![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest u weten hoevelen er aan het rommelen zijn op het werk of daar ergens tussenin u zou verschieten.
Veel kan je er niet aan verhelpen dikwijls. En t' is altijd de andere zijn schuld in die zaken.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het in een zwart gat vallen op pensioenleeftijd heeft niet altijd te maken met een gebrek aan bezigheid. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vindt u die cijfers zo vreemd? In 1866 waren de mensen hier streng-gelovig. En de Kerk liet scheiden niet toe. Zelfs als ze niet gelovig waren, zouden ze het schandaal niet aandurven. Zelfs als ze zich niet bekommerden om schandalen, zouden zeker de vrouwen nooit de stap wagen. Hoe moesten zij verder leven zonder man? Wat zou er met hun kinderen gebeuren? Het was gewoon niet doenbaar. Ik ben zeker dat er toen ook meer echtscheidingen zouden geweest zijn indien de vrouwen mondiger waren geweest, hun eigen inkomen hadden enzovoort. Ja, er waren toen slechte huwelijken. Mijn moeder die dus zegde dat er vroeger veel slechte huwelijken waren en nu veel echtscheidingen, heeft toch nog de miserie meegemaakt van vrouwen die volledig afhankelijk waren van hun man, van mannen die hun loon opdronken zodra ze het in handen kregen. Die mannen waren niet echt slecht, gewoon ongelukkig van miserie - net als hun vrouwen trouwens - maar de mannen hadden de mogelijkheid om hun zorgen in het café door te spoelen. En natuurlijk werd het toen ook normaal gevonden je vrouw een paar goeie meppen te verkopen bij ruzies. Dat was schering en inslag. Mij maak je niet wijs dat die vrouwen gelukkig waren. Ik ben toevallig net het boek "De Kapellekesbaan" van L.P.Boon aan het lezen. Wat een miserie in "de goede oude tijd". Dacht u echt dat het mogelijk is een goede relatie vol begrip voor elkaar in zo'n omstandigheden op te bouwen? Dr Phil was er nog niet hoor.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft zich daarover nooit uitgelaten, maar tijdens ons huwelijk hoorden ze van hem meer harde dan goede woorden. Vanaf de dag dat de echtscheiding officieel was uitgesproken is hij ze nooit meer komen halen hoewel hij bezoekrecht had. Hij heeft zijn kinderen nooit meer gezien.
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Zo'n vrouwen en moeders bestaan er ook ....maar het is goed dat het gezegd/ geschreven wordt
![]() Ocharme die kinderen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij scheiden en da was een levende hel toen....wa ik zeggen wil is dat het soms niet anders kan en beide gevallen slecht is zowizo . Mijnen kinderwens kwam ook nooit uit moh ik ga die zeggen ![]() |
|
![]() |
![]() |