Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2004, 23:40   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Oeps, kan U mij ook een cijfertjes geven van de Georgieërs die in Georgië uit elkaar gaan!
Wanneer dat daar wat lager zou liggen, weet Uw denkvermogen wel waar het zou aan kunnen liggen zeker.
Hier heeft de vrouw de kans om zich na het huwelijk verder haar beroepsleven te storten, en is ze NIET MEER afhankelijk van harentedere echtgenoot om een taske soep en een boterhammeke te krijgen.
In tegenstelling met de gemengde huweliojken.
De meeste van die IMPORT BRUIDEN, hebben zelfs geen rooie duit om naar huis terug te keren, en ijn de "gelukkige" slaven van de den IMPORTEUR.
De meeste van de IMPORTBRUIDEN, kunnen zelfs de taal niet. Dan moet men ook niet vragen waarom ze zo uitgebuit worden. Ze zijn zelfs al tevreden wanneer ze te vreten krijgen!
Ik vermoed dat je hier met 'importbruiden' bepaalde moslimlanden bedoelt. Ik heb mijn vrouw niet 'geïmporteerd', die was hier al, en is bovendien christelijk. En zo is dat met de meeste gemengde huwelijken het geval, als je even de moslims er vantussen zou willen laten (kweettet, tis moeilijk maar even doorbijten dan)
Oud 11 februari 2004, 23:41   #42
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Niemand verplicht iemand om te huwen. In België leven 1.500.000 volwassen mannen en vrouwen alleen, zonder partner. Je ziet, dat kan ook. Maar het heeft wel een prijs.

Weet je hoe Oost-Europeanen over die eenzame Belgen grapjes over maken?

Hun moeder heet OCMW, en hun vader Pensioen.

Hun kinderen heten Vakbond en Vakantiegeld, hun beste vrienden heten Ziekenkas, Levensverzekering en Bijkomend Pensioenfonds.

Hun overburen heten Familiale Verzekering, Spaarkrediet en Visa.

Hun buren vrienden die links en rechts van hen wonen heten Vakbond, KBC, Kaskrediet en Woonkrediet.

Als ze zicht echt eenzaam beginnen te voelen kunnen ze uiteraard altijd terecht bij de oprechte liefde en genegendheid van VTM, VRT en KA2. Bij Big Brother, The Bold and the Beautifull. Maar vooral bij Wittekerke en Familie, komen ze pas echt goed tot leven, want dat herinnert hun eraan hoe het vroeger was. Euh... vroeger?

Tjah, die cultuurverschillen ook hé, het heeft zo zijn pro's en zijn contra's
Wat een veralgemening.
Zo hoor je't ook eens van een ander.
Oud 11 februari 2004, 23:43   #43
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Hoe heb ik het kunnen raden dat je andermaal over Marokkanen zou beginnen, de rest ga je weer handig uit de weg.

Oopps, weer dat nattevingerwerk van je, je doet er weer een slag naar. Maar je hebt gelijk: van de huwelijken tussen autochtone Belgen is na zeven jaar de helft al weer uit elkaar. Geen idee hoe dat zou komen of reikt jouw denkvermogen niet zover?
Oeps, kan U mij ook een cijfertjes geven van de Georgieërs die in Georgië uit elkaar gaan!
Wanneer dat daar wat lager zou liggen, weet Uw denkvermogen wel waar het zou aan kunnen liggen zeker.
Hier heeft de vrouw de kans om zich na het huwelijk verder haar beroepsleven te storten, en is ze NIET MEER afhankelijk van harentedere echtgenoot om een taske soep en een boterhammeke te krijgen.
In tegenstelling met de gemengde huweliojken.
De meeste van die IMPORT BRUIDEN, hebben zelfs geen rooie duit om naar huis terug te keren, en ijn de "gelukkige" slaven van de den IMPORTEUR.
De meeste van de IMPORTBRUIDEN, kunnen zelfs de taal niet. Dan moet men ook niet vragen waarom ze zo uitgebuit worden. Ze zijn zelfs al tevreden wanneer ze te vreten krijgen!
Ik denk dat je daar toch een verkeerd beeld hebt over importbruiden uit Oost-Europa of de Filippijnen. Ik heb al heel wat van die huwelijken zien uitdraaien op een echtscheiding. Eenmaal hun verblijfsvergunning lopen ze naar het OCMW, vertellen dat ze slaag krijgen van hunne vent en het is gebakken. En de vent draait er voor de rest voor zijn leven voor op. Heel wat van die mannen zitten na een tijdje terug alleen. Met een heel wat kleinere bankrekening en een pak illusies minder. Een paar weken geleden was er nog zo'n geval op de TV (OCMW in Brugge). Filipina komt daar af met de hulp van een andere Filipina. Een hoop traantjes en hopla naar een vluchthuis. "En ge weet toch dat ge een echtscheiding kunt aanvragen he, en uwe vent moet alles betalen he". Ze legden daar de paplepel in hare mond. De versie van de vent werd nog eens niet gevraagd.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2004, 23:48   #44
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
ThePiano,

Citaat:

Hoe heb ik het kunnen raden dat je andermaal over Marokkanen zou beginnen, de rest ga je weer handig uit de weg.
In deze topic werd beweerd, dat Marrokanen veel betrokken waren bij gemengde huwelijken. De Nederlanders, Fransen e.d uit Europese landen hebben geen belang bij een schijnhuwelijk.
Dientengevolge moet het wel uit de hoek van vooral de Marrokanen komen.
Gewoon logisch denken beste piano fanaat.
Nee, want jij besluit meteen vanuit je vooroordelenencyclopedie. Want je gaat er van uit dat het in alle gevallen wel om geïmporteerde bruiden moet gaan, maar daar blijkt niks speciaal van uit het onderzoek. Bovendien is het nogal logisch dat de Marokkanen een groot deel uitmaken van de gemengde huwelijken, vermits ze de grootste groep migranten vertegenwoordigen. Ook begrijp ik niet waarom een huwelijk tussen een Belgische Marokkaan en een Marokkaan persé een schijnhuwelijk zou zijn. Vele van die huwelijken zijn achteraf gelukkige huwelijken gebleken. De faalkans is overigens kleiner dan bij de autochtone Belgen. Wat zit je dan te zeuren?

Citaat:

Oopps, weer dat nattevingerwerk van je, je doet er weer een slag naar. Maar je hebt gelijk: van de huwelijken tussen autochtone Belgen is na zeven jaar de helft al weer uit elkaar. Geen idee hoe dat zou komen of reikt jouw denkvermogen niet zover?
Hoeveel is dit percentage bij gemengde huwelijken? Ik vermoedt dat dit nog een stuk hoger ligt.
Misschien bestaan daar wel cijfers over.
[/quote]

Zolang je daar geen cijfers over hebt, kan je er beter over zwijgen tot je ze wèl hebt. Vind je dat zelf ook niet?

Citaat:
In een documentaire op ik meer de VRT enkel maanden geleden is daar iets over gezegd. Maar de getallen waar ze het daar over hadden heb ik helaas niet onthouden.
Volgende keer beter noteren. Dan kan je bij je 'vermoedens', 'de vele van horen zeggens' en 'ik denk dit en ik denk dat' gelijk ook je bronnenmateriaal vermelden. Wie weet gelooft ook een verstandig mens je ook nog wel, en niet enkel de windmolens van Vlaanderen.
Oud 11 februari 2004, 23:52   #45
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Een paar weken geleden was er nog zo'n geval op de TV (OCMW in Brugge). Filipina komt daar af met de hulp van een andere Filipina. Een hoop traantjes en hopla naar een vluchthuis. "En ge weet toch dat ge een echtscheiding kunt aanvragen he, en uwe vent moet alles betalen he". Ze legden daar de paplepel in hare mond. De versie van de vent werd nog eens niet gevraagd.
En op dat ene geval, zie jij het vooroordeel kompleet bevestigd? Hoeveel mensen trouwen er per jaar denk je? En natuurlijk zijn het enkel de mislukkingen die de pers halen. Ik heb net een heel verslag gelezen van 60 geslaagde huwelijken. Moet ik ze hier allemaal copy and pasten of mag ééntje ook volstaan? (1 tegen 1 dus) Je zegt het maar.
Oud 11 februari 2004, 23:55   #46
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Ondertussen blijf ik met het vermoeden zitten dat de meeste van die 'gemengde' huwelijken net niet bicultureel zijn en dat uit de statistieken dus het omgekeerde blijkt dan wat thePiano erin ziet.
Waarbij ik terug een zinnetje herhaal uit de openingstopic, en wat jij lijkt te bevestigen:

"In evenredigheid lijken ook de vooroordelen toe te nemen omtrent gemengde huwelijken. Waarbij het frappant is dat het vooral de omgeving is van het gemengde stel die het etiket 'anders' plakt. De koppels zelf ervaren de verschillen minder sterk."

Al eens voor jezelf nagedacht waarom het komt dat je zo denkt, zonder dat je zelf enige directe informatie hebt die je denken bevestigt?
Ik verwijs naar mijn eerste reactie. Ik deduceer mijn vermoeden uit feitelijke gegevens die me wel bekend zijn, o.a.
- de definitie van 'gemengd huwelijk' die in de door jouw gegeven statistiek wordt gebruikt
- de wet op de familiehereniging
- andere statistieken die aantonen dat de grote meerderheid van de Turken en Marokkanen met een partner uit het land van herkomst (van henzelf of de ouders) trouwen
- de soepele wet op de verwerving van de Belgische nationaliteit
- het feit dat Marokkanen volgens de door jou vermelde statistiek de meest 'gegeerde' huwelijkspartners zijn

Mijn vermoeden vloeit voort uit een redenering. Het afdoen als 'vooroordeel' is geen tegenargument.

(Er is ook nog mijn persoonlijke ervaring dat ik weinig gemengde huwelijken zie tussen mensen van Marokkaanse afkomst en autochtone Belgen, maar dat is geen verifieerbaar feit, dus dat breng ik niet in rekening. Hoogstens versterkt dat mijn vermoeden.)

Zeg eens wat er niet klopt aan mijn redenering en vertel misschien in één moeite door waarop jij je baseert om uit die statistieken af te leiden dat van die 1 op 5 'gemengde huwelijken' de meeste ook werkelijk biculturele huwelijken zijn.
Oud 12 februari 2004, 00:00   #47
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook begrijp ik niet waarom een huwelijk tussen een Belgische Marokkaan en een Marokkaan persé een schijnhuwelijk zou zijn.
Itt Fernand denk ik dat niet.
Maar een bicultureel huwelijk is het in elk geval ook niet.
Oud 12 februari 2004, 00:00   #48
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarbij ik terug een zinnetje herhaal uit de openingstopic, en wat jij lijkt te bevestigen:

"In evenredigheid lijken ook de vooroordelen toe te nemen omtrent gemengde huwelijken. Waarbij het frappant is dat het vooral de omgeving is van het gemengde stel die het etiket 'anders' plakt. De koppels zelf ervaren de verschillen minder sterk."

Al eens voor jezelf nagedacht waarom het komt dat je zo denkt, zonder dat je zelf enige directe informatie hebt die je denken bevestigt?
Ik verwijs naar mijn eerste reactie. Ik deduceer mijn vermoeden uit feitelijke gegevens die me wel bekend zijn, o.a.
- de definitie van 'gemengd huwelijk' die in de door jouw gegeven statistiek wordt gebruikt
- andere statistieken die aantonen dat de grote meerderheid van de Turken en Marokkanen met een partner uit het land van herkomst (van henzelf of de ouders) trouwen
- het feit dat Marokkanen volgens de door jou vermelde statistiek de meest 'gegeerde' huwelijkspartners zijn

Mijn vermoeden vloeit voort uit een redenering. Het afdoen als 'vooroordeel' is geen tegenargument.

(Er is ook nog mijn persoonlijke ervaring dat ik weinig gemengde huwelijken zie tussen mensen van Marokkaanse afkomst en autochtone Belgen, maar dat is geen verifieerbaar feit, dus dat breng ik niet in rekening. Hoogstens versterkt dat mijn vermoeden.)

Zeg eens wat er niet klopt aan mijn redenering en vertel misschien in één moeite door waarop jij je baseert om uit die statistieken af te leiden dat van die 1 op 5 'gemengde huwelijken' de meeste ook werkelijk biculturele huwelijken zijn.
Ik begrijp niet waar je naar toe wilt met je zinnetje dat ze niet bicultureel zijn. Bedoel je dat het eventueel gaat om Belgen van Marokkaanse origine die met een Marokkaan trouwen? Ja dat zou best kunnen, maar dat is niet meer na te gaan. Belgen zijn Belgen, ongeacht etnisch, religieuze achtergrond.
Oud 12 februari 2004, 00:04   #49
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik begrijp niet waar je naar toe wilt met je zinnetje dat ze niet bicultureel zijn. Bedoel je dat het eventueel gaat om Belgen van Marokkaanse origine die met een Marokkaan trouwen? Ja dat zou best kunnen, maar dat is niet meer na te gaan. Belgen zijn Belgen, ongeacht etnisch, religieuze achtergrond.
Ik stel voor dat je je openingspost nog eens herleest.

Als de etnische, religieuze, culturele achtegrond niet belangrijk is, had je je kunnen beperken tot de eerste alinea.

Of zeg je nu dat 'origine', 'cultuur' en 'nationaliteit' synoniemen zijn?
Dan zwijg ik. (Het ontgaat me dan ook waarom je deze topic gestart bent. Wat is je punt nu eigenlijk?)
Oud 12 februari 2004, 00:09   #50
zuldere
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat je hier met 'importbruiden' bepaalde moslimlanden bedoelt. Ik heb mijn vrouw niet 'geïmporteerd', die was hier al, en is bovendien christelijk. En zo is dat met de meeste gemengde huwelijken het geval, als je even de moslims er vantussen zou willen laten (kweettet, tis moeilijk maar even doorbijten dan)
Tja moslims mogen dan niet bij de gemengde huweluken gerekent worden.

Tja als de piano zijn eigen regels opstelt voor wat we wel en niet mogen meerekenen hebben we natuurlijk geen basis om te discutieren.
zuldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2004, 00:20   #51
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zuldere
Citaat:
Tja moslims mogen dan niet bij de gemengde huweluken gerekent worden.

Tja als de piano zijn eigen regels opstelt voor wat we wel en niet mogen meerekenen hebben we natuurlijk geen basis om te discutieren.
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb alleen per uitzondering eens gevraagd om het over wat anders te hebben dan alleen maar moslims en schijnhuwelijken. Voor éne keer, kan dat? Gaat dat lukken? Zal het nietteveel pijn doen?
Oud 12 februari 2004, 00:21   #52
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als de etnische, religieuze, culturele achtegrond niet belangrijk is, had je je kunnen beperken tot de eerste alinea.

Dan zwijg ik. (Het ontgaat me dan ook waarom je deze topic gestart bent. Wat is je punt nu eigenlijk?)
Goed nieuws brengen. Mag ik eens? Van jullie kant mag ik dat nooit verwachten.
Oud 12 februari 2004, 00:29   #53
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Goed nieuws brengen. Mag ik eens? Van[size=6] jullie [/size]kant mag ik dat nooit verwachten.
Daar gaan we weer.

Heb je ooit al van kleur gehoord? Bestaat al een tijdje hoor.

Ondertussen heb je de vraag die aan de haakjes voorafgaat wel ontweken.
Oud 12 februari 2004, 00:49   #54
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Goed nieuws brengen. Mag ik eens? Van[size=6] jullie [/size]kant mag ik dat nooit verwachten.
Daar gaan we weer.

"Us and Them", prachtige song van Pink Floyd
Oud 12 februari 2004, 00:56   #55
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar gaan we weer.

"Us and Them", prachtige song van Pink Floyd
Toch jammer.
Dat ontwijken, bedoel ik, niet Pink Floyd.
Niet dat ik een liefhebber ben van Pink Floyd. Man, wat konden die zagen.
Nu, over zagen gesproken,**********************
[size=1](opmerking geschrapt in zeldzame bui van zelfcensuur)[/size]
Oud 12 februari 2004, 08:56   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu het gemak van vooroordelen en xenofobe reacties: je hoeft het nooit te verklaren of te verdedigen en het verspreid zich sneller dan de cholera.
Een beetje zoals het cordon dus. En het eeuwige "Het Blok is slecht, wij zijn goed"-gelul.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2004, 09:34   #57
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

ThePiano,

Citaat:
En op dat ene geval, zie jij het vooroordeel kompleet bevestigd? Hoeveel mensen trouwen er per jaar denk je? En natuurlijk zijn het enkel de mislukkingen die de pers halen. Ik heb net een heel verslag gelezen van 60 geslaagde huwelijken. Moet ik ze hier allemaal copy and pasten of mag ééntje ook volstaan? (1 tegen 1 dus) Je zegt het maar.
Het is geen toeval dat gemengde huwelijken met de regelmaat van de klok, de pers halen in negatieve zin.

Ee huwelijk tussen mensen uit hetzelfde land of cultuurgroep is al heel gevoelig en het resultaat zijn het grote aantal echtscheidingen.

Bij gemengde huwelijken spelen daar nog veel meer factoren een rol in. De grote culturele verschillen, de ongelijkheid van man en vrouw bij moslims e.d. zorgen er in veel gevallen voor dat gemengde huwelijken reeds voor ze gelsoten worden, dedoemd zijn om te mislukken.
Wanneer eenmaal de blindheid van de verliefdheid plaats maakt voor een realistische kijk, wordt het veel, vooral blanke meisjes al snel duidelijk dat hun bijvoorbeeld Arabische prins eerder een barbaar lijkt te zijn.

De impact van de schijnhuwelijken valt ook niet te onderschatten. E worden zelfs op proffesionele mensen geronseld in vooral kringen van verslaafden en andere marginalen voor tegen betaling een schijnhuwelijk aan te gaan. Dit gaat van gewone vreemdelingen die zich hier willen inkopen tot hele pooierbendes die op deze wijze hun meisjes hier binnen krijgen.

De gevolgen van gemengde huwelijken zijn ook niet te versmaden. Vooral voor veel kinderen uit een gemengd huwelijk wordt dit een nachtmerrie.

Ik kan dan ook enkel vooral de blanke meisjes enkel afraden zich op welke wijze ook met vreemdelingen in te laten. De kans dat ze dat zullen bekopen met een desilusie is heel wat groter dan bij een blank huwelijk en de gevolgen kunnen ook veel verreikender zijn.

Het is ook in het bijzonder een bepaalde slagvan meisjes die zo dom is om zich daarop in te laten. 8)
Oud 12 februari 2004, 10:58   #58
Orde
Vreemdeling

Standaard

Waar blijft het antwoord op mijn vraag?
Cijfers over echtscheidingen bij gemengde huwelijken. Zijn er cijfers? Zo ja, wie heet die in bezit? Zo nee, welke student zoekt nog een onderwerp voor een eindwerk?
Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2004, 11:58   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In 2002 werden voor de burgerlijke stand 1 op 5 huwelijken tussen iemand van Belgische nationaliteit en een buitenlandse nationaliteit bezegeld.
Nu de georgiers het hoe langer hoe moeilijker krijgen om zich via vervalste papieren te vestingen, proberen ze het blijkbaar via huwelijken...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 09:51   #60
Bill Clinton
Vreemdeling

Standaard

Liefde, relaties, huwelijk en alles wat daaruit volgt is een individueel grondrecht en een individuele vrijheid in een beschaafd land. Als burger van dit vrij land beslis IK en niemand anders met wie ik trouw. Daar heeft geen enkele ambtenaar - en zeker geen ingeteeld stuk racistisch vreten met een lidkaart van het VB die 9/10 zelf de Nigeriaanse hoerenkoten platloopt met z'n OCMW-inkomen en z'n zwart geld - iets mee te maken.

Laatst gewijzigd door Bill Clinton : 10 mei 2010 om 09:52.
Bill Clinton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be