Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 19:30   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
neen, dit is het probleem. Het is een samenraapsel van wetten die los van elkaar gemaakt zijn met andezre doeleinden, en lang geleden gemaakt zijn in andere tijden die ervoor zorgen dat eigenaars naagenoeg machteloos staan tov krakers.
Dus dit topic klopt niet " Dringende aanpassing nodig voor de anti kraakwet. " Er kan niets aangepast worden omdat het niet bestaat !!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:32   #42
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Oké: dringende nood aan antikraakwet.
Oud 24 juni 2007, 19:33   #43
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus dit topic klopt niet " Dringende aanpassing nodig voor de anti kraakwet. " Er kan niets aangepast worden omdat het niet bestaat !!!!
idd ik heb de titel eigenlijk miskozen. Ik had beter gezet dringend een anti kraakwet nodig.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:36   #44
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd ik heb de titel eigenlijk miskozen. Ik had beter gezet dringend een anti kraakwet nodig.
En wat denk je van " dringende uitvoering van bestaande grondwet art. 23"...
Oud 24 juni 2007, 19:38   #45
Boadicea

Standaard

Citaat:
En wat denk je van " dringende uitvoering van bestaande grondwet art. 23"...
Wat zou je zeggen van totale anarchie: Welkom in het wilde Westen, waar we alles kunnen claimen, als we sneller kunnen schieten dan de tegenpartij.

Dream on. Recht op wonen heeft niets met recht op kraken te maken.
Oud 24 juni 2007, 19:45   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wat zou je zeggen van totale anarchie: Welkom in het wilde Westen, waar we alles kunnen claimen, als we sneller kunnen schieten dan de tegenpartij.

Dream on. Recht op wonen heeft niets met recht op kraken te maken.
Zeg,ik snap dat wel,ik had ooit ook twee eigendommen,ik zou het ook niet leuk hebben gevonden als krakers deze in namen. Maar ik weet ook wat het is om dakloos te zijn,ik heb beiden zijden gezien,en in vrieskoude moeten slapen was het ergste !!! De fout licht bij onze overheden !!!!!
Oud 24 juni 2007, 19:51   #47
Boadicea

Standaard

Citaat:
Zeg,ik snap dat wel,ik had ooit ook twee eigendommen,ik zou het ook niet leuk hebben gevonden als krakers deze in namen. Maar ik weet ook wat het is om dakloos te zijn,ik heb beiden zijden gezien,en in vrieskoude moeten slapen was het ergste !!! De fout licht bij onze overheden !!!!!
Daarom dat ik vind dat er iets tegen leegstand gedaan moet worden en dat er inderdaad democratischere huurprijzen moeten komen. Enkel zo kan men eigenaars tevreden stellen en ervoor zorgen dat er niet gekraakt wordt.
Wie het dan nog wel doet, zou in mijn ogen even in hotel "Den Houten Lepel" mogen verblijven. Daar heb je dan ook een dak boven je hoofd.

Steek echter ook niet alles enkel op onze overheden! Die doen volgens mij wel wat ze kunnen, maar ze kunnen ook niet alles tegelijk.

Honderd jaar geleden was het veel erger. Toen hadden we nog geen sociale zekerheid en was de verzorgingsstaat nog niet wat ze nu was.
Oud 24 juni 2007, 19:52   #48
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wat zou je zeggen van totale anarchie: Welkom in het wilde Westen, waar we alles kunnen claimen, als we sneller kunnen schieten dan de tegenpartij. .
Welke staat in Amerika was dat ook alweer ??? Waar de mensen na een kanonschot een stuk terrein mochten gaan uitzoeken .... Oklahoma ???
Dat doet me dan weer denken aan mensen die kamperen om een goedkoop huisje te kunnen kopen ...

Moesten krakers nu degenen zijn die dakloos en zonder toekomst zitten... maar die krakers klagen enkel leegstand aan om te klagen .... Echte daklozen hebben een huis nodig en die blijven uit andermans huizen uit ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:58   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik zoek nog altijd de eerste persoon in dit topic die genuanceerd iets zegt.

Krakers zijn allemaal parasieten, zijn allemaal luiaards, zijn allemaal leeglopers, ...
Proficiat dat jullie allemaal zo'n goed psychologisch inzicht hebben in die mensen.

Maar gelukkig houdt het beleid geen rekening met enggeestige mensen.

(Ps. Dat een inbreker in een gebruikt huis kan intrekken en zich daar domicilieren, als de inwoners gewoon op reis zijn, is schandalig en mag aangepast worden, indien het zo is.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 20:01   #50
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Krakers zijn allemaal parasieten, zijn allemaal luiaards, zijn allemaal leeglopers, ...
Krakers zetten heel de problemathiek van de leegstand in een slecht daglicht , en daar zijn de mensen die echt behoefte hebben aan een dak boven hun hoofd de dupe van ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 20:03   #51
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik zoek nog altijd de eerste persoon in dit topic die genuanceerd iets zegt.

Proficiat dat jullie allemaal zo'n goed psychologisch inzicht hebben in die mensen.

Maar gelukkig houdt het beleid geen rekening met enggeestige mensen.

(Ps. Dat een inbreker in een gebruikt huis kan intrekken en zich daar domicilieren, als de inwoners gewoon op reis zijn, is schandalig en mag aangepast worden, indien het zo is.)
Omdat je lult nu ... Spreken zonder echt na denken ....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 24 juni 2007 om 20:05.
Oud 24 juni 2007, 20:07   #52
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen kan zich domiciliëren waar men wil. Je kan zelfs een brievenbus plaatsen op een wei met koeien. Tot daar niks ernstig. Maar volgende is ernstiger. Gent wordt geteisterd door krakers. Ook in woningen die op punt staan afgebroken te worden voor nieuwe woonprojecten zoals de Brugse Poort/ Trambrugsite.

Het is nu zo dat een kraker een adres kan aanvragen op het pand die hij kraakt. Je kan die daar met geen stokken uitkrijgen uit uw eigendom. Het is zelfs zo wanneer je op reis vertrekt, en keert terug en er breken krakers in uw huis, en ze zetten hun domicilie dat je ze zelfs niet kunt uitzetten. Je kan ze zelfs niet aanklagen voor inbraak.
In Paris , waar ook heel veel krakers zijn, is er een soort oplichting, die er in bestaat om huizen die u niet toebehoren te verhuren aan mensen.Ge zet een annoncekke in de gazet, dat je een woning verhuurt in die straat, die buurt, zo groot enz , en een interressante huurpijs daarbij.Je geeft rendez-vous niet ver van dat huis, dat je zelf tervoren gekraakt hebt, en waar je het slot vervangen hebt.Je doet dus open met de sleutel, en eens dat de zaak in kannen en kruiken is, en het geld ontvangen, geeft ge een (nietswaardig) huurkontrakt, en alle nodige papieren + de sleutels.De mensen aan wie ge verhuurt springen een gat in de lucht van plezier, dolgelukkig over hun chance, en gij verdwijnt.Ge moet wel op voorhand zeggen dat je baar geld wil, uit wantrouwen voor valse chéques, of "chéque en bois"
Als de échte eigenaar daarna op daagt, staat die daar ook voor aap: de mensen weigeren te vertrekken, zeggen dat ze bedrogen zijn, hebben al hun telefoon laten aansluiten, hebben de sleutels,dus de polies kan die niet zo maar buitenzetten, dat moet voor het gerecht komen...En d�*t kan lang duren, jaren lang zelfs...
Slimme, autentieke krakers, gebruiken eveneens dit excuus: ze beweren ter goeder trouw te zijn , doch bedrogen, het resultaat is hetzelfde: dat kan jaren duren voor ze daar effektief buitengezet kunnen worden.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 24 juni 2007 om 20:14.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 21:57   #53
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Krakers zetten heel de problemathiek van de leegstand in een slecht daglicht , en daar zijn de mensen die echt behoefte hebben aan een dak boven hun hoofd de dupe van ...
Met die analyse ga ik voor een deel akkoord.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 juni 2007, 21:59   #54
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Nood breekt alle wetten
kan je daarvoor ook even het grondwetsartikel opsnorren.

dank
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 22:12   #55
snerten
Vreemdeling

snerten's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zijn er nog steeds "mensen" die geld verdienen met het laten leegstaan van panden. Blijkbaar volgens de Belgische wet, hun volste recht. Iemand doet met z'n eigendom, wat hij wil. Blijkbaar is ook extreem hoge huurprijzen vragen een recht...

Blijkbaar is eigendomsrecht belangerijker dan VOOR IEDEREEN een dak boven het hoofd en, voor iedereen GELIJKE KANSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kraken is geen keuze, het is meestal een noodzaak!
snerten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 22:17   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snerten Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er nog steeds "mensen" die geld verdienen met het laten leegstaan van panden. Blijkbaar volgens de Belgische wet, hun volste recht. Iemand doet met z'n eigendom, wat hij wil. Blijkbaar is ook extreem hoge huurprijzen vragen een recht...

Blijkbaar is eigendomsrecht belangerijker dan VOOR IEDEREEN een dak boven het hoofd en, voor iedereen GELIJKE KANSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yeah right
De meeste krakers zijn geen daklozen.
Zij maken misbruik van alles wat ze kunnen. Ze weigeren werk enz...

Ik kan u verzekeren dat leegstand wordt aangepakt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 22:29   #57
snerten
Vreemdeling

snerten's schermafbeelding

Standaard

@Giserke
Als NVA'er ben jij er waarschijlijk van overtuigd dat de politieke orde in dit land de OPLOSSING gaat geven voor het maatschappelijk probleem dat de mensheid kent...
Het probleem licht niet echt bij de staatsvorm op zich... het probleem is de staat... Elke staasvorm, zelfs een vlaams-"onafhankelijke", zal voor onderdrukking zorgen....
VRIJHEID, dat is wat de mensen willen!

vele groeten van een "vlaamse" anarchist

NEVER DO WHAT YOU ARE TOLD!
snerten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 23:15   #58
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yeah right
De meeste krakers zijn geen daklozen.
Zij maken misbruik van alles wat ze kunnen. Ze weigeren werk enz...

Ik kan u verzekeren dat leegstand wordt aangepakt.
Nog eentje die het niet door heeft.
Oud 25 juni 2007, 23:18   #59
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snerten Bekijk bericht

Een noodzaak?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be