![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik ben er op zich ook niet tegen dat kinderen al eens iets van geweld te zien krijgen, het helpt hen ook om zich een realistisch beeld te vormen van de wereld en hun leefomgeving. Maar zulk een spellen die toegankelijk zijn voor kinderen beneden de 16 jaar is voor mij iets onaanvaardbaar. Ieder zijn hobby, en als dat zulke spelen zijn, goed waarom niet, maar niet onder de zestien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Manhunt is trouwens een wreed overschat spel. De eerste drie kwartier van dat spel waren wel leuk, maar daarna vond ik het spel zeer snel zeer saai worden. Als het op 3de-persoonspellen aankomt, verkies ik nog altijd de Hitman-spellen.
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In hoeverre die spelletjes de kinderen daadwerkelijk beïnvloeden, daarover wil ik niet oordelen. Mijn kinderen (dat was voor de pc tijd) kregen in elk geval geen speelgoed dat met geweld te maken had (speelgoedrevolvertjes e.d.).
Waar ik me vragen bij stel, zijn de persoonlijkheden van de mensen die deze spellen ontwikkelen. Die mankeren wel iets in hun bovenkamer : ogen doen uitploppen, armen uit de kom trekken en zo, daaraan denkt een normaal mens toch niet. Is het nu zo moeilijk een plezant spelletje uit te vinden dat ook spannend is en evenveel handigheid vereist, maar waar al dat bloed niet bij nodig is ?
![]() |
#46 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik herhaal. Ik heb nog nooit iemand neergeschoten en ik heb me onlangs zelfs slecht gevoeld omdat ik een beest had platgedrukt. ('t was zo zielig. :/) Er is een klaar en duidelijkv erschil tussen pixels en echte mensen. Er is nog nooit een correlatief verband aangetoond tussen geweld in videospelletjes en geweld in het algemeen. En don't think they haven't tried.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moord op Jamie Bulger in Engeland enkele jaren terug. "In mijnen" tijd (midden jaren 80) probeerde mijn vader altijd de computerspelletjes uit voor hij die aan mij gaf. Meestal kreeg ik ze dus pas enkele weken later ![]() Mijn favoriete spel op dit moment is Medieval Total War 2. Middeleeuwse veldslagen naspelen, ketters verbranden en de wereld veroveren ![]() Laatst gewijzigd door Johan217 : 21 juni 2007 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanaf 18h is er nieuws op tv, smorgen of heel de nacht door zelfs, kinderen van 16 kunnen dit te zien krijgen op elk moment van de dag. Het mooiste vb is trouwens het opnemen met de gsm van kinderen die anderen in mekaar slaan. Is dit zo populair geworden omdat ze een spelletje hadden op hun playstation waarin dit de bedoeling is of omdat ze het op het nieuws hebben gezien?
Laatst gewijzigd door illwill : 21 juni 2007 om 15:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Om maar één iemand te noemen: Jack fucking Thompson. Die mens is een kruistocht aan het voeren tegen bijna alle soorten van videospellen omdat ze zouden aanzetten tot geweld.
Als ze trouwens Manhunt al erg vinden, moeten ze maar eens kijken wat je in Postal² kon doen. Een paar voorbeelden: een homobar binnenwandelen, een jerrycan benzine leeggieten op de mensen en vervolgens een lucifer werpen. Of in de lokale Pakistaanse winkel binnenwandelen, binnengaan in een ruimte "alleen voor personeel" waar je vervolgens aangevallen werd door vrouwen in Burka terwijl ze "allalalala" roepen. Of met koeienkoppen werpen zodat mensen hun organen beginnen uitkotsen. Om een tijdelijke "boost" te krijgen, kon je crack roken. Als je in brand stond, vanwege een vlammewerper ofzo, dan kon je jezelf uitpissen. Leuk spel voor 5 minuten, maar dat is het dan ook...
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo mijn ideeën over schrijvers die dergelijke boeken schrijven (of regisseurs die geweldfilms maken), soms is het geweld nodig in het kader van het verhaal. Je kan moeilijk een oorlogsfilm maken zonder de strijd met zijn gruwelijke konsekwenties te laten zien. Maar een boek of film die enkel en alleen om zinloos geweld draait ? Niet bepaald geschikt voor kinderen, voor volwassen eigenlijk ook niet. Tja op uw opmerking i.v.m. amateur-programmeurs, daarop kan ik geen zinnig antwoordgeven, behalve dan : ik begrijp die mensen niet.
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lord of the rings? Verbieden?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In het nieuws zijn soms ook erg schokkende beelden te zien. Ik vind echter dat niet alle geweld van Tv moet geband worden. Geweld is ook in het dagdagelijks leven aanwezig, en de kinderen hiervan volledig afzijdig houden is zeker ook niet goed. Mijn kinderen liggen tegen het nieuws wel al in hun bedje. Maar als deze ouder zijn zal ik hen het nieuws niet onthouden, net omdat het zo belangrijk is in hun beeldvorming over de wereld. Zij moeten van mij weten dat er oorlogen bezig zijn, dat er ongelukken gebeuren, maar ook dat er leuke dingen gebeuren in ons land, soms zijn er mooie weerfenomenen, rare vogels die in ons land een tussenpoze nemen, dat er een musical met poezen in het land is, heel die combinatie van wereldgebeurtenissen maakt dat zij zelf (met wat hulp van de ouders) zelf een goed beeld kunnen vormen van wat vb gevaarlijk is, in welke situaties ze voorzichtig moeten zijn en van welke gebeurtenissen ze kunnen genieten. Veel hangt ook af van hoe je je kinderen hierin begeleidt als ouder. Ik zal altijd samen met mijn kinderen naar het nieuws kijken zodat hun vragen kunnen worden beantwoord, en zij gerust kunnen worden gesteld als iets hen bang maakt. Op dat gebied is er een groot verschil tussen een journaal of andere informatieve programma's enerzijds en videogames anderzijds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Zeker als er twijfel is en een groot risico geldt die regel. Net zoals een farmaco ook moet aantonen dat zijn product niet schadelijk is op een aantal vlakken. Ook alle chemie-bedrijven moeten nu bijvoorbeeld in de EU aantonen dat hun producten niet schadelijk zijn wat betreft een aantal parameters. Dus, Adrian Healey, neoliberalist tot in de kist, de bewijslast ligt bij u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burgemeester
|
![]() Films als lord of the rings, Alexander, troy, ...
Zijn films die mijns inziens niet geschikt zijn onder de twaalf jaar. Hangt er al vanaf hoeveel expliciet geweld erin voorkomt, een mes in een buik zien gaan is 1 ding, als dat mes ook nog eens jaar boven en naar onder wordt getrokken, en ook nog eens wordt gefilmd langs achter en het bloed spuit eruit dan vind ik het zeker niet geschikt voor -12jarigen. Deze films moeten voor mij echter zeker niet worden verboden, het zijn goede films, en vanaf dat een mens er de leeftijd voor heeft is het zeker de moeite waard er naar te kijken. Als besef ik dat de verleiding bij kinderen groot is om er naar te kijken, heeeeeel vroeger werden twaalfjarige jongens en wss zelfs jonger bij de romeinen meegenomen naar het colloseum om naar de gevechten 'tot de dood' te kijken. Het zal ergens in de natuur van kinderen zitten. Vraag is natuurlijk wat daar later van is geworden van die Romeinse kinderen, wss werden het later zelf woestelingen die elke vorm van geweld normaal vonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch, je hebt het al moeilijk om een geval op te zoeken waarbij iemand een spelletje met geweld copieerd. Denk je ook niet dat er voor elk geval van geweld door spelletjes er een ziekelijke pedofiel rondloopt die zijn fantasieen heeft laten opwakkeren door wat hij op tv gezien heeft? Of een weed kweker? Dus opnieuw waarom dan toch het ene wel toelaten en het andere niet? Omdat jij niet meer met spelletjes speelt? Misschien had ik het bij mijn vorige post te laat bijgevoegd, maar wat denk je van die beelden opgenomen door gsm's? Denk je dat deze jongeren dus anderen in mekaar stampen en filmen, dat dit zo populair is geworden door een computerspelletje of doordat ze dit op tv gezien hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn we het dan ook over eens.
![]() |
![]() |