![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laat hem vrij in zijn keuze, eerst wou hij altijd al agent worden, maar sinds hij elektriciteit gekregen heeft in de klas, is zijn idee aan het veranderen Nu, hij heeft nog tijd genoeg. Ik moedig hem alleen maar aan en kan alleen maar hopen dat hij het voor zichzelf waarmaakt. Het belangrijkste voor mij is dat hij zijn kost later verdiend op een eerlijke manier, mij echt gelijk in welke job. En hopelijk werkt dat bijsturen dan hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tijd is snel op. Dus tijdig ingrijpen waar nodig.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kom voor raad bij u langs !
Op welke leeftijd ingrijpen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog effe geduld ... Heb er ene in de technische school zitten ... Die stomen binnen een paar jaar wel klaar ....
![]() Xal er wa substral op kappen ... Dan gaat da rapper ... ![]()
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet dat wel een beetje vanzelf denk ik. Zeker op de leeftijd van 15 �* 16 jaar toch wel wat verscherpen denk ik. En ultimatum stellen. Lukt dit niet, dan is het dat. Niet afwijken en niet te los laten. De leeftijd is alles in opleidingen.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zal vanzelf al wel naar technische richting uitgaan, dat zien wij hier zo al aan zijn manier van doen en zijn intresses, hij zal zeker geen pc of bureaujobke doen later, dat geeft hij zelf nu al aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt er is niks mis met technisch. Zeker niet. En wie hogerop wil in technisch zal ook geen waterhoofd mogen hebben. Laat ze maar komen. Goud gaan ze verdienen.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, zo zie ik het ook.
Enfin, daar is uw huidig probleem niet mee opgelost natuurlijk. Geef jij vacatures door aan VDAB ? Of zoek je zelf mensen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant kriebelt het om wel te zoeken. Maar de vdab is de logste en de lompste machine die je kan indenken. Zelf adverteren dus, en afwachten. Triestig tegenwoordig. Ik heb het jaar na jaar zien afnemen en ik wacht af of het zal veranderen of ik moet uitkijken naar bv buitenlandse onderaannemers of zo. t' is nog nooit zo moeilijk geweest als nu in elk geval.
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En pas afgestudeerden hebben nog niet de ervaring , en ik vermoed dat ze dan nog snel stoppen ... 't is lastig hé , van u verwacht men perfect werk , maar daar heb je dan weer vakmensen voor nodig .... ![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ge een anouncke moet zetten in een pools reclamebladje, daar zult ge er wel vinden die dat willen doen ,... of nen jonge gast die t school beu is en door te werken goe zijne kost wil verdienen, ... dat laatste wordt inderdaad een zeldzaamheid, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht u een kerel van 16 jaar kunnen recruteren, dan kunde die nog wa kneden, na een tijd zal die ook wel beseffen dat hij sjans heeft voor nen baas te kunnen werken die hem een vak kan leren, ... als ze na hun 18 , twee keer mislukken in het hoger onderwijs of unief en juist een diplomeke humaniora hebben, kunt ge er niks meer mee aanvangen, ... Te weinig geleerd om te werken op nen bureau en volledig te laat om nog een deftige vakman van te kunnen maken,... ik heb er zo 2 gehad, maar die hadden de sjans dat ze in de computerindustrie techecht waren gekomen, daar kunde zo`n mannen , mits ze willen natuurlijk nog op relatief korte tijd, genoeg meegeven, om behoorlijk hun plan te trekken, de rest leren ze wel vanzelf, ... natuurlijk kunde met ne computer nie van een dak vallen, ... ik wil maar zeggen, als ge ze wijsmaakt hoe ze zichzelf niet kunnen electrocuteren hebben ze de belangrijkste veiligheidskneepjes al vast, .... in uwe metier ligt dat net iets anders, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De dakwerker die ik gevraagd heb, had nog de tijd niet om een offerte op te maken en beklaagde zich bij mij dat het geen leven meer was voor hem. Tja, ondertussen heb ik nog altijd geen nieuw dak.
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Mambo, de meeste mensen willen een job met een moeilijk uit te spreken naam, firmawagen,....dingen waar ze kunnen mee uitpakken, geen job waar ze werkkleren moeten voor aantrekken. Wij geven ook werk aan 'arbeiders' en hebben enkel allochtonen in dienst, die bellen ons om te mogen komen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks te vinden echter. Of ja, een halve of één op doortocht.
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Herr Flick :
Ik weet dat je gelijk hebt hoor, ik bedoelde het hier niet echt op dat ze niet bekwaam zouden zijn. Ik doelde vooral op het feit dat het geen heel zware fysieke job is. @ De anarchistische bankier : Jep, geen aannemer met tijd, geen elektrieker met tijd (vandaag heeft hij het laten weten dat hij pas in oktober/november kan komen), geen loodgieter met tijd... Verschrikkelijk gewoon. Doffe ellende. Ondertussen is het inderdaad behelpen. |
![]() |
![]() |