Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2007, 10:38   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom, want hij begrijpt het verschil itt jij perfect.
Dewitte zou beter eens wat meer consequent zijn.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:40   #42
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Er is inderdaad sprake van uitlokking, maar niet door Demoor! Grijp jij zonder reden iemand bij de kraag/keel?
Ik heb nog nooit iemand bij de keel gegrepen of zelfs maar een duw gegeven. op de kleuterklas na dan. De enige aanvaardbare reden die ik me kan bedenken, is zelfverdediging.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:42   #43
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Strafmaten vergelijken van 2 misdrijven die totaal niet te vergelijken zijn is nogal nutteloos.
Naar absolute waarde eventueel wel. 't Maakt ook duidelijk waar men bij het gerecht normen en waarden wenst te situeren.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:42   #44
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Edina, ik erger me dood aan jouw blind goedpraten, echt. Probeer de zaken eens objectief te zien alstublieft.

Demoor heeft tot drie keer toe gevraagd aan die kerels om het kalmer aan te doen. Dat hebben ze gewoon genegeerd en ze zijn nog meer lawaai gaan maken en begonnen Demoor te viseren. Demoor legde "moegeterd" z'n hand op de leuning. Ik weet niet wat jij onder "moegetergd" verstaat maar een beetje lawaai kan een mens zover niet drijven. Die hand werd dan ook nog eens weggeslagen door Redouan. Niemand grijpt zonder reden iemand anders bij de kraag/keel.

De aanleiding is er gekomen door die zes amokmakers, niet door Demoor. Hadden die zes zich kalm gedragen op de bus, had dit nooit plaatsgevonden.

Ik weet niet of jij ooit al eens met zes amokmakers op de bus/tram hebt gezeten, maar ik kan je vertellen dat het geen pretje is. En tot hiertoe werd ik, i.t.t. Demoor, nog niet eens persoonlijk geviseerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:43   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hoe gaan we ons voelen Edina als ge verkracht wordt en de verkrachter niet veroordeeld wordt omdat uwe rok te kort was volgens de rechter ?
Wat een belachelijke vergelijking. Het toont alleen maar aan dat je niet weet waarover je praat. Een korte rok dragen is geen misdrijf. Iemand bij de keel grijpen wel.
Oud 28 juni 2007, 10:43   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat de buurtvaders mensen bij de keel grijpen en dat wordt gezien als uitlokking. Niet het aanmanen tot kalmte. En dat weet je maar al te goed. Verder heeft de rechtbank Demoor er helemaal niet gesproken over een daad van racisme. En ook dat weert je maar al te goed.
en ik denk dat ze bij hun bruine allachtone buurtvaders WEL luisteren als die éénmaal vraagt om stiller te zijn!

het feit dat ze na driemaal vragen de hand van Demoor zelfs van de zetel wegduwden: DAT is uitlokking Edina!

En natuurlijk is er hier geen sprake van racisme: dit geldt niet als het slachtoffer van het Kaukasische ras is, maar dat wisten we al lang!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 10:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:44   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zit in het verkeerde topic. Dit gaat niet over laster en eerroof maar over het verschil tussen poging tot moord met voorbedachte rade en opzettelijke slagen en verwondingen zonder voorbedachte rade met de dood tot gevolg na uitlokking.

Het verschil is beste fox, het volgende :

Als morgen Ali Ben Mazoet mijn portefeuile probeerd te pieken en ik slaag hem met een klop boven op zijn schedeldak morsdood, dan noemen ze dat :

Een racistische moord, of ze proberen er eerst een racistische moord van te maken, (zie VTM en VRT met schietincident burger t.o.v drugsdealer) en verdoezelen het dan zo rap mogelijk als ze zien dat da nie gaat lukken ...

Als morgen 6 "jongeren" bij mij op de bus stappen en beginnen daar wat mensen lastig te vallen , en ik zet mij recht om te zeggen dat ze hun bakkes moeten houden en poten moeten thuishouden,... dan noemt dat uitlokking als ze mij vervolgens "per ongeluk" doodkloppen.

Moraal van het verhaal als ze mij nu nog eens lastigvallen (tot hiertoe zij ik dat ze hun bakkes moesten houden of hun poten moesten thuishouden) ga ik nu van de eerste keer keihard toeslaan, ik wil het risico niet lopen dat ik doodgeklopt wordt, ik zal ze zelf wel per ongeluk doodkloppen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:47   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als morgen Ali Ben Mazoet mijn portefeuile probeerd te pieken en ik slaag hem met een klop boven op zijn schedeldak morsdood, dan noemen ze dat :

Een racistische moord, of ze proberen er eerst een racistische moord van te maken, (zie VTM en VRT met schietincident burger t.o.v drugsdealer) en verdoezelen het dan zo rap mogelijk als ze zien dat da nie gaat lukken ...

Als morgen 6 "jongeren" bij mij op de bus stappen en beginnen daar wat mensen lastig te vallen , en ik zet mij recht om te zeggen dat ze hun bakkes moeten houden en poten moeten thuishouden,... dan noemt dat uitlokking als ze mij vervolgens "per ongeluk" doodkloppen.

Moraal van het verhaal als ze mij nu nog eens lastigvallen (tot hiertoe zij ik dat ze hun bakkes moesten houden of hun poten moesten thuishouden) ga ik nu van de eerste keer keihard toeslaan, ik wil het risico niet lopen dat ik doodgeklopt wordt, ik zal ze zelf wel per ongeluk doodkloppen, ...
Ik heb net hetzelfde gevoel! Alleen ben ik niet sterk genoeg ... ik trek gewoon aan de noodrem dan maar.
Kunnen ze me bij de Lijn nog aanklagen, maar dan vertel ik de juge dat ik niet wou uitlokken! (en niet wou doodgeklopt worden).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2007 om 10:48.
Oud 28 juni 2007, 10:47   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een belachelijke vergelijking. Het toont alleen maar aan dat je niet weet waarover je praat. Een korte rok dragen is geen misdrijf. Iemand bij de keel grijpen wel.
Een belachelijke vergelijking Edina, ga maar wat rechtspraak nalezen ter zake, ...

En in Iran, zou ik nog niet te zeker zijn of dat een misdrijf is, ... vraag maar aan uw verrijkende vrienden ...
Oud 28 juni 2007, 10:48   #50
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, ik erger me dood aan jouw blind goedpraten, echt. Probeer de zaken eens objectief te zien alstublieft.

Demoor heeft tot drie keer toe gevraagd aan die kerels om het kalmer aan te doen. Dat hebben ze gewoon genegeerd en ze zijn nog meer lawaai gaan maken en begonnen Demoor te viseren. Demoor legde "moegeterd" z'n hand op de leuning. Ik weet niet wat jij onder "moegetergd" verstaat maar een beetje lawaai kan een mens zover niet drijven. Die hand werd dan ook nog eens weggeslagen door Redouan. Niemand grijpt zonder reden iemand anders bij de kraag/keel.

De aanleiding is er gekomen door die zes amokmakers, niet door Demoor. Hadden die zes zich kalm gedragen op de bus, had dit nooit plaatsgevonden.

Ik weet niet of jij ooit al eens met zes amokmakers op de bus/tram hebt gezeten, maar ik kan je vertellen dat het geen pretje is. En tot hiertoe werd ik, i.t.t. Demoor, nog niet eens persoonlijk geviseerd.
Strikt objectief gezien heeft Edina gelijk: juridisch kan er sprake zijn van uitlokking, omdat Demoor (zo heeft de rechtbank toch blijkbaar geoordeeld) als eerste geweld heeft gebruikt.
Het is een beoordeling van de rechter, op basis van alle feiten en stukken van het dossier. Hij kan fout zijn, of hij kan gelijk hebben, daar zal waarschijnlijk een beroepsrechter over oordelen. Maar op juridisch vlak heeft de rechter een aanvaardbare beslissing genomen op basis van objectieve elementen (en dus niet vanuit zijn buikgevoel).

ps: indien ik mij niet vergis heeft diene Redouan de maximumstraf gekregen...
Oud 28 juni 2007, 10:49   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou jou hetzelfde willen vragen.

Ik neem altijd de bus naar mijn werk. Regelmatig zitten daar luidruchtige jongeren op. Dat stoort mij soms. Op andere momenten kan ik daar beter mee om. Net zoals GSM's mij soms storen. En op andere momenten niet.

Dat het geen pretje is wanneer je geviseerd wordt (lees: dat men je uitlacht) kan ik best begrijpen. Maar dat rechtvaardigt op geen enkele manier dat je iemand bij de keel grijpt. Wanneer dat niet was gebeurd, dan had Demoor ook geen trap gekregen. Daarom spreekt men dan ook van uitlokking.

En nogmaals, luidruchtig zijn, is geen misdrijf. Alleen storend gedrag.

Laatst gewijzigd door Edina : 28 juni 2007 om 10:50.
Oud 28 juni 2007, 10:50   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geweld is altijd de oplossing, laat dat duidelijk zijn
Aanval is de beste verdediging, peace du to superior fire power ,

en geloof me het werkt, ...
Oud 28 juni 2007, 10:51   #53
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewitte zou beter eens wat meer consequent zijn.
Jij ziet het verschil tussen beide zaken ook niet?!?
Oud 28 juni 2007, 10:51   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom moet trouwens de NMBS schadevergoeding krijgen? Kan dat niet allemaal naar de weduwe gaan?

Op weg naar het werk "verongelukt" de NMBS moet dat dus vergoeden, ...
Oud 28 juni 2007, 10:53   #55
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Jij ziet het verschil tussen beide zaken ook niet?!?
Ik zie het verschil wel. Maar ik ben het zeker niet altijd eens met Dewitte. Hij meet met twee maten en gewichten.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:53   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou jou hetzelfde willen vragen.

Ik neem altijd de bus naar mijn werk. Regelmatig zitten daar luidruchtige jongeren op. Dat stoort mij soms. Op andere momenten kan ik daar beter mee om. Net zoals GSM's mij soms storen. En op andere momenten niet.

Dat het geen pretje is wanneer je geviseerd wordt (lees: dat men je uitlacht) kan ik best begrijpen. Maar dat rechtvaardigt op geen enkele manier dat je iemand bij de keel grijpt. Wanneer dat niet was gebeurd, dan had Demoor ook geen trap gekregen. Daarom spreekt men dan ook van uitlokking.

En nogmaals, luidruchtig zijn, is geen misdrijf. Alleen storend gedrag.

Ja de brave westerling moet zich maar laten doen natuurlijk, ... straks moeten we nog een busbelasting betalen ook aan dat crapuul omdat ze ons niet lastig zouden vallen, ...
Oud 28 juni 2007, 10:54   #57
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan noemen ze dat net hetzelfde in de rechtspraak. Als u het over de verdraaiing van feiten in de media wil hebben dan stel ik voor dat je ander topic opent. Dit gaat hier over de rechtspraak in ons land en niet over de media. Daarvoor zijn er al genoeg andere topics.

De straf is in verhouding tot de straffen die in Belgie worden uitgesproken voor dergelijke misdrijven. Ik vind het ook weinig, maar zo werkt het nu eenmaal in ons land. Iedereen komt er vrij gemakkelijk van af. Hier wordt beweert dat de rechtspraak in ons land discrimineert. Dit probeert circe duidelijk te maken door appelen met peren te vergelijken. Daar ga ik niet mee akkoord.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 10:54   #58
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een belachelijke vergelijking Edina, ga maar wat rechtspraak nalezen ter zake, ...
Kan je even wat zaken aanhalen waarin een korte rok als uitlokking werd gezien voor een verkrachting aub? In België hé!

Citaat:
En in Iran, zou ik nog niet te zeker zijn of dat een misdrijf is, ... vraag maar aan uw verrijkende vrienden ...
Wat er in Iran gebeurd is compleet naast de kwestie. Of ben jij voorstander van de sharia?
Oud 28 juni 2007, 10:56   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lawaai maken is geen uitlokken?

OK dan gaan we vanaf nu luidkeels "Ze zullen hem niet temmen....." beginnen schallen als er nog van die schoelies de bus op stelten zetten.... eens zien of dat geen "uitlokking zal zijn.
De kaukasiers zijn dhimmies of je het nu wil of niet!

Ik kan anders ook nog altijd zo'n geel hoofddoekske beginnen dragen met een zwart beesteke op: is toch ook maar een voddeke waar men met respect moet tegenoverstaan zeker hé?

Oud 28 juni 2007, 10:57   #60
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het verschil wel. Maar ik ben het zeker niet altijd eens met Dewitte. Hij meet met twee maten en gewichten.
Ik ook niet, maar dat is een andere discussie. Ik snap niet goed wat Dewitte hiermee te maken heeft. Deze zaak heeft niets met racisme te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be