![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar dat krijg je niet naar beneden. De enige echt oplossing is een andere zuivere brandstof. Er komen elk jaar meer mensen bij, elk jaar meer mensen die met de wagen rijden. Als er morgen 2 personen minder de auto gebruiken zal er overmorgen een nieuwe chauffeur slagen voor zijn rijexamen die de gespaarde uitstoot van deze 2 personen teniet zal doen.
Laatst gewijzigd door illwill : 21 juni 2007 om 10:00. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Nogtans toon je post na post aan dat hij wel klopt... |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Vreemdeling
|
Ze zouden is beter meer werk maken van het zwaarder belasten van jeeps en sportwagens. Het is in België niet nodig om met een Hummer over de wegen te rijden.
Ik zien liever een extra belasting op verbruik dan op leeftijd van de personenwagen. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
Heb je het nu over wat volgens mij het effect zal zijn van de maatregel van Peeters? Dat er vooral meer nieuwe auto's zullen geproduceerd moeten worden (wat ook enorme uitstoot en andere vervuiling met zich meebrengt). Het zal echt amper een effect hebben op het aantal auto's en al helemaal niet op het aantal kilometers per auto... integendeel!
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Vreemdeling
|
http://www.esa.int/esaEO/SEM340NKPZD_index_0.html
Bekijk deze site. België is werkelijk het meest vervuilde land van Europa |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Burgemeester
|
Op zich is er nu toch al een soort extra belasting op verbruik, namelijk de benzineprijs. Hoe meer je rijdt hoe meer je aan taksen betaald via je naft.
|
|
|
|
|
|
#47 | ||
|
|
Citaat:
Gemiddeld genomen is de uitstoot en andere vervuiling van rijkeren hoger dan die van armeren. Dat is gewoon een feit hoor! Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
|
Citaat:
Voor mij moeten ze voor alle vervuilende zaken een tax heffen (evenredig met het niveau van vervuilen uiteraard) dit moet allemaal in een aparte kas gaan en uit deze kas mag men enkel onderzoek naar milieuverbetering en subsidies voor milieuvriendelijke projecten gaan. Hiermee internalisser je een negatieve externaliteit in onze economie die deze laatste ten goede zal komen... Dit mag zelf vanop wereldniveau gebeuren als het van mij afhangt! |
|
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#50 |
|
Burgemeester
|
Mag ik nu eens even een vraag stellen?
(in iets bredere context dan). Dit initiatief rond het uit roulatie halen van auto's ouder dan tien jaar is om de co2-uitstoot te verminderen en zodoende het milieu te sparen. Ik kan mij ook bij andere toestellen voorstellen dat deze milieuvervuilend zijn. Wat ik niet begrijp is het volgende: men raadt aan om vb de televiesie niet in slaapstand maar volledig uit te zetten, men vraagt om niet onnodig lichten te laten branden en dergelijke. Maar tot wat draagt dit bij, behalve dan tot een lagere energiefactuur. Met andere woorden, wat draagt dit bij tot een beter milieu? |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
|
Citaat:
Wanneer milieumaatregelen het consumeren moeten bevorderen, zou er bij elk verstandig mens een belletje moeten gaan rinkelen. |
|
|
|
|
|
|
#52 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#53 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Sorry, maar het "ecologisch denken = terugkeren naar de oertijd" verhaaltje pakt niet bij iedereen. Maar ik houd u niet tegen hoor...
|
|
|
#54 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
In realiteit zal dit volgens mij niet veel doen. Alhoewel dat kan misschien tellen op je factuur zoals je zegt... |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik denk dat u hierin idd gelijk heeft. De mensen die het kunnen betalen zullen met hun wagen blijven rijden, diegenen die het niet kunnen betalen zullen wel een achterpoortje vinden. Diegenen die een wagen hebben van na '96 zullen ermee blijven rijden, de wagens van voor '96 zullen ook wel weer een achterpoortje vinden. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
|
Citaat:
2) de uitstoot en andere vervuiling van de productie van de nieuwe wagen en de recyclage en afvalverwerking van de oude wagen is niet meegeteld in het onderzoek en daarover had ik het |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik gebruik dat oudje enkel omdat daar een trekhaak opstaat.....wat ik dan op die nieuwere zal moeten plaatsen...(op de moto zou geen zicht zijn |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De vraag is echter niet welke middelen worden gebruikt, de vraag is of het doel wordt bereikt. Het doel is CO2-uitstoot verminderen en als dit doel bereikt wordt door een maatregel van een minister die in de eerste plaats enkel en alleen de belangen van de autoindustrie wenst te behartigen, mij geen probleem dan. Desondanks vrees ik dat de uiteindelijke netto-impact van de maatregel zo goed als nihil gaat zijn. Veel mensen zullen niet op het voorstel ingaan en met hun oude wagen blijven rijden en de vervuiling die wordt vermeden door het verwijderen van oude wagens, zal wellicht gecompenseerd worden door de vervuiling die ontstaat bij de productie van de nieuwe wagens en de vervuiling die ontstaat bij de verwerking van de oude wagens (als ze al niet op de eerste boot naar Afrika worden gezet). |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
|
Citaat:
Of denk jij nu echt dat permanent/meer consumeren nodig is om comfortabel te leven? Laatst gewijzigd door Edina : 21 juni 2007 om 10:31. |
|
|
|
|