land laten zich inpalmen door de verleizers aan Vlaamse kant en Vlamingenhaters. Nu nog een franstaligen premier, de uitbreiding van Brussel en een alternatieve oplossing voor BHV.

Bartje Dewever heb toch één keer cojenes, ¡joder!
Miguelito is offline  
Oud 18 juni 2007, 16:22   #46
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
"Uitvoering staatshervorming pas na 2009"

Het Vlaamse kartel CD&V/N-VA stapt niet in een regering zonder dat de krachtlijnen van een staatshervorming al in een regeerakkoord staan. Dat moet verder gaan dan een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Meer regionale bevoegdheden voor het werkgelegenheidsbeleid is een minimum. De uitvoering kan wachten tot na de regionale verkiezingen van 2009.
Straks, later en nooit

Wie had dit niet zien aankomen ? Ik ben blij dat ik VB gestemd heb en ik hoop dat de tsjeven in 2009 de rekening gepresenteerd krijgen voor dit kiezersbedrog.

Op naar een volgende zwarte zondag.
proxy2222 is offline  
Oud 18 juni 2007, 16:27   #47
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Inderdaad, inbegrepen de afscheuring van 1830!
Wat vindt u toch zo democratisch aan het congres van Wenen?
Hans1 is offline  
Oud 18 juni 2007, 16:52   #48
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Straks, later en nooit

Wie had dit niet zien aankomen ? Ik ben blij dat ik VB gestemd heb en ik hoop dat de tsjeven in 2009 de rekening gepresenteerd krijgen voor dit kiezersbedrog.

Op naar een volgende zwarte zondag.
>>>Een akkoord over de splitsing van het kies-en gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde is een evidente voorwaarde om in een regering te stappen.<<<

Bovenstaande tekst heb ik zonet van de website van de CD&V geplukt.
...ze is perfect duidelijk....

Dat de Staatshervorming(en) ,die niks te maken hebben met BHV wat moeilijker liggen,wat langer gaan duren, is perfect begrijpelijk .

Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2007 om 16:54.
kelt is offline  
Oud 18 juni 2007, 16:55   #49
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U schijnt maar niet te beseffen hoe anti-Belgisch uw standpunt eigenlijk wel is......

Ik durf beweren dat belgie nog BESTAAT dankzij de staatshervormingen,die bovendien een "open einde" hebben....

In Midden-Europa liggen meerdere naties die dat niet nodig vonden.....ze liggen nu in brokken uiteen....

Verwar "staatshervorming" niet met "opgang naar de republiek",of,"luisteren naar VB".....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2007 om 16:57.
kelt is offline  
Oud 18 juni 2007, 17:00   #50
K. De Baerdemaeker
Vreemdeling

K. De Baerdemaeker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
>>>Een akkoord over de splitsing van het kies-en gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde is een evidente voorwaarde om in een regering te stappen.<<<

Bovenstaande tekst heb ik zonet van de website van de CD&V geplukt.
...ze is perfect duidelijk....

Dat de Staatshervorming(en) ,die niks te maken hebben met BHV wat moeilijker liggen,wat langer gaan duren, is perfect begrijpelijk .
De splitsing van BHV behoort niet tot een staatshervorming, wel tot het correct uitvoeren van de grondwet.
K. De Baerdemaeker is offline  
Oud 18 juni 2007, 17:11   #51
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker Bekijk bericht
De splitsing van BHV behoort niet tot een staatshervorming, wel tot het correct uitvoeren van de grondwet.
En als we zien hoe CD&V - N-VA nu al plat op de buik gaat voor Wallonié vrees ik het ergste wat dat ons weer zal kosten.
Hoe dikwijls willen jullie nog bedrogen worden?
daiwa is offline  
Oud 18 juni 2007, 17:15   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
akkoord
kelt is offline  
Oud 18 juni 2007, 17:17   #53
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Over oelewapperen gesproken. Eerst zitten opscheppen hoeveel moed het VB wel niet heeft, om dan de kazak te draaien en toe te geven dat aan de zijlijn staan hoegenaamd geen moed vergt. Blij dat dat uiteindelijk is uitgeklaard, idd.
Je moet weten wat je nu wil hé:
Ofwel noem je de weigering van het VB om voor de" macht niet plat op de buik te gaan moedig ofwel noem je de voorspelde woordbreuk van het kartel moedig.
Dat de machtspartijen de weigering tot collaboratie als laf beschouwen zegt misschien meer over de terechte schaamte waarmee ze steeds en steeds opnieuw het nieuws halen met hun kapitulatie voor de macht.

Citaat:
Niet enkel volgens mij hoor: het VB heeft nog nooit voor een wet gestemd die de onafhankelijkheid van Vlaanderen dichterbij brengt. U kunt mij anders wel een voorbeeld van het tegendeel posten, niet?
Daar U datzelfde antwoord op mijn vraag uit de vorige posting niet kan geven mag ik er dus van uitgaan dat het VB evenveel wetten heeft gestemd voor de Vlaamse onafhankelijkheid als het kartel.

Citaat:
VU(N-VA) en/of CVP(CD&V) hebben gigantisch belangrijke wetten getekend die o.a. de taalgrens hebben vastgelegd en bevoegdheden hebben overgedragen van België naar Vlaanderen. Indien u dit niet wenst te erkennen, stel ik vast dat de VB-aanhanger in de voor hem gekende hoogmoed en "de beste stuurlui staan aan wal"-attitude liever leeft in een Belgique �* papa dan in een Belgische staat in staat van ontbinding (van unitair over federaal naar confederaal). Aan u de keuze.
Mag ik hierbij aannemen dat U bij ontstentenis van antwoord over de eventuele wetten dat het kartel heeft gestemd voor de vlaamse onafhankelijkheid nu uw toevlucht zoekt tot het verleden?
BTW:
De VU zegt U? Wie bedoelt U? Spirit? NVA? VB? VLD? CD&V?...gaat U nu ineens de verweznlijkinging van VU (die dan nog verdomd dubieus zijn) claimen als een NVA verdienste?
Of bedoelt U misschien de wetten die gedurende jaren krimineel hoge transferts tussen de gemeenschappen hebben gelegitimeerd of alarmbelprocedures en blokeringsminderheden hebben gecreëerd?

Nu terug even on topic: mag ik aannemen dat de zelfverklaarde moed van het kartel rechtstreeks evenredig is met hetgeen ze vandaag hebben toegegeven aan de MR nog vóór de echte onderhandelingen moeten starten?

Tot slot: als U denkt dat ik niet de stille hoop koester dat dit tjeefse kartel een doorbraak kan forceren om de vlaamse onafhankelijkheid een stap dichter te brengen vergist U zich schormelijk. Ook ik zit op het puntje van mijn stoel om toch enige vorm van woord houden te detecteren.
Oud 18 juni 2007, 18:03   #54
barteke
Burgemeester

barteke's schermafbeelding

Standaard "Staatshervorming na 2009 kan"

Citaat:
<H1>"Staatshervorming na 2009 kan"
Citaat:

ma 18/06/07 - Informateur Didier Reynders (MR) is gestart met zijn politieke ronde. De voorzitters van CD&V en N-VA lieten na hun ontmoeting alvast weten dat ze ermee kunnen leven dat de staatshervorming pas ingaat na 2009. De groenen zijn intussen bereid om een tweederdemeerderheid te leveren.

Vanochtend heeft informateur Reynders CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen en N-VA-voorzitter Bart De Wever (foto) ontvangen. Beide voorzitters lieten na afloop weten dat CD&V/N-VA ermee kan leven dat de staatshervorming pas ingaat na 2009.

(Belga)

De Franstalige liberalen van MR willen pas na de regionale verkiezingen van 2009 een nieuwe staatshervorming doorvoeren.
Voor hen kan het niet dat de huidige Waalse regering, waar de PS de lakens uitdeelt, extra middelen en bevoegdheden zou krijgen.

CD&V/N-VA vraagt wel dat de staatshervorming al duidelijk in het regeerakkoord staat en vraagt garanties over de nodige tweederdemeerderheid om ze goed te keuren.
Voor het kartel moet er ook meteen werk worden gemaakt van de splitsing van de tweetalige kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde.
Later op de ochtend ontving Reynders CDH-voorzitster Joëlle Milquet. Zij herhaalde na afloop dat haar partij een staatshervorming niet nodig acht.

Groenen willen meewerken aan staatshervorming

In de namiddag sprak Reynders met Jean-Michel Javaux en Isabelle Durant van Ecolo en Vera Dua van Groen! (foto). De groene partijen zijn bereid mee een tweederdemeerderheid leveren voor de staatshervorming.

(VRT)

Voor Ecolo is een staatshervorming geen prioriteit, maar de partij staat wel open voor een dialoog over een "modern, federaal België". Voor Groen!-voorzitster Dua moeten alle Belgen beter worden van een staatshervorming.

"Wij willen niet hervormen om te hervormen, maar als er een voorstel komt dat goed is voor alle Belgen en dat de structuur en werking van de staat verbetert, zijn wij bereid om de tafel te zitten", aldus Dua.

Morgen praat informateur Reynders met de voorzitters van Open VLD, PS, SP.A, Spirit en Lijst Dedecker. Overmorgen overhandigt hij een eerste tussentijds verslag aan de koning.

"Volledig gezichtsverlies"

Vlaams Belang is niet te spreken over de houding van CD&V/N-VA rond de staatshervorming. De partij spreekt van een "volledig gezichtsverlies".

(Belga)

"Die verklaringen staan haaks op hun verkiezingsbeloften: CD&V en N-VA zouden immers niet in een regering stappen zonder belangrijke stappen in de staatshervorming", luidt het.

Volgens Vlaams Belang herinnert de houding van CD&V/N-VA aan de werkwijze van de regeringen-Verhofstadt en dreigt het uitstel opnieuw afstel te worden.

"Door in te stemmen met de uitvoering van de staatshervorming na 2009 stappen CD&V en N-VA mee in de Franstalige logica", meent voorzitter Frank Vanhecke.

</H1>

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...70618_reynders
barteke is offline  
Oud 18 juni 2007, 18:07   #55
barteke
Burgemeester

barteke's schermafbeelding

Standaard

Dit is inderdaad wel deels gezichtsverlies. Anderzeids, moest BHV en de splitsing van gezondheidszorg al op papier worden gezet en in 2009 worden uitgevoerd, kan ik daar wel mee leven.
Zolang het dan maar uitgevoerd wordt, anders ben ik wel teleurgesteld. Het VB heeft wel makkelijk praten maar als het effectief lukt hebben we een staatshervorming en misschien zonder prijs
barteke is offline  
Oud 18 juni 2007, 18:21   #56
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
akkoord
Een nationale kieskring dan ook, maar dat krijgt u niet over uw lippen.
Hans1 is offline  
Oud 18 juni 2007, 18:58   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is incorrecte informatie.

Edit: Foutje. Het is wel correct, maar niet de enige mogelijkheid.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 juni 2007 om 19:02.
AdrianHealey is offline  
Oud 18 juni 2007, 19:03   #58
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is incorrecte informatie.
Toch wel. De splitsing van BHV is geen extra staatshervorming, het is een probleem dat MOET aangepakt worden.

En daar zijn maar twee mogelijkheden voor:

1: BHV splitsen.
2: terug de provinciale kieskringen afschaffen.
lomeanor is offline  
Oud 18 juni 2007, 19:04   #59
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Edit: Foutje. Het is wel correct, maar niet de enige mogelijkheid.
Volgens mij zijn die andere mogelijheden echter nog veel moeilijker te realiseren dan de gewone splitsing van BHV.
lomeanor is offline  
Oud 18 juni 2007, 19:04   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Toch wel. De splitsing van BHV is geen extra staatshervorming, het is een probleem dat MOET aangepakt worden.

En daar zijn maar twee mogelijkheden voor:

1: BHV splitsen.
2: terug de provinciale kieskringen afschaffen.
Mooi zo. Die 2de stond er daarjuist neit bij.
(Zie ook mijn edit.)

En het zou me ten zeerste verbazen als er niet meer mogelijkheden waren dan die 2.
AdrianHealey is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be