Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 20:15   #41
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Dat zal wel zijn!
Je schreef: "er zijn artsen en psychiaters te veel die hun artsen misbruiken."
Ik wil zeggen, natuurlijk, iedere arts of psychiater of psychotherapeut die dat doet is er te veel! Dat er zijn die het doen is op zich al voldoende.

Omdat het daarover ging waar Lomeanor en ik over bezig waren, namelijk:

Lomeanor kloeg het feit dat artsen niet weten of ze hun cliënten naar een gediplomeerde psychotherapeut of een charlatan (geen diploma) stuurde aan. Dat geeft normalerwijze een indicatie over de kwaliteit van de behandeling die de cliënt zal krijgen.
Om je ervan te vergewissen dat de therapeut wel een diploma heeft kan je een beroep doen op de federatie van de psychologen. Enkel personen met een diploma zijn hierin opgenomen.
maar lomeanor begon daar niet over, dat deed jij, namelijk hier:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Om te huilen. Vreselijk voor de slachtoffers. En ook allesbehalve prettig voor degenen die het wel goed voor hebben met hun cliënten omdat deze enkelingen de reuptatie van de hele beroepsgroep besmeuren. 20% zijn natuurlijk wel geen enkelingen.

Gaat het om gediplomeerden?

Iedereen mag zichzelf nl. psychotherapeut noemen.
daarmee geef je de indruk dat dit eningzins gelinkt is, wat volgens mij niet klopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 17:55   #42
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het is niet noodzakelijk gelinkt. En het is niet altijd zo natuurlijk, maar gemiddeld genomen mag je wel verwachten dat je als cliënt beter geholopen kan worden door een echte psychotherapeut dan door een charlatan.
Indien er iets misloopt bij de laatste heb je ook geen poot om op te staan. In het eerste geval en indien hij is aangesloten bij een beroepsvereniging wel.
Het biedt geen garanties, maar wel een indicatie en een houvast dus (over de behandeling die je zal krijgen in het algemeen, specifiek over seksueel misbruik durf ik me niet uit te spreken want hier heb ik geen bronnen van). Zo niet kunnen we beter meteen de hele opleiding afschaffen.

In mijn eerste post vroeg ik of het om gediplomeerden ging om een beeld te krijgen van de situatie.

Verder reageerde ik op het bericht dat ik qoutte, dat zie je hier.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=24

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 juni 2007 om 18:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be