Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 26 juni 2007, 19:38   #41
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Luister eens meneer, ik ben van de Rand afkomstig, ik kom er wekelijks en mijn familie woont daar. Daar in de Rand is de racistische meneer waarmee jullie een regering gaan vormen de agressor. Zijn racistische agressie richt zich direct tegen de gewone Vlaamse mensen alhier. Die mensen verwachten van een Vlaamsgezinde partij allerminst dat ze met die agressor gaan onderhandelen, zij hadden eigenlijk gedacht dat een partij als de NVA voor hen zou opkomen en de racisten zou bestrijden met al haar krachten.
En hoe hadden ze dat "bestrijden met al haar krachten" precies gezien? We leven in een democratie, en de Franstalige kiezer heeft de MR incontourable gemaakt en daarmee het FDF. Denken dat wij als Vlamingen het FDF kunnen weigeren zonder de MR daarmee af te wijzen is even idioot als de Franstalige hoop een exlusief tegen de N-VA te kunnen uitvaardigen.

Alle dramatiek over "racistische agressie" ten spijt zijn de feiten zoals ze zijn: Als we een staatshervorming en een echte splitsing van BHV willen (iets dat volgens mij véél belangrijker is voor de Rand dan verbale krachtpatserij tegen Mangain) moeten we met de Franstaligen een akkoord maken. Er is op dit moment géén politieke meerderheid aan Vlaamse kant voor een onafhankelijkheidsscenario, dus hou op met al dat getheoretiseer erover en alle praatjes over wat VB en N-VA samen zouden kunnen bereiken. Wie écht een staatshervorming wilt, aanvaardt dat er met het FDF ook gepraat moet worden. Wie geen staatshervorming wil en liever op zijn krent blijft zitten tot het mythische "ontploffingsscenario" komt, mag rustig verder blijven zitten langs de zijlijn en moet inderdaad niet met het FDF gaan praten. Aan u de keuze.
zorroaster is offline  
Oud 26 juni 2007, 19:41   #42
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Nu fiets je om kaal's opmerking heen.
Feit is dat die morele en ethische blabla waar jullie het VB altijd mee om de oren willen slaan compleet misplaatst is.
Da's een andere discussie. Feit is en blijft dat in de huidige politieke en wettelijke context voor een staatshervorming het VB irrelevant is, en het FDF als MR-kartelpartner helaas niet. "Eens gaan praten met het VB", hét wonderbaarlijke alternatief voor het FDF volgens een aantal hier, zou dus compleet zinloos zijn. Meer woorden moeten daar niet aan vuil gemaakt worden.
zorroaster is offline  
Oud 26 juni 2007, 19:50   #43
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Maar ik ben wel pragmatisch genoeg om een ministerpost voor Maingain te aanvaarden
Dat is dus het probleem van de Vlamingen. Wij zijn veel te pragmatisch en veel te resultaatgericht en we durven nooit veto's stellen. Staatshervormig? Maingain mag er dan aan en zijn racistische programma uitvoeren. Franstalige verkozene in Vlaams Parlement? Dat is toch democratie meneer, hij is verkozen...

Intussen wordt er al jaren een cordon gehanteerd tegen een Vlaamse racistische partij en worden alle VERKOZEN Vlamingen in Franstalige organen geweerd als de pest (Aline Beernaerts in 1978, Franse Cultuurraad; Tovanov in 1985, Waalse Raad).
Oud 26 juni 2007, 19:53   #44
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Da's een andere discussie. Feit is en blijft dat in de huidige politieke en wettelijke context voor een staatshervorming het VB irrelevant is, en het FDF als MR-kartelpartner helaas niet. "Eens gaan praten met het VB", hét wonderbaarlijke alternatief voor het FDF volgens een aantal hier, zou dus compleet zinloos zijn. Meer woorden moeten daar niet aan vuil gemaakt worden.
Maar Zorro toch, voor een splitsing van België hebben we het akkoord van de Franstaligen en dus ook FDF niet nodig. Als de Vlamingen evenzeer op hun strepen stonden om symbolen als de Franstaligen en niet zo'n slaafse houding aannamen, stonden we al veel verder.

En denk je nu echt dat een staatshervorming met FDF gunstig zal zijn voor Vlaanderen?
Oud 26 juni 2007, 19:54   #45
Tantist

Standaard

Citaat:
En hoe hadden ze dat "bestrijden met al haar krachten" precies gezien? We leven in een democratie, en de Franstalige kiezer heeft de MR incontourable gemaakt en daarmee het FDF.
Waarlijk, u noemde België een democratie...

Vlug je tong wassen met zeep... En moest je een halve tsjeef geworden zijn: nog drie rozekransjes...
Oud 26 juni 2007, 19:58   #46
Tantist

Standaard

Citaat:
Ik zal mezelf nog eens quoten, want ik vertik het nog verder te gaan met deze stupide discussie... Misschien nemen al die Calimero's van het VB hier misschien toch nog eens de moeite uit te leggen wat "eens gaan praten met het VB" voor goeds kan opleveren voor de staatshervorming.
Sorry, maar als je mensen die het niet eens zijn met de slaafse houding die hier geëtaleerd wordt al bij voorbaat begint uit te schelden voor Calimero's van het VB nog wel, sorry hoor...

Misschien moet er nu geen staatshervorming komen, maar een staatsvorming. En durf eens zeggen dat het niet realistisch is zoals het politieke landschap er nu bij ligt...
Oud 26 juni 2007, 20:03   #47
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe hadden ze dat "bestrijden met al haar krachten" precies gezien? We leven in een democratie, en de Franstalige kiezer heeft de MR incontourable gemaakt en daarmee het FDF. Denken dat wij als Vlamingen het FDF kunnen weigeren zonder de MR daarmee af te wijzen is even idioot als de Franstalige hoop een exlusief tegen de N-VA te kunnen uitvaardigen.

Alle dramatiek over "racistische agressie" ten spijt zijn de feiten zoals ze zijn: Als we een staatshervorming en een echte splitsing van BHV willen (iets dat volgens mij véél belangrijker is voor de Rand dan verbale krachtpatserij tegen Mangain) moeten we met de Franstaligen een akkoord maken. Er is op dit moment géén politieke meerderheid aan Vlaamse kant voor een onafhankelijkheidsscenario, dus hou op met al dat getheoretiseer erover en alle praatjes over wat VB en N-VA samen zouden kunnen bereiken. Wie écht een staatshervorming wilt, aanvaardt dat er met het FDF ook gepraat moet worden. Wie geen staatshervorming wil en liever op zijn krent blijft zitten tot het mythische "ontploffingsscenario" komt, mag rustig verder blijven zitten langs de zijlijn en moet inderdaad niet met het FDF gaan praten. Aan u de keuze.
U loopt met open ogen in dezelfde val als de Volksunie weleer. Bijzonder jammer, voor Vlaanderen. Het had anders gekund.
Herr Oberst is offline  
Oud 26 juni 2007, 20:06   #48
Tantist

Standaard

Citaat:

Jaja,

We zijn terug bij de
Oud 26 juni 2007, 20:58   #49
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie écht een staatshervorming wilt, aanvaardt dat er met het FDF ook gepraat moet worden. Wie geen staatshervorming wil en liever op zijn krent blijft zitten tot het mythische "ontploffingsscenario" komt, mag rustig verder blijven zitten langs de zijlijn en moet inderdaad niet met het FDF gaan praten. Aan u de keuze.
Het gaat niet om al dan niet een staatshervorming maar over wat soort staatshervorming. Voor de N-VA moet die al van aanzienlijke omvang zijn willen ze hun kiezers in 2009 onder ogen komen. Er is niets tegen praten met hen maar denkt u serieus dat de Maingain c.s. daaraan mee gaan werken?

De keuze is simpel : met de FDF praten mag maar wordt best niet beschouwd als meer dan plezant tijdverdrijf. Als Leterme en Dewever het been stijf weten te houden zal dat ontploffingsscenario niet meer zo mythisch zijn.
Rene Artois is offline  
Oud 26 juni 2007, 21:00   #50
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Probleem met een ontploffingsscenario is dat het in hun eigen gezicht zou kunnen ontploffen. Een meerderheid van de Vlamingen blijtk uit polls nog altijd niet te vinden te zijn voor Vlaamse onafhankelijkheid...
Wiley E Coyote is offline  
Oud 26 juni 2007, 21:01   #51
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Het VB, en ik spreek hier al N-VA'er, is zeker relevant voor de staatshervorming. Hun hete adem in de nek van de karteltop zou moeten verhinderen dat het vlaamse vel al te goedkoop van de hand gedaan wordt. Hetzelfde geldt nog sterker voor LDD.
Rene Artois is offline  
Oud 26 juni 2007, 21:06   #52
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Probleem met een ontploffingsscenario is dat het in hun eigen gezicht zou kunnen ontploffen. Een meerderheid van de Vlamingen blijtk uit polls nog altijd niet te vinden te zijn voor Vlaamse onafhankelijkheid...
U dwaalt. De meerderheid van de vlamingen interesseert het niet onder welke vlag ze leven. Ze zullen wel geen grote voorstander van vlaamse onafhankelijkheid zijn maar het pro-belgie kamp rekent best niet op hun verzet mocht de scheiding voor de deur staan.

Als het zich voordoet zal het niet via een ontploffing zijn maar via een totale blokkering zodat de meerderheid van de vlamingen de keuze heeft tussen een geblokkeerd Belgie en een Vlaanderen dat de "echts problemen" kan beginnen aanpakken. Ik voorspel u dat ze snel gemaakt zal zijn.
Rene Artois is offline  
Oud 26 juni 2007, 22:52   #53
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Maar Zorro toch, voor een splitsing van België hebben we het akkoord van de Franstaligen en dus ook FDF niet nodig. Als de Vlamingen evenzeer op hun strepen stonden om symbolen als de Franstaligen en niet zo'n slaafse houding aannamen, stonden we al veel verder.
Slogans, slogans, slogans. Kan je dan echt niet beter dan dat?

Zeg me eens waar ik dan fout zit: Zie jij een politieke meerderheid voor een onafhankelijkheidsscenario in Vlaanderen? Zie jij in Vlaanderen een politieke meerderheid voor zelfs maar het louter uitspelen van dat scenario tijdens de federale onderhandelingen als breekijzer tegen de onwillige Franstaligen?

Wel, ik neem aan dat als je met beide voetjes op de grond staat wel begrepen hebt dat beide antwoorden een duidelijk "NEE" zijn. Wat ga je dan doen? Huilend en tierend de tsjeven, sossen en liberalen vervloeken omdat ze niet mee willen stappen in het splitsingsverhaal en knorrig in een hoekje zitten wachten tot de gebraden kip van de onafhankelijkheid in je mond komt gevlogen, da's de optie van het Vlaams Belang. Of je kiest voor de graduele ontmanteling van België, een proces dat er ondertussen al voor zorgde dat Vlaanderen het beste onderwijs, de performantste economie en één van de beste openbare administraties van Europa heeft.

"De Vlamingen moeten op hun strepen staan zoals de Franstaligen", "We moeten niet onderhandelen maar EISEN!" en dies meer zijn slogans voor op een bumpersticker, maar als politieke strategie is het lachwekkend. We leven in een federale democratie en de meerderheid van politiek Vlaanderen is niet geneigd daar aan te gaan tornen. Als je dus iets wil bereiken op vlak van staatshervorming moet je in d�*t federale denkkader kunnen en willen opereren en je slogannetjes thuislaten.
zorroaster is offline  
Oud 26 juni 2007, 22:56   #54
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Als het zich voordoet zal het niet via een ontploffing zijn maar via een totale blokkering zodat de meerderheid van de vlamingen de keuze heeft tussen een geblokkeerd Belgie en een Vlaanderen dat de "echts problemen" kan beginnen aanpakken. Ik voorspel u dat ze snel gemaakt zal zijn.
Dat zal zich alleen voordoen als er een meerderheid van de Vlaamse partijen mentaal klaar is om dat scenario op tafel te durven gooien. Met alle respect voor onze kartelpartner en zonder respect voor de "flamingante Belgen" van OpenVLD, maar die zijn nog lang niet zover.
zorroaster is offline  
Oud 26 juni 2007, 22:59   #55
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarlijk, u noemde België een democratie...

Vlug je tong wassen met zeep... En moest je een halve tsjeef geworden zijn: nog drie rozekransjes...
Tiens, was jij niet de man die hier zat te verkondigen dat we als Vlamingen van ons Calimero-complex afmoesten en ons richten op grote naties als het GB en de VS, in plaats van te sympathiseren met het underground-nationalisme van Basken en Koerden? Wees dan ook consequent en stap niet mee in de Calimero-retoriek van "175 jaar bezetting en onderdrukking" als het over Vlaanderen/België gaat.
zorroaster is offline  
Oud 27 juni 2007, 02:02   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle dramatiek over "racistische agressie" ten spijt zijn de feiten zoals ze zijn: Als we een staatshervorming en een echte splitsing van BHV willen (iets dat volgens mij véél belangrijker is voor de Rand dan verbale krachtpatserij tegen Mangain) moeten we met de Franstaligen een akkoord maken.
Daarover moeten we niet onderhandelen met de Franstaligen, vijf minuten politieke moed volstaan.
daiwa is offline  
Oud 27 juni 2007, 06:54   #57
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(iets dat volgens mij véél belangrijker is voor de Rand dan verbale krachtpatserij tegen Mangain)
De mensen in de Rand maken zelf wel uit wat voor hen belangrijk is. Daarvoor hebben ze geen paternalistische politici nodig die denken dat ze het beter weten.

Bij Egmont onzaliger kwamen VU-ers ons ook vertellen dat we het "niet goed begrepen hadden"... Ook toen luidde het dat "meer bevoegdheden voor Vlaanderen" belangrijker was dan de directe belangen van de Rand.

Jullie gebruiken ons als pasmunt. Herinner je hoe dat afgelopen is voor de VU.

Citaat:
Aan u de keuze.
Ik wijs het racisme af. Altijd en in alle omstandigheden.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 juni 2007 om 06:58.
Kortaf is offline  
Oud 27 juni 2007, 07:01   #58
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En denk je nu echt dat een staatshervorming met FDF gunstig zal zijn voor Vlaanderen?
Dat is inderdaad de essentie. Een staatshervorming met het FDF zal zeker negatieve punten voor de Rand bevatten. De NVA gebruikt de belangen van de Rand als pasmunt voor haar staatshervorming.
Kortaf is offline  
Oud 27 juni 2007, 07:06   #59
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of je kiest voor de graduele ontmanteling van België, een proces dat er ondertussen al voor zorgde dat Vlaanderen het beste onderwijs, de performantste economie en één van de beste openbare administraties van Europa heeft.
Langs de andere kant verwacht je wel dat Franstaligen zo dom zijn dat ze wél zullen meewerken aan een stap-voor-stap scenario, dat ze wél het bruistabletmodel zullen omarmen?
Hoe zit het trouwens met het 'herfederaliseren' van bepaalde bevoegdheden, het , 'jawel verlenen van meer bevoegdheden aan de gewesten en gemeenschappen, maar òòk het tegelijk versterken vh federale gezag' , bepleit door jullie tsjevenpartner, niet in het minst door YL himself?
Oud 27 juni 2007, 07:26   #60
Tantist

Standaard

Citaat:
Tiens, was jij niet de man die hier zat te verkondigen dat we als Vlamingen van ons Calimero-complex afmoesten en ons richten op grote naties als het GB en de VS, in plaats van te sympathiseren met het underground-nationalisme van Basken en Koerden? Wees dan ook consequent en stap niet mee in de Calimero-retoriek van "175 jaar bezetting en onderdrukking" als het over Vlaanderen/België gaat.
Wanneer heb ik aan Calimero rethoriek gedaan? Ik zie nergens iets staan over Basken, Koerden, Oejgoeren of wat dan ook, dat heb jij erbij verzonnen.

Het getuigt juist van het tegendeel door te zeggen: "geen staatshervorming? Dan maar staatsvorming."

En België is geen democratie, België is een particratie. Als dat vaststellen al VB nazi racistische calimerorethoriek is, dan kan ik niet anders dan concluderen dat je een mooie partijslaaf geworden bent...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be