Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 03:50   #41
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Fortuyn is onvervangbaar gebleken en hetzelfde vrees ik voor Wilders en De Winter (en vermoed/hoop ik voor Jan Mao Rijnissen zowel als Femke Halsema).

Anders dan een niet te onderschatten deel van zijn achterban, taxeer ik de zéker niet "weerloze" FDW als een in wezen zeer zachtmoedige en eerlijke Mens, zij het met een lovenswaardig-onverbiddelijke weerstand tegen van vele kanten ondernomen, op Genetische Manipulatie gelijkende, pogingen tot onderwerping van het Eigen Volk aan zich dagelijks aandienende afculturen.
Mensenrechten zijn valse schijnwaarden, Hitlergroet uitbrengen tijdens beediging, zijn drie grootste voorbeelden zijn allen colaborateurs, verscheidene malen gefilmd terwijl hij lustig op linkse studenten of zelfs een duitse nieuwsploag staat te kloppen, mede auteur van het 70 puntenplan etcetera.

Yup ongetwijfeld een eerlijk en zachtmoedig mens.

En wat betreft jullie canonisatie van die idiote kaalkop bestaat er een spreekwoord: Leef snel sterf jong en niemand zal je vergeten.
Die eikel zou even snel vergeten zijn als Jean Pierre van Rossem als ie maar had blijven leven.
Jammer genoeg word hij vermoord en plotseling is hij een heilige die alle oplossingen in pacht had.
Oud 25 juni 2007, 04:51   #42
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
Mensenrechten zijn valse schijnwaarden, Hitlergroet uitbrengen tijdens beediging, zijn drie grootste voorbeelden zijn allen colaborateurs, verscheidene malen gefilmd terwijl hij lustig op linkse studenten of zelfs een duitse nieuwsploag staat te kloppen, mede auteur van het 70 puntenplan etcetera.

En wat betreft jullie canonisatie van die idiote kaalkop bestaat er een spreekwoord: Leef snel sterf jong en niemand zal je vergeten.
Die eikel zou even snel vergeten zijn als Jean Pierre van Rossem als ie maar had blijven leven.
Jammer genoeg word hij vermoord en plotseling is hij een heilige die alle oplossingen in pacht had.
Wel, ik ken alle lieden die ik opsomde slechts uit de Media dus zou mij kunnen vergissen maar De Winter maakt op mij een alleszins beschaafde indruk en de foto die ik ooit zag welke zijn "Hitlergroet" had moeten voorstellen overtuigde mij niet bepaald.

Buiten twijfel dat de Nederlandse Hr Fortuyn hobbies beoefende waarvoor ik geen enkel begrip ooit zal kunnen opbrengen, maar zijn politieke weetje wist hij donders goed en hij durfde daarover ook hardop te spreken.

Kloppartijen door FDW? Ik zal er eens op Net naar zoeken en ook dat "70 puntenplan" zo mogelijk bekijken.

Maar waar het mij vooral om gaat is, dat sommige personen zodanig het gezicht van een partij bepalen dat vervanging/opvolging geen haalbare zaak is.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 juni 2007 om 04:54.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 05:46   #43
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Fortuyn is onvervangbaar gebleken en hetzelfde vrees ik voor Wilders en De Winter (en vermoed/hoop ik voor Jan Mao Rijnissen zowel als Femke Halsema).

Anders dan een niet te onderschatten deel van zijn achterban, taxeer ik de zéker niet "weerloze" FDW als een in wezen zeer zachtmoedige en eerlijke Mens, zij het met een lovenswaardig-onverbiddelijke weerstand tegen van vele kanten ondernomen, op Genetische Manipulatie gelijkende, pogingen tot onderwerping van het Eigen Volk aan zich dagelijks aandienende afculturen.
Hij is ook maar eens mens zoals iedereen. De man achter Dewinter lijkt me een goede huisvader met een gelukkig gezin. Nu kunnen nog duizend mensen hem uitmaken, ik denk dat net zoals ieder mens je u dat niet aantrekt.
In iedere job heb je tegenstanders.

Feit is dat wanneer hij oud sterft, hij zal kunnen terugblikken op een rijkvol gelukkig leven en laat drie gezonde kinderen na (waarschijnlijk met een erfenis om U tegen te zeggen)
Die kerel heeft dat subliem gespeeld, iedereen zit in de shit wegens financiele problemen, dure huurprijzen, schorsingen op de RVA enz maar ondertussen leeft ie rustig verder

Hij heeft zowiezo een risico gepakt door niet in een bedrijf te gaan werken na zijn hogere studies. Hij sloot aan bij het toen nog onbekende kleine Vlaams Blok waarvan toen nog niet zeker was of ze ooit wel zetels zouden halen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 06:11   #44
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hitlergroet ? hij deed teken van eed aflegging, is voor interpretatie vatbaar het was zeker geen gestrekte arm maar bon die discussies zijn hier al gevoerd.
En dat je al eens het varken hebt uitgehangen op een betoging als student in je heel vroege jonge jaren is geen argument. Dewinter heeft nog altijd een blanco strafblad hoor

enne Fortuyn was nog wat anders dan Dewinter, het gevaar voor 'links' zat er zeker in. Het altijd o zo linkse Nederland kreeg plots iemand die erg snel oprukte naar de rechterkant en dat kende men niet (meer )
Net zoals een goede CEO of manager zeldzaam is en heel moeilijk te vinden is, geldt dit ook voor politici. Je moet charisma hebben, de taal van het volk kennen, intelligent zijn enz en Fortuyn had het allemaal in hem in die zin dat hij zeker the right man on the right time was.
Een revolutiuonaire persoonlijkheid maar wel op het juiste moment, nu is dat thema al lang bespreekbaar in Nederland.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 08:50   #45
luc broes

Standaard

Citaat:
Jij bent zeker een vriendje van ericferemans?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 10:40   #46
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het racisme van het VB tegen Walen en franstaligen en dat in eigen land is natuurlijk wel heel uitgesproken. Vandaar die logische link.
Oh!... vertel ons eens uw definitie van racisme. Wat is volgens u het verschil tussen Walen en Franstaligen? Zijn Walen geen Franstaligen?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 juni 2007 om 10:40.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:37   #47
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

raar landje, een proces valt stil omdat er verschillende mensen niet herverkozen zijn !!!
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:07   #48
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
raar landje, een proces valt stil omdat er verschillende mensen niet herverkozen zijn !!!
Het proces valt stil omdat de corrupte aanklagers van de corrupt partij niet herverkozen zijn!!
Oud 25 juni 2007, 14:33   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Oh!... vertel ons eens uw definitie van racisme. Wat is volgens u het verschil tussen Walen en Franstaligen? Zijn Walen geen Franstaligen?
Een deel Walen zijn Duitstalig.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 14:35   #50
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zulke postings zijn het levende bewijs dat de jarenlange haatspuierij van de media ten lange leste toch een bepaalde impact heeft.
Goebels had gelijk: als je een leugen lang genoeg herhaalt beginnen de mensen dit vroeg of laat te geloven. Voeg daar dan nog wat gebrek aan intellect bij....en je hebt een ideale voedingsbodem voor een nieuwe SA abteilung of Rote Garde...of hoe je die geüniformeerde schoften ook mag noemen...
Oud 26 juni 2007, 13:22   #51
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Een deel Walen zijn Duitstalig.
Duitsers zijn geen Walen! Zou het niet beter zijn te stellen dat een deel Duitsers bij Wallonië gevoegd werden. Er zijn inderdaad 3 gewesten, maar die vallen niet samen met de gemeenschappen...die wel cultuurgebonden zijn.

Art. 115 (Grondwet)
§1 Er is een Raad van de Vlaamse Gemeenschap, Vlaamse Raad genoemd, en een Raad van de Franse Gemeenschap, waarvan de samenstelling en de werking bepaald worden bij wet, aangenomen met de in artikel 4, laatste lid, bepaalde meerderheid.
Er is een Raad van de Duitstalige Gemeenschap, waarvoor de samenstelling en de werking door de wet worden bepaald.
§2 Onverminderd artikel 137, omvatten de gewestelijke organen bedoeld in artikel 39, voor elk gewest een Raad.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 26 juni 2007 om 13:23.
Oud 26 juni 2007, 13:36   #52
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mensenrechten zijn valse schijnwaarden, Hitlergroet uitbrengen tijdens beediging, zijn drie grootste voorbeelden zijn allen colaborateurs, ...
Dit soort gelul wordt nogal dikwijls als voorbeeld van hedendaagse cultuur genomen. Het is duidelijk dat deze persoon niet weet wat schijnwaarden zijn en nog minder wat 'valse' schijnwaarden zijn. Waarschijnlijk interesseert hem dat ook geen bal... als het maar voldoende gebeuk voorstelt op anderen.

Doorgaans worden dergelijke tirades gekleurd met allerlei ingredienten zoals Hitler en collaborateurs om de 'waarachtigheid' te ondersteunen. Ik kan alleen maar besluiten dat dit individu waarschijnlijk nooit de 'Unversele Verklaring van de Rechten van de Mens' heeft gelezen (en zeker niet heeft begrepen) en nog minder op de hoogte is van de collaboratie, ondermeer deze van de Nationale Bank van België (tijdens Wereldoorlog II).
Oud 26 juni 2007, 14:28   #53
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dit soort gelul wordt nogal dikwijls als voorbeeld van hedendaagse cultuur genomen. Het is duidelijk dat deze persoon niet weet wat schijnwaarden zijn en nog minder wat 'valse' schijnwaarden zijn. Waarschijnlijk interesseert hem dat ook geen bal... als het maar voldoende gebeuk voorstelt op anderen.

Doorgaans worden dergelijke tirades gekleurd met allerlei ingredienten zoals Hitler en collaborateurs om de 'waarachtigheid' te ondersteunen. Ik kan alleen maar besluiten dat dit individu waarschijnlijk nooit de 'Unversele Verklaring van de Rechten van de Mens' heeft gelezen (en zeker niet heeft begrepen) en nog minder op de hoogte is van de collaboratie, ondermeer deze van de Nationale Bank van België (tijdens Wereldoorlog II).
Heb je ook nog iets met enige substantie te melden of is het enige dat je hier komt doen mij aanvallen met holle beweringen inplaats van feiten en onderbouwde argumentaties?
Oud 26 juni 2007, 14:44   #54
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Heb je ook nog iets met enige substantie te melden of is het enige dat je hier komt doen mij aanvallen met holle beweringen inplaats van feiten en onderbouwde argumentaties?
Aha!... eindelijk eens een zinnige reactie. Verwacht ge van mij dat ik een ex cathedra verklaring zoals: 'Mensenrechten zijn valse schijnwaarden' als een onderbouwde argumentatie moet beschouwen? Ik onderstel dat het rondslingeren van allerlei verwijten zoals 'collaborateurs' ook niet moet aangenomen worden als een onderbouwde argumentatie?

Ik heb geen probleem met het aanhalen van feiten om een stelling te onderbouwen. Men kan dan over die feiten discussiëren... en misschien tot een conclusie komen. Maar ik accepteer niet dat een kant zijn stellingen moet onderbouwen, terwijl de tegenpartij zomaar wat orakelt. Dat is nu juist de 'sport' van dit forum!
Oud 26 juni 2007, 15:00   #55
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Duitsers zijn geen Walen! Zou het niet beter zijn te stellen dat een deel Duitsers bij Wallonië gevoegd werden. Er zijn inderdaad 3 gewesten, maar die vallen niet samen met de gemeenschappen...die wel cultuurgebonden zijn.

Art. 115 (Grondwet)
§1 Er is een Raad van de Vlaamse Gemeenschap, Vlaamse Raad genoemd, en een Raad van de Franse Gemeenschap, waarvan de samenstelling en de werking bepaald worden bij wet, aangenomen met de in artikel 4, laatste lid, bepaalde meerderheid.
Er is een Raad van de Duitstalige Gemeenschap, waarvoor de samenstelling en de werking door de wet worden bepaald.
§2 Onverminderd artikel 137, omvatten de gewestelijke organen bedoeld in artikel 39, voor elk gewest een Raad.
Ha, daar wachtte ik op, inplaats van te proberen daar zelf op te reageren want beter dat een "insider" dat doet.
Oud 26 juni 2007, 16:16   #56
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het proces valt stil omdat de corrupte aanklagers van de corrupt partij niet herverkozen zijn!!
iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is;
gebruiken jullie niet te veel het woord " corrupt " ?
Oud 26 juni 2007, 16:47   #57
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is;
gebruiken jullie niet te veel het woord " corrupt " ?
Wat valt er in Charleroi (en elders) nog te bewijzen?
Is daar nog één PS-mandataris niet in verdenking gesteld?
Oud 26 juni 2007, 22:04   #58
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Aha!... eindelijk eens een zinnige reactie. Verwacht ge van mij dat ik een ex cathedra verklaring zoals: 'Mensenrechten zijn valse schijnwaarden' als een onderbouwde argumentatie moet beschouwen? Ik onderstel dat het rondslingeren van allerlei verwijten zoals 'collaborateurs' ook niet moet aangenomen worden als een onderbouwde argumentatie?

Ik heb geen probleem met het aanhalen van feiten om een stelling te onderbouwen. Men kan dan over die feiten discussiëren... en misschien tot een conclusie komen. Maar ik accepteer niet dat een kant zijn stellingen moet onderbouwen, terwijl de tegenpartij zomaar wat orakelt. Dat is nu juist de 'sport' van dit forum!
Ik breng dingen aan die die vent verklaart heeft en dingen die hij gedaan heeft.
Mensen hier zijn dan vrij om ZELF hun opinie te vormen over die ZACHTMOEDIGE man.
Wat u doet is de leegheid zelve, een persoonlijke aanval op mij inzetten zonder ook maar enig argument om uw aanval te staven.
Das een gigantisch verschil, u valt mij persoonlijk aan omdat ik een lijstje van dat onguur type zijn verklaringen en acties opsomde.
Oud 27 juni 2007, 10:31   #59
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik breng dingen aan die die vent verklaart heeft en dingen die hij gedaan heeft.
Mensen hier zijn dan vrij om ZELF hun opinie te vormen over die ZACHTMOEDIGE man.
Wat u doet is de leegheid zelve, een persoonlijke aanval op mij inzetten zonder ook maar enig argument om uw aanval te staven.
Das een gigantisch verschil, u valt mij persoonlijk aan omdat ik een lijstje van dat onguur type zijn verklaringen en acties opsomde.
Als ge verklaringen en acties van iemand opsomt, geef dan tenminste de referenties. Verklaringen over 'men zegt' en 'het is algemeen bekend' zijn waardeloos....
Oud 27 juni 2007, 10:40   #60
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wat valt er in Charleroi (en elders) nog te bewijzen?
Is daar nog één PS-mandataris niet in verdenking gesteld?
nogal simpele redenatie, in alle partijen, ook het VB ! , zijn er mensen die denken dat ze boven de wet staan, noem eens 1 partij die geen enkel lid heeft zonder een strafblad,
ik ben tegen het selectief denken
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be